ドラゴン・タトゥーの女 [DVD]
フォーマット | 色, 字幕付き, ドルビー, 吹き替え, ワイドスクリーン |
コントリビュータ | デヴィッド・フィンチャー, ダニエル・クレイグ, ルーニー・マーラ, スティーヴン・バーコフ, クリストファー・プラマー |
言語 | 英語 |
稼働時間 | 2 時間 38 分 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
商品の説明
真実を知る覚悟はあるか?
デヴィッド・ファンチャー完全監修の期間限定豪華特別仕様DVDが遂に登場
日本では劇場未公開の本編を収録!!
(一部劇場にて期間限定公開)
【story】
スウェーデンを揺るがせた財界汚職事件の告発記事を書きながら名誉棄損裁判で敗訴したミカエルは意気消沈の日々を送っていた。
ある日、彼のもとにスェーデン有数の財閥ヴァンゲルの元会長ヘンリック・ヴァンゲル老人から家族史編纂の依頼が舞い込む。
実はヘンリックの真の目的は40年前に起きた親族の娘ハリエット失踪事件の真相究明だった。
ヴァンゲルはハリエットが一族の誰かに殺害されたと信じていた。40年前に一族が住む孤島から何の痕跡も残さず消えた少女。
成功の陰に隠された一族の血塗られた過去に気づくものの手がかりの掴めないミカエルは、一族の弁護士から天才的な資料収集能力の持ち主であるとして、ある人物を紹介される。
リスベットという名の、顔色が悪く、拒食症患者のように、がりがりに痩せた女。この小柄な女の肩口から背中にかけて、龍の刺青(ドラゴン・タトゥー/ルビ)が異彩を放っていた。
意外なことに彼女はこの事件に異様な関心を示す。そして彼女はハリエットの日記に記された聖書にまつわる数字が、
ロシアの国境付近で未解決のままとなっている連続猟奇殺人事件と関連があることを突き止めるのだった…。
【キャスト】
ミカエル:ダニエル・クレイグ(吹替:てらそままさき)
リスベット:ルーニー・マーラ(吹替:東條 加那子)
ヘンリック:クリストファ-・プラマー(吹替:稲垣 隆史)
ディルク:スティーヴン・バーコフ(吹替:浦山 迅)
【映像特典】
●デヴィッド・フィンチャー(監督)による音声解説
※8面パノラマパッケージ+スペシャル・アウターケース仕様
【copyright】(C)2011 Columbia Pictures Industries, Inc. and Metro-Goldwyn-Mayer Pictures Inc. All Rights Reserved.
※ジャケット写真、商品仕様、映像特典などは予告なく変更となる場合がございますのでご了承ください。
登録情報
- アスペクト比 : 2.35:1
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 言語 : 英語
- 製品サイズ : 25 x 2.2 x 18 cm; 140.61 g
- EAN : 4547462081490
- 監督 : デヴィッド・フィンチャー
- メディア形式 : 色, 字幕付き, ドルビー, 吹き替え, ワイドスクリーン
- 時間 : 2 時間 38 分
- 発売日 : 2012/6/13
- 出演 : ダニエル・クレイグ, ルーニー・マーラ, クリストファー・プラマー, スティーヴン・バーコフ
- 字幕: : 日本語, 英語
- 販売元 : ソニー・ピクチャーズエンタテインメント
- ASIN : B006U9D4U8
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 73,132位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 2,364位外国のミステリー・サスペンス映画
- カスタマーレビュー:
イメージ付きのレビュー
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
変な女だなぁと思ってたけど途中から可愛くなってきて
最後の方かなり感情移入してしまったちくしょー!
この映画は怪しいタイトルと印象的なダニエル・クレイグとルーニー・マーラのポスターで以前から知っていたのですが見ていなかった作品です。しかし、このような物凄い物語の展開とは思っていなかった。クレイグにとってはボンド役真っ最中です。私はクレイグ・ボンドをあまり見ていないので違和感はないのですが、この役となるとイメージがボンドと重なってしまうのでその役を払拭するのが難しいのではないかと感じました。リスベットを演じたルーニー・マーラは良かったですね。あそこまで体当たりの演技ができるとは大したものです。写真を見ると普通の女性なんですけどね。そういう人がああいうパンクガールを演じるというところが女優としての真骨頂というところでしょうか。それから監督のデビットフィンチャーの演出も良かった。以前に見たブラピの「セブン」はあまり面白くなかった。ただ、映像が「セブン」に非常に似ているのでフィンチャー監督作品であることを納得させてくれます。
一つ気に入らないのがミカエルとリスベットのベッドシーンである。必要?せいぜいキスまでだ。ということはミカエルは二人の女性と浮気をしていることになる。最後まで記者とアシスタントの関係を貫いて欲しかった。その方がラストのミカエルへのプレゼントも意味があると思う。それにボンドとダブってしまう。
そうはいても、ハードアクション、サスペンス、色気満載のフルスロットルで飽きない展開なので気になったら絶対見たほうがいいです!!
