まだ誰も書いていないようなので、このアルバムの複数のエディションについて比較しておく。
輸入盤では、DVD付とDVDなしのエディションがあり、CDのみでDVDなしのエディションには(amazonでは不明確だが)プラケース仕様とデジパック仕様(両仕様とも全10曲でボーナス・トラックなし)があり、HMVオンラインやタワー・レコード・オンラインではデジパック仕様のほうは限定盤とのことでプラケース仕様より多少高い。DVD付エディションもデジパック仕様の「限定盤デラックス・エディション」だが、DVDなしのデジパック仕様版はデジパックに直接CDが入っているので下手すると接合部の糊がCDにつくのではという恐れがなくもないのに対し、DVD付のほうはCDもDVDもそれぞれ紙ケースに収納されたうえでデジパックに入れられているのでその恐れはない。
DVDは日本の通常のDVDプレイヤーで視聴可能で、収録されているものは以下のとおり。
1.このアルバムに関してサイモンが語っている映像(約8分)
2.“Getting Ready for Christmas Day”のプロモ・ヴィデオ(約4分)
3.10曲目“So Beautiful or So What”のライヴ・リハーサル音源のオーディオ・トラック(約4分)
1は、アルバム発売前からRolling Stone誌のWebサイトで見ることの出来たもので、現在ではpaulsimon.comでも閲覧可能。今回のDVDでも、字幕はついていない。2は、この曲が去年先行リリースされてからpaulsimon.comで見ることの出来たもの。実はpaulsimon.comではこの曲のヴィデオが2種類見られるのだが、ここに収録されているのはそのうちの1種類(アニメーション版ではないほう)のみ。3は、動画はなしで、画面にはジャケットの絵がずっと表示されたまま、音が流れる。音源は、日本盤にボーナス・トラックとして収録されているものと同じ。
DVD付であれDVDなしであれ、輸入盤についているブックレットは同じで、エルヴィス・コステロのライナー・ノーツと各曲(インストの7曲目は除く)の歌詞およびクレジットが掲載されている。DVD付エディションだからといって、DVDに収録されているものについての解説はない。
輸入盤は全て通常CDだが、日本盤のみSHM−CD仕様。しかし日本盤にDVD付エディションはない。ただし、DVD付輸入盤でDVDに収録されている“So Beautiful or So What”のライヴ・リハーサル音源がボーナス・トラックとして収録されている。SHM−CDの効果はというと、輸入盤に比べると薄紙を剥いだような感じで、それぞれの音や声がよりクリアに聞こえる。また、日本盤には歌詞とエルヴィス・コステロのライナー・ノーツの原文と訳が両方載っている(ただし、訳文の出来はいまいち)。さらに、日本盤には天辰保文氏による解説もあり、参加ミュージシャンの経歴などについての情報も得られる。DVD付輸入盤のDVDに収録されている映像二つはオンラインで見るからいいや、という人には日本盤の方が良いかもしれない。しかし、DVDがあれば家のテレビで大きな画像で手軽にそれらの映像を見られるということにそれなりの魅力を感じると、少々悩むところだろう。
それにしても、このアルバムは素晴らしい。4月はじめから毎日聴いているがいまだに飽きずに一日に何度も聴いてしまう(本編38分で日本盤のボーナス・トラックを入れても42分半しかないから長さを感じずに聴けてしまうこともあるが)。ブライアン・イーノと組んだ前作「サプライズ」の発表後、All Music Guideは、サイモンがディランやマッカートニーなどと違い過去の自分の作品と同じようなものを作らなかったことを讃えた。今回の作品も、フィル・ラモーンと組んだり、リズム・トラック先行だった近年の作曲方法ではなくまずギターで曲作りをする方法をとったりと、70年代の彼を想起させる情報がいろいろあったが、結局生まれたのはまさに今のサイモンの音楽である。このアルバムでは、元々親しんでいたロックンロールやフォークやドゥーワップやゴスペルなどに加え世界各地の民族的なリズムをももはや自分のものとして完全に取り込んだサイモンが、前作のエレクトロニックな要素も自然に融合させ、彼としては初めてのサンプリングも数曲で行う一方で、ブルーグラスのヴェテラン・グループであるドイル・ローソン&クイックシルヴァーと共演しながら、3曲目ではインドのパーカッションと組み合わせ、6曲目ではブルースと融合させることで、単純なカントリー音楽ではなく極めてオリジナルの魅力をもつ音楽を作り出してもいる。最後を締めくくるタイトル曲も、とてもカッコよくて、まったく枯れた感じがしない。歌詞もサイモンならではのもので、全体を通じて、サイモンが、現代の不穏で危機的な時代情勢を見つめながらも、決して完全に絶望しているわけではないことがうかがえる(日本盤レヴューに詳述)。この年でなおも新たなことに取り組み、ユニークかつクールでスマートなオリジナルの音楽を作り出すサイモンに脱帽だ。
