デヴィッド・ボウイのコーラスで参加した曲からはじまって、電子音楽、カリビアンミュージックまで取り入れた音の万華鏡
2010年代のメインストリームのならず者とは褒めすぎか?w
Reflektor 2lp [12 inch Analog]
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
ディスク: 1
1 | Reflektor |
2 | We Exist |
3 | Flashbulb Eyes |
4 | Here Comes the Night Time |
5 | Normal Person |
6 | You Already Know |
7 | Joan of Arc |
ディスク: 2
1 | Here Comes the Night Time II |
2 | Awful Sound (Oh Eurydice) |
3 | It's Never Over (Oh Orpheus) |
4 | Porno |
5 | Afterlife |
商品の説明
Double 180 gram vinyl LP pressing in holographic gatefold sleeve 2013 release, the fourth official studio album from the Canadian Alt-Rock band, the highly anticipated follow up to 2011 Grammy-winning album of the year the Suburbs. With a penchant for theatrical, bombastic anthems, Montreal's Arcade Fire has amassed a broad loyal following without compromising their singular artistic vision. The album was produced by the band, LCD Soundsystem front man James Murphy, and long-time collaborator Markus Dravs.
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 31.19 x 31.7 x 1.19 cm; 627.94 g
- メーカー : No Label
- EAN : 0602537521197
- 商品モデル番号 : 28930825
- オリジナル盤発売日 : 2013
- レーベル : No Label
- ASIN : B00F1CRSKM
- ディスク枚数 : 2
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
星5つ中4.5つ
5つのうち4.5つ
全体的な星の数と星別のパーセンテージの内訳を計算するにあたり、単純平均は使用されていません。当システムでは、レビューがどの程度新しいか、レビュー担当者がAmazonで購入したかどうかなど、特定の要素をより重視しています。 詳細はこちら
943グローバルレーティング
虚偽のレビューは一切容認しません
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2014年6月18日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
媒体はアナログ盤でのレビューです。
録音時間の長さを感じさせず、
何度も繰り返し聴くに耐える素晴らしい作品です。
熱くで冷たい、不思議な感覚でなかなかいない
貴重なバンドだと思います。
レコードは180gの重量版で、ジャケットも含め持つ喜びを満たして
くれるものでした。
嬉しかったのが、アナログ盤にはアルバムのmp3とflacの
ダウンロードコードがついてくることです。
レコードのスリーブの中をよく見ると10cm四方くらいの紙に
ダウンロード先のURLとコードが印刷されたものが入っています。
ファーストアルバムの「Funeral」にも、Arcade Fireと同じくアナログ盤
を愛するファンへのギフトというメッセージカードとともに
mp3とflacのダウンロードコードがついてきました。
ますますこのバンドを応援したくなりました。
録音時間の長さを感じさせず、
何度も繰り返し聴くに耐える素晴らしい作品です。
熱くで冷たい、不思議な感覚でなかなかいない
貴重なバンドだと思います。
レコードは180gの重量版で、ジャケットも含め持つ喜びを満たして
くれるものでした。
嬉しかったのが、アナログ盤にはアルバムのmp3とflacの
ダウンロードコードがついてくることです。
レコードのスリーブの中をよく見ると10cm四方くらいの紙に
ダウンロード先のURLとコードが印刷されたものが入っています。
ファーストアルバムの「Funeral」にも、Arcade Fireと同じくアナログ盤
を愛するファンへのギフトというメッセージカードとともに
mp3とflacのダウンロードコードがついてきました。
ますますこのバンドを応援したくなりました。
2014年2月12日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
これほど評価が難しい作品も無いかもしれない。
Bon JoviのベースラインやRadioheadの影響、70sソウルっぽさ。
要はリズムに意識を配ったアルバム。
相変わらず激しいエモーションは皆無で、特に今作では強い感情といった物が一切感じられない。
だが、まぎれもなく的確な、人間のサウンドが鳴っている。
音に対するこのバンドの感性が並外れているのは間違いない。
グラミー受賞を受けたアルバムだが、
ジャケットは嘆く男から分裂しつつある人格のような不気味なモチーフとなっている。
要するに、現代のリアルなBGMだと思う。
Bon JoviのベースラインやRadioheadの影響、70sソウルっぽさ。
要はリズムに意識を配ったアルバム。
相変わらず激しいエモーションは皆無で、特に今作では強い感情といった物が一切感じられない。
だが、まぎれもなく的確な、人間のサウンドが鳴っている。
音に対するこのバンドの感性が並外れているのは間違いない。
グラミー受賞を受けたアルバムだが、
ジャケットは嘆く男から分裂しつつある人格のような不気味なモチーフとなっている。
要するに、現代のリアルなBGMだと思う。
2013年11月27日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
CD盤を気に入ったので、
アナログ盤を購入。
音の滑らかさ、丸みはこちらの方が良いので、
アーケイド・ファイアとダンス・ビートの違和感ない融合を、
存分に楽しめています。
レコード時代を意識して作った2枚組というだけあって、
アナログ盤のDisc1と2のA面B面の構成も素晴らしいです。
聴き続けられる名盤。
ちなみにアナログ盤もCD盤同様に、
総キラキラ加工なので、
かなりジャケットにも迫力があります。
アナログ盤を購入。
音の滑らかさ、丸みはこちらの方が良いので、
