Dark Side of.. -Remast-
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, インポート, オリジナルレコーディングのリマスター, 2023/10/13
"もう一度試してください。" | 通常盤 |
—
| ¥2,530 | ¥2,514 |
CD, 限定版, 2001/6/16
"もう一度試してください。" | 限定版 |
—
| ¥9,133 | ¥2,354 |
CD, インポート, 2020/1/24
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| ¥9,670 | ¥4,248 |
CD, インポート, 2007/2/1
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥2,313 |
CD, オリジナルレコーディングのリマスター, 2007/2/1
"もう一度試してください。" | オリジナルレコーディングのリマスター |
—
| — | ¥3,680 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
ディスク: 1
1 | Speak To Me |
2 | Breathe |
3 | On The Run |
4 | Time |
5 | The Great Gig In The Sky |
6 | Money |
7 | Us And Them |
8 | Any Colour You Like |
9 | Brain Damage |
10 | Eclipse |
ディスク: 2
1 | Speak To Me (Live) |
2 | Breathe (Live) |
3 | On The Run (Live) |
4 | Time (Live) |
5 | The Great Gig In The Sky (Live) |
6 | Money (Live) |
7 | Us And Them (Live) |
8 | Any Colour You Like (Live) |
9 | Brain Damage (Live) |
10 | Eclipse (Live) |
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 30 x 1 x 30 cm; 103 g
- メーカー : EMI
- EAN : 5099902945323
- 商品モデル番号 : 5099902945323
- SPARSコード : ADD
- レーベル : EMI
- ASIN : B004ZNAGNE
- ディスク枚数 : 2
- Amazon 売れ筋ランキング: - 54,117位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 9,415位ロック (ミュージック)
- - 11,338位輸入盤
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
星5つ中4.8つ
5つのうち4.8つ
全体的な星の数と星別のパーセンテージの内訳を計算するにあたり、単純平均は使用されていません。当システムでは、レビューがどの程度新しいか、レビュー担当者がAmazonで購入したかどうかなど、特定の要素をより重視しています。 詳細はこちら
2,862グローバルレーティング
虚偽のレビューは一切容認しません
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
イメージ付きのレビュー
5 星
Pフロイドファン必携盤
ピンク·フロイド『狂気』50周年記念盤として企画されたBDオーディオ(ドルビーアトモス仕様)盤が単品販売されていたので購入しました。お馴染みのSACDマルチチャンネル盤は持っていますが、今回のアトモス盤は前後左右上下から音が降り注ぐ正にイマーシブオーディオのショーケースで誕生から50年の時を経ているにも関わらず最新のオーディオ体験が得られる奇跡の盤と断言出来ます。ファンならずとも必聴盤です。
フィードバックをお寄せいただきありがとうございます
申し訳ありませんが、エラーが発生しました
申し訳ありませんが、レビューを読み込めませんでした
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2023年12月1日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ブルーレイ・オーディオは初めてですが、50年程前の古い音源をよく再編集されていて、7.1chで楽しんでいます。ボックスではなくブルーレイのみなので、安く購入できました。
2023年11月16日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
やはりBlu-ray audioの音質は桁違いで、どの楽器もVoやコーラスも実在感が素晴らしく、すぐそこでなっているかのよう。また、全体に静けさも抜群で、音が消えゆくさまも美しいの一言。クイーン「オペラ座の夜」のBlu-ray audioも素晴らしかったですが、それより数年前の録音がここまで素晴らしいとは感動でした。これを聞くまでは「炎」派でしたが、一気に「狂気」派に鞍替えです!