[追記]
このアルバムは、Rolling Stone誌で星4つ、All Music Guideで星4.5と軒並み高い評価を受け、Billboardのアルバム・チャートでも最高4位(ロック・カテゴリーに限れば最高2位)となったのをはじめ欧米ではかなり好評だった。(日本では同時期に発売されたサイモン&ガーファンクルの『明日に架ける橋』の40周年記念盤の方が注目されたのがなんだが…。)そして、今年(2011年)10月13日に70歳になった記念とこのアルバムの好評のためか、11月15日に新たにThe Collector’s Edition (
So Beautiful Or So What
) というCD+DVDのセットが出た。
この新たなセットについているDVDは、上記の4月に出たデラックス・エディションのDVDとは内容が異なり、今年6月6日にニュー・ヨークのウェブスター・ホールで行われたライヴの映像が5曲分収録されている。リージョン・フリーで日本の普通のプレイヤーでも再生可能であり、しかも映像もクリアで音も悪くない。いつものごとくCDとは多少アレンジを変えて歌っている。(なお、“Dazzling Blue”でのドイル・ローソン&クイックシルヴァーの登場はない。)インタヴューよりもライヴのほうがよいという人やインタヴューにも興味はあるが字幕がないとわからないという人には、もしDVD付をこれから買う気ならこちらのThe Collector’s Editionのほうがよいだろう。
なお、このエディションも今のところ輸入盤しかないが、サイモンのCDでは輸入盤でも基本的に歌詞がついているので、5曲のうちこのアルバムからの3曲については歌詞はブックレットを見ればわかるし、後の2曲は有名曲なので簡単に歌詞を入手できるだろう。また、4月のデラックス・エディションと同様、デジパック仕様だが別の紙ケースに入れられた上で収納されているので盤面に糊がついたりする心配はない。
So Beautiful.. -CD+DVD-
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
ディスク: 1
1 | Getting Ready for Christmas Day |
2 | The Afterlife |
3 | Dazzling Blue |
4 | Rewrite |
5 | Love and Hard Times |
6 | Love Is Eternal Sacred Light |
7 | Amulet |
8 | Questions for the Angels |
9 | Love & Blessings |
10 | So Beautiful Or So What |
ディスク: 2
1 | "Making of So Beautiful or So What" video |
2 | "Getting Ready for Christmas Day" video |
3 | "So Beautiful or So What" live audio track |
商品の説明
Produced by Phil Ramone and Paul Simon, with liner notes written by Elvis Costello, So Beautiful or So What is one of the most highly anticipated albums of the year. Rolling Stone magazine recently declared it, "His best since Graceland," and National Public Radio affirmed, "...his new music balances great poetry and pop. Paul Simon is a national treasure." In their current issue, Filter Magazine calls the new album, "...a new masterpiece from the Picasso of music."
