お届け先を選択

スマイルBEST 母なる証明 [DVD]

4.1 5つ星のうち4.1 882個の評価

仕様
価格
新品 中古品
DVD 1枚組
¥1,163
DVD 1枚組
¥2,513
DVD 2枚組 ¥3,501 ¥929
DVD 1枚組
¥3,750
DVD 通常版
¥5,180 ¥1,318
DVD 1枚組 ¥11,019
今すぐ観る レンタル 購入
フォーマット 色, ドルビー, ワイドスクリーン, 字幕付き, 吹き替え
コントリビュータ チン・グ, チョン・ミソン, ウォンビン, ユン・ジェムン, キム・ヘジャ, ポン・ジュノ
言語 韓国語
稼働時間 2 時間 9 分

【まとめ買いフェア開催中】よりどり2点以上で5%OFF
アウトドア用品、ファッション、食品・飲料、母の日ギフト、父の日ギフト関連商品など、10万点を超える対象アイテムからよりどり2点以上で5%OFF。 セール会場はこちら

商品の説明

韓国の鬼才:ポン・ジュノが放つ“人間の真実"に迫る傑作サスペンス!

【ストーリー】
漢方薬店で働きながら一人息子のトジュン(ウォンビン)を育て上げた母(キム・ヘジャ)。二人は貧しいながらも、母ひとり子ひとりで懸命に生きてきた。息子は、内気だが朗らかな純粋な青年であった。ある日、二人が住む静かな街で凄惨な殺人事件が起きる。一人の女子高生が無惨な姿で発見されたのだ。事件の第一容疑者として、トジュンの身柄が拘束された。彼の無実を証明するものは何もない中、事件の解決を急ぎ警察は形ばかりの捜査を行い、トジュンの逮捕に踏み切ろうと画策する。一方、弁護人はやる気もなく、有罪判決は避けられないように見えた。無実を信じる母親はついに自ら立ち上がり、息子の疑惑を晴らすため、たった一人で真犯人を追って走り出す。

【キャスト】
キム・ヘジャ、ウォンビン、チン・グ、ユン・ジェムン、チョン・ミソン

【スタッフ】
監督:ポン・ジュノ、原案:ポン・ジュノ、脚本:パク・ウンギョ、ポン・ジュノ、音楽:イ・ビョンウ

【特典映像】
予告編映像集(約8分)
スタッフ&キャストプロフィール(静止画)
オーディオコメンタリー(プロデューサー、撮影監督、美術監督、音楽監督、助監督)

登録情報

  • アスペクト比 ‏ : ‎ 2.35:1
  • メーカーにより製造中止になりました ‏ : ‎ いいえ
  • 言語 ‏ : ‎ 韓国語
  • 製品サイズ ‏ : ‎ 25 x 2.2 x 18 cm; 83.16 g
  • EAN ‏ : ‎ 4907953031654
  • 監督 ‏ : ‎ ポン・ジュノ
  • メディア形式 ‏ : ‎ 色, ドルビー, ワイドスクリーン, 字幕付き, 吹き替え
  • 時間 ‏ : ‎ 2 時間 9 分
  • 発売日 ‏ : ‎ 2012/8/2
  • 出演 ‏ : ‎ キム・ヘジャ, ウォンビン, チン・グ, ユン・ジェムン, チョン・ミソン
  • 字幕: ‏ : ‎ 日本語
  • 販売元 ‏ : ‎ Happinet(SB)(D)
  • ASIN ‏ : ‎ B007VMC38M
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 1
  • カスタマーレビュー:
    4.1 5つ星のうち4.1 882個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.1つ
5つのうち4.1つ
882グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2024年5月4日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
滑稽だが善良な母子が冤罪を晴らそうと不器用に頑張る話かと思いきや、意外にも有能で真相に辿り着く。
現実を受け入れられず母ちゃん突然の闇落ち。廃品屋のおっさんをぼこぼこにして放火で証拠隠滅をはかるが、狡猾に動いたようでやっぱり動揺していて抜け目があり、仕事道具の針を置き忘れていた。
冒頭の謎ダンスはラストのバスダンスにつながっていく。現実も苦難の人生も全部忘れようとする破れかぶれのダンス。
2022年10月30日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
子供を守る為に何でもするってのが良く描けている作品。
映画の見過ぎなせいか韓国はこんな感じの母親像がある。
戦争中や戦後何かは人には言えない事を家族の為に沢山やった人がいると思う。
全ては家族を(子供を)守り生き残る為に。
配役が適材適所って感じでリアルさが物凄い。(ドン引きレベル)
見終わると物凄い複雑な気分になるが母親の気持ちも地味に伝わって来て尚更複雑な気分に。
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2023年9月10日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
良きです。
2022年12月29日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
観客の心情を「手玉に取る」ストーリーが特徴です。最初は警察の無能ぶりと弁護士のやる気のなさを「これでもか!」と描いて観客の怒りを極限まで高める。「なぜ、あの男を逮捕しない!」とみんな思う。母親のふつうとは思えない行動は無視される。ところが、あることをきっかけに事態は急展開する。あまりの異常事態に観客は呆然とするしかない。