2023年11月17日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
30年以上前に限定版の金蒸着cdを買ったのですが、余りにも録音レベルが低すぎて私の1wのアンプではフルボリュームでも迫力がありませんでした。半ば諦めていたのですが最近ふと気になりアマゾンで検索すると今年50周年記念でリマスター版が出ているではありませんか。なのですぐ購入。聴いてみてびっくり。最新のcdかと思うほど高音から超低音まで完璧に出ているではありませんか。もちろん声、楽器の音質、クリア-さなど言うことはありません。50年も前に録音された物から作製されたcdとは到底思えない高音質です。特に38cmスピーカーから出てくる低音域は大迫力です。なので、許されるならば高級オーディオで大音量で聴くことをおすすめします。感動間違いなし。このcdは全てのオーディオファン、音楽ファン必携です。
2023年10月14日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
今までSACDでリリースされてきた5.1サラウンド盤だけでも恐らく100回以上聴いていているが、このAtmosリミックスは音の広がりが大変素晴らしい。
また、同時に収録されている新しい5.1リミックスも、上述のSACDと比べて各音の存在がハッキリとしている気がする。
何よりも喝采を送りたいのは、5万円近いボックスセットからこのBlu-rayを切り出して、リーズナブルな価格でリリースしてくれたLegacy Recordingsの英断である。
このBlu-rayというか、新しいDolby Atmosリミックスが気になっていて、高価なボックスセットを買うか否か逡巡した上で結局諦めた人間にとっては最高のリリースである。
このような商法を、Universal Musicにも学んで欲しいものである。
因みに私はPioneer UDP-LX800を同社のSC-LX904に繋げ、7•2•4chのスピーカーを10畳ほどのほぼ正方形の部屋で鳴らしている。
超ハイエンドシステムではないが十分にAtmosコンテンツを堪能することができ、今後はこのBlu-rayがヘビーローテションアイテムになることは間違いない。
また、同時に収録されている新しい5.1リミックスも、上述のSACDと比べて各音の存在がハッキリとしている気がする。
何よりも喝采を送りたいのは、5万円近いボックスセットからこのBlu-rayを切り出して、リーズナブルな価格でリリースしてくれたLegacy Recordingsの英断である。
このBlu-rayというか、新しいDolby Atmosリミックスが気になっていて、高価なボックスセットを買うか否か逡巡した上で結局諦めた人間にとっては最高のリリースである。
このような商法を、Universal Musicにも学んで欲しいものである。
因みに私はPioneer UDP-LX800を同社のSC-LX904に繋げ、7•2•4chのスピーカーを10畳ほどのほぼ正方形の部屋で鳴らしている。
超ハイエンドシステムではないが十分にAtmosコンテンツを堪能することができ、今後はこのBlu-rayがヘビーローテションアイテムになることは間違いない。
2023年10月13日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ロックの歴史を探る旅に出かけたい方には必聴盤。
次作「Wish You Were Here」と共に、
ロック好きなら押さえておきたい不朽の名作アルバム。
次作「Wish You Were Here」と共に、
ロック好きなら押さえておきたい不朽の名作アルバム。
2023年10月15日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ピンク·フロイド『狂気』50周年記念盤として企画されたBDオーディオ(ドルビーアトモス仕様)盤が単品販売されていたので購入しました。お馴染みのSACDマルチチャンネル盤は持っていますが、今回のアトモス盤は前後左右上下から音が降り注ぐ正にイマーシブオーディオのショーケースで誕生から50年の時を経ているにも関わらず最新のオーディオ体験が得られる奇跡の盤と断言出来ます。ファンならずとも必聴盤です。
ピンク·フロイド『狂気』50周年記念盤として企画されたBDオーディオ(ドルビーアトモス仕様)盤が単品販売されていたので購入しました。お馴染みのSACDマルチチャンネル盤は持っていますが、今回のアトモス盤は前後左右上下から音が降り注ぐ正にイマーシブオーディオのショーケースで誕生から50年の時を経ているにも関わらず最新のオーディオ体験が得られる奇跡の盤と断言出来ます。ファンならずとも必聴盤です。
このレビューの画像
2023年4月17日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
このタイトルのファンなら、買いですかね。ただし、改善の度合いはあまり高くないです。
2023年8月18日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
洋楽は英語の勉強になるのでたまに買います。
他の国からのトップレビュー
Wayne Santos
5つ星のうち5.0
One Of The Best Ways To Experience This Iconic Album
2024年5月13日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
Dark Side of the Moon has, over the years, rightfully come to be regarded as one of the all-time great rock albums and a fantastic example of the concept album idea, where the songs are tied together to cover a common theme/idea/story, in this case, the cycle of life from birth to death.
As a result of its fame, there have been many releases of this album over the years to take advantage of every new advance in audio technology, from graduating from vinyl to tape to CD to new digital audio formats, and now, a Dolby Atmos release. This Dolby Atmos version is not just one of the highest quality ways to hear the album with lossless audio; it is now also probably the trippiest version of the music you're ever likely to experience in a sober frame of mind.
