チェンジリング 【Blu-ray ベスト・ライブラリー100】
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
【まとめ買いフェア開催中】よりどり2点以上で5%OFF
アウトドア用品、ファッション、食品・飲料、母の日ギフト、父の日ギフト関連商品など、10万点を超える対象アイテムからよりどり2点以上で5%OFF。 セール会場はこちら
この商品を見た後にお客様が購入した商品
ページ: 1 / 1 最初に戻るページ: 1 / 1
商品の説明
★Blu- ray ベスト・ライブラリー100
★人気作、名作100タイトルが驚きの価格で一気にリリース!
★6月22日発売
ある日突然、消えた息子。 5ヶ月後に帰ってきた彼は別人だった―。
【ストーリー】
1928年。ロサンゼルスの郊外で、9歳の息子ウォルターと幸せな日々を送る、シングルマザーのクリスティン。だがある日突然、家で留守番をしていたウォルターが失踪。誘拐か家出か分からないまま行方不明の状態が続き、クリスティンは眠れない夜を過ごす。そして五ヶ月後。警察から息子が発見されたとの朗報を聞きクリスティンは念願の再会を果たすのだが…。
【キャスト】
アンジェリーナ・ジョリー/ジョン・マルコヴィッチ/ジェフリー・ドノヴァン/コルム・フィオール/エイミー・ライアン/ジェイソン・バトラー・ハーナー
【スタッフ】
監督・製作・音楽:クリント・イーストウッド
■製作:2008年 アメリカ
■音声:英語/日本語 ■字幕:日本語/英語 ■画面サイズ: 16:9
■収録時間:本編:142分
Film (C) 2008 UNIVERSAL STUDIOS.All Rights Reserved.
Artwork and Packaging Design (C) 2011 Universal Studios. All Rights Reserved.
※映像特典、商品仕様、ジャケット写真などは予告無く変更となる場合がございます
登録情報
- 製品サイズ : 30 x 10 x 20 cm; 81.65 g
- EAN : 4988102012786
- 監督 : クリント・イーストウッド
- 時間 : 2 時間 22 分
- 発売日 : 2011/6/22
- 出演 : アンジェリーナ・ジョリー, ジョン・マルコヴィッチ, ジェフリー・ドノヴァン, コルム・フィオール, エイミー・ライアン
- 販売元 : ジェネオン・ユニバーサル
- ASIN : B004V33WUC
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 183,283位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 6,740位外国のミステリー・サスペンス映画
- - 11,669位ブルーレイ 外国映画
- - 18,447位外国のドラマ映画
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2023年5月24日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
Very good
2020年12月6日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
全体的に静かで上品な感じで、だいぶ昔にみたけどもういっぺん見たい映画です。さすがC.イーストウッド。
2024年4月8日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
アンジェリーナ・ジョリーを主演に迎えてのクライムサスペンス。派手なアクションなどは無いが実話をベースに構成された幼児誘拐から帰って来た子供は別人だった物語を母の悲しみから描いた作品。一見の価値あり。
2020年12月9日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
1920年代のLAの街並みがみごとによみがえる。
過去の建築物、行き交う路面電車・クラシックカーなどの風景が、
よく再現されている。
当時の衣裳や独特の化粧が懐古趣味に磨きをかけている。
イーストウッドは、監督デビュー「恐怖のメロディ」という名編を撮っているが、
こちらも傑作だと思う。
苦境に立たされながらも、牧師をはじめとする支援者に援護の手をさしのべられ、
たたかうアンジーの果敢さが光っている。
他の役者陣もよくがんばっており、冷酷な腐敗警察官たち、真相を追う刑事、
精神病院の元娼婦、残虐な殺人鬼などの演技が、物語に彩りを添える。
ラストシーンは感涙ものである。
ちなみに、たらこ唇がコンプレクスなアンジーは、
昔流行した真っ赤な口紅が欠点を強調するため、
はじめは化粧に抵抗があったそうだ。
過去の建築物、行き交う路面電車・クラシックカーなどの風景が、
よく再現されている。
当時の衣裳や独特の化粧が懐古趣味に磨きをかけている。
イーストウッドは、監督デビュー「恐怖のメロディ」という名編を撮っているが、
こちらも傑作だと思う。
苦境に立たされながらも、牧師をはじめとする支援者に援護の手をさしのべられ、
たたかうアンジーの果敢さが光っている。
他の役者陣もよくがんばっており、冷酷な腐敗警察官たち、真相を追う刑事、
精神病院の元娼婦、残虐な殺人鬼などの演技が、物語に彩りを添える。
ラストシーンは感涙ものである。
ちなみに、たらこ唇がコンプレクスなアンジーは、
昔流行した真っ赤な口紅が欠点を強調するため、
はじめは化粧に抵抗があったそうだ。
2013年6月2日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
1928年、ロサンゼルス郊外で起きた悲劇をベースに制作された、社会派サスペンス映画。
ある日、突如として行方不明になる最愛の息子。
心身共に追い詰められ、苦境に立たされながらも信念を貫き、勇敢に戦うシングルマザー。
ジャケット写真のイメージからして、母親版 “ 息子を訪ねて三千里 ” 的なしっとりとした、
古き良き時代のヒューマンドラマかと思いきや
いやいや、とんでもないっ!!
