大量の麻薬を強奪した二人の警官。彼らの麻薬を追うカジノ経営者と麻薬組織。さらに内部捜査官の警官も二人を追う。
ジェイミー・フォックスとミシェル・モナハンが良い。
凶悪そうに見えるカジノ経営者も麻薬組織の前では脅される立場にという展開や誰が悪徳警官なのかという展開は悪くない。
なのだが、全体としては決して面白い映画にはなってない気がする。惜しい感。
スリープレス・ナイト [DVD]
フォーマット | 色, ドルビー, ワイドスクリーン, 字幕付き, 吹き替え |
コントリビュータ | フレデリック・ジャルダン, ローラン・ストーケル, ジュリアン・ボワッスリエ, セルジュ・リアブキン, ビロル・ユーネル, トメル・シスレー |
言語 | 日本語, フランス語 |
稼働時間 | 1 時間 42 分 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
商品の説明
★ハリウッドリメイク決定! 『ダイハード』以来の衝撃と大絶賛されたフランスノワールアクションの傑作!
★ジャンル映画の聖地、トロント国際映画祭:ミッドナイト・マッドネス部門で大絶賛!
≪STORY≫
必 ず 、 取 り 戻 す ―――。
白日の下、コカイン強奪事件が発生する。犯人は、なんと二人の刑事。彼らはドラックの転売による金儲けを企んでいた。しかし、首謀者である刑事ヴァンサンの顔が見られ、コカインの持ち主であるマフィアに一人息子を人質としてとられてしまう。マフィア側の条件は、“コカインの入ったバッグを返すこと"。しかし、共謀した刑事マニュエルは、強奪したコカインを返すことを渋る。実はマニュエルは、以前から、麻薬捜査官の上官と裏で手を組んだドラッグ転売で稼いでいたのだった。マニュエルを振り切り、ヴァンサンは一人、マフィアが経営するクラブへ向かうが―。
登録情報
- アスペクト比 : 1.78:1
- 言語 : 日本語, フランス語
- 製品サイズ : 30 x 10 x 20 cm; 81.65 g
- EAN : 4522178009600
- 監督 : フレデリック・ジャルダン
- メディア形式 : 色, ドルビー, ワイドスクリーン, 字幕付き, 吹き替え
- 時間 : 1 時間 42 分
- 発売日 : 2012/12/26
- 出演 : トメル・シスレー, ジュリアン・ボワッスリエ, ローラン・ストーケル, セルジュ・リアブキン, ビロル・ユーネル
- 字幕: : 日本語
- 販売元 : トランスフォーマー
- ASIN : B009XIBSQA
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 240,678位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 18,347位外国のアクション映画
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
星5つ中3.5つ
5つのうち3.5つ
全体的な星の数と星別のパーセンテージの内訳を計算するにあたり、単純平均は使用されていません。当システムでは、レビューがどの程度新しいか、レビュー担当者がAmazonで購入したかどうかなど、特定の要素をより重視しています。 詳細はこちら
42グローバルレーティング
虚偽のレビューは一切容認しません
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2013年10月19日に日本でレビュー済み
主人公の立ち位置が、正義の警官か、悪徳警官かはっきりせずモヤモヤする。
対立する麻薬組織、主人公を追跡する内務調査部の警官の片割れは悪役とハッキリしているが、主人公に関しては、どちら側か最後まで分からない。主人公が正義なら、違う解決方法が有るはずだし、悪徳警官である相棒に助けを求めるのは矛盾している。
逆に主人公が悪徳警官なら最後の携帯電話を使うトリックは違和感がある。
主人公も内調側もスタンドプレイばかりで、どうして自分の所属する警察組織を頼らないのか分からないし、麻薬組織も自分の大切な商売道具である麻薬を盗まれたのに主人公への報復が温すぎる。
またエンディングも中途半端で、ほのめかすだけで何も提示しないで終わってしまう。駄作とまでは思わないけど、もう観ることは無いと思う。
オープニングの強奪シーンでも、反撃を喰らうような散漫な行動はリアリティーを感じられなかった。息子を絡ませないほうがもっと緊迫した展開にできたと思う。
対立する麻薬組織、主人公を追跡する内務調査部の警官の片割れは悪役とハッキリしているが、主人公に関しては、どちら側か最後まで分からない。主人公が正義なら、違う解決方法が有るはずだし、悪徳警官である相棒に助けを求めるのは矛盾している。
逆に主人公が悪徳警官なら最後の携帯電話を使うトリックは違和感がある。
主人公も内調側もスタンドプレイばかりで、どうして自分の所属する警察組織を頼らないのか分からないし、麻薬組織も自分の大切な商売道具である麻薬を盗まれたのに主人公への報復が温すぎる。
またエンディングも中途半端で、ほのめかすだけで何も提示しないで終わってしまう。駄作とまでは思わないけど、もう観ることは無いと思う。
