マラーの交響曲は、真剣に聴かないとその良さが分かりません。
オーケストラの実力、能力が問われます。この演奏は定評のある盤で、
指揮者の技量が分かります。カラヤンよりオケが生き生きと聴こえます。
マーラー:交響曲第9番
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, CD, 2014/6/18
"もう一度試してください。" | CD | ¥1,498 | ¥2,834 |
CD, 2022/8/6
"もう一度試してください。" | 国内プレス/日本語帯・解説付 | ¥2,527 | ¥3,493 |
CD, 2011/12/7
"もう一度試してください。" | 1枚組 | ¥2,642 | ¥2,588 |
CD, 2001/9/27
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| — | ¥250 |
CD, 2006/12/20
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| — | ¥449 |
CD, 1989/1/1
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| — | ¥469 |
CD, 2010/10/20
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| — | ¥840 |
CD, シングル, マキシ, 1989/12/24
"もう一度試してください。" | シングル, マキシ |
—
| — | ¥3,078 |
CD, Hybrid SACD, 2011/12/7
"もう一度試してください。" | Hybrid SACD |
—
| — | ¥3,699 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
1 | 交響曲 第9番 ニ長調 第1楽章:アンダンテ・コモド |
2 | 交響曲 第9番 ニ長調 第2楽章:ゆっくりとしたレントラーのテンポで |
3 | 交響曲 第9番 ニ長調 第3楽章:ロンド ブルレスケ |
4 | 交響曲 第9番 ニ長調 第4楽章:アダージョ |
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 25 x 2.2 x 18 cm; 80.32 g
- メーカー : EMIミュージックジャパン
- EAN : 4988006887831
- 時間 : 1 時間 18 分
- レーベル : EMIミュージックジャパン
- ASIN : B005UQFRRA
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 432,256位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 23,675位交響曲・管弦楽曲・協奏曲
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2017年1月25日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
素晴らしい演奏です。ハイブリッド盤ですが音も申し分ありません。しかしディスクユニオンで中古品をプレミアム価格で購入したことが非常に悔いが残ります。購入後調べてわかったんですが旧EMIの名盤の数々をSACDハイブリッド盤として復活させた「名盤SACD」シリーズ45タイトルが再販されていました。新品を定価の3086円で買えます。みなさん、絶対にプレミア価格で買ってはいけませんよ。ディスクユニオンも地に落ちたもんです。
2022年12月13日に日本でレビュー済み
この曲は、最初に聴いた時からとても気に入ることのできた音楽だった。それからこのCDで聴くことのできる演奏は、ほんとうにすばらしい音楽である。
Gustav Mahler(1860~1911)は、1888年に28歳で交響曲第1番ニ長調を完成してから、20年強で第9番まで交響曲を完成し、第10番を作曲している途中で亡くなった。「大地の歌」も交響曲にされているのだから、50年の生涯で10曲の交響曲を完成したことになる。この交響曲第9番は、第1番と同じくニ長調の音楽なのだが、それは単なる偶然なのだろうか。
Mahlerはこの第9番において、Johann Strauss、Wagnerら他の作曲家の作品から引用したり、あるいは自分の作品から引用したりして、過去を追想していたとされる。ひょっとするとMahlerは、自分の死期が近いことを薄々感じていたのかもしれない。
初演は1912年6月26日に、このブルーノ・ワルター、ウィーナー・フィルハーモニカ―によって行なわれた。つまりMahlerは、この曲がオーケストラによって、少なくとも公衆の前で演奏される経験を知ることなく、この世を去ったことになる。
ここでは、名演の評価の高いジョン・バルビローリ指揮、ベルリナー・フィルハーモニカ―の演奏を聴いてみよう。録音されたのは1964年1月で、この英国出身の名指揮者とこの曲を共演したオーケストラの楽員たちが感激して、ぜひとも残したいということで実現した録音である。たしかにこれだけの音楽を聴いて、或いは実際に演奏して感動しない方が難しいのではないかと思えるほど美しく、情念に満ちた音楽である。有り体な言い方ではあるが、他のどんな演奏が出現したとしても、このバルビローリとベルリンの演奏は、その価値を失わないのではないだろうか。