現代に至っても、度々、取り沙汰される国家権力の闇を題材にした、不条理な社会風習に
一石を投じる内容になっている。
当時の混沌とした時代背景を象徴する、華美な発色を控えたセピアトーンが印象的な本作。
イーストウッドファンにはお馴染みの映像だが、全編を通して暗く重苦しい雰囲気が漂い、
ややもすると、隠れた良質サスペンスとして埋れてしまいそうな重厚なストーリーを、
女優 アンジェリーナ・ジョリーの好演が1ランク上の日の当たる場所へと引き上げている。
一睡もしていないかの様に、やつれ、くすんだ肌
感情を押し殺す様に、震え閉ざされる唇
対象的に強固な意思を貫くかの様に、輝く瞳
公の場では、身なりを整え気丈に振る舞う、凛とした母親像
不可解な扱いを受け、精神的ダメージを負いながらも、周囲に心配させまいと明るく振る舞う彼女だが、
ある事実を目の当たりにし、一筋の涙が頬を伝う…。声も漏らさず、静かにうつむく…。
微かな希望を胸に秘めた母親の、居た堪れない心中が痛いほど伝わるワンシーン。
“静なる母” アンジェリーナと、イーストウッド監督の心震わす名タッグが冴える。
デビュー当時は、演技派オスカー女優として注目を集めたアンジェリーナ・ジョリーの、忘れかけていた
真骨頂を見せられた様な、懐かしくも微笑ましい想いが過る。
今や、妖艶な人気アクション女優というイメージが定着し、ハリウッドセレブの象徴的存在になった
アンジェリーナをリアルアクトレスとして再認識できる一本。お見逃し無く。
ある日、突如として行方不明になる最愛の息子。
心身共に追い詰められ、苦境に立たされながらも信念を貫き、勇敢に戦うシングルマザー。
ジャケット写真のイメージからして、母親版 “ 息子を訪ねて三千里 ” 的なしっとりとした、
古き良き時代のヒューマンドラマかと思いきや
いやいや、とんでもないっ!!