Thanks to the incredibly respectful Dolby Atmos mix the album has received, the directionality of the songs now comes through vividly in ways that even the previous 5.1 mix couldn't handle. People who carefully listen and have a Dolby Atmos home theater set up will be able to discretely pinpoint music and sound effects popping up around and even above them during some of the songs, with unsurprising standouts being audio effects like the cash registers in "Money," or the various clocks in "Time" or even the way the different snippets of interviews with Abbey Road staff drift throughout various songs.
The combination of high quality, lossless audio, and new object-based audio directionality gives the album a fresh, surprising feel that makes the experience feel new again. It also once again cements the album as one that should be experienced from start to finish rather than just listening to a favorite song here and there.
For people who have a Dolby Atmos home theater and want the best experience of this iconic album that shows off to other people what Dolby Atmos can do for music, this is a must-own, demo-worthy album.
As a result of its fame, there have been many releases of this album over the years to take advantage of every new advance in audio technology, from graduating from vinyl to tape to CD to new digital audio formats, and now, a Dolby Atmos release. This Dolby Atmos version is not just one of the highest quality ways to hear the album with lossless audio; it is now also probably the trippiest version of the music you're ever likely to experience in a sober frame of mind.
Thanks to the incredibly respectful Dolby Atmos mix the album has received, the directionality of the songs now comes through vividly in ways that even the previous 5.1 mix couldn't handle. People who carefully listen and have a Dolby Atmos home theater set up will be able to discretely pinpoint music and sound effects popping up around and even above them during some of the songs, with unsurprising standouts being audio effects like the cash registers in "Money," or the various clocks in "Time" or even the way the different snippets of interviews with Abbey Road staff drift throughout various songs.
The combination of high quality, lossless audio, and new object-based audio directionality gives the album a fresh, surprising feel that makes the experience feel new again. It also once again cements the album as one that should be experienced from start to finish rather than just listening to a favorite song here and there.
For people who have a Dolby Atmos home theater and want the best experience of this iconic album that shows off to other people what Dolby Atmos can do for music, this is a must-own, demo-worthy album.
Carlos
5つ星のうち5.0
Perfeito
2024年5月11日にブラジルでレビュー済みAmazonで購入
Era perfeito em 74 e remasterizado, continua perfeito.
Jose Luis Tamayo Arias
5つ星のうち5.0
Buena remasterización, vale la pena
2024年3月30日にメキシコでレビュー済みAmazonで購入
Es una muy buena remasterizacion, el sonido es excelente, vale la pena si eres fanático de pink floyd
Alfonso R
5つ星のうち5.0
Increíble LP
2023年7月21日にメキシコでレビュー済みAmazonで購入
Simplemente fue extraordinario! Lo compre como regalo a un Amante de la Música y este quedó encantado! La Presentación los materiales, los encargados, increíbles! Es un Disco que sin dudas debes tener en tu Colección.
Chris Colt
5つ星のうち5.0
Great Quality & sound
2023年4月18日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
The good is the combination of HQ Vinyl and Dolby Atmos Blu-ray - the official songbook with notes and chords as well as lyrics an added bonus and the Black & White full size photograph hardcover book is also cool. The not so much is the repetative discs - seems like they made several discs with exactly the same content - still trying to figure out blu-ray/DVD content - but the ATMOS and UHD stereo is incredible albiet could have been contained one just one Blu-ray - missing are any outakes or different versions of cuts like you got in the Immersion release a few years ago - you do get the live album both on CD and Vinyl.
Note: This Box set weighs a TON.... The packaging is the best I have ever seen on a box set - all discs are in separate slipcases so no discs flopping around at bottom of box so no disc scratching - what a relief - I had to send back my Wish you were here Immersion for that reason (scratched discs). The "Single" records in the size of a 45 RPM but with the smaller 33 1/3 RPM spindle holes are cool. Wall Posters look authentic to originals included with original Vinyl release back in 72 (I have it somewhere) & records are heavy gauge, not warped & perfect.. And like I said - the packaging can withstand a nuclear bomb - quadruple boxed... Is it worth the $$$$ - If you are a Pink Floyd Lover and want the ATMOS Mix (the only mix that comes close is the SACD DSD 5.1 surround from 2003 - played on a REAL DSD player not a DSD to PCM decoder.)
