Dye It Blonde
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
1 | Weekend |
2 | Still New |
3 | Imagine, Pt. 3 |
4 | All Die Young |
5 | Fallen in Love |
6 | End of the Night |
7 | Only One |
8 | Smile |
9 | Dance Away |
10 | Dye the World |
商品の説明
2011 sophomore album from the Alt-Rock outfit. Their self titled "Io-fi" debut, released in 2009, garnered critical acclaim for their youthful and Glam Rock tinged approach to pop music. In 2010, Smith Westerns teamed up with Chris Coady (Yeah Yeah Yeahs, TVOTR, Beach House) to record this second album in a proper studio. The result was a cleaner/higher quality recording of lush, timeless pop songs with emphasis on the guitar virtuosity. Of Led Zeppelin and the arena rock anthems of Oasis.
登録情報
- 製品サイズ : 13.97 x 11.68 x 0.76 cm; 63.5 g
- メーカー : Fat Possum Records
- EAN : 0767981123523
- 商品モデル番号 : FP1235-2
- オリジナル盤発売日 : 2011
- レーベル : Fat Possum Records
- ASIN : B004E9YBW6
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 446,622位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 94,608位ロック (ミュージック)
- - 133,679位輸入盤
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
星5つ中4.6つ
5つのうち4.6つ
全体的な星の数と星別のパーセンテージの内訳を計算するにあたり、単純平均は使用されていません。当システムでは、レビューがどの程度新しいか、レビュー担当者がAmazonで購入したかどうかなど、特定の要素をより重視しています。 詳細はこちら
31グローバルレーティング
虚偽のレビューは一切容認しません
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2011年2月13日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
2007年デビュー、シカゴ出身の4人組ティーンズ・ロックバンドSmith Westernsの2作目。
このバンドについては、余計な前知識等の能書きを垂れる必要は無い気がする。表題に記した「ポップ・ロック」という形容が
似つかわしい音楽であり、どの曲にも何処か歌謡チックで聴き手の「泣きツボ」を押さえたメロディが備わり幅広い音楽好きに
愛聴されそうな間口の広い作品だと思う。
まず冒頭シングルカットされた「Weekend」が聴き手の心をがっちり掴む。ストレートなギターサウンドと軽快なビートに乗せら
れる歌はとても親しみやすく、ボーカルCullen Omoriが持つどこか甘酸っぱい声質と語り口は「ティーンズ・ロック」という形容
がぴったり。各曲に注意深く耳を澄ませば、鍵盤楽器や打ち込み音等を巧みに織り込んでアレンジに幅をもたせたり曲調に
変化をつけたりしている工夫は伝わるが、正直未だ音楽の幅は広いとは言えずこれからに期待というところ。全尺が短めなの
で、どれか1曲をピックアップするよりも全10曲を聴き通すのがお薦めだ。
「Smile」等に挟まれるコーラスを含めた壮大なサビを聴いていると、人の琴線に触れる曲作りが実に巧いとうならされる。全体
に感じられる青臭さも含めて、音楽を理詰めで聴くリスナーよりも、心で聴く人達に愛されそうな好印象のロック・チューン集だ。
このバンドについては、余計な前知識等の能書きを垂れる必要は無い気がする。表題に記した「ポップ・ロック」という形容が
似つかわしい音楽であり、どの曲にも何処か歌謡チックで聴き手の「泣きツボ」を押さえたメロディが備わり幅広い音楽好きに
愛聴されそうな間口の広い作品だと思う。
まず冒頭シングルカットされた「Weekend」が聴き手の心をがっちり掴む。ストレートなギターサウンドと軽快なビートに乗せら
れる歌はとても親しみやすく、ボーカルCullen Omoriが持つどこか甘酸っぱい声質と語り口は「ティーンズ・ロック」という形容
がぴったり。各曲に注意深く耳を澄ませば、鍵盤楽器や打ち込み音等を巧みに織り込んでアレンジに幅をもたせたり曲調に
変化をつけたりしている工夫は伝わるが、正直未だ音楽の幅は広いとは言えずこれからに期待というところ。全尺が短めなの
で、どれか1曲をピックアップするよりも全10曲を聴き通すのがお薦めだ。
「Smile」等に挟まれるコーラスを含めた壮大なサビを聴いていると、人の琴線に触れる曲作りが実に巧いとうならされる。全体
に感じられる青臭さも含めて、音楽を理詰めで聴くリスナーよりも、心で聴く人達に愛されそうな好印象のロック・チューン集だ。
2012年1月24日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
甘く爽やかで心地よい気持ちにさせてくれる
それでいて力強く若い意欲ある作品となっている。
やはりファーストと比べると洗練されているが、その感じが嫌なわけではなく
より彼らの良さが引き立ってきた感じだ。
総じて出来がよく高い完成度のアルバムだと思うので是非一聴してほしい。
それでいて力強く若い意欲ある作品となっている。
やはりファーストと比べると洗練されているが、その感じが嫌なわけではなく
より彼らの良さが引き立ってきた感じだ。
総じて出来がよく高い完成度のアルバムだと思うので是非一聴してほしい。
2011年4月26日に日本でレビュー済み
シカゴのインディポップ、ティーンズロックバンドSmith Westerns2年ぶりのセカンド。
とにかくこのバンドは曲が良い!
