ブラック・スワン 3枚組ブルーレイ&DVD&デジタルコピー(ブルーレイケース)〔初回生産限定〕 [Blu-ray]
フォーマット | Blu-ray, 色, ドルビー, DTS Stereo, 限定版, ワイドスクリーン, 吹き替え |
コントリビュータ | ウィノナ・ライダー, ダーレン・アロノフスキー, ヴァンサン・カッセル, ミラ・クニス, バーバラ・ハーシー, ナタリー・ポートマン |
言語 | 英語 |
稼働時間 | 1 時間 49 分 |
この商品を見た後にお客様が購入した商品
商品の説明
2011年度アカデミー賞主演女優賞受賞:ナタリー・ポートマン
美と狂気がせめぎあう衝撃的サスペンス
あなたの想像は100%覆される
<キャスト&スタッフ>
ニナ…ナタリー・ポートマン(坂本真綾)
トマ…ヴァンサン・カッセル(森田順平)
リリー…ミラ・クニス(小松由佳)
エリカ…バーバラ・ハーシー(竹口安芸子)
ベス…ウィノナ・ライダー(園崎未恵)
監督:ダーレン・アロノフスキー
脚本:マーク・ヘイマン/アンドレス・ハインツ/ジョン・マクラフリン
衣装デザイン:エイミー・ウエストコット
●字幕翻訳:松浦美奈 ●吹替翻訳:古瀬由紀子
<ストーリー>
ニューヨークのバレエ・カンパニーに所属するニナは、元ダンサーの母親の寵愛のもと、人生のすべてをバレエに捧げていた。そんな彼女に新作「白鳥の湖」のプリマを演じるチャンスが訪れる。しかし純真な白鳥の女王だけでなく、邪悪で官能的な黒鳥も演じねばならないこの難役は、優等生タイプのニナにとってハードルの高すぎる挑戦だった。さらに黒鳥役が似合う奔放な新人ダンサー、リリーの出現も、ニナを精神的に追いつめていく。やがて役作りに没頭するあまり極度の混乱に陥ったニナは、現実と悪夢の狭間をさまよい、自らの心の闇に囚われていくのだった……。
<ポイント>
●初登場第1位! Yahoo!映画ユーザーレビューでも高得点の大絶賛!
●ナタリー・ポートマンがアカデミー賞主演女優賞を受賞!
主演女優賞のほか、アカデミー賞でその他4部門(作品賞、監督賞、撮影賞、編集賞)にノミネートされたほか、ゴールデングローブ賞をはじめとする数々の主要映画賞を席巻!
<特典>
【ブルーレイ】
●メイキング・オブ・『ブラック・スワン』
●オリジナル劇場予告編
●「白鳥の湖」
●プロダクション・デザイン
●衣装デザイン
●ナタリー・ポートマン インタビュー
●ダーレン・アロノフスキー監督 インタビュー
●主演&監督対談 ~バレエと演技~
●主演&監督対談 ~カメラと踊る~
●役柄を語る/ナタリー・ポートマン/ウィノナ・ライダー/バーバラ・ハーシー/ヴァンサン・カッセル
●撮影を振り返って/ダーレン・アロノフスキー監督
●BD-LIVE特典
※上記すべてブルーレイディスクのみの特典
【DVD(Digital Copy)】
●Digital Copy(iTunes)
※期間限定特典デジタルコピー:2012年9月7日まで
登録情報
- アスペクト比 : 2.35:1
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 言語 : 英語
- 製品サイズ : 30 x 10 x 20 cm; 159 g
- EAN : 4988142854421
- 監督 : ダーレン・アロノフスキー
- メディア形式 : Blu-ray, 色, ドルビー, DTS Stereo, 限定版, ワイドスクリーン, 吹き替え
- 時間 : 1 時間 49 分
- 発売日 : 2011/9/7
- 出演 : ナタリー・ポートマン, ヴァンサン・カッセル, ミラ・クニス, バーバラ・ハーシー, ウィノナ・ライダー
- 字幕: : 日本語, 英語
- 販売元 : 20世紀フォックス・ホーム・エンターテイメント・ジャパン
- ASIN : B004N3B96E
- ディスク枚数 : 3
- Amazon 売れ筋ランキング: - 75,498位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 2,525位外国のミステリー・サスペンス映画
- - 6,623位ブルーレイ 外国映画
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
演出家のトマ、新人のリリーがニナに関わってくることで混乱し、さらに主役の重圧も加わって精神に異常をきたしていくのだが、ナタリー·ポートマンの演技が繊細すぎて、とても痛々しい。
追い詰められて苦しみ続けたニナを思うと、ラストシーンは"白鳥のように清らかな過去のニナ”が消え去り、精神の混乱を経て“白鳥と黒鳥を完璧に演じきった、清濁併せ呑んだ新しいニナ”として正気を取り戻し、目が覚めるのだと解釈したくなってしまう。
どこまでがニナの現実に起こったことなのか、妄想なのかが分かりにくく、観る人によってかなり解釈が違ってくる映画だと思う。
ナタリー・ポートマンの演技が素晴らしいく表情からも体型からもニナという人物を良く表現している。内容に関しては常に緊張感があり現実と妄想の境がわからなくなっていく過程と苦悩を良く表現していると感じた。その反面驚くような展開はなく予想通りの展開が続く。
頑なな心。
白い白鳥で育つと、
自分の中の悪魔を制御できないことになる。
白から黒へ。
マザーは本当に存在していたか?
