【Amazon.co.jp 限定】ソーシャル・ネットワーク デラックス・コレクターズ・エディション (2枚組) [Blu-ray]
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
Blu-ray
"もう一度試してください。" | コレクターズ・エディション |
—
| — | ¥237 |
Blu-ray
"もう一度試してください。" | Amazon限定 |
—
| — | ¥445 |
今すぐ観る | レンタル | 購入 |
フォーマット | 色, ドルビー, 限定版, 字幕付き, 吹き替え |
コントリビュータ | デヴィッド・フィンチャー, アンドリュー・ガー・フィールド, ジャスティン・ティンバーレイク, ルーニー・マーラ, ジェシー・アイゼンバーグ |
言語 | 英語, 日本語 |
稼働時間 | 2 時間 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
商品の説明
◎Amazon 限定の特別デジパック仕様。ここでしか手に入らない『ソーシャル・ネットワーク』の世界観を堪能できる!
Facebook世界的ブーム&若き億万長者のリアル・サクセス・ストーリー
天才・裏切者・危ない奴・億万長者
2003年。ハーバード大学に通う19歳の学生マーク・ザッカーバーグは、親友のエドゥアルドとともにある計画を立てる。
それは友達を増やすため、大学内の出来事を自由に語りあえるサイトを作ろうというもの。
閉ざされた“ハーバード”というエリート階級社会で「自分をみくびった女子学生を振り向かせたい」―そんな若者らしい動機から始まった小さな計画は、いつしか彼らを時代の寵児へと押し上げてゆく。
若き億万長者は何を手に入れ、そして何を失うのだろうか ―?
【キャスト】
監督・・・デヴィッド・フィンチャー
脚本・・・アーロン・ソーキン
キャスト・・・ジェシー・アイゼンバーグ、アンドリュー・ガーフィールド、ジャスティン・ティンバーレイク、ルーニー・マーラ
【映像・音声特典】
[DISC1]
★デヴィッド・フィンチャー(監督)による音声解説
★アーロン・ソーキン(脚本)、キャストによる音声解説(キャスト:ジェシー・アイゼンバーグ、アンドリュー・ガーフィールド他)
★BD-LIVE(※BDのみの特典)
[DISC2]
★フェイスブックの映画ができるまで(4種)
★製作の舞台裏(6種)
・編集について:アンガス・ウォール、カーク・バクスター、レン・クライス
・音楽について:トレント・レズナー、アッティカス・ロス、デヴィッド・フィンチャー
・ “山の魔王の宮殿にて”: 楽曲調査
・スワーマトロン:“個性的”な音楽を求めて
・ビジュアルについて:ジェフ・クローネンウェス、デヴィッド・フィンチャー
・ルビー・スカイ VIPルーム:マルチアングルシーンでの分析
【Copyright】(C)2010 Columbia Pictures Industries, Inc. and Beverly Blvd LLC. All Rights Reserved.
