知的生命がどのように進歩しても、潜在意識に潜む野獣性は消せないのでは?というテーマが今も古くならない名作。
遠い未来に人類が円盤型宇宙船で超光速で銀河を飛び回るというビジュアルも素敵だし、セットと共にアニメーションで超文明を表現する映像も素晴らしく、後のSFドラマへの影響も数知れないと思います。
舞台となる惑星アルテア4で生まれた設定の娘役のアン・フランシスの美しさ、ロボット・ロビーの造形やキャラクター等、魅力が詰まっており、近年のやたらとリアルでショッキング過ぎる作品と違い、良質な娯楽作として定期的に見直したくなる作品です。
禁断の惑星 [DVD]
24パーセントの割引で¥1,200 -24% ¥1,200 税込
参考価格: ¥1,572 参考価格: ¥1,572¥1,572
他に注記がない場合、参考価格とは、製造業者、卸売業者、輸入代理店(「製造業者」)などの小売業者以外が設定した、商品のカタログなど印刷物で発表された、または製造業者が小売業者に提示する参考価格・推奨小売価格を意味します。ただし、Amazonが製造・販売するデバイスの参考価格については、他に注記が無い場合、個人のお客様向けに最近相当期間表示されていた価格を意味します(注記の内容を含む参考価格の詳細については、該当する商品詳細ページをご確認ください)。なお、割引率の表示は1%毎に行われており小数点以下は四捨五入しています。
詳細はこちら
詳細はこちら
OFF 買い物をする
{"desktop_buybox_group_1":[{"displayPrice":"¥1,200","priceAmount":1200.00,"currencySymbol":"¥","integerValue":"1,200","decimalSeparator":null,"fractionalValue":null,"symbolPosition":"left","hasSpace":false,"showFractionalPartIfEmpty":true,"offerListingId":"Hz5QDTEObQQPhuW0jSxUW4VSHEbUmQKLRaTUrL9tyKzt5FMvkjX1m38EBaOXlkYn9fgMPPdCxhY%2Flw1nRDZULkdCjYclSmMcm3iC8hVxIJ%2BU433bWGHpVZUYRG6HiJ%2BI0yxnA7YSzK8%3D","locale":"ja-JP","buyingOptionType":"NEW","aapiBuyingOptionIndex":0}]}
購入オプションとあわせ買い
フォーマット | 色, ワイドスクリーン |
コントリビュータ | ウォルター・ピジョン, レスリー・ニールセン, フレッド・マクラウド・ウィルコックス, アン・フランシス |
言語 | 英語 |
稼働時間 | 1 時間 38 分 |
よく一緒に購入されている商品
¥1,200¥1,200
最短で5月31日 金曜日のお届け予定です
残り2点(入荷予定あり)
総額:
当社の価格を見るには、これら商品をカートに追加してください。
ポイントの合計:
pt
もう一度お試しください
追加されました
一緒に購入する商品を選択してください。
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
メーカーによる説明
禁断の惑星 [WB COLLECTION][AmazonDVDコレクション] [DVD] | 禁断の惑星 [DVD] | |
---|---|---|
カスタマーレビュー |
5つ星のうち4.2
6,734
|
5つ星のうち4.2
6,734
|
価格 | — | ¥1,200¥1,200 |
製品仕様 | DVD | DVD |
発売日 | 2018/2/17 | 2013/9/4 |
登録情報
- 言語 : 英語
- 製品サイズ : 30 x 10 x 20 cm; 80 g
- EAN : 4548967013146
- 監督 : フレッド・マクラウド・ウィルコックス
- メディア形式 : 色, ワイドスクリーン
- 時間 : 1 時間 38 分
- 発売日 : 2013/9/4
- 出演 : ウォルター・ピジョン, アン・フランシス, レスリー・ニールセン
- 字幕: : 英語, 日本語
- 販売元 : ワーナー・ホーム・ビデオ
- ASIN : B00DJBZM9Q
- 原産国 : 日本
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 11,223位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- カスタマーレビュー:
イメージ付きのレビュー
5 星
優れた科学技術であってもその使い方を誤ると人類自身を滅ぼす元となることを示した映画といえる
優れた科学技術であってもその使い方を誤ると人類自身を滅ぼす元となるということをこのSF映画では示している。この問題は、核兵器・ロボット兵器、原子力発電所などのように未解決の問題として現在でも残っているため、この映画のテーマは今でも色褪せない。画質も素晴らしいが、映像そのものよりも、映像により想像させるその余地の大きいことがこの映画を素晴らしいものにしていると思う。私が今まで見た映画の中でも上質の部類に属するものと考える。
フィードバックをお寄せいただきありがとうございます
申し訳ありませんが、エラーが発生しました
申し訳ありませんが、レビューを読み込めませんでした
