¥2,413 税込
ポイント: 24pt  (1%)  詳細はこちら
一時的に在庫切れ; 入荷時期は未定です。 在庫状況について
注文確定後、入荷時期が確定次第、お届け予定日をEメールでお知らせします。万が一、入荷できないことが判明した場合、やむを得ず、ご注文をキャンセルさせていただくことがあります。商品の代金は発送時に請求いたします。
¥2,413 () 選択したオプションを含めます。 最初の月の支払いと選択されたオプションが含まれています。 詳細
価格
小計
¥2,413
小計
初期支払いの内訳
レジで表示される配送料、配送日、注文合計 (税込)。
出荷元
Amazon.co.jp
出荷元
Amazon.co.jp
販売元
販売元
支払い方法
お客様情報を保護しています
お客様情報を保護しています
Amazonはお客様のセキュリティとプライバシーの保護に全力で取り組んでいます。Amazonの支払いセキュリティシステムは、送信中にお客様の情報を暗号化します。お客様のクレジットカード情報を出品者と共有することはありません。また、お客様の情報を他者に販売することはありません。 詳細はこちら
支払い方法
お客様情報を保護しています
Amazonはお客様のセキュリティとプライバシーの保護に全力で取り組んでいます。Amazonの支払いセキュリティシステムは、送信中にお客様の情報を暗号化します。お客様のクレジットカード情報を出品者と共有することはありません。また、お客様の情報を他者に販売することはありません。 詳細はこちら

Virgins

4.7 5つ星のうち4.7 36個の評価

¥2,413 税込
ポイント: 24pt  (1%)  詳細はこちら
仕様
価格
新品 中古品
CD, CD, リミックス含む, 2013/10/14 CD, インポート
¥2,413
¥2,413 ¥3,387
CD, 追加トラック, 2013/10/17 追加トラック
¥1,247
CD, インポート, 2013/10/15 インポート

CD・DVD・テレビゲーム・PCソフト お買い得ストア
タイムセール、キャンペーン、クーポン、在庫処分ワゴンセール、バーゲン品、廉価版など、お買い得商品がもりだくさん。 ⇒いますぐチェック

曲目リスト

1 Prism
2 Virginal, Pt. 1
3 Radiance
4 Live Room
5 Live Room Out
6 Virginal, Pt. 2
7 Black Refraction
8 Incense at Abu Ghraib
9 Amps, Drugs, Harmonium
10 Stigmata, Pt. 1
11 Stigmata, Pt. 2
12 Stab Variation

商品の説明

2013 release, the follow-up to the Electronic artist's Juno-awarded Ravedeath, 1972 album. Virgins was recorded during three periods in 2012, mostly in Reykjavik, Montreal and Seattle, using ensembles in live performance. The sound palette of this work is wider, almost 'percussive' and tighter sounding than previous works. While this album remains committed to a painterly form of musical abstraction, it's also a record of restrained composition recorded live primarily in intimate studio rooms, employing woodwinds, piano & synthesizers towards an effort at doing what digital music does not do naturally - making music that is out of time, out of tune & out of phase.

登録情報

  • 製品サイズ ‏ : ‎ 12.6 x 14.1 x 0.79 cm; 45.93 g
  • メーカー ‏ : ‎ Kranky
  • EAN ‏ : ‎ 0796441818327
  • 製造元リファレンス ‏ : ‎ unknown
  • オリジナル盤発売日 ‏ : ‎ 2013
  • レーベル ‏ : ‎ Kranky
  • ASIN ‏ : ‎ B00E0KZG3M
  • 原産国 ‏ : ‎ アメリカ合衆国
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 1
  • カスタマーレビュー:
    4.7 5つ星のうち4.7 36個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.7つ
5つのうち4.7つ
36グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2013年10月15日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
薄暗い建物の中で、ベールに隠された何かが写っているジャケットの写真を見た時、多くの人が得体の知れないものに対する畏怖を感じると思います。
モントリオールが誇るドローン/ノイズ/アンビエントの巨匠、Tim Heckerの7thは、そういった類の感情を強烈に煽る野心的な傑作です。