※ジャケット写真、商品仕様、映像特典などは予告なく変更となる場合がございますのでご了承ください。
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 言語 : 英語, 日本語
- 製品サイズ : 25 x 2.2 x 18 cm; 158.76 g
- EAN : 4547462076083
- 監督 : デヴィッド・フィンチャー
- メディア形式 : 色, ドルビー, 限定版, 字幕付き, 吹き替え
- 時間 : 2 時間
- 発売日 : 2011/5/25
- 出演 : ジェシー・アイゼンバーグ, アンドリュー・ガー・フィールド, ジャスティン・ティンバーレイク, ルーニー・マーラ
- 字幕: : 日本語, 英語
- 販売元 : ソニー・ピクチャーズエンタテインメント
- ASIN : B004TETK0O
- ディスク枚数 : 2
- Amazon 売れ筋ランキング: - 120,900位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
またここでも観てしまった。
ざっくり言うと、コミュ障の天才プログラマ(Facebook CEO:マーク・ザッカーバーグ氏)の成功と失敗を描いたノンフィクション映画なのだが、純粋に描き方が神がかっている。
シーン割りや登場人物のチョイス、展開、オチ、すべてが巧妙に計算されていて全く飽きがこない。
自分がプログラマなのもあるが、個人的には10年に一度の名作映画といえるほど素晴らしい出来だった。
この失恋が彼の心にどれほどの痛手を負わせたかは物語を観れば痛いほどわかる。表現がちょっと一般的でないだけでね。傷心の勢いにまかせて、悪趣味なサイトを立ち上げ、全女子学生を敵にまわしたものの、大学のサーバーをダウンをさせるほどの反響を得てしまうマーク君。そしてそれに目をつけた社交クラブのエリートたち。「名誉挽回のチャンス」をチラつかせ、利用する気満々でしたね(笑)でもその「名誉挽回」の言葉は傷心のマーク君の心に一明の光となったみたい。
ここからは私たちが知る『Facebook』創設の過程がトーンを抑えた美しい映像と共に、調停を進行役にしながら、気持ち良いくらいテンポ良く語られていきます。そしてそこには彼がこれ以上ないってくらいにのめり込んでのめり込んでのめり込む姿も。もう1人の創設者である親友がすすめる広告収入を頑なに拒否するのは「クールじゃない」から。だって彼がFacebookにのめり込むのも、クールじゃなきゃならない理由も明確にあるんだもの。そしてFacebookはどんどん大きく膨れ上がっていき、やがてたった一人の親友との訣別がやってくる。
ラストにはなんてドンピシャな選曲か⁈なThe Beatles のBaby You’re Richmanが流れる中、躊躇しながらも美しい元彼女に友達リクエストを送るマーク君。F5キーを何度押しても彼女からのリアクションはなし。マーク君が手にしたものは?そして失ったものは?そして本当に欲しかったものとは?今どんな気分?
How does it feel to be
One of the beautiful people?
早すぎて途中であれ、なんでこうなってるの?と迷子になる所もあったが全体的には楽しめた。
SNS上で基本実名、出身や大学、勤務先も記載するって日本では結構異質だと思いますが、映画を観て納得。(確かに「排他的」だなと)
時系列が前後したり、登場人物が入れ替わり立ち替わりで2時間飽きない。
流石デヴィットフィンチャー監督です。
この映画でザッカーバーグはいい奴として描かれていましたが本当はどうなんでしょう?ラストシーンで弁護士に「あなたは嫌な奴じゃない。そう振る舞ってるだけ」と言われた後、エリカに友達申請する姿が印象的で、ジェシー・アイゼンバーグはいい演技してるなと感じました。本人に似ているかどうかは知りませんが、彼のまくしたてるような早口の喋りがザッカーバーグのイメージに合っていました。
※あまり詳細はネタバレせずに書きます。
始まりの部分では主人公と彼女が分かれるところから物語が始まり、酒に酔った主人公が暴走して作ったサイトが問題視されます。
(めっちゃパソコンカタカタしてて頭よさそーって思ってました)
そこから、まぁ色々とありつつフェイスブックを創設するのですが、アイデアの盗用という部分を発端に別シーンで問い詰められる主人公と過去の回想シーンが凄くいいバランスで交差し、よくある自伝の様な、ただの物語ではなく、あえて言うなら3Dのような奥行きが出ています。(見たらわかる)
途中、親友との仲が悪くなり始めてゆき、これが最後まで尾を引く形になっていきますが、全体的にドロドロしておらず、自伝映画です!!!というよな押しつけがましさも全くないです。
親友の言うことにも一理あり、コミュニケーションが上手く取れてない!!l、ここで冒頭のあのシーンが足を引っ張るのか等、映画として良く練られた構成で絶賛吹き替え派の私も字幕なのに、のめり込みながら見ることができました。
またサーバーサイドのエンジニアをしているため、聞きなれた文言が出てきて「あー、やっぱりこの時代でも基本は同じなんだな」と少しうれしくなりました。(^^)ニコ
最後に向かっていくにつれ、何とも言えない感情になりました。
経営するにあたっての孤独感や、「そうだよね~、そうするしかないよね」「いやそれは俺もダメだと思うよ、主人公」と共感しまくりでした。経営したことないけど
途中でも書きましたがエンジニア、経営等の成功者の部分が出てくるのは本当にごくわずかで、子供っぽい仕返しをしてしまったり、"凄く"人間的な部分満載で共感が止まらなくなるような、最後にちょっとだけ切なくなる様な映画でした。
最後になりますが、友達家族等の親しい人と見るよりかは、時間を作ってでも一人で見る方が良いと感じる映画でした。
本当に見て損はないと思いますよ。
このレビューが初めてなのですが、お役に立てれば幸いです。
セオ
地位も名誉も手に入ったけど、恋は、、
最初からあっという間に引き込まれ、終わり方も最高でした。
他の国からのトップレビュー
First, talent. The talent of many characters involved in creating the idea, programming the site, developing it, and marketing it. For talent to emerge, it must be rewarded, often creating some inequality. One might think it is obvious that to attract or develop talent, it must be rewarded, but anyone who has lived in the realities of the movie, and in most other places not depicted in the film, would get what I mean...