甘酸っぱく、いつまでも耳に残る様なメロディが凄く素敵なのだ。
グシャグシャとしたポップネスと美しく滲んだ切ないメロディ、斜め目線なんだけどどこか頼りなく繊細なCullen Omoriのボーカルが堪らない。
また1stでは散らばった様々なメロディの良さを探し出すのが楽しかったりもしたのだが、本作は更に90年代ブリットポップとか70年代バブルガムグラムとでもいいましょうか・・・そういったバンド性が強くなったこともあってか、メロディの良さが全編を通して色濃く糸を引いているようで、楽曲の旨味が一層浮き出ている感じだ。
線が弾けるようななギターフレーズやドリーミーなキーボードがこの美しいメロディやボーカルを彩る。
素晴らしいインディポップ作品だ。
とにかくこのバンドは曲が良い!
甘酸っぱく、いつまでも耳に残る様なメロディが凄く素敵なのだ。
グシャグシャとしたポップネスと美しく滲んだ切ないメロディ、斜め目線なんだけどどこか頼りなく繊細なCullen Omoriのボーカルが堪らない。
また1stでは散らばった様々なメロディの良さを探し出すのが楽しかったりもしたのだが、本作は更に90年代ブリットポップとか70年代バブルガムグラムとでもいいましょうか・・・そういったバンド性が強くなったこともあってか、メロディの良さが全編を通して色濃く糸を引いているようで、楽曲の旨味が一層浮き出ている感じだ。
線が弾けるようななギターフレーズやドリーミーなキーボードがこの美しいメロディやボーカルを彩る。
素晴らしいインディポップ作品だ。
他の国からのトップレビュー
AudioMaven
5つ星のうち5.0
Advanced Oasis
2011年4月29日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
If Oasis learned how to loosen up and be young again, this would be their album. Hummable tunes, good vocals, "wall of sound"-type production, this CD is a hoot to listen to. Reminds us that rock 'n' roll is supposed to be fun! Highly recommended.
First heard them live (on the radio) at that Austin festival and remembered them, they were so good. Bought the album unheard, based on that performance and have been well-rewarded.
Neal
First heard them live (on the radio) at that Austin festival and remembered them, they were so good. Bought the album unheard, based on that performance and have been well-rewarded.
Neal
Thomas Schmitz
5つ星のうち4.0
Netter Glam-Pop mit Charme
2011年6月19日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
Ein schwacher Anfang und ein laues Ende stehen einem richtig starken Mittelteil gegenüber. Klarer Fall: Eine mittelmäßige Platte. Doch damit würde man "Dye It Blonde", dem zweiten Album der Smith Westerns aus Chicago, nicht gerecht werden. Denn die Platte hat Charme, der sie über den Mittelmaß hinaushebt. Zum ganz großen Wurf hat es allerdings nicht gereicht.
Und dass, obwohl es diesen einen Übersong gibt. "All Die Young", ein Glam-Rock-Knaller, der im gleichen Universum wie "All the Young Dudes" angesiedelt ist. Vom Anfang dieses Überhits sollte man sich allerdings nicht irritieren lassen. Zweieinhalb Minuten ist er nichts anderes, als ein schöner Pop-Song. Aber dann: Hymne! Chöre!! Gigantisch!!! Es ist die Phase der Platte, in der alles geht. "Fallen in Love" wirkt wie ein Franz-Ferdinand/T.-Rex-Mash-up. Und dann diese Gitarren auf "End of the Night". Verzerrt bis zur Grenze des Erträglichen, aber dennoch gut.