Gustav Mahler(1860~1911)は、1888年に28歳で交響曲第1番ニ長調を完成してから、20年強で第9番まで交響曲を完成し、第10番を作曲している途中で亡くなった。「大地の歌」も交響曲にされているのだから、50年の生涯で10曲の交響曲を完成したことになる。この交響曲第9番は、第1番と同じくニ長調の音楽なのだが、それは単なる偶然なのだろうか。
Mahlerはこの第9番において、Johann Strauss、Wagnerら他の作曲家の作品から引用したり、あるいは自分の作品から引用したりして、過去を追想していたとされる。ひょっとするとMahlerは、自分の死期が近いことを薄々感じていたのかもしれない。
初演は1912年6月26日に、このブルーノ・ワルター、ウィーナー・フィルハーモニカ―によって行なわれた。つまりMahlerは、この曲がオーケストラによって、少なくとも公衆の前で演奏される経験を知ることなく、この世を去ったことになる。
ここでは、名演の評価の高いジョン・バルビローリ指揮、ベルリナー・フィルハーモニカ―の演奏を聴いてみよう。録音されたのは1964年1月で、この英国出身の名指揮者とこの曲を共演したオーケストラの楽員たちが感激して、ぜひとも残したいということで実現した録音である。たしかにこれだけの音楽を聴いて、或いは実際に演奏して感動しない方が難しいのではないかと思えるほど美しく、情念に満ちた音楽である。有り体な言い方ではあるが、他のどんな演奏が出現したとしても、このバルビローリとベルリンの演奏は、その価値を失わないのではないだろうか。
2021年10月11日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
レコード、CDともに同じ写真です。大きさは大きく違い、CDは1枚、LPは2枚です。
2013年にマーラー第9番のLP(バルビローリのサイン入り)がドイツで売りに出され購入しました。当時ベルリン・フィルの指揮者カラヤンはマーラーを無視しており、ミシェル・シュヴァルヴェが(オケの長か)企画したもので、コンサートが素晴らしかったのでバルビローリと録音をしたのです(翌年か)。当時まだコンサートホールは良いものが無かったそうですが、演奏は素晴らしくとれました。LPが売りに出たのはバルビローリのサインがあるということで、すぐ購入しました(可愛いサインです)のちにシュヴァルヴェが亡くなってから業者がレコード整理の一端で売りに出されました。売りに出されました。
なおカラヤンが録音にモンクをつけたそうで、マーラーもやれないくせに(想像)口を出すなと指揮者のポストを追い出してしまいました。どうもカラヤンのオケにはなっていなかったようです。この後カラヤンがベルリンフィルとやったのは人気のあった日本だけかもしれません。どうもカラヤンのレパートリーは少なく、同じ曲の繰り返しも多く、オケも不満があり、指揮者の権利よりオケの方が勝ったのでしょう。以上相当の推察と思い込みがあると思います。 ご勘弁のほどを。
2013年にマーラー第9番のLP(バルビローリのサイン入り)がドイツで売りに出され購入しました。当時ベルリン・フィルの指揮者カラヤンはマーラーを無視しており、ミシェル・シュヴァルヴェが(オケの長か)企画したもので、コンサートが素晴らしかったのでバルビローリと録音をしたのです(翌年か)。当時まだコンサートホールは良いものが無かったそうですが、演奏は素晴らしくとれました。LPが売りに出たのはバルビローリのサインがあるということで、すぐ購入しました(可愛いサインです)のちにシュヴァルヴェが亡くなってから業者がレコード整理の一端で売りに出されました。売りに出されました。
なおカラヤンが録音にモンクをつけたそうで、マーラーもやれないくせに(想像)口を出すなと指揮者のポストを追い出してしまいました。どうもカラヤンのオケにはなっていなかったようです。この後カラヤンがベルリンフィルとやったのは人気のあった日本だけかもしれません。どうもカラヤンのレパートリーは少なく、同じ曲の繰り返しも多く、オケも不満があり、指揮者の権利よりオケの方が勝ったのでしょう。以上相当の推察と思い込みがあると思います。 ご勘弁のほどを。
2013年5月26日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
本作品はCDも持っていたが、音質の悪さゆえ聴くことはほとんどなかった。今回のSACDは素晴らしい音質に代わっているため、同曲ワルターの演奏とともに愛聴盤となっている。
2017年1月11日に日本でレビュー済み
私の所有しているのは十数年前にARTリマスターの1枚として発売されたディスクですが、90年代の初めに購入した輸入盤が冴えない音質だったために、こんなものなのかとガッカリした時とは見違える音質改善がなされていたのに驚いた記憶があります。ハイブリッド盤やシングルレイヤー盤も出ていたようですが、そちらは未聴。バルビローリの指揮の下、ベルリンPOの奏でる音楽は過剰になることなく、趣味の良いロマンティシズムを湛えて実に端正。速めのテンポですが歌うところは外しません。カラヤンの演奏は美音に満ち、ラトルは精緻にスコアを追うなら、バルビローリはマーラーの音楽から温もりを紡いでくれました。秋の昼下がりに、ふと聴きたくなるのです。
