お届け先を選択

ブラック・スワン [DVD]

4.1 5つ星のうち4.1 2,979個の評価

仕様
価格
新品 中古品
DVD 廉価版 ¥990 ¥500
DVD AmazonDVDコレクション ¥1,200
DVD 通常版
¥1,190 ¥1
DVD 1枚組
¥762 ¥1
DVD 1枚組
¥785 ¥776
DVD 通常版
¥1,400 ¥990
今すぐ観る レンタル 購入

この商品には新しいモデルがあります:

ブラック・スワン [AmazonDVDコレクション]
¥1,200
(2,979)
残り1点(入荷予定あり)
フォーマット 色, ワイドスクリーン, ドルビー, 字幕付き, 吹き替え
コントリビュータ ウィノナ・ライダー, ダーレン・アロノフスキー, ヴァンサン・カッセル, ミラ・クニス, バーバラ・ハーシー, ナタリー・ポートマン
言語 英語
稼働時間 1 時間 49 分

CD・DVD・テレビゲーム・PCソフト お買い得ストア
タイムセール、キャンペーン、クーポン、在庫処分ワゴンセール、バーゲン品、廉価版など、お買い得商品がもりだくさん。 ⇒いますぐチェック

商品の説明

2011年度アカデミー賞主演女優賞受賞:ナタリー・ポートマン
美と狂気がせめぎあう衝撃的サスペンス
あなたの想像は100%覆される


<キャスト&スタッフ>
ニナ…ナタリー・ポートマン(坂本真綾)
トマ…ヴァンサン・カッセル(森田順平)
リリー…ミラ・クニス(小松由佳)
エリカ…バーバラ・ハーシー(竹口安芸子)
ベス…ウィノナ・ライダー(園崎未恵)

監督:ダーレン・アロノフスキー
脚本:マーク・ヘイマン/アンドレス・ハインツ/ジョン・マクラフリン
衣装デザイン:エイミー・ウエストコット

●字幕翻訳:松浦美奈 ●吹替翻訳:古瀬由紀子

<ストーリー>
ニューヨークのバレエ・カンパニーに所属するニナは、元ダンサーの母親の寵愛のもと、人生のすべてをバレエに捧げていた。そんな彼女に新作「白鳥の湖」のプリマを演じるチャンスが訪れる。しかし純真な白鳥の女王だけでなく、邪悪で官能的な黒鳥も演じねばならないこの難役は、優等生タイプのニナにとってハードルの高すぎる挑戦だった。さらに黒鳥役が似合う奔放な新人ダンサー、リリーの出現も、ニナを精神的に追いつめていく。やがて役作りに没頭するあまり極度の混乱に陥ったニナは、現実と悪夢の狭間をさまよい、自らの心の闇に囚われていくのだった……。

<ポイント>
●あなたの想像は100%覆される衝撃的サスペンス
人間の明と暗の二面性を“白鳥”と“黒鳥”のパートで演じわけ、次第に禁断の魔性へと変貌していくプリマドンナを描いた心理サスペンス。
繊細かつ鮮やかな描写と、明暗が表裏一体に描かれる緊迫感に思わず引き込まれていく
●ナタリー・ポートマンがアカデミー賞主演女優賞を受賞!
主演女優賞のほか、アカデミー賞でその他4部門(作品賞、監督賞、撮影賞、編集賞)にノミネートされたほか、ゴールデングローブ賞をはじめとする数々の主要映画賞を席巻!
●ダーレン・アロノフスキー監督
「レスラー」でヴェネチア国際映画祭金獅子賞を獲得した鬼才の新たなる傑作。
●インディ色が濃く映画ファンから支持されている良質な作品揃いのFOXサーチライト製作!

