HONDAのCMに『BLUE』のカヴァーが使われていて、懐かしくなり久しぶりに聴いてみた。
やはり本家の方が数段すばらしい。
いまとなっては、このCDを手に入れることは、結構むつかしいことかもしれないが、ベスト盤でもいいので本来の『BLUE』を聴いてほしい。
ユーチューブもあるけどね。
カウボーイビバップ サントラ3
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
1 | BLUE |
2 | WORDS THAT WE COULDN’T SAY |
3 | AUTUMN IN GANYMEDE |
4 | MUSHROOM HUNTING |
5 | GO GO CACTUS MAN |
6 | CHICKEN BONE |
7 | THE REAL MAN |
8 | N.Y.RUSH |
9 | ADIEU |
10 | CALL ME CALL ME |
11 | AVE MARIA |
12 | STELLA BY MOOR |
13 | FLYING TEAPOT |
14 | WO QUI NON COIN |
15 | ROAD TO THE WEST |
16 | FAREWELL BLUES |
商品の説明
レビュー
COWBOY BEBOP関連アイテム再発売&旧譜キャンペーン。本作は1999年に発表された、TX系アニメ『カウボーイビバップ』の、菅野よう子の音楽によるサントラ盤第3弾。 (C)RS
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 梱包サイズ : 14.09 x 12.63 x 1.37 cm; 80.32 g
- メーカー : JVCエンタテインメント
- EAN : 4580325313673
- 時間 : 1 時間 11 分
- レーベル : JVCエンタテインメント
- ASIN : B009W67MWW
- ディスク枚数 : 1
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2016年2月20日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
good good good good good good good good
2014年9月8日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
問題なく聴けており、菅野よう子さんのファンに是非お勧めしたい。
2006年4月23日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
他のアルバムに比べて「大人の雰囲気」「苦い」感じ。
この感じは、アニメ後期を彷彿とさせるものだと思う。
最終回最後に流れるBLUEが一番にきていて、
アニメを見た方はあの場面の記憶を一気に引き戻すことができるだろう。
『N.Y.RUSH』
スピードがあって爽快、ニューヨークの摩天楼の上空を飛んでいるような気分。
『ADIEU』
オルゴールでも何回もでてくる、あの歌のヴォーカルバージョン。
『FLYING TEAPOT』
雨の上がった日曜の午後みたいな爽やかさ。
サントラ1がBebopの主とするドタバタ・にぎやかさ・クールだとしたら
この一枚は、その裏側にある彼らの悲哀やせつなさを表したものであるだろう。
この感じは、アニメ後期を彷彿とさせるものだと思う。
最終回最後に流れるBLUEが一番にきていて、
アニメを見た方はあの場面の記憶を一気に引き戻すことができるだろう。
『N.Y.RUSH』
スピードがあって爽快、ニューヨークの摩天楼の上空を飛んでいるような気分。
『ADIEU』
オルゴールでも何回もでてくる、あの歌のヴォーカルバージョン。
『FLYING TEAPOT』
雨の上がった日曜の午後みたいな爽やかさ。
サントラ1がBebopの主とするドタバタ・にぎやかさ・クールだとしたら
この一枚は、その裏側にある彼らの悲哀やせつなさを表したものであるだろう。
2007年6月4日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
サウンドトラックなるものを(映画・ドラマ・アニメ・その他含め)、生まれて初めて買いました。その位にこのアニメのサウンドには惚れました。
一つ一つの曲が、書く物語の情景をパァァッと思い出させてくれるし、ただの音楽としてだけ聴いても、「アニメ!」という感じがしない。ホント、素敵なサウンド達です。
初めて買ったカウビのCDですが、カウビCDをコンプリートしたくなる作品です。
一つ一つの曲が、書く物語の情景をパァァッと思い出させてくれるし、ただの音楽としてだけ聴いても、「アニメ!」という感じがしない。ホント、素敵なサウンド達です。
初めて買ったカウビのCDですが、カウビCDをコンプリートしたくなる作品です。
2014年9月5日に日本でレビュー済み
カウボーイビバップは昭和浪花節の密かな夜の楽しみであった。