そうイメージしてしまった私は、その後の【リスベット・サランデル】に関する作品は、どうも
イメージが違うので見ていません。
ルパン三世の声優が山田康雄サンだと思っている私は栗田貫一サンのルパン三世は見ていません、
そんな感じで、この【ドラゴン・タトゥーの女】という作品は2人のキャスティングも素敵です
作品的には完結しているので満足です。
逆に【リスベット・サランデル】という人物に興味を抱いた人は続編もオススメかもしれません。
そうイメージしてしまった私は、その後の【リスベット・サランデル】に関する作品は、どうも
イメージが違うので見ていません。
ルパン三世の声優が山田康雄サンだと思っている私は栗田貫一サンのルパン三世は見ていません、
そんな感じで、この【ドラゴン・タトゥーの女】という作品は2人のキャスティングも素敵です
作品的には完結しているので満足です。
逆に【リスベット・サランデル】という人物に興味を抱いた人は続編もオススメかもしれません。
主役っぽいですが、映画全体として舞台装置っぽい使われ方。
ドラゴンタトゥーの女、かわいいです。
こちらの方が主役っぽいですね。
主役の二人が絡むまで長かったですが、タッグを組んでからはグイグイ進みますw
ストーリーとしては良くある一族の闇系でハリエットなど含め
中盤で何となく読めてきますが、話の展開や場面の見せ方などうまく引き込まれます
ヨーロッパ系の映画あるあるですが、ハッカーってチートですねw
ミカエルは年相応のおじさんで、リスベットの方がハマっちゃった感じかな
というかいつまで不倫しとるんや(笑
他の国からのトップレビュー
Ce que propose le Blu-ray est alors bien simple: découvrir en profondeur les coulisses de la production du métrage. Comme à l'accoutumé dans les éditions en vidéo des films de Fincher, les choix éditoriaux opérés par l'équipe du DVD ne peuvent qu'emporter l'adhésion. On se souvient du documentaire passionnant consacré à Social Network, ou des multiples suppléments réservés aux deux disques de L'Etrange Histoire du Benjamin Button. Les bonus consacrés à Millenium sont de la même trempe, et les cinéphiles seront clairement aux anges ! De multiples featurettes présentent avec précision et passion les personnages principaux, les accessoires, le tournage, les effets visuels (très discrets dans le film et pourtant très nombreux), le montage et même le moment où l'affiche teaser a été imprimée !
Ce qui fait de cette édition un indispensable pour toute collection qui se respecte, c'est aussi et surtout son absence de langue de bois, sa capacité à révéler même les moments les moins glorieux du tournage. Pêle-mêle, on verra Fincher se plaindre des modifications demandées par Sony en ce qui concerne la police du titre du film, on assistera à un gros délire qu'il partage avec l'actrice Rooney Mara autour d'un jeu sur des « sons de gens qui chient, qui baisent et se font tuer », au moment où en voyant un arc-en-ciel il entonne le hit de l'ère youtubienne « Double Rainbow » ou encore un piquage de crise lors duquel il insulte l'un de ses coéquipiers et l'invite méchamment à sortir de la salle où ils se trouvent.
Tout ça, les bonus des autres films ne le montrent pas, puisqu'ils préfèrent la plupart du temps laisser les comédiens principaux raconter face caméra l'histoire du long-métrage dans lequel ils sont en train de jouer (et Dieu sait qu'il n'y a rien de plus ennuyeux). Plutôt que d'assister à de simples featurettes promotionnelles, on entre tête et pieds dans les coulisses du film. Fincher comprend bien que la fonction première des bonus est d'apprendre des choses au spectateur. Mission accomplie haut la main, plus que de se retrouver impassibles face à l'exécution sans âme d'une machine à gros budget, le facteur humain fait son apparition.
Un Blu-ray qu'on ne saurait donc que trop vous conseiller, la copie du film s'avérant qui plus d'un piqué et d'une précision des plus appréciables (pas grand-chose à reprocher non plus côté son). Un must ainsi qu'une démo technique que tout cinéphile se devrait de posséder !
Oplev's film was a highly entertaining film but it took more than a few beats from a number of films, yes inevitable Silence Of The Lambs comparisons are justified but the two films which are more than evident he has taken a few pages from are David Fincher's Se7en and Zodiac. Se7en practically reinvented the serial killer genre and raised the bar so high that cinema has been struggling to match its power ever since. Zodiac saw Fincher then approach the genre from an entirely different direction and deliver is outright masterpiece. Which begs the question why this same director be the one who signed on to helm a Hollywood remake with Sony Columbia when he has already made the definitive statement on the genre? Taking Rapace's performance out of the equation we have a competent thriller but nothing particularly new or surprising and Oplev for all his efforts is no Fincher.