オープニングの強奪シーンでも、反撃を喰らうような散漫な行動はリアリティーを感じられなかった。息子を絡ませないほうがもっと緊迫した展開にできたと思う。
2013年2月7日に日本でレビュー済み
この物語を簡潔に述べるならブライアン・デ・パルマの「カリートの道」の後半部分と「スネーク・アイズ」を足したような作品です。
麻薬強奪事件を起こした刑事の息子が組織に誘拐され取引場所のクラブに向かうもその後を内部捜査課の刑事が追い、やがて深夜営業のクラブを舞台に三つ巴のバトルが始まります。
とにかく限定された空間での鬼気迫る駆け引きはスリリングの一言に尽き、人でごった返すクラブはまるで迷宮のように入り組み見ているこっちにも主人公の焦燥感がひしひしと伝わってきます。
アクション映画で比較すれば「ボーン・シリーズ」のような洗練さはあまりありませんが間違いなく昨今のフランス映画の質の高さを十二分に物語っています。
麻薬強奪事件を起こした刑事の息子が組織に誘拐され取引場所のクラブに向かうもその後を内部捜査課の刑事が追い、やがて深夜営業のクラブを舞台に三つ巴のバトルが始まります。
とにかく限定された空間での鬼気迫る駆け引きはスリリングの一言に尽き、人でごった返すクラブはまるで迷宮のように入り組み見ているこっちにも主人公の焦燥感がひしひしと伝わってきます。
アクション映画で比較すれば「ボーン・シリーズ」のような洗練さはあまりありませんが間違いなく昨今のフランス映画の質の高さを十二分に物語っています。
2013年10月15日に日本でレビュー済み
ハリウッドリメイク決定、これ納得です。マフィアからコカリンを強奪した刑事2人組、正体がバレて息子を誘拐されたヴァンサンはコカインを返そうとするが渋る相方のマニュエル。途中で妨害が入り息子をなかなか取り戻せない。傷を負ったヴァンサンは大きなクラブの中でマフィアと対峙するクライムアクション。スピード感があって退屈させない。ラストは謎ですがこれもハッピーエンドで終わらせるにはわざとらしいし、かといって最悪のパターンなら脱力感で後味悪すぎなのでこれで良かった。トランスフォーマーは版権の安いB級映画のなかでもキラリと光る作品を提供してくれ、良くハズレを引くことも多いですが本作は大当たりでした。わたしは思いませんし十分にお金をかけた映画だと思いましたが、特典映像の監督インタビューで低予算と言っていることから予算があればもっと興奮させてくれるのかと思うとリメイクも楽しみです。
*ネタバレ
根本に穴があります。ヴァンサンは上層部の汚職をあぶりだすための行為と言っていますが、そのためにマニュエルを誘って強盗した行為がわからない。正義のための戦いと思っていたのが怪しくなり応援する気持ちも薄れてしまう。惜しい。
*ネタバレ
根本に穴があります。ヴァンサンは上層部の汚職をあぶりだすための行為と言っていますが、そのためにマニュエルを誘って強盗した行為がわからない。正義のための戦いと思っていたのが怪しくなり応援する気持ちも薄れてしまう。惜しい。
他の国からのトップレビュー
Allan
5つ星のうち5.0
A classic action flick with a groove and energy that's all its own.
2017年2月3日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
A tremendously entertaining and frenetic action-thriller thst keeps you on the edge of your seat from start to finish. It definitely keeps the energy up along with your adrenaline going with its story and it's smartly crafted action scenes; more notably the kitchen fight scene that truly looks like a fight with both characters going at one another with everything they got. It also packs loads of thrilling under pressure tension as we follow the lead through the film watching as the situation becomes more difficult. Tomer Sisely is riveting. A sharp and masterfully done action movie.
wise owl
5つ星のうち3.0
Similar to American Film: Sleepless
2018年6月4日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
Similar to American film "Sleepless" with Jamie Fox, which we preferred for its cinematography, acting and overall story line, which is somewhat different in this one.