音楽は一話一話のタイトルが示す通り、音楽はクイーンとかエアロスミス、ストーンズ等を期待させられるが、それを使用したらではなんのヒネリもなく洒落にならん。日本人にはなにかと理解されにくいパロディなので音楽もギリギリだからこそ面白い。盗作かどうかなんて騒ぐなんてナンセンスであり、元ネタ探し遊びをするのが正しい遊び方だ。
だからあえて確信犯である菅野よう子に音楽を担当させたハズで、ビバップのサントラそういう意味ですべて痛快である。
実は17曲目にSEE YOU SPACE COWBOYがあり、これはTHE REAL FOLK BLUESのセルフインスパイアである。(確信犯だろ)
ただしこの手法を他に平気で使い、菅野は倒錯の女王になった。
冷めないスープを飲んでいたつもりが、いつの間にか冷めていたようだ。。
聞こえないほうの耳で過去を聴いていたから、こんな傑作サントラは作れたハズだ。
音楽は一話一話のタイトルが示す通り、音楽はクイーンとかエアロスミス、ストーンズ等を期待させられるが、それを使用したらではなんのヒネリもなく洒落にならん。日本人にはなにかと理解されにくいパロディなので音楽もギリギリだからこそ面白い。盗作かどうかなんて騒ぐなんてナンセンスであり、元ネタ探し遊びをするのが正しい遊び方だ。
だからあえて確信犯である菅野よう子に音楽を担当させたハズで、ビバップのサントラそういう意味ですべて痛快である。
実は17曲目にSEE YOU SPACE COWBOYがあり、これはTHE REAL FOLK BLUESのセルフインスパイアである。(確信犯だろ)
ただしこの手法を他に平気で使い、菅野は倒錯の女王になった。
冷めないスープを飲んでいたつもりが、いつの間にか冷めていたようだ。。
聞こえないほうの耳で過去を聴いていたから、こんな傑作サントラは作れたハズだ。
2015年9月13日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
どの曲もビバップの世界によく合っています。
3つ揃えてプレイリスト組んで何周もしてます。
3つ揃えてプレイリスト組んで何周もしてます。
2007年2月13日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
まず普通に聞いてもよい!アニメを見てからではもっと良い!最近のアニメは主題歌(一つのアニメで歌変えすぎ)がアーティストの歌なんでアニメのイメージがでてこない!このアニメの場合、完全にアニメと絡み合って物語の一部になっている。下手なJ‐POPのアルバムより完成度が遥かに高い!興味ある方このアルバムから聞くのをお薦めする!本当に良い!
他の国からのトップレビュー
E. A. A. Mena
5つ星のうち5.0
Blue!
2020年1月26日にメキシコでレビュー済みAmazonで購入
Un excelente disco! La discografia de cowboy bebop es de las mejores pates de la serie muy recomendado!!
Murasaki
5つ星のうち5.0
Venditore responsabile e prodotto ben imballato
2020年11月4日にイタリアでレビュー済みAmazonで購入
Il CD è arrivato in anticipo e perfettamente integro!
E c'era un bellissimo bigliettino, grazie mille!
E c'era un bellissimo bigliettino, grazie mille!
Murasaki
2020年11月4日にイタリアでレビュー済み
E c'era un bellissimo bigliettino, grazie mille!
このレビューの画像
Another Customer
5つ星のうち5.0
The Weight of Blue
2018年8月24日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
From one of the best OST's of all time, Yoko Kanno's work on Cowboy Bebop is like none other. This album, Blue, is based around the last six(?) episodes of the series (for the most part) and is one of the most melancholy yet refreshing. It's hard to describe, but it has something that no other album I have ever listened to can match. There is emotional weight carried throught out each track and feeling pouring out of every instrument.