現代に至っても、度々、取り沙汰される国家権力の闇を題材にした、不条理な社会風習に
一石を投じる内容になっている。
当時の混沌とした時代背景を象徴する、華美な発色を控えたセピアトーンが印象的な本作。
イーストウッドファンにはお馴染みの映像だが、全編を通して暗く重苦しい雰囲気が漂い、
ややもすると、隠れた良質サスペンスとして埋れてしまいそうな重厚なストーリーを、
女優 アンジェリーナ・ジョリーの好演が1ランク上の日の当たる場所へと引き上げている。
一睡もしていないかの様に、やつれ、くすんだ肌
感情を押し殺す様に、震え閉ざされる唇
対象的に強固な意思を貫くかの様に、輝く瞳
公の場では、身なりを整え気丈に振る舞う、凛とした母親像
不可解な扱いを受け、精神的ダメージを負いながらも、周囲に心配させまいと明るく振る舞う彼女だが、
ある事実を目の当たりにし、一筋の涙が頬を伝う…。声も漏らさず、静かにうつむく…。
微かな希望を胸に秘めた母親の、居た堪れない心中が痛いほど伝わるワンシーン。
“静なる母” アンジェリーナと、イーストウッド監督の心震わす名タッグが冴える。
デビュー当時は、演技派オスカー女優として注目を集めたアンジェリーナ・ジョリーの、忘れかけていた
真骨頂を見せられた様な、懐かしくも微笑ましい想いが過る。
今や、妖艶な人気アクション女優というイメージが定着し、ハリウッドセレブの象徴的存在になった
アンジェリーナをリアルアクトレスとして再認識できる一本。お見逃し無く。
2020年8月19日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ロードショーの頃から気になって、十数年。
とても面白かったですよ。しかも、実話らしいし、クリントイーストウッドだったし。
配送も、頑丈な梱包で届き、とても満足です
とても面白かったですよ。しかも、実話らしいし、クリントイーストウッドだったし。
配送も、頑丈な梱包で届き、とても満足です
2017年9月27日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
再生すら出来ませんでした。
ちゃんと中身を確認もせずに送ってくるなんて…
本当は☆0だけど1個でもつけなきゃいけないみたいなので
ちゃんと中身を確認もせずに送ってくるなんて…
本当は☆0だけど1個でもつけなきゃいけないみたいなので
2020年4月1日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
憂いを秘めたアンジーの美しさが映える映画だった。チェンジリングとは,ヨーロッパで昔から伝わる,自分の子が連れ去られ,代わりに他の子供に代えられる伝承のことを指す。1928年に実際に起きた事件で,アンジーが演じる女性の子供が,行方不明になり,警察は別の子をその子だと言って連れてくる。その子はうちの子ではないと捜査ミスをなじると,警察は,この女は気がふれていると言って,警察に協力する精神科医とグルになって,その女性を精神病院に入れる。行ってみると,そこには,警察に背いて,精神病院に入れられた女性たちがいた。このような警察の横暴が許されていたことに驚いた。この時代のアメリカや女性の立場を理解するためにも,興味深い映画だった。また,アンジーが演じる女性が職場でローラースケートを履いていたのも面白かった。
他の国からのトップレビュー
Colis bien reçu en temps voulu e absolument pas perdu.
5つ星のうち5.0
commande bien reçue et non perdue !
2024年4月7日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
Le produit n'a pas été perdu, je l'ai bien reçu en temps et en heure !
Anthony Marinelli
5つ星のうち5.0
Eastwood provides a masterly touch to source story of search for missing child
2014年2月13日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
"A true story" the cove of this dvd tells us but can any filmed story be really true. All kinds of things are left out elements interposed or better yet superimposed..like a SUPERMAN trying to tell a story? There are many stories, told, about the past, in a day when many can sit around the table, talk to their parents, this story about a search for a male child, by a lady, going back to 1920's Los Angeles does not want to appear anachronistic. It needs to be filmed written, acted so that the viewer is involved like he is turning on a TV show..or modern drama, the contemporaneous feel should draw most people in, back to the 1920's the director has his work cut out for him..the hat..Ms Jolie wears it throughout like a patient..which she will soon be in amental ward, who is suffering from some
CANCER undergoing radiation therapy, she is not, but thats what her world makes of her, the story moves on. The changeling as a title was filmed in star trek, here in Canada in 1979(was successful as a Canadian film I saw it) now once again. It is really a being formed from composite beings into a super being..or defective, or as the elements coalesce, into something else than it originally was? Who that is in htis drama..near the end..we get a sense of how director Eastwood films this piece..going back to the 1934 film It Happenned One Night..a romantic drama..filmed at a studio where an Oscar did it some good. rather than the studio having an interest in this type of film, or the types of films they would make over the years..a poor studio..had a hard time surviving over the years..owned no movie theatres to play films...but as a poor studio..its films often dealt with persons maintaining dignity and morals..a sesnse of inner virtue as a reward in itself..which is very much the tale of this story? The boys episode seems like an OLiver twist type element..whre the director..veers over..with a bit of subjectivism allows the boy to give his story..the murders of the children..HERE 20..that they find..OLIVER TWIST like that artistic sense..later still the alleged criminal who killed the 20..we dont know whether he really had..fears hell..1930's character..the murderer appears as the person with no odd ideas about REMORSE..enters the moral world wanting to enter some future..the whole set up walking down the alley..being hung..tells what we do to so many that others consider riff raff..lesser than themselves...here Eastwood does a type of James CAGNEY type sympathetic portrait..many modern reviewers see this as oldish..superimposed..not real or genuine..you can find in his last film Trouble with the Curve..the reference to Cagney..here the characterization..filming..everything about it..many dont like the DRAWN out sequence..