さりげなく散りばめられた伏線とミスリードの数々。直近に起こったことさえ満足に覚えているわけではない。そのくせ、あるきっかけで過去のことを思い出す。幼児の様にゴルフボールで遊ぶ。「ベンツのミラーを壊したのは誰」の件で簡単に引っかかる。女の子と「したい」のにどうやって切りだしたらよいか分からない。バカと言われると瞬間的に切れる。なぜ血?が付いたゴルフクラブがあるのか? なぜ鼻血を流した映像があるのか? 遺体発見現場の異常、ふつうは「隠す」だろう。等

人の「正義感」なんていかに身勝手で危ういことかを改めて感じました。監督に一本取られました。この映画が気になった方は、邦画ですが「怒り(2016)」「愚行録(2017)」を見られたらいかかでしょうか。
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2022年9月25日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
内容としては平凡なミステリー・サスペンス映画でした。
悪友のジンテが犯人では無く、逆に犯人探しに協力的になった辺りで大方察してしまい、予想通りの結末でした。
傘売ってくれたお爺さんが物凄く可哀想だったのと、家族等身寄りが無いからといって殺人の罪を他人に被せるのどうかと思います。
母親の息子への親子愛や、息子のハンディに伴う苦労や心配といったものが強く表現されていましたが、だとしてもそれを肯定的に観ることはできません。

素直に、犯人が明らかになった時点で、息子に真実を語って反省を促し、あの腹立つ弁護士のプランで手を打つべきだったと思います。(確定したのは息子が針のケース渡した時ですけど)
そうしないとまた繰り返すだけでしょう。

鑑賞後の後味としてはモヤが残りました。
3人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2022年6月18日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
私は映画を見終わったら「めっちゃ面白かった!」で終わるタイプの人間です。
開始早々の謎のダンスで見るの止めようと思いましたけど、我慢しました。
「めっちゃつまらなかった!」
監督がどんな才能があって、何をどう表現してるのかとか知らんがなって感じです。
そういうのを読み解いて悦に浸るタイプの人間向けの映画です。
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2022年12月22日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
安価で美品をありがとうございました。
2022年7月19日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
あまりにも警察がトジュンの性格、性質について考慮していなさすぎだろ。と思いながら中盤まで見てしまっていた。
物語上仕方ないのかもしれないが。