A one example of this, out of many from this entire line of albums, is the title track Blue. The emotion coming from the singer Mai Yamani is as rich as her voice. Singing along to it only emphasizes this. The song cannot be sung without feeling it, without embracing every lyric and pouring a soul into the words as they roll off of the tongue. The listener feels both the struggle and relief of being "free".
Are there pieces that I don't like? Sure. "The Real Man" and "Wo Wii Non Coin" don't get much airplay from me. However, I can't deny that every track on this album has depth.
The bottom line is that it is totally worth the price for an original copy. You are going to carry that weight and you are going to have the album on repeat.
Just don't expect to be the same, Space Cowboy.
A one example of this, out of many from this entire line of albums, is the title track Blue. The emotion coming from the singer Mai Yamani is as rich as her voice. Singing along to it only emphasizes this. The song cannot be sung without feeling it, without embracing every lyric and pouring a soul into the words as they roll off of the tongue. The listener feels both the struggle and relief of being "free".
Are there pieces that I don't like? Sure. "The Real Man" and "Wo Wii Non Coin" don't get much airplay from me. However, I can't deny that every track on this album has depth.
The bottom line is that it is totally worth the price for an original copy. You are going to carry that weight and you are going to have the album on repeat.
Just don't expect to be the same, Space Cowboy.
Another Customer
2018年8月24日にアメリカ合衆国でレビュー済み
A one example of this, out of many from this entire line of albums, is the title track Blue. The emotion coming from the singer Mai Yamani is as rich as her voice. Singing along to it only emphasizes this. The song cannot be sung without feeling it, without embracing every lyric and pouring a soul into the words as they roll off of the tongue. The listener feels both the struggle and relief of being "free".
Are there pieces that I don't like? Sure. "The Real Man" and "Wo Wii Non Coin" don't get much airplay from me. However, I can't deny that every track on this album has depth.
The bottom line is that it is totally worth the price for an original copy. You are going to carry that weight and you are going to have the album on repeat.
Just don't expect to be the same, Space Cowboy.
このレビューの画像
Winnie O.
5つ星のうち5.0
Great soundtrack for all times
2022年5月7日にシンガポールでレビュー済みAmazonで購入
Doesn't matter if you've never watched Cowboy Bebop, anime or TV version, this soundtrack is great on its own for everyone to enjoy and for all occasions. Can't go wrong with Yoko Kanno at the helm.
Joshua Liam Sweet
5つ星のうち5.0
Wow
2013年5月18日に英国でレビュー済みAmazonで購入
Cowboy Bebop was always known for its music and this album is the phenomenal crowning point of Yoko Kanno and the seatbelts, containing both the pumping, funky jazz they are known and respected for in addition to the high euphoric classical pieces that ooze emotion and never stop being anything short of triumphs. The whole album fits in so much, but never feels crowded or over done, each track just layered enough to feel full and tight.
Even if you haven't watched the series, the album stands firmly on its feet as a piece of musical brilliance.
1. "Blue" is the opener here, a heart wreching ballad of beauty slowly climbing higher and higher, evoking everything needed about the series. Connotations of the brilliant ending aside, it is a fine and powerful track.
2. "Words That We Couldn't Say" is a slower, calmer ballad, a little more subdued that "Blue" but still containing that deep longing and heartbreak of the album, with some cool backing beats to the soft lyrics.
3. "Autumn in Ganymede" pure jazz gold hear, the funkiest track on the album save...
4. "Mushroom Hunting" a feel-good masterpiece of funk, jazz, bongos and silliness, getting you grooving from the get-go.
5. "Go Go Cactus Man" is a tribute to Ennio Morricone and evokes all of the spirit of the old West, complete with whistling and a great use of the percussion section.
6. "Chicken Bone" a simple and funky, squeaky little tune that bops along quite nicely.
7. "The Real Man" raw power lies in this one, a purely instrumental piece that makes heavy use of the bass and drum sections to slam home to you, racing onwards and pumping adrenaline.