The story begins..we have a "lady" or an idea of one portrayed by the lead actress as Ms Collins. 1920's Los Angeles. She at the start of the film wants to go to a Chaplin film, something like the KID. That may tell us where this story is going. Someone who wasnt to develop into an idea of a lady. Intuition/emotion/emotionalism..do we find her genine..she's very intuitive, sees all around her as cons, with the emotions do we find her emotional life genuine or a type of emotionalism, acting out a part? Genuine or the outer symptoms not connected to a deeper source..that helps us understand the police..the tale is about corruption..police..captains..city hall...the whole city..she is instiutionalized..she has not always been monagamous we get that sense about her past..1920's..her son is taken away..missing..dead..SHE EXPERIENCES ABSENCE..like an absent lover..when she relates to the child..she wants to restore the child..the family.unit she had the Chaplin film..lawsuits..cause is JUSTICE..not really.its her rights to be her own person...shje is diagnosed..if thats the right word.."cold aloof unemotional"..symptoms of emotions rather than genuine emotions, at the end of the film, she still feels for the child cap on..it gives us not in a preachy sense but here we have aperson bent on restoration..the lady of antiquity..trying our best. Much like a game of hide and seek..the child is there..taken from her..she always looks for him..though absent he always exists..the love continues to build..much as the mystic..keeps looking for god..god eludes him there and everywhere,,"search and ye shall find"..what better way to understan a lady who treats a little boy..who was murdered and treats him like a GOD..PEEK a BOO..intimate emotional love lives..GENUINE person..the film filmed from the perspectives of three persons..ms collins/boy/murderer..they all strive to be better than they at one time were..in that sense they are all hEROIC..an old kind of storytelling..the director ha ssome sympathy..rather than OBJECTIVY.shot a complex piece..thats what I see he will disagree I have written on his other films..in his commemorative large multi disc MOVIE SET..this is not included...corruption at city hall..these characters aspects..the church which tells of this corruption Presbyeterian..this is a side show..not actually gone into..just the later trial..the POLICE..in L.A..city of ANGELS..i recall the shooting of Ken OSMOND..photographed circulated in the world press..large city centers..the police are largely part of a corrupting process..social problem..the exact problems..i doubt these low persons on the totem pole..the problem is always elsewhere..as they relate to it..here the CAPTAIN is personified..thats what I found..i dont know how the city of LOs Angeles..or the family felt about my renderings of these historical persons,,..or Eastwood's attempt to capture..film a story..or three stories..
interesting bonus feature with director, Ms Jolie..as I've gone to some length to detail her film, as a burnt out type of character..becomes a lady or mother..complex part she tries to fit into Eastwood's period piece..we are told it was a role she
wanted to make..she has a social profile..has told us about her personal life..of 1920's characters..