2011年4月13日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
当時(1964年)のベルリン・フィルのメンバー達の、たっての希望から録音が実現された作品です。既にカラヤンが常任になっており、当時のカラヤンのレパートリーには無かった(1973年に初めてマーラーをとりあげた)マーラーの第9交響曲をイギリスの名指揮者バルビローリが指揮したものです。この演奏は両端楽章が他の指揮者より少し早めですが、内容は、「死」を意識せず、「昇華」してゆく過程が美しい。
残念なのは、24ビットリマスターされていますが、オリジナルのテープの劣化なのか、音が曇りがちなのです。
しかし、名演です!
残念なのは、24ビットリマスターされていますが、オリジナルのテープの劣化なのか、音が曇りがちなのです。
しかし、名演です!
2021年5月25日に日本でレビュー済み
バルビローリのマーラーは、どれも素晴らしいが
この9番はベルリンフィルなので尚更素晴らしい。
バーンスタインと並んで最高の名演と言っても良い気がする。
この9番はベルリンフィルなので尚更素晴らしい。
バーンスタインと並んで最高の名演と言っても良い気がする。
他の国からのトップレビュー
Maurizio Cuzzolin
5つ星のうち5.0
Barbirolli - Mahler 9th Symphony
2020年8月25日にイタリアでレビュー済みAmazonで購入
Ristampa su CD della celebre interpretazione mahleriana di Sir. Barbirolli. La resa sonora non è all'altezza della stampa originale su vinile (che posseggo) però è molto valida. Cinque stelle per l'interpretazione magistrale!!!
Scoundrel
5つ星のうち5.0
CLASSIC MAHLER REBORN IN A GLORIOUS NEW TRANSFER.
2016年2月4日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
Everything that has been posted above and more.
The remastering by Simon Gibson is warm and richly detailed, so much so that you will experience the recording
all over again. Barbirolli's recording of the Ninth Symphony is passionate and very much " From the Heart".
Listening to this recording makes you understand why the musicians of the Berlin Philharmonic had such love
and respect for Maestro Barbirolli.
Glorious John, Indeed.
The remastering by Simon Gibson is warm and richly detailed, so much so that you will experience the recording
all over again. Barbirolli's recording of the Ninth Symphony is passionate and very much " From the Heart".
Listening to this recording makes you understand why the musicians of the Berlin Philharmonic had such love
and respect for Maestro Barbirolli.
Glorious John, Indeed.
STEWART CROWE
5つ星のうち5.0
Newly re-mastered in Japan, Glorious John lives up to his nickname with Karajan's BPO in this incandescent reading! Unmissable.
2015年11月24日に英国でレビュー済みAmazonで購入
Philip Larkin famously wrote that sex began in 1963, and there persists a belief even today that performances and recordings of Mahler began around the same time!
Neither statement is true of course, one less so than the other, but what changed with Mahler’s music in the 1960’s was audience expectation.