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2023年7月3日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
古の名作です。記憶違いでなければ、DVDではカットされている場面があるようです。
2018年6月26日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
とてもなつかしいです。 昔テレビで見たような気がします・・・で購入しました。
2023年10月18日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
以前は、DVDで鑑賞していました。やや画面がザラつき、こんなものか?というふうに見ていましたが、プライムではBlu-ray画質で見ること出来ました。余談ですがアメリカの高級オーディオブランドの「クレル」は本映画に登場する未来都市クレルから取ったと言う話もあり、今、見ても斬新な映画だと思います。
2023年8月1日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
小学生のとき父と映画館で見た忘れられない名作です。最近の物より製作技術が稚拙なのは仕方ないことなのでそこは頭を切り替えてみなくてはなりません。それにいくら未来が舞台でも観客は製作当時の世界観で評価するのでその点では現代劇でないと受けないのです。1958年のアメリカの世界観で出来上がっている映画なのです。それを2023年に観て感情移入できるところがあれば時代を超えた名作ということになるのです。その中で最も評価できた点は「人間の未熟さに対する不安感」だと思います。いくら頭が良くてもイド(フロイト精神分析の『本能の暴走衝動』のこと)をコントロールできなければ人類もろとも破滅するのでないかという緊迫した恐怖です。当時のアメリカはソ連との終わりなき核競争に苦しんでいた時代で、これは作られたのです。そして今は気候崩壊を食い止められそうにないのもやはり人間が自己の欲望を抑えきれない飽くなきイドのせいではないかと失望しかけています。そこに今日性や普遍性を感じることができるのです。博士役の俳優はシェイクスピア俳優ですし同じくシェイクスピア作の「テンペスト」からヒントを得た筋立ても映画に重厚性を加味しているようです。
2023年3月18日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
値段の安いので購入しました。懐かしい映像に感動です。手元に作品あるのでまた見れると思うと感動です。
他の国からのトップレビュー
Paco S.
5つ星のうち5.0
Carátula en alemán, pero el mismo disco editado en España.
2024年2月29日にスペインでレビュー済みAmazonで購入
Comentario para "Planeta prohibido" en Blu-ray procedente de Alemania con ASIN: B003UF5WGE
Aunque la carátula está en alemán, el disco parece ser el mismo que se comercializó en España pues el texto está en español en su serigrafía.
Tanto menú como audio están disponibles en castellano.
Y contiene los mismos Extras de la edición española:
-¡Mirad al cielo!: Ciencia Ficción, los años 50 y nosotros.
-Explorando los confines del Planeta Prohibido, con intervenciones de Leslie Neilsen, Anne Francis, Earl Holliman, Warren Stevens, etc.
-Robby el robot: la creación de un icono de la ciencia ficción
-Escenas suprimidas.
-Metraje perdido.
-Película: El chico invisible 1957 (Con Robby el robot).
-Extracto del episodio 27 de MGM Parade.
-Extracto del episodio 28 de MGM Parade.
-La cena de los acusados: Episodio de TV Robot Client.
-Tráileres.
(Todos los extras en inglés con la opción de subtítulos en español).
Aunque la carátula está en alemán, el disco parece ser el mismo que se comercializó en España pues el texto está en español en su serigrafía.
Tanto menú como audio están disponibles en castellano.