8. "N.Y Rush" more back to basics Jazz, probably the most old school of the bunch, a lot like Dave Brubeck.
9. "Adieu" a soft tune that wouldn't be amiss in film noir, sung by the beautifully voiced Emily Bindinger
10. "Call Me Call Me" one of the very best tracks on the album and certainly the second best lyrical piece after "Blue". Complex, yet simple, as well as layered and smooth, it doesn't jar at all after the previous offerings despite sounding almost like the most conventional of them all. Difficult to describe without repeating myself.
11. "Ave Maria" an odd choice, all things considered in the album, but it works, like everything else. Anthony Inglis sings and is just brilliant.
12. "Stella by Moor", a short track at only 1:08, so there isn't much to say. But it's still nice
13. "Flying Teapot" a high soaring and happy number with bright lyrics and a great piano backing.
14. "Wo Qui Non Coin" definitely the most Japanese of the bunch, it's a little difficult to describe and even get into, but after a few listens, I stopped skipping it and accepted it with the rest of the album and enjoyed its quirky feel
15. "Road to the West" a nice blue saxaphone number, returning to the sadness.
16. "Farewell Blues" back to basics Jazz once again. The sort of thing that would play in a late night jazz club.
17. "See You Space Cowboy" the ending theme. Just listen.
Sorry for all the rambling and repetition, but this album is just perfect, there wasn't a dud among them. Well worth a listen.
Even if you haven't watched the series, the album stands firmly on its feet as a piece of musical brilliance.
1. "Blue" is the opener here, a heart wreching ballad of beauty slowly climbing higher and higher, evoking everything needed about the series. Connotations of the brilliant ending aside, it is a fine and powerful track.
2. "Words That We Couldn't Say" is a slower, calmer ballad, a little more subdued that "Blue" but still containing that deep longing and heartbreak of the album, with some cool backing beats to the soft lyrics.
3. "Autumn in Ganymede" pure jazz gold hear, the funkiest track on the album save...
4. "Mushroom Hunting" a feel-good masterpiece of funk, jazz, bongos and silliness, getting you grooving from the get-go.
5. "Go Go Cactus Man" is a tribute to Ennio Morricone and evokes all of the spirit of the old West, complete with whistling and a great use of the percussion section.
6. "Chicken Bone" a simple and funky, squeaky little tune that bops along quite nicely.
7. "The Real Man" raw power lies in this one, a purely instrumental piece that makes heavy use of the bass and drum sections to slam home to you, racing onwards and pumping adrenaline.
8. "N.Y Rush" more back to basics Jazz, probably the most old school of the bunch, a lot like Dave Brubeck.
9. "Adieu" a soft tune that wouldn't be amiss in film noir, sung by the beautifully voiced Emily Bindinger
10. "Call Me Call Me" one of the very best tracks on the album and certainly the second best lyrical piece after "Blue". Complex, yet simple, as well as layered and smooth, it doesn't jar at all after the previous offerings despite sounding almost like the most conventional of them all. Difficult to describe without repeating myself.
11. "Ave Maria" an odd choice, all things considered in the album, but it works, like everything else. Anthony Inglis sings and is just brilliant.
12. "Stella by Moor", a short track at only 1:08, so there isn't much to say. But it's still nice
13. "Flying Teapot" a high soaring and happy number with bright lyrics and a great piano backing.
14. "Wo Qui Non Coin" definitely the most Japanese of the bunch, it's a little difficult to describe and even get into, but after a few listens, I stopped skipping it and accepted it with the rest of the album and enjoyed its quirky feel
15. "Road to the West" a nice blue saxaphone number, returning to the sadness.
16. "Farewell Blues" back to basics Jazz once again. The sort of thing that would play in a late night jazz club.
17. "See You Space Cowboy" the ending theme. Just listen.
Sorry for all the rambling and repetition, but this album is just perfect, there wasn't a dud among them. Well worth a listen.