面白い。
リリーが内なる自分の黒鳥の部分として描けばよかったのに。
でファイトクラブ的に、後から自分しかいなかった映像を流す。
破片はラスト倒れてから抜いて血が広がる。
じゃないと踊ってるうちに大出血で真っ赤ですリアルさ無さすぎ。
主演女優賞は「ナタリーポートマン「は」バレエと演技張ったね、という労いと皮肉。
他の国からのトップレビュー
I found the acting, photography and audio to be above the norm with some good special effects thrown in, but the script held no surprises as it was obvious Nina is a schizophrenic self harmer on the verge of a breakdown from the start, all we see in the first half is her gradual decline under pressure [lose a *]. The reality is, this documents a breakdown under stress and insecurity in the workplace, which many people can identify with, which explains its success, but the start is too drawn out although the last quarter is action packed and intense [regain a *]. The story simply reflects the ballet itself, so holds no real surprises.
The disc goes to a main menu offering play, set-up [English, English audio descriptive, subtitles; English Hoh, Portugues, Suomi, off, more= Scandinavian and east European], scenes and extras [black swan metamorphosis; chapters 1, 2 & 3]. Rated 15 this uses the F word, contains ‘adult’ sexual conversation, has temperamental violence, self harm, masturbation, partial nudity, graphic groping, oral sex, drug taking and some intense scenes, it’s not really family viewing. A phenomenal box office success and strangely voted number 1 in Cosmopolitans most erotic film scenes list, its really the final quarter that lifts this above the dross gaining a grudging *****.and I believe if the cast had been unknown, this would have been an 18 rating and much derided.
Respecto a la calidad de imagen que nos encontraremos en el blu-ray, decir que no es perfecta. El moteado es visible en la mayoría de escenas, sobre todo en las más oscuras. No resulta del todo molesto, pero sí es perceptible. Tratándose de una película realizada en 2010, sorprende un poco este hecho, y más considerando que, cuando compras un blu-ray, más caro que el formato DVD, esperas que todo sea nítido, bien definido.
He elegido la edición en formato libro porque reúne ambas ediciones (blu-ray y DVD). Puede parecer poco práctico, en principio, pero cuando quieres ver una película en el portátil (por ejemplo: mientras vas de viaje) o visitas a unos amigos o familiares y quieres disfrutar de una buena sesión de cine, da igual que no dispongan de reproductor blu-ray, porque con tu disco extra en DVD podrás reproducirla sin problemas. Incluye un pequeño libreto pegado, separando ambos discos, con curiosidades sobre la película y el reparto.
𝑩𝒖𝒕 𝑰'𝒎 𝒏𝒐𝒕.
. Inspired by German folk tales like 𝑻𝒉𝒆 𝑾𝒉𝒊𝒕𝒆 𝑫𝒖𝒄𝒌 and 𝑻𝒉𝒆 𝑺𝒕𝒐𝒍𝒆𝒏 𝑽𝒆𝒊𝒍 by Johann Karl August Musäus, Russian composer Pyotr Ilyich Tchaikovsky was invited to compose the music for a new ballet - this being 𝑺𝒘𝒂𝒏 𝑳𝒂𝒌𝒆 - in 1875.
The initial reaction to Swan Lake once it debuted in 1877 was far from fetching. It was categorized as a complete failure by critics and viewers alike, and strayed away from Tchaikovsky’s original vision due in part to alterations made to his work by a choreographer named Julius Reisinger.
In 1895 Marius Petipa collaborated with an assistant in an attempt to re-release 𝑺𝒘𝒂𝒏 𝑳𝒂𝒌𝒆 with minimal changes made to Tchaikovsky’s score; Tchaikovsky was never able to reap the benefits that would come with the success of his creation as he died in 1893, but it continues to stand the test of time as a culturally significant piece that provides ample opportunity for creativity and innovative magnificence.
Black Swan is a 2010 American psychological horror film directed by Darren Aronofsky. The screenplay was written by Mark Heyman, John McLaughlin, and Andres Heinz, based on an original story by Heinz. The film stars Natalie Portman, Vincent Cassel, Mila Kunis, Barbara Hershey, and Winona Ryder. The plot revolves around a production of Tchaikovsky's Swan Lake ballet by the New York City Ballet company.