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 14 x 12.5 x 1 cm; 107 g
- メーカー : Concord
- EAN : 0888072328365
- レーベル : Concord
- ASIN : B004GHNHVW
- ディスク枚数 : 2
- Amazon 売れ筋ランキング: - 160,057位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 30,179位ロック (ミュージック)
- - 39,259位輸入盤
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
星5つ中4.3つ
5つのうち4.3つ
全体的な星の数と星別のパーセンテージの内訳を計算するにあたり、単純平均は使用されていません。当システムでは、レビューがどの程度新しいか、レビュー担当者がAmazonで購入したかどうかなど、特定の要素をより重視しています。 詳細はこちら
329グローバルレーティング
虚偽のレビューは一切容認しません
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2011年4月29日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
2011年5月17日に日本でレビュー済み
日本のアマゾンで1025位で、アメリカのアマゾンで3位、これだけポール・サイモンに対する人気、評価が違うのはなぜだろう・・・
2011年5月8日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
最初に聴いた時はなんだかあっけなく終わってしまい戸惑いましたが、
一回目より二回目、二回目より三回目と、聴きかえす度に良くなってきました。
これから長く愛聴しそうな予感。
近年の作品の中では、最も”ギタリスト・ポール・サイモン”を楽しめる一枚です。
タイトルトラックや、サンプリングを使った(1)での、シンプルで力強くゆったりとしたグルーヴ。
転調を繰り返し、大きく迂回しながらスケールの大きなメロディーを描く(5)も◎。
中でも、インタールード的な小品(7)に導かれて始まる、(8)”Questions For The Angels”が沁みます。
"Questions for the angels
Who believes in angels?
I do
Fools and pilgrims all over the world"
ポール・サイモンのファンで本当によかった。
一回目より二回目、二回目より三回目と、聴きかえす度に良くなってきました。
これから長く愛聴しそうな予感。
近年の作品の中では、最も”ギタリスト・ポール・サイモン”を楽しめる一枚です。
タイトルトラックや、サンプリングを使った(1)での、シンプルで力強くゆったりとしたグルーヴ。
転調を繰り返し、大きく迂回しながらスケールの大きなメロディーを描く(5)も◎。
中でも、インタールード的な小品(7)に導かれて始まる、(8)”Questions For The Angels”が沁みます。
"Questions for the angels
Who believes in angels?
I do
Fools and pilgrims all over the world"
ポール・サイモンのファンで本当によかった。
2014年6月22日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
全体のサウンドはお得意のアフリカ系を中心としたワールド・ミュージックをバックに、フォーク的なメロディーが流れるって作りだ。
特質すべきは、そのメロディーの質の良さと、とても当時70歳を迎えるとは信じられないくらいの、透明感のある若々しい声を聴かせてくれるところにあると思う。
アメリカでは「グレイス・ランド」以来の傑作との評価らしい。
彼のアルバムはどれも録音が良いが、これも最上の音質が聴けるのも嬉しい。
あっぱれポールさんだな。
特質すべきは、そのメロディーの質の良さと、とても当時70歳を迎えるとは信じられないくらいの、透明感のある若々しい声を聴かせてくれるところにあると思う。
アメリカでは「グレイス・ランド」以来の傑作との評価らしい。
彼のアルバムはどれも録音が良いが、これも最上の音質が聴けるのも嬉しい。
あっぱれポールさんだな。
2014年10月1日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
最初は若干退屈に感じるが、何度か聞いているうちにだんだん良さがわかってくるというスルメアルバムの典型ですね。今のご時勢、こんなに内容のある音楽はなかなか聞けないので買って良かったです。So Beautiful Or So Whatなんて、こんなかっこいい曲は若手のミュージシャンでも作れないしょう。こういう音楽が売れるようになるといいんですけどねぇ。
2012年1月6日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ポール・サイモンの作品は、ドラスッティックに変化し続けてきた。だから、新譜が出るとたんに聴くと、何だこれ!?と驚かされる。驚かされ続けてきた。
私は、天才は変わり続ける。本当の傑作は「一聴してああこれいいね」とは思わないものだと思っている。本物は今まで、聴いたことのないサウンドだけれど、
何回も聴かせ続ける力がある。多分10回くらい聴いて、スゴイと思うのだ。ストラビンスキーの春の祭典が僕のクラシックの唯一の三ツ星なのだが、あれが発
表されたときのブーイッングはひどかった。全くそれまでの常識を破壊したからだ。
S&Gの時代にものすごい成功を得ながら、まったくそれにすがることなく、売れ行きなど全く気にせずに、そのときの自分を押し出している。
これも、全く新たな音の世界を創っている。一曲目のGettinng Ready...は、革新的だ。もしこれを何回か試聴してみたら、絶対にあなたはこれを買う。
私は、天才は変わり続ける。本当の傑作は「一聴してああこれいいね」とは思わないものだと思っている。本物は今まで、聴いたことのないサウンドだけれど、
何回も聴かせ続ける力がある。多分10回くらい聴いて、スゴイと思うのだ。ストラビンスキーの春の祭典が僕のクラシックの唯一の三ツ星なのだが、あれが発
表されたときのブーイッングはひどかった。全くそれまでの常識を破壊したからだ。
S&Gの時代にものすごい成功を得ながら、まったくそれにすがることなく、売れ行きなど全く気にせずに、そのときの自分を押し出している。
これも、全く新たな音の世界を創っている。一曲目のGettinng Ready...は、革新的だ。もしこれを何回か試聴してみたら、絶対にあなたはこれを買う。
2013年6月5日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