CANCER undergoing radiation therapy, she is not, but thats what her world makes of her, the story moves on. The changeling as a title was filmed in star trek, here in Canada in 1979(was successful as a Canadian film I saw it) now once again. It is really a being formed from composite beings into a super being..or defective, or as the elements coalesce, into something else than it originally was? Who that is in htis drama..near the end..we get a sense of how director Eastwood films this piece..going back to the 1934 film It Happenned One Night..a romantic drama..filmed at a studio where an Oscar did it some good. rather than the studio having an interest in this type of film, or the types of films they would make over the years..a poor studio..had a hard time surviving over the years..owned no movie theatres to play films...but as a poor studio..its films often dealt with persons maintaining dignity and morals..a sesnse of inner virtue as a reward in itself..which is very much the tale of this story? The boys episode seems like an OLiver twist type element..whre the director..veers over..with a bit of subjectivism allows the boy to give his story..the murders of the children..HERE 20..that they find..OLIVER TWIST like that artistic sense..later still the alleged criminal who killed the 20..we dont know whether he really had..fears hell..1930's character..the murderer appears as the person with no odd ideas about REMORSE..enters the moral world wanting to enter some future..the whole set up walking down the alley..being hung..tells what we do to so many that others consider riff raff..lesser than themselves...here Eastwood does a type of James CAGNEY type sympathetic portrait..many modern reviewers see this as oldish..superimposed..not real or genuine..you can find in his last film Trouble with the Curve..the reference to Cagney..here the characterization..filming..everything about it..many dont like the DRAWN out sequence..
The story begins..we have a "lady" or an idea of one portrayed by the lead actress as Ms Collins. 1920's Los Angeles. She at the start of the film wants to go to a Chaplin film, something like the KID. That may tell us where this story is going. Someone who wasnt to develop into an idea of a lady. Intuition/emotion/emotionalism..do we find her genine..she's very intuitive, sees all around her as cons, with the emotions do we find her emotional life genuine or a type of emotionalism, acting out a part? Genuine or the outer symptoms not connected to a deeper source..that helps us understand the police..the tale is about corruption..police..captains..city hall...the whole city..she is instiutionalized..she has not always been monagamous we get that sense about her past..1920's..her son is taken away..missing..dead..SHE EXPERIENCES ABSENCE..like an absent lover..when she relates to the child..she wants to restore the child..the family.unit she had the Chaplin film..lawsuits..cause is JUSTICE..not really.its her rights to be her own person...shje is diagnosed..if thats the right word.."cold aloof unemotional"..symptoms of emotions rather than genuine emotions, at the end of the film, she still feels for the child cap on..it gives us not in a preachy sense but here we have aperson bent on restoration..the lady of antiquity..trying our best. Much like a game of hide and seek..the child is there..taken from her..she always looks for him..though absent he always exists..the love continues to build..much as the mystic..keeps looking for god..god eludes him there and everywhere,,"search and ye shall find"..what better way to understan a lady who treats a little boy..who was murdered and treats him like a GOD..PEEK a BOO..intimate emotional love lives..GENUINE person..the film filmed from the perspectives of three persons..ms collins/boy/murderer..they all strive to be better than they at one time were..in that sense they are all hEROIC..an old kind of storytelling..the director ha ssome sympathy..rather than OBJECTIVY.shot a complex piece..thats what I see he will disagree I have written on his other films..in his commemorative large multi disc MOVIE SET..this is not included...corruption at city hall..these characters aspects..the church which tells of this corruption Presbyeterian..this is a side show..not actually gone into..just the later trial..the POLICE..in L.A..city of ANGELS..i recall the shooting of Ken OSMOND..photographed circulated in the world press..large city centers..the police are largely part of a corrupting process..social problem..the exact problems..i doubt these low persons on the totem pole..the problem is always elsewhere..as they relate to it..here the CAPTAIN is personified..thats what I found..i dont know how the city of LOs Angeles..or the family felt about my renderings of these historical persons,,..or Eastwood's attempt to capture..film a story..or three stories..
interesting bonus feature with director, Ms Jolie..as I've gone to some length to detail her film, as a burnt out type of character..becomes a lady or mother..complex part she tries to fit into Eastwood's period piece..we are told it was a role she
wanted to make..she has a social profile..has told us about her personal life..of 1920's characters..
Spike Owen
5つ星のうち5.0
Mrs. Collins, if that boy's your son I'll eat my yard stick.
2011年2月21日に英国でレビュー済みAmazonで購入
In late 1920s Los Angeles, single mother Christine Collins (Angelina Jolie) returns home from work to find her 9 year old son Walter has gone missing. Several months later she is overjoyed to be told by the LAPD that Walter has been found alive and well. However, when she is reunited with the boy she categorically states that this boy is not her Walter. Persuaded to take the child home by pressure tactics and mind games by department Captain J. J. Jones , Christine becomes ever more clear that the boy is not her son. Refusing to accept what the authorities are telling her, she begins a public crusade to find the real Walter. This however opens up a can of worms that involves corruption and murder.