Trevor Willsmer
5つ星のうち4.0
An above average action thriller that could have been even better
2015年10月23日に英国でレビュー済みAmazonで購入
Frédéric Jardin’s 2011 French thriller Nuit Blanche aka Sleepless Night doesn’t get off to a particularly encouraging start with a botched early morning drug heist shot in the kind of badly photographed bleached out handheld style that’s become on of the genre’s most overused clichés, but it develops into something much more entertaining once the plot’s wheels are set in motion. It turns out that the robbers were cops and, in one of the striking moments of stupidity that mark the beginning and ending of the film, for the reasons of plot contrivance one of them (Tomer Sisley), took his mask off just long enough for a member of the public to identify him while his partner, who took off his mask to chase a man through several streets with a shotgun, magically escaped being recognised. With his son kidnapped by the drug dealer whose shipment he hijacked (Serge Riaboukine), he has to return the merchandise – only for matters to be complicated by Internal Affairs, an even more corrupt cop and another gang of drug dealers as the stash is moved from its hiding place in a busy nightclub and he has to face various unsavoury characters who want to kill him or steal the drugs as well as face the horror of French clubgoers line dancing to Queen songs while trying to rescue his boy.
The central section with his plans constantly going wrong as he runs around in circles in a club the size of an aircraft carrier (aside from a huge dance floor it has two restaurants, a private members’ club and a kitchen he keeps on getting into fights in) is ingeniously entertaining, piling on the obstacles with gleeful abandon and, while not entirely humourless, playing it straight while keeping things moving fast enough for you to not notice too many of the absurdities. Unfortunately these come thick and fast once the film leaves the club and the true villain of the piece has a ridiculous fight scene in one of those police cars where the back doors aren’t centrally locked and you can shoot someone at point blank range in the back and still not kill them in one of those resolutions that revolves around everyone behaving incredibly stupidly to up the body count and incriminate themselves. But silly and disappointing as that ending is it’s not enough to spoil the entertaining central section of the film, leaving it an above average action thriller that could have been even better if they’d taken a bit longer to think through the beginning and ending.
The central section with his plans constantly going wrong as he runs around in circles in a club the size of an aircraft carrier (aside from a huge dance floor it has two restaurants, a private members’ club and a kitchen he keeps on getting into fights in) is ingeniously entertaining, piling on the obstacles with gleeful abandon and, while not entirely humourless, playing it straight while keeping things moving fast enough for you to not notice too many of the absurdities. Unfortunately these come thick and fast once the film leaves the club and the true villain of the piece has a ridiculous fight scene in one of those police cars where the back doors aren’t centrally locked and you can shoot someone at point blank range in the back and still not kill them in one of those resolutions that revolves around everyone behaving incredibly stupidly to up the body count and incriminate themselves. But silly and disappointing as that ending is it’s not enough to spoil the entertaining central section of the film, leaving it an above average action thriller that could have been even better if they’d taken a bit longer to think through the beginning and ending.
looneygooner
5つ星のうち1.0
laughable
2017年1月12日に英国でレビュー済みAmazonで購入
this has to be one of the worst films I have seen in living memory, the hapless cop trying to get his kid back is a joke, the plot is laughable, do give this film a miss
Aaron Ison
5つ星のうち5.0
Hard boiled French action with hidden depths.
2018年5月28日に英国でレビュー済みAmazonで購入
I bought this on a whim. As a rule I enjoy French cinema in general and French thrillers in particular and I hope I have such good intuition about a film in future. This is a hard boiled action movie with excellently nuanced characters.
Superficially it is a “Taken” style Paris set action film, but as you watch, things become twisted and complicated. Tomer Sisley brings tension and nerves to his character, a crooked narcotics cop who finds fate laughing at his best laid plans.
Or is he crooked? We never really know, such is the clever crafting of the script. Technically “Sleepless Night” is smartly done, the action sequences improvised and urgent, totally unlike Hollywood’s choreographed dances with fists. Only the French produce such thrillers and any remake from elsewhere will pale in comparison, such are the high production values.
So for me this represents the best in French action cinema, “Sleepless Night” has everything, strong characters, smart story and brutal action scenes. You will love it.
Superficially it is a “Taken” style Paris set action film, but as you watch, things become twisted and complicated. Tomer Sisley brings tension and nerves to his character, a crooked narcotics cop who finds fate laughing at his best laid plans.
Or is he crooked? We never really know, such is the clever crafting of the script. Technically “Sleepless Night” is smartly done, the action sequences improvised and urgent, totally unlike Hollywood’s choreographed dances with fists. Only the French produce such thrillers and any remake from elsewhere will pale in comparison, such are the high production values.
So for me this represents the best in French action cinema, “Sleepless Night” has everything, strong characters, smart story and brutal action scenes. You will love it.