Y contiene los mismos Extras de la edición española:
-¡Mirad al cielo!: Ciencia Ficción, los años 50 y nosotros.
-Explorando los confines del Planeta Prohibido, con intervenciones de Leslie Neilsen, Anne Francis, Earl Holliman, Warren Stevens, etc.
-Robby el robot: la creación de un icono de la ciencia ficción
-Escenas suprimidas.
-Metraje perdido.
-Película: El chico invisible 1957 (Con Robby el robot).
-Extracto del episodio 27 de MGM Parade.
-Extracto del episodio 28 de MGM Parade.
-La cena de los acusados: Episodio de TV Robot Client.
-Tráileres.
(Todos los extras en inglés con la opción de subtítulos en español).
Paco S.
2024年2月29日にスペインでレビュー済み
Aunque la carátula está en alemán, el disco parece ser el mismo que se comercializó en España pues el texto está en español en su serigrafía.
Tanto menú como audio están disponibles en castellano.
Y contiene los mismos Extras de la edición española:
-¡Mirad al cielo!: Ciencia Ficción, los años 50 y nosotros.
-Explorando los confines del Planeta Prohibido, con intervenciones de Leslie Neilsen, Anne Francis, Earl Holliman, Warren Stevens, etc.
-Robby el robot: la creación de un icono de la ciencia ficción
-Escenas suprimidas.
-Metraje perdido.
-Película: El chico invisible 1957 (Con Robby el robot).
-Extracto del episodio 27 de MGM Parade.
-Extracto del episodio 28 de MGM Parade.
-La cena de los acusados: Episodio de TV Robot Client.
-Tráileres.
(Todos los extras en inglés con la opción de subtítulos en español).
このレビューの画像
Schimmelmang
5つ星のうち5.0
Klassische SciFi
2024年2月16日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
Klasse Film. Blitzlieferung. Angemessener Preis. Vielen Dank.
ab..c
5つ星のうち5.0
Influential and pioneering SC-FI classic
2023年10月19日に英国でレビュー済みAmazonで購入
* Synopsis
Set in the far future, a spaceship C-57D from Earth is sent to examine a colonised planet, Alter 4. The crew is sent to see the survives of this mission. Dr. Edward Morbius and his daughter, Altaira, are the sole survivors. Their home is luxurious and they have an artificial intelligent robot, who answers to the name of Robby. the Dr. explains that the rest of the crew succumbed to a 'dark planetary force'. The good Dr. shows the civilisation that used to inhabit the planet, called the Krell. Their technology is overwhelming, they built a machine, a self-maintained and self-improving machine of 20 miles square. the power comes from 9200 atomic stations buried 50 miles into the planet. Then the machine has a control room with gauges built in decimal series, 10 times 10 times 10... on and on, gauge after gauge. Its potential power delivery is almost infinite. One of the crew is killed. What happens next?
* Commentary
The film touches on Shakespeare and the mathematical concept of immense numbers. Such as unlimited power delivery from the enormous number of atomic power stations, and the number of floors in the living and self-maintaining machine. The built of a million earthly libraries being retrievable from a view screen. Just influenced by the Atlantic paper of the same time. "As We May Think" is a 1945 essay by Vannevar Bush.
There is a playful pass with Altaira flirting with a lieutenant.
It's a beautiful and unique film that is balanced in many ways and linked beautifully together. The idea of strange electronic tones as music background allows the viewer to see the alternative manner to the characters. The Robby robot was a big hit with the audience at the time.
As a thought, the energy produced by "9200 nuclear power stations|", as said in this film, assuming 1 GW / Sec energy per station, is 9.2 x 10^12 Watts / Second. As a comparison, the "harnessed power of an exploding planetary system", as said in the film, using our Sun only, and not including the planets going around the Sun, as a comparison, is 3.846 x 10^26 Watts / Sec. So the figures do not match up? Could these futuristic 9200 power stations be individually more massive in energy production and so cumulatively be closer to infinity power productions? Even using thermonuclear powerplants and H-bombs, it's lagging behind the power of the sun.