アーケイド・ファイアとダンス・ビートの違和感ない融合を、
存分に楽しめています。
レコード時代を意識して作った2枚組というだけあって、
アナログ盤のDisc1と2のA面B面の構成も素晴らしいです。
聴き続けられる名盤。
ちなみにアナログ盤もCD盤同様に、
総キラキラ加工なので、
かなりジャケットにも迫力があります。
2014年3月2日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
グラミー賞をとったバンドだと思いました
。才能があふれ出ています。
いつでもWinの声は悲哀に満ちて美しい。。
。才能があふれ出ています。
いつでもWinの声は悲哀に満ちて美しい。。
2014年8月29日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
静けさも激しさも悲しみも怒りもすべてが熱っぽいリズムの海に溶けていくなかでそれでもここに自分がいるというただそれだけのことをどれだけ強固に主張するか。この二律背反をロックは扱おうとしてしばしばロックスターという偽物の神を生み出したりしてきたわけだけど、このバンドが素晴らしいのはこれらの問題に取り組むにあたって「ロックする」ことから一歩引くその態度だと思う。これはほんとうに誠実でないと出来ないことで、だからわたしは彼らが引くほど彼らにのめり込みもするのだけど、たぶんこのアルバムの功績は「ロック」に対するこれらの自己運動を神話を借りながら完全に物語にしてしまったことにある。しかもこの物語は始まりも終わりももたないのだ。合わせ鏡の中で反響するイメージの谺を追いかけるようにして、すべてが沈黙に帰するまでそれを追いかけてゆく彼らの姿はまさしく神話的だ。ジャケットも心憎い。大好きです。
2014年1月9日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
大作です!非常に丁寧に作られた作品だと思いました。何度も聴いています。
2021年7月3日に日本でレビュー済み
マーケティングの一環かなんかで、youtubeで映画「黒いオルフェ」の映像と一緒に見た。
一本の映画と1つのアルバムを同時に体験したのはこれが初めてで、たぶん最後だと思う。
今まで体験したことがない感情が常に移り変わっているような状態だったと思う。
映画の中のある人物が感電した瞬間、僕のパソコンの充電器のコードが変なふうに抜けて、ショートして煙が出た出来事はたぶん生涯忘れられないシンクロニシティだろう。
一本の映画と1つのアルバムを同時に体験したのはこれが初めてで、たぶん最後だと思う。
今まで体験したことがない感情が常に移り変わっているような状態だったと思う。
映画の中のある人物が感電した瞬間、僕のパソコンの充電器のコードが変なふうに抜けて、ショートして煙が出た出来事はたぶん生涯忘れられないシンクロニシティだろう。
他の国からのトップレビュー
ALAIN
5つ星のうち5.0
ALBUM indispensable
2023年9月8日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
Reflektor, titre phare de l'album, une chanson a la limite de la transe et de la techno, le titre dure 9 minutes et ont voudrais qu'il continue encore (comme souvent chez Arcade Fire), si David Bowie était un de leur FAN ce n'est sans doute pas un hasard.
Bear the cat
5つ星のうち5.0
This album is why I buy vinyl
2017年5月28日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
On its own, Reflektor is one of the best albums put out in the last 5 years or so. It is pure Arcade Fire, and demonstrates how the band is constantly developing its sound. Great bands take risks, and if you compare with the massively successful Suburbs, it couldn't be more different. With a heavy electronic feel on a number of tracks, Reflektor sounds like it was made decades after Suburbs. It's evident that the album's production was overseen by LCD Soundsystem's guru, especially on Porno, Reflektor and Here comes the night, a track that veers very close to being 'perfect'. So again, on its own, the album is a 5/5. Add two 180g audiophile quality records to the mix, a gatefold cover that sports stunning holographic art, and inserts containing the lyrics to each track, and you have the best $27 I've spent all year. This is a vinyl collector's dream and is an perfect example as to why I continue to buy wax. There is a tangible element to record collecting that gets lost in the era of downloadable music. When I listen to records like Reflektor, the act becomes a true experience, almost a ritual. Thank god vinyl is making a huge comeback and thank god for albums like this. Well done Arcade Fire. You truly are the pride of Montreal.
michael
5つ星のうち5.0
one of my favourites
2021年1月4日にオーストラリアでレビュー済みAmazonで購入
Excellent jacket to boot.
julio césar
5つ星のうち5.0
Excelente banda!