Second, law. There is competition for good ideas, and often more than one person claims ownership of a good idea. There were many legal disputes around who owned or who invented Facebook, and the movie represents these disputes, including the compensatory damages involved and disbursed. There is no incentive for anything if the law isn't respected, and honorable losers (like Saverin or the Winklevoss brothers) are properly compensated. Law is so important in the movie that the movie ends in a law office.
Third, motivation. This is probably the most original aspect of the narrative: the rejection by his "college sweetheart" seems to have significantly motivated Mark. Proving a girl wrong, for certain types of personalities, can be a true-life motivation. Who knows, without that rejection, we might not have Facebook, but Mark would have had less motivation in his life. Difficult to find a positive in that types of rejections, but perhaps, the movie highlights one...
Donc par curiosité, j'ai acheté ce Blu-ray, car je voulais essayer de découvrir la personnalité de son créateur, le fameux et richissime Mark Zuckerberg dont la presse parle tant, et comprendre comment il a pu créer un tel phénomène en si peu de temps.
Ce film a répondu à mes interrogations et il m'a particulièrement satisfait, même si je suppose que, comme dans toute biographie, il y a certainement encore des zones d'ombres ou des fragments de légendes à l'intérieur de cette histoire.
Comme Bill Gates et Steves Jobs avant lui, par des concours de circonstances incroyables, par une ingéniosité informatique remarquable, une imagination prolifique et beaucoup de travail (aussi), Mark Zuckerberg, alors étudiant de Harvard fâché d'avoir été plaqué par une copine va mettre en chantier (avec ses copains) un formidable outil de communication qui révolutionnera le monde des échanges d'informations privées du monde étudiants (notamment entre les filles et les garçons) et qui se propagera dans le monde entier à une vitesse extraordinaire dans toutes les couches des populations emportées par le succès du phénomène, apportant la fortune à son (ses) créateur(s).
Ce film relate à merveille la genèse de Facebook avec son lot de complications (notamment deux procès concernant des problèmes de droits) et sa montée en puissance rapide avec des moments extravagants où concepteurs et programmeurs se laissent emportés par le succès dans des délires de jeunesse. Il ébauche une esquisse de la personnalité assez déroutante du jeune Mark Zuckerberg, sûr de lui et détaché de beaucoup de choses, perdu dans ses pensées, ses projets; tout en étant conscient de la puissance que lui procure son immense fortune. Personnage attachant, parfois irritant et choquant également pour le commun des mortels que je suis.
Jesse Eisenberg (Mark Zuckerberg), Andrew Garfield (Eduardo Saverin), Justin Timberlake (Sean Parker) sont remarquables dans leurs rôles d'interprétation. J'ai été captivé par cette aventure et ce film se "lit" d'une traite sans aucun temps mort.