面会シーンでのお母さんの叫びは鳥肌が立つような感じだった。
完璧にホラー映画のそれで、今でも印象に残っている。

警察や弁護士があまりにもキャラクター然としていて、もう少しリアリティがほしかったかも。

多くの批評でも言われていると思うが、ラストシーン、ラストショットは本当に発明級だと思った。
4人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
Dragón OGS
5つ星のうち5.0 Impresionante película
2021年6月14日にメキシコでレビュー済み
Amazonで購入
La película es de las mejores que he visto del cine coreano.
El envío fue muy rápido y llegó en perfecto estado
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
The Movie Diorama
5つ星のうち5.0 Mother adopts a wicked fluctuating screenplay that relentlessly nurtures its characters.
2019年5月8日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
Mother adopts a wicked fluctuating screenplay that relentlessly nurtures its characters. Joon-Ho, of 'Memories of Murder' fame, imports his infamous dark humour into another murder mystery. However, instead of instantly replicating the aforementioned triumph, he alters the perspective of the investigation to be that of a lamenting mother. The results indicate that South Korean cinema is quite possibly the best exports for thrillers in the entire world. Let me go ahead and put that subjective statement down as fact. I've seen enough of them to know that Korean directors understand the genre through and through, with Mother reaching the top echelon. A hard-working widow strives to prove the innocence of her intellectually disabled son, who has been framed for the murder of a young girl.

Ravenously exploring the concept of how far a mother is willing to go for their own flesh and blood, Joon-ho's script is packed with an alluring sense of unpredictability and poetic thrills that present a darker side to South Korean culture. When the opening cinematic sequence is of the titular parent eerily dancing to a pop song in the middle of a wheat field whilst looking directly at the camera for five minutes, well, you start to develop an idea on what type of film this is. Joon-ho cleverly throws the audience off target on multiple occasions, to showcase a variety of different emotions and themes that our unnamed mother experiences throughout her arduous journey. Pain. Melancholy. Anger.

His consistent juggling of tones, a trademark he has essentially acquired throughout his filmography, allow us to feel these emotive consequences with the protective mother. In just one scene, most notably the prison visitation, Joon-ho injects sorrow from the mother's perspective, unshaken trepidation from her son and hilarity from the actions taken whenever someone says "retard" to him. Occasionally, it does relinquish the intended tone in order to make room for dark humour, but for the most part it provides a refreshing interpretation of the genre. To keep a story engaging, thrilling and suspenseful whilst making it intelligently humorous is quite the achievement. There were multiple scenarios where I certainly did gasp in shock and horror over certain plot details, proof that Joon-ho has crafted yet another captivating mystery.

It must be said though, none of the above would've been as effective if it wasn't for Hye-ja's unprecedented performance. Phenomenal. Absolutely incredible. She commanded every scene through her ornate acting that exhumed fragility, power and sentimentality. Tackling the case head on, despite the detectives rarely caring about the situation, in what must've been a physically and emotionally demanding performance. Bin also gets a mention for his engrossing role as the accused son. From a technical standpoint, it's flawless. Joon-ho's directing techniques, Kyung-pyo's cinematography and Byung-woo's score. Sensational, with each element enhancing the dark world that Joon-ho has lovingly created.

This rollercoaster definitely deserves your attention. You'll laugh at the dark humour, bite your nails during thrilling sequences (although didn't your mother tell you that's a bad habit!), and empty your soul during the third act. Mother, yet again, is another example of pure South Korean cinema at its finest. It still hasn't convinced me to experience acupuncture though...
14人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Ruhi E. Tuzlak
5つ星のうち5.0 What It Really Means to be a Real Mother
2017年4月9日にカナダでレビュー済み
Amazonで購入
An exceptional work-of-art, a remarkable achievement. This is definitely a must for every film-lover's collection.
CULTURE CRITIC
5つ星のうち5.0 Bong Joon-Ho's Greatest Film (So Far)
2011年6月22日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
On the basis of just four feature films so far, Bong Joon-Ho has emerged as one of the major filmmakers in the world. As such, his is a profoundly anti-humanist and anti-spiritual voice. What has always been fascinating (and to those who cling to humanism or spirituality, repellent) about his films is the rejection of BOTH Western secular humanism and Eastern "spirituality". Bong Joon-Ho unapologetically uses all of the resources that film has at his disposal. But he is a true artist, and his nihilistic vision is uncompromisingly and entirely his own.