2016年7月31日にメキシコでレビュー済みAmazonで購入
Sorprendente banda que no solo son excelentes músicos, sino también tienen una gran idea musical y cada pista tiene su encanto, sobre todo el primer cd que inicia con Reflektor, bella canción con una estructura en rock muy moderno. Continua con We exist, excelente pieza interpretada, continúa Flashbulb eyes, interesante pieza, continúa Here comes the night time, muy bien estructurada y te lleva en un ritmo bien estructurado. Normal person, excelente pieza de principio a fin, muy disfrutable. You already time, te lleva ese ritmo contagioso y cierra con Joan of arc. Con cambios de ritmo que te sorprenderá, buen álbum doble que te dejará feliz al disfrutarlo!
Amazon Customer
5つ星のうち5.0
An old-fashioned double album
2013年10月31日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
Actual Rating: 4.5 stars
Arcade Fire were well overdue for a critical backlash. Even before their surprise upset Grammy nod, the band was clearly no longer an indie darling upon the release of The Suburbs, but an arena-rock band ascending to take the throne of the Next U2/Springsteen/etc. Critics love underdogs, but they're wary of a winner. To make matters worse, the band did some things that made them look like, well, dicks. Crashing CMJ, turning away fans who weren't in costume from surprise shows, and masquerading as an "indie band" called (in a masterstroke of subterfuge) The Reflektors - these publicity stunts may have attracted more negative than positive attention. So it's no surprise that Reflektor has been getting some negative notices in the press.
It's just a shame that the critics are taking it out on one of the best albums of the year.
Most of the early criticism around Reflektor has been that it's indulgent - all the tracks are too long, overly pretentious, and don't have the content to sustain their running time. First, let me dismiss the pretention claim - do you like Arcade Fire? Because if you do, you like pretentious things. It's been in the band's DNA from the very start - they began their debut with a four-song suite! - and has only increased as time has gone on. If anything, this is less pretentious than The Suburbs - there are no hamfisted T.S. Eliot references here. Next, the tracks are too long. Somehow this wasn't a complaint for LCD Soundsystem's last album, where almost every track was 8-9 minutes, but is a problem when Arcade Fire average around 6. The release of the title track should have been a wake-up call - Reflektor is generally more dance-oriented, and the tracks run longer as a result. But here is my most fundamental disagreement with the critics - the band absolutely has enough ideas to sustain each song. The title track alone finds room for at least four melodies in its choruses, and this isn't including a sublime bridge featuring the Thin White Duke himself.
Perhaps the real problem, then, is a sense that there is simply Too Much to digest here. That's because Reflektor is not just a throwback in genre stylings, but also to the idea of the double album. Much like the most legendary rock double albums (e.g., London Calling, Exile on Main Street, Zen Arcade) this is the band stretching out, showing off their range, letting their ideas sprawl a bit. Going in with this in mind, the album is actually pretty easy to listen to in full.
It helps that most of it is propulsive. Disregarding the ambient interlude at the end of the album (more on that later) the only really beatless song is a reprise of Here Comes The Night Time - and that comes almost as a brief respite after the whirlwind of Disc 1. After the opening disco salvo of Reflektor and We Exist, the band does dubby reggaeton (Flashbulb Eyes), overheated salsa (portions of Here Comes the Night Time) and glam rock stomp (Joan of Arc). There's even a rock freakout thrown in for good measure (Normal Person). Tempos are generally mid-to-high throughout, and the result is almost as exhausting as it is exhilarating.
It's almost a good thing that Disc 2 takes it down a notch, kicking off after the reprise with the gorgeous, woozy sing-a-long of Awful Sound, part one of a sublime set of paired tracks (loosely) themed around the tale of Orpheus. Awful Sound is something of a minor miracle in itself, a track that by any definition shouldn't work, combining as it does a Hey Jude-like chant with Latin percussion and, of all things, a synth line that seems pulled from a Boards of Canada record. Even when the song is swallowed by roaring feedback, it's triumphant. Its companion piece, It's Never Over, begins with an aggressive 80s Bowie-funk strut and call-and-response lyrics, but the bridge softens into something genuinely touching.