Fincher is on record as saying what gravitated him towards the project is the fact that it was an adult franchise (the Swedish version has already had two inferior TV sequels released theatrically here and the U.S strangely directed by Daniel Alfredson Thomas' less talented brother) and this was something we rarely see, It's a credit to Sony Columbia that they agreed with Fincher and allowed him to deliver a no holds barred version. In all fairness though to Rooney Mara's Lisbeth Salander her take is far more than just a cover version of Rapace's. More down to age but Noomi always seems like a woman in the Swedish version, this is no detriment to her performance it's narrowly superior but in the book Salander reads as been mistaken for a 14 year old boy or girl, this is never evident with Rapace, where Mara's appearance perfectly illustrates it and it is only when she takes control notably in two sequences that she is undoubtedly a Woman. Fincher takes a big gamble casting her, having obviously seen the potential with her brief but pivotal performance in his last film the masterful Oscar winning The Social Network. The role was coveted by number of high profile female actors and non actors according to Fincher and one British tabloid hinted that Hermoine Granger herself Emma Watson was with her new shorn barnet looking for an audition, it was quoted as being the most sort after role since Scarlett O'Hara.
The other key role in the story is that of the Investigative Journalist Mikael Blomvist as essayed by Michael Nyqvist in Oplev's film, rumours circulated that Fincher's regular leading man Brad Pitt was considering the role, now while I have allot of time for Pitt particularly with his work with Fincher, this role is just to every man for him to be believable. Craig has shown although not that recently that a role like Blomvist is more than in his grasp. All the plaudits will no doubt be directed towards Mara who gives a terrific and confident performance but unlike her Craig gives a superior reading to his Swedish counterpart. Craig delivers a far more vulnerable Blomvist, Nyquist came across a little smug and knowing whereas Craig exudes a vulnerability and a a loss of confidence due to the liability suit he has lost that we see the conclusion of at the beginning of the film. Steven Zallian's script wisely opting to dump the element of Blomvist going to jail in the book and the other film, tightening the narrative. Fincher stated that their film had jettisoned the parts of the book they felt slowed the pace down. Fincher and his DP Jeff Cronenweth display the intricacies of the investigation through the documents and photographs, showing Blomvist pouring over the evidence extracting information in order to aid his investigation. The film shows an obvious combination of both Se7en and Zodiac but also with development that Fincher has displayed a maturing as he moves into his 50's. Criticism could be levelled at Fincher and Zallian depending where you sit, if you are looking for the detail contained in Larrson's book you might feel short changed, Fincher didn't sign on to make a serial killer film he's already done that, he said he was far more interested in the relationship between Mikael and Lisbeth. With his two leads he has lucked out, although Nyqvist and Rapace you felt a kinship with Craig and Mara you feel more emotion their chemistry is far more effective and deep, for a director regularly levelled with criticism of being a technician and cold here he elicits two performances with moments of genuine tenderness, Mara displaying a level that no would have thought capable and Craig finally getting a chance to flex his acting muscles rather than his physical ones since becoming 007.
We also have a rich supporting cast, Christopher Plumber an actor who in his twilight years is getting some real plum roles, relishes the role of Henik Vanger, else where similar
quality from Stellan Skarsgard and it's nice to see Steven Berkoff in the role of Henrik's right hand Frode. Other brief players Robin Wright as Erika Berger Blomvist's business partner and lover. Yorick van Wageningen is suitably creepy in the role of Salander's recently appointed replacement guardian Bjurman, Wageningen and Mara both quite brilliant in their pivotal scenes in the first half of the films, both the rape sequence are handled with a brutal realness and Fincher does not shirk from this one bit, those expecting a dumbing down will be refreshingly relieved although both sequences won't be for everyone. The quality of the supporting cast might make some feel they are wasted but I can only think that actors desire to work with a director with Fincher's reputation were all than happy to sign up for brief appearances, this is about Salander & Blomvist and Mara and Craig's quality are worthy of their supporting players efforts.
Coming off the back of a richly deserved academy award for his score to Fincher's The Social Network Nine Inch Nails front man Trent Reznor and his regular collaborator Atticus Ross didn't hesitate to work with the director again and signed on to provide the musical accompaniment to Tattoo. A real synthesis with Cronenweth's cinematography adding to overall atmosphere. While not a score apart from the most diehard Reznor fan that is likely to be listened to independent from the film like Ennio Morriconnie's score to John Carpenter's The Thing it is vital to the proceedings.
No this doesn't touch the level of Se7en, Zodiac, Fight Club or The Social Network for that matter, this is more down to the source material being of such a servicable nature and not the efforts of Fincher and his cast and crew, Fincher has taken somewhat of a potboiler and invested it with more depth and in my view despite the superior Salander in the Swedish film has delivered a overall superior version of the best seller. With the likelihood of two more films and everything to play for, both the Swedish versions of the subsequent books The Girl Who Started Fires and The Girl Who Kicked The Hornets Nest being two very disappointing television films. If Fincher stays on and pray he does I am most intrigued if he and Zallian can continue to continue to elevate Larsson's source material above it's rather pulpy nature.