登録情報

  • アスペクト比 ‏ : ‎ 2.35:1
  • メーカーにより製造中止になりました ‏ : ‎ いいえ
  • 言語 ‏ : ‎ 英語
  • 製品サイズ ‏ : ‎ 30 x 10 x 20 cm; 100 g
  • EAN ‏ : ‎ 4988142874627
  • 監督 ‏ : ‎ ダーレン・アロノフスキー
  • メディア形式 ‏ : ‎ 色, ワイドスクリーン, ドルビー, 字幕付き, 吹き替え
  • 時間 ‏ : ‎ 1 時間 49 分
  • 発売日 ‏ : ‎ 2012/3/16
  • 出演 ‏ : ‎ ナタリー・ポートマン, ヴァンサン・カッセル, ミラ・クニス, バーバラ・ハーシー, ウィノナ・ライダー
  • 字幕: ‏ : ‎ 日本語, 英語
  • 販売元 ‏ : ‎ 20世紀フォックス・ホーム・エンターテイメント・ジャパン
  • ASIN ‏ : ‎ B006Y2KMTW
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 1
  • カスタマーレビュー:
    4.1 5つ星のうち4.1 2,979個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.1つ
5つのうち4.1つ
2,979グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2024年5月18日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
バレエに対してはストイックで、日常生活では母親を気遣う、清らかなニナ。
演出家のトマ、新人のリリーがニナに関わってくることで混乱し、さらに主役の重圧も加わって精神に異常をきたしていくのだが、ナタリー·ポートマンの演技が繊細すぎて、とても痛々しい。
追い詰められて苦しみ続けたニナを思うと、ラストシーンは"白鳥のように清らかな過去のニナ”が消え去り、精神の混乱を経て“白鳥と黒鳥を完璧に演じきった、清濁併せ呑んだ新しいニナ”として正気を取り戻し、目が覚めるのだと解釈したくなってしまう。

どこまでがニナの現実に起こったことなのか、妄想なのかが分かりにくく、観る人によってかなり解釈が違ってくる映画だと思う。
2024年4月27日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
劇場で観た時、あまりの衝撃にしばらく立ち上がれませんでした。いい子に真面目に育ったバレリーナが完璧を目指し過ぎて病んでしまい、母親もそれに気づいて子供を守ろうとしていた。それをうまくバレエやオーケストラを使い、美しい映画に仕上げてくれました。演出家は特に関係も薄く、単に官能的なスワンを引き出すだけの役でしたが最適なキャスティングだったと思います。
2024年5月18日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
とても満足しています。
ありがとうございました。
2024年3月30日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ネタバレを含む

妄想と現実が重なり彼女の中の黒鳥が映画の進行と共に成長していく。
問題はラストシーン。なんとCGで皮膚から毛が生え始め大きな羽になる。
これを初めて見た時「ああ〜それやっちゃうんだ‥」と思った。

作中のニナの苦悩、ナタリーポートマンの女優としての努力、演出含め全てがラストに向けて高まった中でとってもチープさを感じてしまった。ここまでやってきてそれやるかって。舞台の上ではどこまでも黒鳥としての「演技」を見せるべきだったし、変身を分かりやすく視聴者に見せるためだとしてもやってはいけなかった。CGなしの演技で黒鳥を表現できたと思うし、そこをしっかりと演じて魅せて評価されるべきだと思うので残念だった。
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2024年5月5日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
これほどまでに狂気と葛藤という言葉が合う作品は無いと思うくらいそれに満ちた作品。
面白い。
2024年4月13日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
成長しない幼な子のような心。
頑なな心。
白い白鳥で育つと、
自分の中の悪魔を制御できないことになる。
白から黒へ。

マザーは本当に存在していたか?
2024年4月2日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ニナの自身のなさと、それでも主役を演じたいという強い気持ちがうまく表現されているなと思いました。ところどころ官能的だったり、現実なのか妄想なのかわからない恐怖が映像となってテンポよく進んでいくためとても面白かったです。
薬はともかくとして、リリーは普通に良い子だったんですね。本当にニナから主役を奪おうとしているのかと思ったよ。お母さんも最初は自分の娘に自分の夢を背負わせた厳しいだけの人かと思ったけど、娘の健康を第一に考えている普通の良い人だった。ケーキを捨てようとするとか、リリー追い返すあたりはちょっとどうかとは思うけど。
ベスは本当に枕営業をしていたのか?そして、主役の座奪われたから、自暴自棄になったのか。それとも単なる事故なのか。そのあたりはわからずじまい。演出家のトマは、表現力を鍛えるために本気で官能的なことをさせているように感じた。
2024年4月28日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
そういえば観るの忘れてたなと思って観てみたけどナニコレ。
リリーが内なる自分の黒鳥の部分として描けばよかったのに。
でファイトクラブ的に、後から自分しかいなかった映像を流す。
破片はラスト倒れてから抜いて血が広がる。
じゃないと踊ってるうちに大出血で真っ赤ですリアルさ無さすぎ。