Man kann es kaum Glauben, dass der Rest der Platte dann doch irgendwie so schwach, so nett, so brav, stellenweise sogar langweilig ist. "Weekend", nicht nur Opener, sondern auch Single-Output, ist mit "Smile" der negative Höhepunkt. "Weekend" biedert sich dem Radiopublikum mit einer ekligen Gitarren-Melodie an. Dazu Cullen Omoris säuselnder Gesang. Und selbst der mehrstimmige Part gelingt nicht mitreißend. Furchtbar! Über "Smile" braucht man nicht viel zu sagen, außer dass es überflüssig ist.
Aber da ist dann doch wieder dieser eine Punkt, den andere Bands nicht haben: der schon erwähnte Charme, warum auch immer.
Und dass, obwohl es diesen einen Übersong gibt. "All Die Young", ein Glam-Rock-Knaller, der im gleichen Universum wie "All the Young Dudes" angesiedelt ist. Vom Anfang dieses Überhits sollte man sich allerdings nicht irritieren lassen. Zweieinhalb Minuten ist er nichts anderes, als ein schöner Pop-Song. Aber dann: Hymne! Chöre!! Gigantisch!!! Es ist die Phase der Platte, in der alles geht. "Fallen in Love" wirkt wie ein Franz-Ferdinand/T.-Rex-Mash-up. Und dann diese Gitarren auf "End of the Night". Verzerrt bis zur Grenze des Erträglichen, aber dennoch gut.
Man kann es kaum Glauben, dass der Rest der Platte dann doch irgendwie so schwach, so nett, so brav, stellenweise sogar langweilig ist. "Weekend", nicht nur Opener, sondern auch Single-Output, ist mit "Smile" der negative Höhepunkt. "Weekend" biedert sich dem Radiopublikum mit einer ekligen Gitarren-Melodie an. Dazu Cullen Omoris säuselnder Gesang. Und selbst der mehrstimmige Part gelingt nicht mitreißend. Furchtbar! Über "Smile" braucht man nicht viel zu sagen, außer dass es überflüssig ist.
Aber da ist dann doch wieder dieser eine Punkt, den andere Bands nicht haben: der schon erwähnte Charme, warum auch immer.
Drums and Life
5つ星のうち5.0
listen to this album. be this album. buy this album.
2017年4月25日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
Just a freaking great album start to finish. Imagine pt. III probably my favorite. Why haven't these guys kept pumping out albums like this????
H.Schwoch
5つ星のうち4.0
Very British
2013年1月2日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
Überraschenderweise klingen die Smith Westerns aus Chicago in keinster Weise 'amerikanisch', sondern scheinen mit intelligenter englischer Pop- und Rockmusik der 70er aufgewachsen zu sein. Zum Beispiel mit den wunderbaren 10cc, von denen sie den Gitarrensound ihrer frühen Alben ... äh ... ausgeliehen haben. Der melodischere Britpop der 90er scheint ebenfalls nicht ungehört an ihnen vorbei gegangen zu sein.
Diese sehr jungen Musiker versprechen für die Zukunft sehr viel. Zwar turnt mich "Weekend", der leichtgewichtige Opener ihres zweiten Albums DYE IT BLONDE (zu Deutsch: "Färb' es blond"), eher ab, aber mit Songs wie dem großartigen "Imagine Pt. 3", "Dye the World" (mein Gott, dies ist so dermaßen Bowie / Mott the Hoople ca. 1972/73!!), "Still New", "All Die Young", "Smile" und anderen sollten sie wirklich die Welt erobern. Sie werden es nicht, aber sie sollten.
Zumindest würde ich die Smith Westerns aber demnächst sehr gerne einmal live in Deutschland erleben.
Diese sehr jungen Musiker versprechen für die Zukunft sehr viel. Zwar turnt mich "Weekend", der leichtgewichtige Opener ihres zweiten Albums DYE IT BLONDE (zu Deutsch: "Färb' es blond"), eher ab, aber mit Songs wie dem großartigen "Imagine Pt. 3", "Dye the World" (mein Gott, dies ist so dermaßen Bowie / Mott the Hoople ca. 1972/73!!), "Still New", "All Die Young", "Smile" und anderen sollten sie wirklich die Welt erobern. Sie werden es nicht, aber sie sollten.