Based on real life incidents that occurred in in Los Angeles and Riverside County, California, in 1928, Changeling sees Clint Eastwood direct after Ron Howard had to step aside and J. Michael Straczynski adapting the story for the screen. From his first directing assignment in 1971 with Play Misty For Me, Eastwood has grown into one of the finest and most respected directors around. His choice of topics may not be across the board appealing, but, certainly with his work from Unforgiven onwards, he has an easy on the eye style that belies some of the dark material he chooses to work from. Such is the case with Changeling, a magnificent film that asks you for your undivided attention so as to make you angry, upset and even repulsed in equal measure.
Driven by a powerhouse performance from Jolie (is this really the Tomb Raider and Wanted girl?), the film niftily puts under the microscope a number of issues that existed around the time of this two handed story. There's the treatment of women, well, more society's attitude to women at this time, while the LAPD, already pinpointed as a discredited organisation in the 20s, firmly get the barrels aimed straight at them thru the station doors. There's also the ugly spectre of how mental health patients are dealt with, this point in the film signifying a change of mood, it no longer being a film about one mother's quest for the truth. There lies the trump card in the piece, after being fully engaged with Christine's black and blue world (the story is too strong to not be involved with it), it turns to black horror with the arrival of Sanford Clark, and more tellingly, his uncle, one Gordon Northcott (a fabulously twitchy Jason Butler Harner).
The production is top dollar, from the costumes (those wonderful hats) to the rattling streetcars and jalopies, this is rich 20s period detail. While the rest of the cast turn out good work for their relaxed director. John Malkovich is perhaps a little under used considering he is the film's moral backbone, but in true Malkovich fashion he leaves a lasting impression and proves once again what a fine visual actor he is. Geoff Pierson pops in with a potent turn as lawyer S.S. Hahn, while Colm Feore, Jeffrey Donovan and Michael Kelly are the coppers of the piece and they round out what is a well casted motion picture. Nominated for three Academy Awards (winning none), the film made a Worldwide profit of nearly $58 million. That profit doesn't do justice to how good the film is. After enthusiastic reviews from Cannes the piece received mixed reviews on its general release. Some complaints lean towards the film apparently being over melodramatic at times. Not so! This is just real adult drama produced with like minded adult precision. There's a small gripe that it has one too many endings, thus stretching it to being over two hours long, but it's not enough to stop it from being the tight and emotionally involving picture that it is. Keep up the good work Clint, Hollywood needs you now more than ever. 9/10
Based on real life incidents that occurred in in Los Angeles and Riverside County, California, in 1928, Changeling sees Clint Eastwood direct after Ron Howard had to step aside and J. Michael Straczynski adapting the story for the screen. From his first directing assignment in 1971 with Play Misty For Me, Eastwood has grown into one of the finest and most respected directors around. His choice of topics may not be across the board appealing, but, certainly with his work from Unforgiven onwards, he has an easy on the eye style that belies some of the dark material he chooses to work from. Such is the case with Changeling, a magnificent film that asks you for your undivided attention so as to make you angry, upset and even repulsed in equal measure.
Driven by a powerhouse performance from Jolie (is this really the Tomb Raider and Wanted girl?), the film niftily puts under the microscope a number of issues that existed around the time of this two handed story. There's the treatment of women, well, more society's attitude to women at this time, while the LAPD, already pinpointed as a discredited organisation in the 20s, firmly get the barrels aimed straight at them thru the station doors. There's also the ugly spectre of how mental health patients are dealt with, this point in the film signifying a change of mood, it no longer being a film about one mother's quest for the truth. There lies the trump card in the piece, after being fully engaged with Christine's black and blue world (the story is too strong to not be involved with it), it turns to black horror with the arrival of Sanford Clark, and more tellingly, his uncle, one Gordon Northcott (a fabulously twitchy Jason Butler Harner).