La Monte YoungやJohn Cageら、20世紀初頭のミニマリズム黎明期のミュージシャンたちへの憧憬をこめて"Virgins"と名付けられた本作。
前作でも使われたピアノとチャーチオルガンに加えて管楽器も使用され、レイキャビク、モントリオール、シアトルの3都市でレコーディングされました。
"Ravedeath, 1972"とそのピアノ・スケッチ集"Dropped Pianos EP"での展開を考えれば、本作でHekcerがそれを踏襲してライブ志向を究めたことは、決して意外ではありません。
しかし、それがこれほど冷徹で、痛烈で、緊張感に満ち、絶望的なアルバムになるとは誰も想像しなかったのではないでしょうか。

本作で強い存在感を放っているのは、間違いなくピアノ。
上述したミニマリズム黎明期を彷彿とさせる、ある意味ではたいへん「クラシカル」な演奏ですが、本職のピアニストNico Muhlyが参加した影響もあり、"Dropped Pianos EP"よりも大幅に磨きがかかっています。
振り香炉がぼんやりと映し出されたPVも印象的だった"Black Refraction"はそれを最も素直に反映した曲で、
何かをこするような効果音や、終盤の大雑把な編集は、まだ技術が未発達だった時代のピアノ・ミュジークコンクレートへのオマージュのように聞こえました。

しかし、全てのトラックがこれほど素直なわけではありません。
例えば、本作の中核を成す二曲"Live Room"と"Virginal II"。
Valgeir Sigurosson、Ben Frost、Randall Dunnらをエンジニア、ミキシングに招聘しただけのことはあり、細部に至るまで作りこまれたノイズはいびつで不気味。
Muhlyのピアノも、強迫観念的な妄想にとりつかれたかのように、激しくヒステリックで執拗にループされる。
エモーショナルで孤独なピアノの独奏が、次第に近づいてくる絶望的なノイズの前に脆くも崩れ去っていく様を聞いていると、得体のしれない何か恐ろしいものに侵食されていく恐怖、そしてその先にあるカタルシスを感じずにはいられません。
彼の作品としては他に類を見ないほどインダストリアルなノイズがビートを組み立て、木管楽器が近寄りがたい神聖さを放つラスト・トラック"Stab Variation"など、ピアノレス・トラックの方ももやはり今までのHekcerとは一味違う出来栄えです。

"Ravedeath, 1972"に続き、ノイズ・ミュージック、アンビエントのファンなら必聴と言って良いでしょう。
2010年代における、このジャンルのマイルストーンとなることは間違いないように思われます。

追記)一年近く経ってようやく気付いたのですが、おそらくジャケット画像の元ネタってアブグレイブ刑務所での拷問を撮影したあの有名な写真(頭に布をかぶせられ台の上に立つ囚人が写ったあれ)なんじゃないでしょうか。"Incense At Abu Ghraib"なんていう曲もありますし。
40人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
Margaret
5つ星のうち5.0 The best album I've listened to in a long time
2015年2月1日にカナダでレビュー済み
Amazonで購入
A simultaneously reflective, solemn, devastating, ominous, and tragic ambient album. The best album I've listened to in a long time. I would recommend this to anyone who looks for a little grit and a lot of emotion with their music.
Andrea Balderi
5つ星のうち5.0 Consacrazione
2014年3月3日にイタリアでレビュー済み
Amazonで購入
Tim Hecker riesce nel difficile compito di bissare un disco di importanza seminale come Ravedeath.
Un disco sentito, profondo, commovente.
Consegna impeccabile come sempre.
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Matthew R.
5つ星のうち5.0 Virginal Youth
2014年1月25日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
Many a poet has tried to express what their opinion of beauty, most notably the Romantics, and I’m sure they’d have something to say about this album.

I’ve never listened to TIm Hecker before, but if Virgins reminds me of anything, it’s a sadder Aphex Twins’ Selected Ambient works, because this album is really sad. A Piano sounds like it is dying in ‘Black Refraction’ and the strings that open following ‘Incense at Abu Ghraib’ feel so sorrowful. We are taken through Virgins with our eyes closed and our hands bound in pleasure until we reach the brutal stabbings of ‘Stab Variation’, which really isn’t too far from the eerie atmosphere of opener ‘Prism’.

It’s really with ‘Live Room In’ and ‘Live Room Out’ that this album shines, and it’s doesn’t really shine, it just moves into a different room in the haunted house, a room filled with awe. The creaking piano notes and the strange sounds that are being thrown at me, I don’t even know how they were created, and I like that. And the ending to ‘Live Room Out’, it gets me every time.