主演女優賞は「ナタリーポートマン「は」バレエと演技張ったね、という労いと皮肉。

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
Throda tzen
5つ星のうち5.0 “Dancing is also about letting go!” [Thomas]
2016年12月20日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
In this 2010 psychological drama, insecure Nina Sayers (Natalie Portman) auditions for principal dancer in Swan Lake after the forced retirement of Beth Macintyre (Winona Ryder). Performing flawlessly as the White Swan she lacks the ferocity to play the Black Swan and when she asks the director to rethink, he forcibly kisses her and she uncharacteristically bites him. Gaining the part she returns home as her hallucinationsintensify and finds scratches on her back, but what does it all mean?
I found the acting, photography and audio to be above the norm with some good special effects thrown in, but the script held no surprises as it was obvious Nina is a schizophrenic self harmer on the verge of a breakdown from the start, all we see in the first half is her gradual decline under pressure [lose a *]. The reality is, this documents a breakdown under stress and insecurity in the workplace, which many people can identify with, which explains its success, but the start is too drawn out although the last quarter is action packed and intense [regain a *]. The story simply reflects the ballet itself, so holds no real surprises.
The disc goes to a main menu offering play, set-up [English, English audio descriptive, subtitles; English Hoh, Portugues, Suomi, off, more= Scandinavian and east European], scenes and extras [black swan metamorphosis; chapters 1, 2 & 3]. Rated 15 this uses the F word, contains ‘adult’ sexual conversation, has temperamental violence, self harm, masturbation, partial nudity, graphic groping, oral sex, drug taking and some intense scenes, it’s not really family viewing. A phenomenal box office success and strangely voted number 1 in Cosmopolitans most erotic film scenes list, its really the final quarter that lifts this above the dross gaining a grudging *****.and I believe if the cast had been unknown, this would have been an 18 rating and much derided.
5人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Simon
5つ星のうち5.0 Un chef d'oeuvre
2016年5月16日にフランスでレビュー済み
Amazonで購入
Inspirè par "The Red Shoes" de Michael Powell avec un ètrange mèlange de "Repulsion" de Polanski et de "La mouche" de Cronenberg, Darren Aronofsky installe avec "Black Swan" une atmosphère oppressante filmant au plus près les corps des danseuses parfois martyrisès! Le thème de la folie vècue comme une rèalitè demande une grande maîtrise de la mise en scène, objectif parfaitement rempli grâce au jeu brillant des comèdiens! Incarnèe par une Natalie Portman à la fragilitè touchante (rècompensèe par l'Oscar de la meilleure actrice et ce n'est que justice car le film repose entièrement sur ses frêles èpaules), Nina bascule dans la folie! Dans "Black Swan", Portman se dèplace avec tant de grâce (il suffit de voir l'extraordinaire scène d'ouverture où la camèra d'Aronofsky danse littèralement avec l'actrice), qu'on pourrait croire qu'elle a fait de la danse classique toute sa vie! On la voit souffrir physiquement et mentalement comme une vraie danseuse, son corps est mètamorphosè (un règime drastique et un an de rèpètitions intensives en vue de donner le maximum de vèritè aux ballets), son interprètation est hallucinante et quasi-mythique! Les petites touches fantastiques renforcent l'impression de cauchemar èveillè dans un film sensuel et angoissant rythmè par la superbe musique de Tchaïkovski où Clint Mansell a rèussit le tour de force de rester fidèle à l'hèritage intemporel du "Lac des cygnes". Vèritable crescendo èmotionnel, le final ètourdissant annonce la libèration de la danseuse ètoile mais aussi celle du spectateur, èpuisè, lessivè, comme si il avait rèellement participè à tout ce qui vient de se dèrouler sur l'ècran, comme si il avait vraiment menè avec Natalie Portman, en même temps qu'elle, cette terrible descente aux enfers! Un chef d'oeuvre fascinant de vertige et le premier grand choc cinèmatographique de l'annèe 2011...
6人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Hubble
5つ星のうち5.0 Cisne Negro (Formato libro Blu-ray+DVD)
2013年2月14日にスペインでレビュー済み
Amazonで購入
Sobre la película en sí, poco que añadir. Tratándose de un tema como el mundo del ballet, que a priori puede no ser llamativo para muchas personas, se desenvuelve bien al centrarse en el perfil psicológico de la protagonista, alternándolo con imágenes de su vida y su trabajo, quien quiere a toda costa protagonizar "El lago de los cisnes". Su obsesión la llevará a luchar contra sí misma por dicho objetivo. La dualidad del personaje de Nina (Natalie Portman) está desarrollado magistralmente, y reconocido con diferentes premios, entre ellos el Oscar y el BAFTA a mejor actriz.