Whereas it seemed that Mahler had been programmed to humour some great but eccentric conductors like Walter and Klemperer, Scherchen and Horenstein, the publicity and critical reception of Bernstein’s pioneering cycle of which the personality of Bernstein the communicator was no small part meant that audiences now expected something weird but wonderful, and the curious appetite for his music soon became a ravenous craving!
To that extent, Bernstein does deserve much of the credit for the Mahler revival, but other conductors had been quietly tacking his symphonies throughout the early post-war era.
Sir Adrian Boult conducted the UK premiere of the Third in 1948, but it was Sir John Barbirolli who became the prime torch bearer in the UK and further afield.
He was programming the Sixth as early as 1950, and throughout the 50’s and 60s he conducted all the symphonies bar the Eighth.
Barbirolli was in many ways the ideal advocate, his overt Romantic nature born of his Italian ancestry offset by a British understatement combining to give us performances that were imbued with passion and emotion but which never descended into self-indulgence.
Nowhere was this more appreciated than in Berlin, where Karajan was not prepared to tackle Mahler until he felt it was right for him to do so, but was happy to give Barbirolli free rein with his orchestra.
Although we associate Michel Schwalbé with leading the BPO on so many Karajan recordings, he was only one of 3 Concert Masters and was not actually the First Concert Master which honour was held by Leon Speirer with Thomas Brandis making up the triumvirate.
In fact Speirer and Brandis lead the BPO on many more recordings than Schwalbé during the Karajan era, and each was asked after they had retired in the early 90s which conductors stood out in their eyes (apart from Karajan). They had different choices, but both named Barbirolli as the first that came to mind!
This brings us (at last! I hear you sigh) to this particular recording. I am reviewing it in this 2014 24 Bit/96 kHz remastering from Japan which differs from the 2011 Warner reissue of the 2002 “ART” Great Recordings of the Century” version.
It costs nearly 3 times as much- but is worth every last penny!
The details, the spectrum of sound, the dynamic range are just remarkable for a 1964 Studio recording and every thread of the musical argument is audible as never before.
I will confess to not being over fond of his renowned 5th, but this is one of the finest 9ths of all.
The opening movement is initially much gentler of mood, swift without being rushed but builds up to a climax structured after the second funeral march-the “ Mahler Shuffle” as described by Walter-the conductor uses the full glory of the string tone with added portamento backed by plangent brass to conjure up an outpouring of grief and anguish.
The inner movements have all the bitter irony and dark humour-one might describe it as gravestone humour-that the work needs, and the finale is a revelation.
On the swifter side, passionate with extreme rubato, intense maelstroms of searing emotion all characterise this reading of the finale, yet it avoids the exaggerated gestures which for me disfigured Bernstein’s readings progressively as the years went by.
This reading will leave you moved, unsettled but not distraught or in despair as can be the case-and certainly not bored!
The playing is Karajan’s BPO at its lushest-the new mastering reveals one or two snatched brass notes and other minor imprecisions which matter not a whit.
This is great music making of a style and quality that we will not hear again I fear, and I judge it be indispensible.
This is the version to get (I’ve got all 3 CD issues and the difference is amazing.)
It might well be my favourite version-at least for now!
Unlimited Stars. Stewart Crowe.
Neither statement is true of course, one less so than the other, but what changed with Mahler’s music in the 1960’s was audience expectation.
Whereas it seemed that Mahler had been programmed to humour some great but eccentric conductors like Walter and Klemperer, Scherchen and Horenstein, the publicity and critical reception of Bernstein’s pioneering cycle of which the personality of Bernstein the communicator was no small part meant that audiences now expected something weird but wonderful, and the curious appetite for his music soon became a ravenous craving!
To that extent, Bernstein does deserve much of the credit for the Mahler revival, but other conductors had been quietly tacking his symphonies throughout the early post-war era.
Sir Adrian Boult conducted the UK premiere of the Third in 1948, but it was Sir John Barbirolli who became the prime torch bearer in the UK and further afield.