およそ38分と短めながら、聞き応え十分。プレイボタンを押し最初の音が鳴り出した瞬間から、ワクワクが止まりませんでした。アコースティックを基調とした音作りも大きな魅力だと思いますが、何よりも歌声の素晴らしさ!なんとも瑞々しく、楽しそう(これが本当に70歳代の声!?)。心地良くスリリングなメロディと共に、すぅーと胸に入り込んできます。
2012年3月8日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
爺ちゃんばっかしで、皆楽しそうで(音楽はこれでなくちゃ....)それぞれ楽器をとっ換え、ひっ換え、それが実に様になっていて無駄が無いっていうか、
こういうグループで演奏できたらミュージシャン冥利に尽きるだろうなぁって...久しぶりにGOODなライブを見た。
こういうグループで演奏できたらミュージシャン冥利に尽きるだろうなぁって...久しぶりにGOODなライブを見た。
他の国からのトップレビュー
M&M&M
5つ星のうち4.0
Simon sigue sorprendiendo.
2016年11月3日にメキシコでレビュー済みAmazonで購入
Paul Simon vuelve a encontrar maneras de que su música sorprenda aunque conozcamos toda su carrera.
Desde el primer tema hay quiebres en la música que no son nada comunes y seguro algunos pensarían en algún brinco o defecto en el disco, pero así es Simon, y estamos hablando que tenía al rededor de 70 años cuando grabó este "So Beautiful Or So What?"
Y aunque suene a spoiler, el disco posterior a este, llamado "Stranger to Stranger" (2016), vuelve a sorprender con escalas musicales casi impensables.
Desde el primer tema hay quiebres en la música que no son nada comunes y seguro algunos pensarían en algún brinco o defecto en el disco, pero así es Simon, y estamos hablando que tenía al rededor de 70 años cuando grabó este "So Beautiful Or So What?"
Y aunque suene a spoiler, el disco posterior a este, llamado "Stranger to Stranger" (2016), vuelve a sorprender con escalas musicales casi impensables.
Charly Pazdor
5つ星のうち5.0
A master at work
2013年8月22日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
This CD is a delight to listen to. I was amazed when I first listened and was even moved by some of the lyrics. The music is wonderful and the album calls for repeated listening. I have been a Paul Simon fan for years, but I was taken aback by how good this CD is. And beyond my usual admiration for the great work by a great artist, I also enjoyed the humour in some of the lyrics.
Gilbert Hetherwick
5つ星のうち5.0
SO BEAUTIFUL INDEED....
2012年1月9日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
It has been five years since the release of Paul
Simon's last recording. Produced by the legendary
Brian Eno, "Surprise" was a brilliant collaboration
that merged Eno's world of electronics and sonic
experimentation with Simon's songwriting in much
the same way that he had previously grafted his
music with African and South American rhythms
or southern gospel music. But with perhaps the
exception of the title track, the songs on "Surprise"
seemed somewhat cold, distant, and detached.
Which may have been why it didn't connect in a
bigger way with the public.
On the contrary, the music on the new "So
Beautiful Or So What" invites the listener in, is
warm and embracing, and conveys a casual and
simple nature to the performances that connect
back to Simon's first "Paul Simon" solo album
from 1972. On that initial solo outing Simon
rejected the grandiose majestic productions of the
later Simon and Garfunkel LPs for a much more
intimate, and rhythmic approach that yielded two
hit singles and solidified his confidence and
direction for a solo career.