Respecto a la calidad de imagen que nos encontraremos en el blu-ray, decir que no es perfecta. El moteado es visible en la mayoría de escenas, sobre todo en las más oscuras. No resulta del todo molesto, pero sí es perceptible. Tratándose de una película realizada en 2010, sorprende un poco este hecho, y más considerando que, cuando compras un blu-ray, más caro que el formato DVD, esperas que todo sea nítido, bien definido.

He elegido la edición en formato libro porque reúne ambas ediciones (blu-ray y DVD). Puede parecer poco práctico, en principio, pero cuando quieres ver una película en el portátil (por ejemplo: mientras vas de viaje) o visitas a unos amigos o familiares y quieres disfrutar de una buena sesión de cine, da igual que no dispongan de reproductor blu-ray, porque con tu disco extra en DVD podrás reproducirla sin problemas. Incluye un pequeño libreto pegado, separando ambos discos, con curiosidades sobre la película y el reparto.
4人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Christina Reynolds
5つ星のうち5.0 Hauntingly Palpable and Self-Referential
2022年1月28日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
𝑰𝒇 𝑰 𝒘𝒆𝒓𝒆 𝒐𝒏𝒍𝒚 𝒄𝒂𝒔𝒕𝒊𝒏𝒈 𝒕𝒉𝒆 𝑾𝒉𝒊𝒕𝒆 𝑺𝒘𝒂𝒏, 𝒔𝒉𝒆 𝒘𝒐𝒖𝒍𝒅 𝒃𝒆 𝒚𝒐𝒖𝒓𝒔.
𝑩𝒖𝒕 𝑰'𝒎 𝒏𝒐𝒕.

. Inspired by German folk tales like 𝑻𝒉𝒆 𝑾𝒉𝒊𝒕𝒆 𝑫𝒖𝒄𝒌 and 𝑻𝒉𝒆 𝑺𝒕𝒐𝒍𝒆𝒏 𝑽𝒆𝒊𝒍 by Johann Karl August Musäus, Russian composer Pyotr Ilyich Tchaikovsky was invited to compose the music for a new ballet - this being 𝑺𝒘𝒂𝒏 𝑳𝒂𝒌𝒆 - in 1875.
The initial reaction to Swan Lake once it debuted in 1877 was far from fetching. It was categorized as a complete failure by critics and viewers alike, and strayed away from Tchaikovsky’s original vision due in part to alterations made to his work by a choreographer named Julius Reisinger.
In 1895 Marius Petipa collaborated with an assistant in an attempt to re-release 𝑺𝒘𝒂𝒏 𝑳𝒂𝒌𝒆 with minimal changes made to Tchaikovsky’s score; Tchaikovsky was never able to reap the benefits that would come with the success of his creation as he died in 1893, but it continues to stand the test of time as a culturally significant piece that provides ample opportunity for creativity and innovative magnificence.

Black Swan is a 2010 American psychological horror film directed by Darren Aronofsky. The screenplay was written by Mark Heyman, John McLaughlin, and Andres Heinz, based on an original story by Heinz. The film stars Natalie Portman, Vincent Cassel, Mila Kunis, Barbara Hershey, and Winona Ryder. The plot revolves around a production of Tchaikovsky's Swan Lake ballet by the New York City Ballet company.

Working with a budget of approximately $13 million, the extent to which Aronofsky’s crew made sacrifices of their own for the sake of 𝑩𝒍𝒂𝒄𝒌 𝑺𝒘𝒂𝒏’s accomplishments can’t go overstated. With little guarantee that her efforts might bear fruits, Portman began studying ballet under New York City Ballet dancer Mary Helen Bowers approximately a year before filming, with many of these lessons being paid for out of her own pocket until investors could be properly secured.
While on set Portman suffered a significant amount of injuries with the most significant of them being a dislocated rib, and this necessitated her giving up many things (Specifically: her own trailer) to receive substantial medical attention. These efforts were not made in vain, thankfully so, as her dedication to Nina’s role and reality is hauntingly palpable all while honoring the duality of ‘𝑩𝒍𝒂𝒄𝒌 𝑺𝒘𝒂𝒏’s titular character. Her presence is elevated and rivaled by Kunis’ sensual repertoire, with her unquestionable ability to steal scenes without selflessly keeping them to herself.
It is worth noting that there is a discrepancy regarding the amount of dancing actually performed by Portman; a woman by the name of Sarah Lane has spoken out as having completing the more technically advanced moves seen in 𝑩𝒍𝒂𝒄𝒌 𝑺𝒘𝒂𝒏, with ‘woman in the lane’ (AKA, her cameo in this film) being one of few mentions made regarding her contributions to this project as a whole.
To be perfectly honest I’m not too sure what to make of this claim myself, and Lane hasn’t expressed discontent or regret towards this particular matter. She does, however, hope audience members understand that parts of 𝑩𝒍𝒂𝒄𝒌 𝑺𝒘𝒂𝒏 elevated by advanced choreography took much longer than a year for her to get a firm and equally confident grasp on.