Working with a budget of approximately $13 million, the extent to which Aronofsky’s crew made sacrifices of their own for the sake of 𝑩𝒍𝒂𝒄𝒌 𝑺𝒘𝒂𝒏’s accomplishments can’t go overstated. With little guarantee that her efforts might bear fruits, Portman began studying ballet under New York City Ballet dancer Mary Helen Bowers approximately a year before filming, with many of these lessons being paid for out of her own pocket until investors could be properly secured.
While on set Portman suffered a significant amount of injuries with the most significant of them being a dislocated rib, and this necessitated her giving up many things (Specifically: her own trailer) to receive substantial medical attention. These efforts were not made in vain, thankfully so, as her dedication to Nina’s role and reality is hauntingly palpable all while honoring the duality of ‘𝑩𝒍𝒂𝒄𝒌 𝑺𝒘𝒂𝒏’s titular character. Her presence is elevated and rivaled by Kunis’ sensual repertoire, with her unquestionable ability to steal scenes without selflessly keeping them to herself.
It is worth noting that there is a discrepancy regarding the amount of dancing actually performed by Portman; a woman by the name of Sarah Lane has spoken out as having completing the more technically advanced moves seen in 𝑩𝒍𝒂𝒄𝒌 𝑺𝒘𝒂𝒏, with ‘woman in the lane’ (AKA, her cameo in this film) being one of few mentions made regarding her contributions to this project as a whole.
To be perfectly honest I’m not too sure what to make of this claim myself, and Lane hasn’t expressed discontent or regret towards this particular matter. She does, however, hope audience members understand that parts of 𝑩𝒍𝒂𝒄𝒌 𝑺𝒘𝒂𝒏 elevated by advanced choreography took much longer than a year for her to get a firm and equally confident grasp on.
Given the odds of becoming a professional ballerina (An approximately slim 3%, just FYI), it’s no guess as to why Nina’s character development happens independent of what could be labeled as arbitrary nuance. Focus is kept on the extent to which her profession is a particularly demanding one (As many dancers report practicing for 6 to 7 hours 𝒑𝒆𝒓 𝒅𝒂𝒚 when they are in season), with subtle and lurid hints as to trajectory of her livelihood if not deemed a critical success. Some may argue that Nina has a choice - this being to dance or not to dance - but the simplicity would be unwarranted; the space in which she occupies is defined by a margin of error that is tiny - microscopic, even - with a particular fixation on vanity negating the effect of what could serve as mitigating factors.
How does one elaborate on 𝑩𝒍𝒂𝒄𝒌 𝑺𝒘𝒂𝒏’s thematic presence and appeal without spoiling the ending?
I guess I’ll give it a shot.
I’ll also start by saying that there is a distinct and referential semblance of irony in Lane’s complaints referenced to above; moreover, it speaks to the effect of vicarious pedestalization within the context of entertainment based professions. Leading up to 𝑩𝒍𝒂𝒄𝒌 𝑺𝒘𝒂𝒏’s conclusion is a variety of external stimuli that justifies Nina’s obsession with perfection; her own mother lives through her achievements without so much as a second thought, and her coach is eager to reap the benefit of interactions that Nina herself has had a hand in making possible to begin with. In the last 40 seconds an additional force is snuck in insidiously, with this being the audience cheering for Nina with little clue as to how her suffering and loss has subsequently metastasized into their own gain. As this cheering fades it may be appropriate to suggest that Nina’s worth may do so as well, and this sets a clear precedent for maladaptive and self-fulfilling patterns of behavior long after the credits have exited stage left.
As valuable when taken at face-value as it can be when treated with analytical merit, 𝑩𝒍𝒂𝒄𝒌 𝑺𝒘𝒂𝒏 is a spirit-stirring journey through pulsating madness that is interrupted intermittently by brief periods of sanity and genuine sources of support. Most importantly, 𝑩𝒍𝒂𝒄𝒌 𝑺𝒘𝒂𝒏 explores the line between the ones that make wages and those that actually pay the price, with a dispositional concern for moments where the show can’t just simply go on.
Nina une jeune femme voue sa vie à la danse.Son rêve..devenir la reine du "lac des cygnes".
Ambigu
Mais celle ci prise entre une mère abusive,sa soif de perfection,en vient au début par chorégraphe veut qu'elle soit parfaite et la pousse au maximum de ses possibilités sans faire attention à la personne qu'elle est.
Mais prise entre une mère abusive et la perfection en vient au début à s'automutiler, descendre dans les méandres les plus profondes de la folie.
Son interprétation est sublime jusqu'à se confondre dans son rôle.
Magnifique prestation de N Portman ,inoubliable dans ce rôle,inhibée du personnage on se demande comment elle peut s'en sortir.Vincent Cassel troublant dans son jeu qui use de tout pour arriver à ses fins.
Cela laisse entrevoir les dangers de vouloir atteindre la perfection,des ravages causés psychologiquement et ce qui en résulte à trop se donner à son art......Très minutieusement traité....
UN VRAI BIJOU DE PERFECTION!!!!!!MAGIQUE MAGNIFIQUE FÉERIQUE MAIS ATTENTION AU REVERS DE LA MÉDAILLE!!!!!!