Before the release of this new album, Simon
himself compared the coming release with his first
solo LP but much of the recent press comparisons
have been with his breakthrough "Graceland"
album. I assume that this is because of the new
album's emphasis on rhythms and percussion.
Which is understandable as Simon uses almost
every instrument in a percussive way on the new
album. Vibrato-laden electric guitars, pulsating
bass lines, and even the use of a flute, all work
together to propel the music forward in washes of
near hypnotic rhythmic energy.
But actually, Simon has been a "groove" oriented
songwriter since the days of Cecilia on "Bridge
Over Troubled Water" and although some of the
electric guitar figures reflect his "Graceland" era,
the songs on "So Beautiful Or So What" seem far
more melody based than the songs on either
"Graceland" or "The Rhythm of the Saints".
Whereas the earlier African and South American
songs seemed to begin with rhythms from which
the song structures were crafted, the new album
feels like the songs came first and were then set
within rhythmic frames which come together to
form a wonderfully loose collection where the
songs seem to float casually in and out of
consciousness as they drift easily from one to
another.
Simon's brilliant guitar playing has often been
overshadowed by his stature as a songwriter and
on the new album he really shines on guitar.
There is a wonderful minute and a half long solo
guitar instrumental called "Amulet" and his own
guitar playing is the foundation for all of the
songs on the album. Much like it was on his
earliest recordings.
There is also an almost traditional "blues" like
quality to the album with the sparse
instrumentation and casual approach and the
songs have a very "primitive" nature to them like
accidental Americana "folk art" cast off on the
side of some mythic delta highway. Not that the
songs actually have a traditional blues structure
or even instrumentation. But they do have a
spirit to them that feels similar to the joyously
spiritual nature of the best traditional blues.
Lyrically the songs connect in much the same
way as the subject matters explored fit perfectly
within each musical painting with many literal
connections to black America whether it be from
the use of samples of the sermons from 1941 of
Reverend J. M. Gates in the opening "Getting
Ready For Christmas Day" and the Golden Gate
Jubilee Quartet on "Love and Blessings" to the
lead character crossing the Brooklyn Bridge on
"Questions For The Angels". The title track
perhaps best reflects this "blues" inspiration with
again primitive guitar figures repeating and
supporting an uplifting lyric that like the rest of
the album moves from darker images toward a
spiritual redemption that Simon seems to have
been chasing his entire life.
Highly recommended, "So Beautiful Or So
What" has Paul Simon coming full circle in his
songwriting. This could be his "Bringing it all
Back Home" album. And he's brought back
everything he's learned along the way with him.
Gilbert Hetherwick
Hetherwick@mac.com
I welcome letters, comments, or writings from
others. And as always, please pass the Gazette
along to anyone you wish. Or if you would like
me to add or remove you from the mailing list
please also let me know at the address below.
And check out my own music, photography, and
back issues of the Gazette at the web site below.
[...]
Simon's last recording. Produced by the legendary
Brian Eno, "Surprise" was a brilliant collaboration
that merged Eno's world of electronics and sonic
experimentation with Simon's songwriting in much
the same way that he had previously grafted his
music with African and South American rhythms
or southern gospel music. But with perhaps the
exception of the title track, the songs on "Surprise"
seemed somewhat cold, distant, and detached.
Which may have been why it didn't connect in a
bigger way with the public.
On the contrary, the music on the new "So
Beautiful Or So What" invites the listener in, is
warm and embracing, and conveys a casual and
simple nature to the performances that connect
back to Simon's first "Paul Simon" solo album
from 1972. On that initial solo outing Simon
rejected the grandiose majestic productions of the
later Simon and Garfunkel LPs for a much more
intimate, and rhythmic approach that yielded two
hit singles and solidified his confidence and
direction for a solo career.
Before the release of this new album, Simon
himself compared the coming release with his first
solo LP but much of the recent press comparisons
have been with his breakthrough "Graceland"
album. I assume that this is because of the new
album's emphasis on rhythms and percussion.
Which is understandable as Simon uses almost
every instrument in a percussive way on the new
album. Vibrato-laden electric guitars, pulsating
bass lines, and even the use of a flute, all work
together to propel the music forward in washes of
near hypnotic rhythmic energy.