Given the odds of becoming a professional ballerina (An approximately slim 3%, just FYI), it’s no guess as to why Nina’s character development happens independent of what could be labeled as arbitrary nuance. Focus is kept on the extent to which her profession is a particularly demanding one (As many dancers report practicing for 6 to 7 hours 𝒑𝒆𝒓 𝒅𝒂𝒚 when they are in season), with subtle and lurid hints as to trajectory of her livelihood if not deemed a critical success. Some may argue that Nina has a choice - this being to dance or not to dance - but the simplicity would be unwarranted; the space in which she occupies is defined by a margin of error that is tiny - microscopic, even - with a particular fixation on vanity negating the effect of what could serve as mitigating factors.

How does one elaborate on 𝑩𝒍𝒂𝒄𝒌 𝑺𝒘𝒂𝒏’s thematic presence and appeal without spoiling the ending?
I guess I’ll give it a shot.
I’ll also start by saying that there is a distinct and referential semblance of irony in Lane’s complaints referenced to above; moreover, it speaks to the effect of vicarious pedestalization within the context of entertainment based professions. Leading up to 𝑩𝒍𝒂𝒄𝒌 𝑺𝒘𝒂𝒏’s conclusion is a variety of external stimuli that justifies Nina’s obsession with perfection; her own mother lives through her achievements without so much as a second thought, and her coach is eager to reap the benefit of interactions that Nina herself has had a hand in making possible to begin with. In the last 40 seconds an additional force is snuck in insidiously, with this being the audience cheering for Nina with little clue as to how her suffering and loss has subsequently metastasized into their own gain. As this cheering fades it may be appropriate to suggest that Nina’s worth may do so as well, and this sets a clear precedent for maladaptive and self-fulfilling patterns of behavior long after the credits have exited stage left.

As valuable when taken at face-value as it can be when treated with analytical merit, 𝑩𝒍𝒂𝒄𝒌 𝑺𝒘𝒂𝒏 is a spirit-stirring journey through pulsating madness that is interrupted intermittently by brief periods of sanity and genuine sources of support. Most importantly, 𝑩𝒍𝒂𝒄𝒌 𝑺𝒘𝒂𝒏 explores the line between the ones that make wages and those that actually pay the price, with a dispositional concern for moments where the show can’t just simply go on.
6人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
moure françoise
5つ星のうち5.0 black swan
2013年9月29日にフランスでレビュー済み
Amazonで購入
DVD non visionné , je ne peux donner mon avis sur le produit ; acheté après avoir lu le résumé ; pour avoir vu des extraits lors du lancement du film.DVD visionné, quelles émotions!!!!c'est beau,magnifique,sublime et terrifiant dans ce qu'il peut entraîner!!!Black swan est un pur diamant noir.N Portmam donne la pleine mesure de son talent.
Nina une jeune femme voue sa vie à la danse.Son rêve..devenir la reine du "lac des cygnes".
Ambigu
Mais celle ci prise entre une mère abusive,sa soif de perfection,en vient au début par chorégraphe veut qu'elle soit parfaite et la pousse au maximum de ses possibilités sans faire attention à la personne qu'elle est.
Mais prise entre une mère abusive et la perfection en vient au début à s'automutiler, descendre dans les méandres les plus profondes de la folie.
Son interprétation est sublime jusqu'à se confondre dans son rôle.
Magnifique prestation de N Portman ,inoubliable dans ce rôle,inhibée du personnage on se demande comment elle peut s'en sortir.Vincent Cassel troublant dans son jeu qui use de tout pour arriver à ses fins.
Cela laisse entrevoir les dangers de vouloir atteindre la perfection,des ravages causés psychologiquement et ce qui en résulte à trop se donner à son art......Très minutieusement traité....
UN VRAI BIJOU DE PERFECTION!!!!!!MAGIQUE MAGNIFIQUE FÉERIQUE MAIS ATTENTION AU REVERS DE LA MÉDAILLE!!!!!!