Je suis très satisfait de mon achat +++++
Fincher tells the story by switching back and forth between the two law suits that are bought by first the Winklevoss twins and Narenda who claim Zuckerberg stole their idea to create his and the law suit with Saverin who Mark has frozen out of the business who had initially funded the website before it started to make a profit. Sean Parker the creator of Napster in the shape of Justin Timberlake inserts himself into the website by impressing Mark and suggesting they drop the The from the name of the site. Aaron Sorkin's screenplay concentrates on the legal issues of the story as well as telling the birth of Facebook and Zuckerberg's actions that bring about being sued by the twins and his best friend Eduardo. Timberlake's Parker being the obvious catylist behind Zuckerberg's actions having been seduced by the risky entrepenaur.
Eisenberg most famous for playing the likeable Columbus in Zombieland and lovable geek Brennan in Adventureland takes a change of pace to play an althogether unlikeble version of Mark Zuckerberg, I say version as the real Zuckerberg says that the film has him all wrong, although Sorkin has already admitted that the script isn't enteirley acurate and his version is more like an entertaining verion of events. Eisenberg is utterly captivating in the lead role, registering very little emotion but driven and devoted as Zuckerberg, the film gives you very little characters to root for and Eisenberg's performance is not looking to win any friends, the fiercely intelligent, shy, selfish and arrogant traits of his personality on screen in all their glory, witness him cut the Winklevoss' Lawyer down when he is asked if they deserve his attention. Garfield who is soon to be seen as new Peter Parker/Spiderman is excellent as Zuckerberg's wronged best friend Saverin, more of a social climber which gets him into the right places and having the money to initially finance The Facebook, somewhat naive and unexpereinced, see the emotion etched on his face. Timberlake's Sean Parker for all his unpleasant arrogance does appear at least here to have been very important in Facebook's advancement and Saverin doesn't seem anywhere as active in it's success as Parker. Cries of stunt casting at Fincher for enlisting Timberlake can be dispelled immediately, he perfectly essays the man who bought free file sharing to the masses, immediately capturing Zuckerberg's attention much to Saverin's dislike. His Sean Parker is tremendously confident, charismatic and ego fueled. Armie Hammer impresses in the duel role as both Winklevoss twins.
Sorkin's script makes the 2 hour duration zip along in no time giving his actors so many great lines, intelligent and funny. David Fincher a director so well known for his own style a real visionary who took a mistep in his last film, (the technically impressive but emotionally cold Curious Case of Benjamin Button) may seem on the surface here to have made unusual choice, there is nothing here to flex his visual muscles with the exception of a thrilling rowing sequence at the Henley Regatta soundtracked by an electronic reading of Grieg's Hall of The Mountain King by score composers Trent Reznor and Atticus Ross. This is all about showcasing Sorkin's prose and Fincher's restraint is to the strength of the telling of the story, impressive visual flourishes are not necessary and Fincher who came of age with his masterpiece Zodiac continues to show a maturing as he enters into his 50's.
Industrial rocker Reznor and musical partner Ross provide a darkly subtle score, that sets the mood and never intrudes only picking up pace in a few sequences, they invest the film with sinister undertone that perfectly accompanies the subject matter. This their first assignment scoring with Reznor having only compiled soundtracks before for Natural Born Killers and Lost Highway, is temendously impressive and important factor in moving the story along.
Don't be put off by the subject matter, you don't need to be a Facebook user to enjoy or understand the story. It is interesting though to see the genesis of functions on the site that now millions of people take for granted, for instance the sequence where Zuckerberg comes up with the idea for relationship status or hearing Parker talking about tagging. Fincher well and truly making up for the mistep of his previous film and with the assistance of Sorkin's electrifying script and a hugely impressive cast presents a fiercely intelligent a hugely enjoyable example of cinema and adds another entry to his already impressive filmography.