Added on 5/11/23: I wanted to clarify my last comment comparing the 2003 SACD 5.1 DSD encoded surround mix and the new Dolby ATMOS mix. What I meant to say was the 2003 DSD 5.1 SACD surround mix was the best multi-channel Surround Mix until the new Dolby ATMOS Surround mix found on the 50th Anniversary set only - both are excellent - but the ATMOS is superior assuming you have a properly equipped true Dolby ATMOS setup - meaning a Blu-ray player and surround sound processor that support and can decode the Dolby ATMOS format along with the appropriate number of speakers correctly positioned as per the Dolby ATMOS recommendations. My system uses an Oppo UDP 203 4K BluRay, DVDV, DVDA, SACD, DSD, CD etc... player, an Emotiva RMC-1 Surround Processor supporting Dolby ATMOS, DTS:X, Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio, Dolby Digital Plus, 5.1, 7.1 PCM & True DSD & DSD over PCM etc.. 3 high powered Subwoofers, main Def Tech (7) speakers powered by 300 Watt / channel amps & 4 10" Toshiba Ceiling speakers (front & Rear ATMOS) @ 100 Watts/channel. High Resolution Audio up 32 Bit @ 384 KBPS by comparison a standard CD is 16 Bit @ 44.1 KBPS audio resolution - Dark Side of the Moon - besides the remixed standard CD there are 5 High Definition mixes of the entire album on the 2 Blu-Ray Discs 1) Dolby Atmos 7.1.4 Mix, 24 Bit/96 KHz per channel 2) Stereo Mix DTS HD-MA 3) Surround 5.1 Mix DTS HD-MA 4) Stereo Mix 24 Bit /192 KHz uncompressed 5) Surround 5.1 Mix 24 Bit /96 KHz uncompressed.
DSD via SACD discs has been around for around 30+ years. SACDs were typically packaged as multi-layer discs with a regular CD quality copy of the album included with the High Definition DSD content so that the SACD could be played on regular CD players but when played on a SACD/DSD equipped disc player and a Receiver/Processor that could decode DSD (in either PCM format or True DSD - BEST Quality!) - you would hear the difference whether the DSD copy is in UHD Stereo Audio and/or a 5.1 UHD surround copy of the Album. Some SACDs contained all 3 formats of an Album, Standard CD, DSD UHD Stereo and DSD UHD 5.1 Surround. A fantastic format that unfortunately (like DVD-Audio) did not catch on- more popular in Japan and Europe - the special hardware / software required to read the disc (special laser required in player) and then decode the disc (Processor) - further complicated by copyright protection requirements & licensing for the software and integration - companies like Oppo just added all these formats SACD and DVD-Audio which used the entire capacity of a DVD disc most allocated for video, to expand Audio capacity to support not only bit streamed multi-channel encoded formats like Dolby Surround and DTS MA-HD but also totally uncompressed full bandwidth PCM up to 7.1 uncompressed PCM Audio (Dolby and DTS have some compression using their proprietary encoding/decoding format). SACD used the DSD encoding/decoding to get 5.1 (not sure if it goes up to 7.1) but a very pure and balanced sound with most manual adjustments locked out from user as they did not want the user to mess with their protocol by changing the levels or tone equalization on an individual channel basis, similar to Dolby Atmos - you are locked out from many individual channel fine tuning as the Dolby immersion software does that for you. I hope that streaming does not make obsolete physical media like the BluRay disc - there is no comparison IMHO between a Dolby Atmos Audio only or Audio/Video (e.g. a movie encoded with Atmos sound) on disc vs the same content via streaming.. No Matter how fast your connection is there is always lag and to prevent "complaints from users who bother to report this" the streaming service content providers add COMPRESSION to both the Soundtrack and the Video - so you are not getting the same picture and sound streaming as you do running the disc locally - especially with quality equipment using hardwires to connect the components (not wi-fi). Much better picture and sound.