* Physical
The DVD media has a great quality image and sound. This was one DVD which would not play all the way through and would pause. The firmware update to my plater was a great stability help. This disk would not play all the way through until this update.
* As of 18 May 2024
If you come across an NTSC version of this movie, and you're playing on a usual PAL player, in my experience, there is a reduction in the detailing. It's a loss in the overall quality. There is less subtle colour graduation and image detailing within these areas. It is tonally duller. With less contrast. Generally, this is a reduction in the overall quality of the images.
Set in the far future, a spaceship C-57D from Earth is sent to examine a colonised planet, Alter 4. The crew is sent to see the survives of this mission. Dr. Edward Morbius and his daughter, Altaira, are the sole survivors. Their home is luxurious and they have an artificial intelligent robot, who answers to the name of Robby. the Dr. explains that the rest of the crew succumbed to a 'dark planetary force'. The good Dr. shows the civilisation that used to inhabit the planet, called the Krell. Their technology is overwhelming, they built a machine, a self-maintained and self-improving machine of 20 miles square. the power comes from 9200 atomic stations buried 50 miles into the planet. Then the machine has a control room with gauges built in decimal series, 10 times 10 times 10... on and on, gauge after gauge. Its potential power delivery is almost infinite. One of the crew is killed. What happens next?
* Commentary
The film touches on Shakespeare and the mathematical concept of immense numbers. Such as unlimited power delivery from the enormous number of atomic power stations, and the number of floors in the living and self-maintaining machine. The built of a million earthly libraries being retrievable from a view screen. Just influenced by the Atlantic paper of the same time. "As We May Think" is a 1945 essay by Vannevar Bush.
There is a playful pass with Altaira flirting with a lieutenant.
It's a beautiful and unique film that is balanced in many ways and linked beautifully together. The idea of strange electronic tones as music background allows the viewer to see the alternative manner to the characters. The Robby robot was a big hit with the audience at the time.
As a thought, the energy produced by "9200 nuclear power stations|", as said in this film, assuming 1 GW / Sec energy per station, is 9.2 x 10^12 Watts / Second. As a comparison, the "harnessed power of an exploding planetary system", as said in the film, using our Sun only, and not including the planets going around the Sun, as a comparison, is 3.846 x 10^26 Watts / Sec. So the figures do not match up? Could these futuristic 9200 power stations be individually more massive in energy production and so cumulatively be closer to infinity power productions? Even using thermonuclear powerplants and H-bombs, it's lagging behind the power of the sun.
* Physical
The DVD media has a great quality image and sound. This was one DVD which would not play all the way through and would pause. The firmware update to my plater was a great stability help. This disk would not play all the way through until this update.
* As of 18 May 2024
If you come across an NTSC version of this movie, and you're playing on a usual PAL player, in my experience, there is a reduction in the detailing. It's a loss in the overall quality. There is less subtle colour graduation and image detailing within these areas. It is tonally duller. With less contrast. Generally, this is a reduction in the overall quality of the images.
Tim F. Martin
5つ星のうち5.0
Brilliant and highly influential pioneering classic!
2023年11月14日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
Forbidden Planet (1956), an American science fiction film that is such a classic, so influential, such a pioneer, and still quite watchable, definitely one of the best science fiction films of the 1950s and arguably the best.
Set in the 23rd century, the movie is about a United Planets mission to the distant exoplanet Altair IV. A survey expedition on the ship Bellerophon sent there 20 years ago vanished without further contact, and Commander John J. Adams (Leslie Nelson, looking younger and a bit different if you all you know him from is Airplane!) is charged with commanding starship C-57D on a mission to find out what happened to the crew of the Bellerophon.
In short order they contact seemingly the only person on the barren desert world, a Dr. Edward Morbius (Walter Pidgeon), who first warns Commander Adams from even landing, insisting everything is fine (despite apparently being the only survivor on a lonely world) but reluctantly giving landing coordinates to Adams’ ship when Adams insists.