Maybe there really is too much going on in this album, or at least too much to talk about - I haven't even mentioned the gorgeous ending couplet of Afterlife and Supersymmetry (semi-gratuitous ambient ending aside) or some of the more redundant tracks on the album (the mournful bounce of Porno could easily have been relegated to a B-side, and You Already Know sounds like it belongs on an earlier record rather than this one). But again - think double album. Excess is the point. And so much of this is very good, and so little of it is actually gratuitous, and most importantly, none of it is problematic to the extent that it cheapens what's around it. For the price of a single album, you're definitely getting your money's worth. Arcade Fire are stretching and growing as artists, and the results are well worth savoring.
Arcade Fire were well overdue for a critical backlash. Even before their surprise upset Grammy nod, the band was clearly no longer an indie darling upon the release of The Suburbs, but an arena-rock band ascending to take the throne of the Next U2/Springsteen/etc. Critics love underdogs, but they're wary of a winner. To make matters worse, the band did some things that made them look like, well, dicks. Crashing CMJ, turning away fans who weren't in costume from surprise shows, and masquerading as an "indie band" called (in a masterstroke of subterfuge) The Reflektors - these publicity stunts may have attracted more negative than positive attention. So it's no surprise that Reflektor has been getting some negative notices in the press.
It's just a shame that the critics are taking it out on one of the best albums of the year.
Most of the early criticism around Reflektor has been that it's indulgent - all the tracks are too long, overly pretentious, and don't have the content to sustain their running time. First, let me dismiss the pretention claim - do you like Arcade Fire? Because if you do, you like pretentious things. It's been in the band's DNA from the very start - they began their debut with a four-song suite! - and has only increased as time has gone on. If anything, this is less pretentious than The Suburbs - there are no hamfisted T.S. Eliot references here. Next, the tracks are too long. Somehow this wasn't a complaint for LCD Soundsystem's last album, where almost every track was 8-9 minutes, but is a problem when Arcade Fire average around 6. The release of the title track should have been a wake-up call - Reflektor is generally more dance-oriented, and the tracks run longer as a result. But here is my most fundamental disagreement with the critics - the band absolutely has enough ideas to sustain each song. The title track alone finds room for at least four melodies in its choruses, and this isn't including a sublime bridge featuring the Thin White Duke himself.
Perhaps the real problem, then, is a sense that there is simply Too Much to digest here. That's because Reflektor is not just a throwback in genre stylings, but also to the idea of the double album. Much like the most legendary rock double albums (e.g., London Calling, Exile on Main Street, Zen Arcade) this is the band stretching out, showing off their range, letting their ideas sprawl a bit. Going in with this in mind, the album is actually pretty easy to listen to in full.
It helps that most of it is propulsive. Disregarding the ambient interlude at the end of the album (more on that later) the only really beatless song is a reprise of Here Comes The Night Time - and that comes almost as a brief respite after the whirlwind of Disc 1. After the opening disco salvo of Reflektor and We Exist, the band does dubby reggaeton (Flashbulb Eyes), overheated salsa (portions of Here Comes the Night Time) and glam rock stomp (Joan of Arc). There's even a rock freakout thrown in for good measure (Normal Person). Tempos are generally mid-to-high throughout, and the result is almost as exhausting as it is exhilarating.
It's almost a good thing that Disc 2 takes it down a notch, kicking off after the reprise with the gorgeous, woozy sing-a-long of Awful Sound, part one of a sublime set of paired tracks (loosely) themed around the tale of Orpheus. Awful Sound is something of a minor miracle in itself, a track that by any definition shouldn't work, combining as it does a Hey Jude-like chant with Latin percussion and, of all things, a synth line that seems pulled from a Boards of Canada record. Even when the song is swallowed by roaring feedback, it's triumphant. Its companion piece, It's Never Over, begins with an aggressive 80s Bowie-funk strut and call-and-response lyrics, but the bridge softens into something genuinely touching.
Maybe there really is too much going on in this album, or at least too much to talk about - I haven't even mentioned the gorgeous ending couplet of Afterlife and Supersymmetry (semi-gratuitous ambient ending aside) or some of the more redundant tracks on the album (the mournful bounce of Porno could easily have been relegated to a B-side, and You Already Know sounds like it belongs on an earlier record rather than this one). But again - think double album. Excess is the point. And so much of this is very good, and so little of it is actually gratuitous, and most importantly, none of it is problematic to the extent that it cheapens what's around it. For the price of a single album, you're definitely getting your money's worth. Arcade Fire are stretching and growing as artists, and the results are well worth savoring.