Overall, Virgins is an album when listened to through speakers becomes an incredibly detailed and layered experience that you could divulge in forever, soaking in it’s comfortable waters, but when listened to through headphones becomes compact and lonely, a brooding sadness for lonely winter nights that will never bring you to tears because it is cruel in its beauty.
11人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
J. Sriram
5つ星のうち5.0 Adding Light To Darkness
2013年10月27日にドイツでレビュー済み
Amazonで購入
You're in a dark place. All your senses seem deprived, malfunctioning and don't serve as an indication of time, space or anything close to reality. Then there is light. Not of the bright and enthralling type as one might imagine in a transition from death to the afterlife, more like a glimpse of something that doesn't intend to be crushing you –
With this metaphor the transition from Tim Hecker's “Ravedeath 1972” to his newest effort Virgins seems to be described best.

As many listeners might have first heard Hecker through his 2011 album, there is no doubt that with every release, he furthers his lane of innovative instrumental – any other tag such as ambient seems to be failing for me – music. His Ravedeath is best described as nocturnal, maybe even depressing music. And this doesn't necessarily mean synonymous with sad and downbeat, but rather refraining from every color, black and grey in tone and putting the listener through a set of emotions best described as desolate. One can't really say that Hecker made a much “upbeat” record with Virgins (who'd want that anyway) but that he added a crucial color to the compositions reminiscent of Ravedeath and his Dropped Pianos – the color white. And with this addition the listener is welcomed into a very different experience of soundscapes, ideas and tones.

Already the introductory track “Prism” seems to glisten and give of a kind of warmth with its processed organs and what sounds like many layers of synths piercing through it. After this, what even in length could be described as the radiant parallel to 2011 “The Piano Drop”, on “Virgins I” the listener isn't thrown into any thick layer of sound but wanders through hammered keys with the textures of noise slowly taking the forefront again, just to drop out and repeatedly overpower the organic keys. Whilst following “Radiance” feels like the drony intermission that signifies the defeat of what felt like instruments being played without any processing, “Live Room I” leads back to the hammered keys – now clearly used as a kind of motif – played higher and more delicately this time around.

Here one could come to the conclusion that Virgins seems to be the invert of Ravedeath: As the latter was a highly textured amalgamation of sounds that was here and then graced with the sound of keys, on Virgins the keys more or less take the forefront and the heckerean` static grandiose while still be very much present, is toned down; not trying to crush the listener but reeling him in with a certain warmth that almost gives of a churchly feel. And still, with the following pieces Virgins II and the sum of all “Black Refraction”, the sound never tires out or becomes what might be associated as being ethereal. There is still very much urgency and substance to the compositions of the tracks. This might be the church music of the post-everything era, but very much so it doesn't seem to rest on itself or implications of anything to be searched after, the crystallized textures and fine keys seem to be a hand out for active contemplation and a sense of beauty any other contemporary adhering to the more general ideas of music will never reach.

The interlude “Incense at Abu Ghraib” seems to be the introduction to a very stretchy closing sequence in a way. Sticking with the sensation of a mass procession and the burning of incense, what was crafted over the first half of the album now critters and crumbles away leaving many warm traces and hints of its original components. The duo of Stigmata I + II tears away the bright washes of sound into the previously heard sensations of Harmonium eschewing any crisp tones entirely. “Stab Variations” closes the circle of light started in “Prism” and seems like the slow disappearance of what was in comparison screaming in your face earlier.

After the rising passage of light and clearing of perception - the movement from black into sudden white, the experience yet again ends in a kind of greyish embrace of sound. And right here one might find a spot of tedium in the album. With the finish of Black Refraction, there doesn't seem to be much more left to experience and the high rise ends in a lengthy outro with many stages. But still this fits the arc of this record and you'll definitely not feel the urge to end the experience any sooner then Hecker intended you to – you might just not remember your way out of the church as much as the procession you were graced to witness. Tim Hecker once again has created a unique experience without any kind of repetitions. The more organic approach pays off very well and one can definitely leave Virgins feeling lighter while still being overwhelmed by the sheer beauty Hecker can create while eschewing harmony and somewhat challenging the listening experience known to man.

Best Track: Live Room

9 / 10
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Evan
5つ星のうち5.0 Five Stars
2014年12月29日にカナダでレビュー済み
Amazonで購入
No problems