The production is top dollar, from the costumes (those wonderful hats) to the rattling streetcars and jalopies, this is rich 20s period detail. While the rest of the cast turn out good work for their relaxed director. John Malkovich is perhaps a little under used considering he is the film's moral backbone, but in true Malkovich fashion he leaves a lasting impression and proves once again what a fine visual actor he is. Geoff Pierson pops in with a potent turn as lawyer S.S. Hahn, while Colm Feore, Jeffrey Donovan and Michael Kelly are the coppers of the piece and they round out what is a well casted motion picture. Nominated for three Academy Awards (winning none), the film made a Worldwide profit of nearly $58 million. That profit doesn't do justice to how good the film is. After enthusiastic reviews from Cannes the piece received mixed reviews on its general release. Some complaints lean towards the film apparently being over melodramatic at times. Not so! This is just real adult drama produced with like minded adult precision. There's a small gripe that it has one too many endings, thus stretching it to being over two hours long, but it's not enough to stop it from being the tight and emotionally involving picture that it is. Keep up the good work Clint, Hollywood needs you now more than ever. 9/10
Ray
5つ星のうち5.0
Schafft der Polizeiapparat eigene Realitäten ?
2009年9月20日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
Los Angeles im Jahre 1928: Die alleinerziehende Mutter Christine Collins (Angelina Jolie) ist eine aufstrebende Angestellte bei einer Telefongesellschaft. Ihr Sohn Walter (Gattlin Griffith) ist wegen ihrer Berufstätigkeit oft allein. An einem Tag, als sie sich für ihren Jungen freigemacht hat und mit ihm ins Kino will, muss sie kurzfristig für eine kranke Kollegin einspringen. Am frühen Abend als sie nach Hause zurückkehrt, ist Walter spurlos verschwunden.
Und er bleibt es auch. Nach fünf Monaten verzeichnet die Polizei von Los Angeles, die immer wieder wegen Korruption und äusserster Brutalität in den Schlagzeilen auftaucht, einen scheinbaren Erfolg.
Ein Junge wird in Illionois gefunden, der angibt Walter Collins zu heissen. Die Beamten machen bei diesem in der öffentlichkeit bereits bekannten Fall ein grosses inszeniertes Medienspektakel bei der Zusammenführung zwischen Mutter und Sohn am Bahnsteig. Doch Christine erkennt in dem Jungen nicht ihren Sohn. Captain J.J. Jones (Jeffrey Donovan) kann die verblüffte und enttäuschte Frau vor Ort überreden, den Jungen eine Zeitlang auszuprobieren und argumentiert gekonnt mit traumatischen Belastungsstörungen. Auch der Psychologe der Polizei erkennt keinen Grund, an der guten Polizeiarbeit zu zweifeln. Obwohl Christine glaubwürdig - durch Zeugen und Indizien - versichern kann, einen "Fremden Sohn" zuhause zu haben. Reverend Briegleg (John Malkovich) versucht als einziger der verzweifelten Frau zu helfen.
Da ereignen sich bei einer Routineverhaftung des kleinen kanadischen Landstreichers Sanford Clark (Eddie Alderson) durch Detective Lester Ybarra (Michael Kelly) neue Erkenntnisse, die auch Licht ins Schicksal des kleinen Walters bringen könnte. Sanford erzählt dem Cop eine unglaubliche Geschichte über einen Serienkiller....
Clint Eastwood hatte 2008 ein besonders gutes Jahr in seiner Schaffensphase. Mit mittlerweile 78 Jahren schuf er mit "Gran Torino" und "Der fremde Sohn" gleich zwei seiner besten Arbeiten überhaupt.
"Der Fremde Sohn" ist alleine für sich schon eine sehr brillinate Drehbucharbeit, die geschickt zwei interessante Zeitgeschichten aus Los Angeles miteinander verwebt. So basiert die Geschichte tatsächlich auf den wahren Fall der "Wineville Chicken" Morde. Verbunden wird diese schreckliche Mordserie mit den Machenschaften der damals sehr umstrittenen Los Angeles Police, die bekannt war für Korruption und unlautere Methoden. Bereits in anderen Filmen wie "LA Confidential" wurde dieses korrupte System der exekutiven Gewalt im Amerika der Vorkriegsjahre gezeigt.