Note: This Box set weighs a TON.... The packaging is the best I have ever seen on a box set - all discs are in separate slipcases so no discs flopping around at bottom of box so no disc scratching - what a relief - I had to send back my Wish you were here Immersion for that reason (scratched discs). The "Single" records in the size of a 45 RPM but with the smaller 33 1/3 RPM spindle holes are cool. Wall Posters look authentic to originals included with original Vinyl release back in 72 (I have it somewhere) & records are heavy gauge, not warped & perfect.. And like I said - the packaging can withstand a nuclear bomb - quadruple boxed... Is it worth the $$$$ - If you are a Pink Floyd Lover and want the ATMOS Mix (the only mix that comes close is the SACD DSD 5.1 surround from 2003 - played on a REAL DSD player not a DSD to PCM decoder.)
Added on 5/11/23: I wanted to clarify my last comment comparing the 2003 SACD 5.1 DSD encoded surround mix and the new Dolby ATMOS mix. What I meant to say was the 2003 DSD 5.1 SACD surround mix was the best multi-channel Surround Mix until the new Dolby ATMOS Surround mix found on the 50th Anniversary set only - both are excellent - but the ATMOS is superior assuming you have a properly equipped true Dolby ATMOS setup - meaning a Blu-ray player and surround sound processor that support and can decode the Dolby ATMOS format along with the appropriate number of speakers correctly positioned as per the Dolby ATMOS recommendations. My system uses an Oppo UDP 203 4K BluRay, DVDV, DVDA, SACD, DSD, CD etc... player, an Emotiva RMC-1 Surround Processor supporting Dolby ATMOS, DTS:X, Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio, Dolby Digital Plus, 5.1, 7.1 PCM & True DSD & DSD over PCM etc.. 3 high powered Subwoofers, main Def Tech (7) speakers powered by 300 Watt / channel amps & 4 10" Toshiba Ceiling speakers (front & Rear ATMOS) @ 100 Watts/channel. High Resolution Audio up 32 Bit @ 384 KBPS by comparison a standard CD is 16 Bit @ 44.1 KBPS audio resolution - Dark Side of the Moon - besides the remixed standard CD there are 5 High Definition mixes of the entire album on the 2 Blu-Ray Discs 1) Dolby Atmos 7.1.4 Mix, 24 Bit/96 KHz per channel 2) Stereo Mix DTS HD-MA 3) Surround 5.1 Mix DTS HD-MA 4) Stereo Mix 24 Bit /192 KHz uncompressed 5) Surround 5.1 Mix 24 Bit /96 KHz uncompressed.
DSD via SACD discs has been around for around 30+ years. SACDs were typically packaged as multi-layer discs with a regular CD quality copy of the album included with the High Definition DSD content so that the SACD could be played on regular CD players but when played on a SACD/DSD equipped disc player and a Receiver/Processor that could decode DSD (in either PCM format or True DSD - BEST Quality!) - you would hear the difference whether the DSD copy is in UHD Stereo Audio and/or a 5.1 UHD surround copy of the Album. Some SACDs contained all 3 formats of an Album, Standard CD, DSD UHD Stereo and DSD UHD 5.1 Surround. A fantastic format that unfortunately (like DVD-Audio) did not catch on- more popular in Japan and Europe - the special hardware / software required to read the disc (special laser required in player) and then decode the disc (Processor) - further complicated by copyright protection requirements & licensing for the software and integration - companies like Oppo just added all these formats SACD and DVD-Audio which used the entire capacity of a DVD disc most allocated for video, to expand Audio capacity to support not only bit streamed multi-channel encoded formats like Dolby Surround and DTS MA-HD but also totally uncompressed full bandwidth PCM up to 7.1 uncompressed PCM Audio (Dolby and DTS have some compression using their proprietary encoding/decoding format). SACD used the DSD encoding/decoding to get 5.1 (not sure if it goes up to 7.1) but a very pure and balanced sound with most manual adjustments locked out from user as they did not want the user to mess with their protocol by changing the levels or tone equalization on an individual channel basis, similar to Dolby Atmos - you are locked out from many individual channel fine tuning as the Dolby immersion software does that for you. I hope that streaming does not make obsolete physical media like the BluRay disc - there is no comparison IMHO between a Dolby Atmos Audio only or Audio/Video (e.g. a movie encoded with Atmos sound) on disc vs the same content via streaming.. No Matter how fast your connection is there is always lag and to prevent "complaints from users who bother to report this" the streaming service content providers add COMPRESSION to both the Soundtrack and the Video - so you are not getting the same picture and sound streaming as you do running the disc locally - especially with quality equipment using hardwires to connect the components (not wi-fi). Much better picture and sound.