He was programming the Sixth as early as 1950, and throughout the 50’s and 60s he conducted all the symphonies bar the Eighth.
Barbirolli was in many ways the ideal advocate, his overt Romantic nature born of his Italian ancestry offset by a British understatement combining to give us performances that were imbued with passion and emotion but which never descended into self-indulgence.
Nowhere was this more appreciated than in Berlin, where Karajan was not prepared to tackle Mahler until he felt it was right for him to do so, but was happy to give Barbirolli free rein with his orchestra.
Although we associate Michel Schwalbé with leading the BPO on so many Karajan recordings, he was only one of 3 Concert Masters and was not actually the First Concert Master which honour was held by Leon Speirer with Thomas Brandis making up the triumvirate.
In fact Speirer and Brandis lead the BPO on many more recordings than Schwalbé during the Karajan era, and each was asked after they had retired in the early 90s which conductors stood out in their eyes (apart from Karajan). They had different choices, but both named Barbirolli as the first that came to mind!
This brings us (at last! I hear you sigh) to this particular recording. I am reviewing it in this 2014 24 Bit/96 kHz remastering from Japan which differs from the 2011 Warner reissue of the 2002 “ART” Great Recordings of the Century” version.
It costs nearly 3 times as much- but is worth every last penny!
The details, the spectrum of sound, the dynamic range are just remarkable for a 1964 Studio recording and every thread of the musical argument is audible as never before.
I will confess to not being over fond of his renowned 5th, but this is one of the finest 9ths of all.
The opening movement is initially much gentler of mood, swift without being rushed but builds up to a climax structured after the second funeral march-the “ Mahler Shuffle” as described by Walter-the conductor uses the full glory of the string tone with added portamento backed by plangent brass to conjure up an outpouring of grief and anguish.
The inner movements have all the bitter irony and dark humour-one might describe it as gravestone humour-that the work needs, and the finale is a revelation.
On the swifter side, passionate with extreme rubato, intense maelstroms of searing emotion all characterise this reading of the finale, yet it avoids the exaggerated gestures which for me disfigured Bernstein’s readings progressively as the years went by.
This reading will leave you moved, unsettled but not distraught or in despair as can be the case-and certainly not bored!
The playing is Karajan’s BPO at its lushest-the new mastering reveals one or two snatched brass notes and other minor imprecisions which matter not a whit.
This is great music making of a style and quality that we will not hear again I fear, and I judge it be indispensible.
This is the version to get (I’ve got all 3 CD issues and the difference is amazing.)
It might well be my favourite version-at least for now!
Unlimited Stars. Stewart Crowe.
ab
5つ星のうち5.0
Glorious John
2016年3月27日に英国でレビュー済みAmazonで購入
One of the "All England Vaughan Williams is a greater composer than Mozart" society's special hatreds is the random thrashings dished out by David Hurwitz on the "Classics Today and No Longer Free" website. His numerous attempts to trash the reputation of John Barbirolli are nearly always just plain wrong (even disregarding Barbirolli's famous (and true) dedication to the cause of building up the Halle Orchestra in Manchester after the War, travelling with the orchestra on buses to concerts all over the post-war north of England). Hurwitz's contention that the orchestra were never better than second rate (for God's sake man, go and listen to the tension at the climax of the slow movement of the Elgar Second Symphony) or that Barbirolli was just some kind of got-lucky con-man simply don't stand up to proper scrutiny. Perhaps Hurwitz only really likes Americans.
Whatever, this Mahler 9 is a very special recording, more in the mainstream of performances than Barbirolli's Mahler 5, and played by an on fire Berlin Philharmonic at the top of their game. The first and last movements here are deeply moving, especially the gutsy finale. Desert Island stuff, and, in this superb re-mastering, a very plausible first choice, irrespective of age.
Whatever, this Mahler 9 is a very special recording, more in the mainstream of performances than Barbirolli's Mahler 5, and played by an on fire Berlin Philharmonic at the top of their game. The first and last movements here are deeply moving, especially the gutsy finale. Desert Island stuff, and, in this superb re-mastering, a very plausible first choice, irrespective of age.