Upon landing, Adams and his crew find out that indeed Adams is the only official survivor from the crew roster, though there are two others, his daughter Altaira (Anne Francis) and the robot that Morbius built, the now famous Robby the Robot (played by Frankie Darro, voice by Marvin Miller, both uncredited in the film). Oh and whatever unseen force ripped limb from limb all the planet’s human visitors except Morbius and Altaira, who somehow are immune.
Things seem fine at first, with Altaira growing to like several of the crewmen, first other humans she remembers except for her father, and Adams and crew eager to know the secrets the planet holds, such as what Dr. Morbius is so intensely studying away from the eyes of others, the vast scientific advances that are embodied in Robby, and what exactly happened to the rest of the crew of the ship Bellerophon. Oh and a couple developing feelings for Altaira.
Then things aren’t fine, as the horrible, invisible force is back, ripping crewmen apart limb from limb and Adams and his men determined to stop this creature, thinking the solution is tied to the mysterious work Dr. Morbius does.
Good film, good pacing, loved the alien scenery, the otherworldly UFO music, the movie is noteworthy for so many reasons, including being a loose adaptation of Shakespeare’s The Tempest, being a huge influence on Gene Roddenberry’s creation of Star Trek, the introduction of Robby the Robot, the first film to have a robot be an integral character to the film, arguably the first big budget science fiction film ever made, the first science fiction film that depicted humans using faster-than-light technology to visit a planet outside the solar system (up till that time, movies always showed humans visiting the Moon or some planet in our solar system), and the first film to ever have an electronic musical score. Effects and production values definitely aren’t bad, brilliant for the time.
Set in the 23rd century, the movie is about a United Planets mission to the distant exoplanet Altair IV. A survey expedition on the ship Bellerophon sent there 20 years ago vanished without further contact, and Commander John J. Adams (Leslie Nelson, looking younger and a bit different if you all you know him from is Airplane!) is charged with commanding starship C-57D on a mission to find out what happened to the crew of the Bellerophon.
In short order they contact seemingly the only person on the barren desert world, a Dr. Edward Morbius (Walter Pidgeon), who first warns Commander Adams from even landing, insisting everything is fine (despite apparently being the only survivor on a lonely world) but reluctantly giving landing coordinates to Adams’ ship when Adams insists.
Upon landing, Adams and his crew find out that indeed Adams is the only official survivor from the crew roster, though there are two others, his daughter Altaira (Anne Francis) and the robot that Morbius built, the now famous Robby the Robot (played by Frankie Darro, voice by Marvin Miller, both uncredited in the film). Oh and whatever unseen force ripped limb from limb all the planet’s human visitors except Morbius and Altaira, who somehow are immune.
Things seem fine at first, with Altaira growing to like several of the crewmen, first other humans she remembers except for her father, and Adams and crew eager to know the secrets the planet holds, such as what Dr. Morbius is so intensely studying away from the eyes of others, the vast scientific advances that are embodied in Robby, and what exactly happened to the rest of the crew of the ship Bellerophon. Oh and a couple developing feelings for Altaira.
Then things aren’t fine, as the horrible, invisible force is back, ripping crewmen apart limb from limb and Adams and his men determined to stop this creature, thinking the solution is tied to the mysterious work Dr. Morbius does.
Good film, good pacing, loved the alien scenery, the otherworldly UFO music, the movie is noteworthy for so many reasons, including being a loose adaptation of Shakespeare’s The Tempest, being a huge influence on Gene Roddenberry’s creation of Star Trek, the introduction of Robby the Robot, the first film to have a robot be an integral character to the film, arguably the first big budget science fiction film ever made, the first science fiction film that depicted humans using faster-than-light technology to visit a planet outside the solar system (up till that time, movies always showed humans visiting the Moon or some planet in our solar system), and the first film to ever have an electronic musical score. Effects and production values definitely aren’t bad, brilliant for the time.
jimmy dwyer
5つ星のうち5.0
prompt delivery
2024年4月14日に英国でレビュー済みAmazonで購入
arrived intact and on time. it was the 2 disc copy as requested. so obviously a good supplier