Zumindest würde ich die Smith Westerns aber demnächst sehr gerne einmal live in Deutschland erleben.
Gannon
5つ星のうち4.0
Blondes Have All The Fun
2011年4月27日に英国でレビュー済みAmazonで購入
Full of ramshackle R&B and fuzzy garage, warmed by lo-fi production thanks to having been recorded in guitarist Max Kakacek's basement, and with a heavy predilection to Bolan-brand Glam, debuts rarely come more accomplished than the eponymous
Smith Westerns
offering. And, having made full use of the Fat Possum studio, this precociously young set-up no doubt now cut an even-better-tailored figure with their follow-up Dye It Blonde.
Lessening the reverb and expanding their palette beyond The Beatles and T. Rex (drawing on a new found love of Teenage Fanclub, Oasis and Suede in the process), the band's summery hooks and strong melodies resolutely remain in place - now they're just more precise. Fresh-faced frontman Cullen Omori has got in on the act too, cleaning up his vocal echo into a dreamy embrace.
Having first seen light of day on a split with fellow Chicagoan optimists Magic Kids, "Imagine Pt. 3" - despite now being minutely more full in sound thanks to bolstered guitar and improved synth work, and now having been recorded at a slightly greater tempo - retains its and the band's familiar guitar haze and bounce. As a whole however, Dye It Blonde takes it even easier than the debut, overlooking previous sun-bleached structures in favour of fizzy, harmony-filled ballads like "All Die Young" and, also, unfortunately, throw-away grooves like "Dance-Away".
Fluttering in from the early 70s, the solid, George Harrison-like "Fallen In Love" splits the difference well. More pleasing still is the indistinct and wistful "Still New", Kakacek's stadium-sized Glam riffs and Cameron Omori's horizontal bass lines doing a grand job of shoring it and the album up.
Though arguably a little of Smith Westerns' charm has been lost now that they no longer sound like they were recorded underwater, adequate compensation is offered, for example, in the form of pretty arpeggios that appear in "Only One" and that would probably have previously gone unnoticed.
With plenty of such subtleties, Dye It Blonde's strength is not however in the detail. As heard on the joyous opener and single "Weekend", its jangling, poppish peaks and chord changes roam around the album high on life and this is what Dye It Blonde is all about. With an infectious smile that, for the most part, is nigh on impossible to wipe from its face, Smith Westerns prove this blonde, in this instance, does have all the fun.
Advised downloads: "Weekend" and "Imagine Pt. 3".
Lessening the reverb and expanding their palette beyond The Beatles and T. Rex (drawing on a new found love of Teenage Fanclub, Oasis and Suede in the process), the band's summery hooks and strong melodies resolutely remain in place - now they're just more precise. Fresh-faced frontman Cullen Omori has got in on the act too, cleaning up his vocal echo into a dreamy embrace.
Having first seen light of day on a split with fellow Chicagoan optimists Magic Kids, "Imagine Pt. 3" - despite now being minutely more full in sound thanks to bolstered guitar and improved synth work, and now having been recorded at a slightly greater tempo - retains its and the band's familiar guitar haze and bounce. As a whole however, Dye It Blonde takes it even easier than the debut, overlooking previous sun-bleached structures in favour of fizzy, harmony-filled ballads like "All Die Young" and, also, unfortunately, throw-away grooves like "Dance-Away".
Fluttering in from the early 70s, the solid, George Harrison-like "Fallen In Love" splits the difference well. More pleasing still is the indistinct and wistful "Still New", Kakacek's stadium-sized Glam riffs and Cameron Omori's horizontal bass lines doing a grand job of shoring it and the album up.
Though arguably a little of Smith Westerns' charm has been lost now that they no longer sound like they were recorded underwater, adequate compensation is offered, for example, in the form of pretty arpeggios that appear in "Only One" and that would probably have previously gone unnoticed.
With plenty of such subtleties, Dye It Blonde's strength is not however in the detail. As heard on the joyous opener and single "Weekend", its jangling, poppish peaks and chord changes roam around the album high on life and this is what Dye It Blonde is all about. With an infectious smile that, for the most part, is nigh on impossible to wipe from its face, Smith Westerns prove this blonde, in this instance, does have all the fun.
Advised downloads: "Weekend" and "Imagine Pt. 3".