It has been said before, but it is worth repeating: He uses the most conventional genre elements in all of his films, freely deploying Hitchcock, the great films of Hollywood's Second Golden Age, especially film noir, the French New Wave, and even Spielberg on the one hand while simultaneously evoking the more independent, open-ended, and adventurous art films of the Japanese masters Kurosawa and Ozu and a great director/mentor like Hou Hsiao-Hsien on the other. In "Mother", the use of extended panoramic long shots that reduce the human figures to dots in the breathtakingly beautiful landscape will remind viewers of Kurosawa while Bong Joon-Ho's equally masterly use of private, constrained, "locked-in" space is pure Ozu.

I am not suggesting that Bong Joon-Ho is a derivative stylist. On the contrary, he is a deeply rewarding artist. I am saying that in his case, the originality is achieved by using the recognizable, even conventional modes of narrative filmmaking in order to create, not just allude to, another world, another universe. On the surface, that universe appears to be rural Korean society. But in the broadest, most relevant sense, it is implicatively every "country" society that is trying to come to grips with a now-dominant "city" ethos. His subject is the severe personal and social dislocation that results from the often unbearable tension between an Old Order that is under immense pressure from the new order, Modernity, cell phones, school-girl prostitution ring and all.

Bong Joon-Ho's protagonists are not just "imperfect" people (we all are). They are crazy (most of us are not). "Mother" is a madwoman, who implodes and is driven completely insane by two ultimately unbearable forces: Internal, namely a mother's abiding and unconditional love for her son that supersedes all other human values for her; and external, namely a society's rapidly changing values that she gradually uncovers for herself but never ever fully comprehends. Alternating between vast landscapes and tiny spaces to convey Internal versus External is almost flawlessly realized by Bong Joon-Ho with exquisite subtlety, measure, and grace. He was, like Bertolucci, born to be a filmmaker, that is, a master conjurer of images in all possible scales.

The typical complaint about not finding a single character in any of Bong Joon-Ho's films that one can "relate to" and "empathize with" is a humanist impulse that Bong Joon-Ho deliberately frustrates. He does not want you to feel sympathetic to any of his characters simply because he does not either. He wants you to see them for who they are, alienated and alienating human beings who represent not just Korean society in transition but all human beings in our Modern Age.

Compared to Bong Joon-Ho, Hitchcock was a humanist despite arguments for his being a ground-breaking anti-humanist (which I believe are misinformed). Hitchcock worked within a humanist sensibility that believed in resolution and made everything satisfyingly "right" in the end. "Mother" offers no closure or happy endings whereas in case one has conveniently forgotten it, EVERY Hitchcock film, however unnerving and including "Psycho", does.

I do not wish to give away the story as a courtesy to those who have not seen the film. Besides, the synopsis available on Amazon and from other perceptive reviewers here is sufficient. All I will say is that "Mother" offers aesthetic pleasure of the highest kind still possible from contemporary cinema, an otherwise debased and degraded art form for the most part. It is lazy writing to call this simply a Korean "Mommie Dearest". It is much, much more than that, a great film, which "Mommie Dearest" is not.