But actually, Simon has been a "groove" oriented
songwriter since the days of Cecilia on "Bridge
Over Troubled Water" and although some of the
electric guitar figures reflect his "Graceland" era,
the songs on "So Beautiful Or So What" seem far
more melody based than the songs on either
"Graceland" or "The Rhythm of the Saints".
Whereas the earlier African and South American
songs seemed to begin with rhythms from which
the song structures were crafted, the new album
feels like the songs came first and were then set
within rhythmic frames which come together to
form a wonderfully loose collection where the
songs seem to float casually in and out of
consciousness as they drift easily from one to
another.
Simon's brilliant guitar playing has often been
overshadowed by his stature as a songwriter and
on the new album he really shines on guitar.
There is a wonderful minute and a half long solo
guitar instrumental called "Amulet" and his own
guitar playing is the foundation for all of the
songs on the album. Much like it was on his
earliest recordings.
There is also an almost traditional "blues" like
quality to the album with the sparse
instrumentation and casual approach and the
songs have a very "primitive" nature to them like
accidental Americana "folk art" cast off on the
side of some mythic delta highway. Not that the
songs actually have a traditional blues structure
or even instrumentation. But they do have a
spirit to them that feels similar to the joyously
spiritual nature of the best traditional blues.
Lyrically the songs connect in much the same
way as the subject matters explored fit perfectly
within each musical painting with many literal
connections to black America whether it be from
the use of samples of the sermons from 1941 of
Reverend J. M. Gates in the opening "Getting
Ready For Christmas Day" and the Golden Gate
Jubilee Quartet on "Love and Blessings" to the
lead character crossing the Brooklyn Bridge on
"Questions For The Angels". The title track
perhaps best reflects this "blues" inspiration with
again primitive guitar figures repeating and
supporting an uplifting lyric that like the rest of
the album moves from darker images toward a
spiritual redemption that Simon seems to have
been chasing his entire life.
Highly recommended, "So Beautiful Or So
What" has Paul Simon coming full circle in his
songwriting. This could be his "Bringing it all
Back Home" album. And he's brought back
everything he's learned along the way with him.
Gilbert Hetherwick
Hetherwick@mac.com
I welcome letters, comments, or writings from
others. And as always, please pass the Gazette
along to anyone you wish. Or if you would like
me to add or remove you from the mailing list
please also let me know at the address below.
And check out my own music, photography, and
back issues of the Gazette at the web site below.
[...]
Paolo A.
5つ星のうち5.0
Una festa per le orecchie
2013年4月5日にイタリアでレビュー済みAmazonで購入
Un album eccellente, il migliore dai tempi di Graceland. Le tracce hanno un sound molto particolare, paiono quasi registrate in uno studio casalingo, o in presa diretta, ma questo non fa che aumentarne il fascino. Paul Simon in gran spolvero, la chitarra sempre precisa e la voce tuttora intima e pulita, accompagnato come sempre da un gruppo di musicisti di rilievo.
RR Waller
5つ星のうち5.0
Simon Classic
2011年8月19日に英国でレビュー済みAmazonで購入
Having booked his recent concert at the Hammersmith Odeon (where I first saw him many years ago), we were disappointed to receive an email saying he was ill and it was postponed for a day. Not annoyed at all but concerned for him (after all he is a few months short of seventy), we went the following day.
He was as good as we have seen him with a large backing group of familiar top-quality instrumentalists and performed without an interval for over two hours.
This new CD is as good as ever and, although it will not oust others from top place favourites, it is one of his classics. Musically and lyrically, he rarely stands still; this is another stage on the journey.
Seeing him performing live, once again, I was struck by how true to the CD the performances were; this has always been a Simon hallmark, to bring the same musicians on the CD tour. He has performed with some for so long now, they seem to be telepathic on stage and enjoy the music as much as ever.
He was as good as we have seen him with a large backing group of familiar top-quality instrumentalists and performed without an interval for over two hours.
This new CD is as good as ever and, although it will not oust others from top place favourites, it is one of his classics. Musically and lyrically, he rarely stands still; this is another stage on the journey.
Seeing him performing live, once again, I was struck by how true to the CD the performances were; this has always been a Simon hallmark, to bring the same musicians on the CD tour. He has performed with some for so long now, they seem to be telepathic on stage and enjoy the music as much as ever.