Auch Kameramann Tom Stern leistet meisterhafte Arbeit, er kreiert wahrlich grosse Kinobilder und zelebriert durchgehend eine vollendete Bildsprache. Jede Kameraeinstellung sitzt und sowohl Ausstattung oder Kostüme machen das perfekte Bild auf ein nostalgisches L.A. möglich. Jedes Detail glänzend herausgearbeitet und die Spannung wurde in dem ca. 140 Minuten langen Film nicht eine Sekunde aus den Augen gelassen. Selten zeigte sich US-Kommerzkino in den letzten Monaten so intelligent und erlesen. Clint Eastwood ist das geniale Bindeglied zwischen Mainstream-Kino und Autorenfilm....
Und er bleibt es auch. Nach fünf Monaten verzeichnet die Polizei von Los Angeles, die immer wieder wegen Korruption und äusserster Brutalität in den Schlagzeilen auftaucht, einen scheinbaren Erfolg.
Ein Junge wird in Illionois gefunden, der angibt Walter Collins zu heissen. Die Beamten machen bei diesem in der öffentlichkeit bereits bekannten Fall ein grosses inszeniertes Medienspektakel bei der Zusammenführung zwischen Mutter und Sohn am Bahnsteig. Doch Christine erkennt in dem Jungen nicht ihren Sohn. Captain J.J. Jones (Jeffrey Donovan) kann die verblüffte und enttäuschte Frau vor Ort überreden, den Jungen eine Zeitlang auszuprobieren und argumentiert gekonnt mit traumatischen Belastungsstörungen. Auch der Psychologe der Polizei erkennt keinen Grund, an der guten Polizeiarbeit zu zweifeln. Obwohl Christine glaubwürdig - durch Zeugen und Indizien - versichern kann, einen "Fremden Sohn" zuhause zu haben. Reverend Briegleg (John Malkovich) versucht als einziger der verzweifelten Frau zu helfen.
Da ereignen sich bei einer Routineverhaftung des kleinen kanadischen Landstreichers Sanford Clark (Eddie Alderson) durch Detective Lester Ybarra (Michael Kelly) neue Erkenntnisse, die auch Licht ins Schicksal des kleinen Walters bringen könnte. Sanford erzählt dem Cop eine unglaubliche Geschichte über einen Serienkiller....
Clint Eastwood hatte 2008 ein besonders gutes Jahr in seiner Schaffensphase. Mit mittlerweile 78 Jahren schuf er mit "Gran Torino" und "Der fremde Sohn" gleich zwei seiner besten Arbeiten überhaupt.
"Der Fremde Sohn" ist alleine für sich schon eine sehr brillinate Drehbucharbeit, die geschickt zwei interessante Zeitgeschichten aus Los Angeles miteinander verwebt. So basiert die Geschichte tatsächlich auf den wahren Fall der "Wineville Chicken" Morde. Verbunden wird diese schreckliche Mordserie mit den Machenschaften der damals sehr umstrittenen Los Angeles Police, die bekannt war für Korruption und unlautere Methoden. Bereits in anderen Filmen wie "LA Confidential" wurde dieses korrupte System der exekutiven Gewalt im Amerika der Vorkriegsjahre gezeigt.
Auch Kameramann Tom Stern leistet meisterhafte Arbeit, er kreiert wahrlich grosse Kinobilder und zelebriert durchgehend eine vollendete Bildsprache. Jede Kameraeinstellung sitzt und sowohl Ausstattung oder Kostüme machen das perfekte Bild auf ein nostalgisches L.A. möglich. Jedes Detail glänzend herausgearbeitet und die Spannung wurde in dem ca. 140 Minuten langen Film nicht eine Sekunde aus den Augen gelassen. Selten zeigte sich US-Kommerzkino in den letzten Monaten so intelligent und erlesen. Clint Eastwood ist das geniale Bindeglied zwischen Mainstream-Kino und Autorenfilm....
Butch Stoddard
5つ星のうち5.0
Angelina played a great depiction of the betrayed mother.
2024年4月5日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
I liked that it was about a true story that was barely disclosed.