"Mother" is the most disturbing film Bong Joon-Ho has made thus far, and one of the most disturbing films one is likely to see. It is indispensable.
6人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Ray
5つ星のうち5.0 Mutter ist die Beste....
2011年6月20日にドイツでレビュー済み
Amazonで購入
Wie in Trance bewegt sich eine ältere Frau über ein Feld. Ihre Haare wehen etwas unordentlich im Wind. Die Frau wirkt etwas wirr und entrückt, aber ihr Gesichtsausdruck scheint seltsam glücklich. Sie summt vor sich hin, scheint sich beinahe tanzend zu bewegen, ein Mensch im Einklang mit der Umwelt ?
Eher nicht, denn die ältere Frau lebt eher isoliert von ihrer Aussenwelt.
Yun Hye-Ja (Kim Hye-Ja) heisst sie und ist alleinerziehende Mutter, die zusammen mit ihrem etwas debilen Sohn Do-Jun (Won Bi) lebt, Getreide verkauft und zudem die Leute ihrer Ortschaft mit Akupunktur behandelt, ohne dafür eine Lizenz zu haben. Der Sohn ist bereits 29, recht hübsch, aber durch seine leichte Behinderung ein Aussenseiter, der auch wegen seiner leichten Behinderung keine Freundin hat.
Lediglich mit dem geldversessenen Möchtegerngangster und Frauenheld Jin-tae (Jin Ku) hat er Kontakt und dieser zieht mit Do-Jun manchmal um die Häuser, die Kumpelhafte Beziehung wird aber von der fürsorglichen Mama mit Argusaugen betrachtet.
Yun Hye-Ja meint aber, dass der Kumpel vom Sohn ein schlechter Umgang für ihn ist.
Tatsächlich gibts immer mal wieder Ärger. Als Do-Jun von einem zu schnell fahrenden Auto fast erfasst wird, gehen die beiden jungen Männer dem Fahrerflüchtigen nach und erkennen den Wagen auf einem Golfplatz. Dort wird schnell mal der Spiegel des teuren Wagens demoliert und Mama muss Sohnemann bei der Polizei abholen.
Doch es kommt noch dicker. Tage später wird Do-Jun verhaftet. Er soll ein junges Schulmädchen ermordet haben.
Tatsächlich kann sich Do-Jun erinnern, dass er im betrunkenen Zustand diesem Mädchen nachlief, versucht sie in diesem kleinen Gässchen anzumachen, das Mädchen reagiert aber abweisend und Do-Jun rennt davon. Am nächsten Tag ist aber dieses Schulmädchen tot, ein Golfball neben dem Opfer wird gefunden und so wird der behinderte junge Mann zum Hauptverdächtigen. Die Polizei hat auch schnell ein Geständnis durch subtile Drohung des "Dorfdeppen".
Problematisch ist tatsächlich das Erinnerungsvermögen von Do-Jun, der sich nur unter großer Anstrengungen erinnern kann und durch seine Behinderung generell massive Gedächtnislücken hat.
Die Mutter weiss natürlich, dass ihr Sohn keiner Fliege was zuleide tut und gibt sich nicht mit der abgeschlossenen Ermittlung der Polizei zufrieden. Sie macht sich auf in Eigenregie zu ermitteln...
Bong Joon-Ho ist einer der interessantesten Filmemacher Südkoreas. Auf sein Konto geht das verstörende Meisterwerk "Memories of a Murder", wo es um die Jagd nach einem Serienkiller geht und in dem der Regisseur auch die sehr fragwürdigen und gewalttätigen Ermittlung-Methoden der Polizei offenlegt. In "Mother" setzt sich diese Thematik wieder fort.
Nebenbei schafft er es die Charakterstudie einer besorgten Frau zu zeigen, die einerseits sozial isoliert erscheint und andererseits noch zusätzlich am Rande der Selbstzerstörung agiert.
Für Spannung sorgt ein guter Suspenceanteil, der sogar einen Hitchcockfilm zitiert, den ich jetzt nicht nennen will, da ansonsten die Auflösung vielleicht verraten werden könnte.
Auch ansonsten klingt öfters die abgründige Phantasie vom Master of Suspence an.
Der Film ist durchgehend glaubwürdig, unterhaltsam und spannend komponiert. Darüberhinaus hat Bong Joon-Ho einen großartigen Sinn fürs Visuelle, dies ermöglicht natürlich die Entfaltung einer enormen Wirkung. großen Anteil daran hat die Kamera-Arbeit von Hong Kyung-pyo.
5人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート