ヤスミナ・レザによる戯曲『大人は、かく戦えり』の映画化
原題の"Carnage"とは虐殺の意との事。
久しぶりの面白い会話劇に引き込まれます
リベラルを装う親達が、ちょっとしたキッカケで仮面を剥がされていく、
体裁を取り繕おうとすればするほど、油に火を注ぎ、最後は自ら火に飛び込むというオチが素晴らしい。
素晴らしい俳優達の間髪いれずの見事なやり取り、
テンポ、抑揚、カメラアングルも見事です 壁に掛けられた絵画を目で追う楽しみも味わえました。
肝である出来事 タイミングも良かったが、オチがちょっと弱かったかな、、、
最後にもう一度ぶちまけても良かったのでは?
この商品を見た後にお客様が購入した商品
ページ: 1 / 1 最初に戻るページ: 1 / 1
商品の説明
世界各地の公演で好評を博し、演劇界でも権威のあるオリヴィエ賞とトニー賞に輝いたヤスミナ・レザの舞台劇を、名匠ロマン・ポランスキー監督が映画化したコメディー。子ども同士のケンカを解決するため集まった2組の夫婦が、それぞれに抱える不満や本音をぶつけながらバトルを繰り広げるさまを描く。和解のための話し合いから修羅場に陥っていく2組の夫婦を、ジョディ・フォスターとジョン・C・ライリー、ケイト・ウィンスレットとクリストフ・ヴァルツという演技派が務める。豪華なキャストが集結した本作で、彼らがどんなストーリーを展開していくのか注目したい。
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2024年3月23日に日本でレビュー済み
もちろんスッキリはしません。でも色々と勉強にはなる。こう言ったら人が怒るとか、嫌な気持ちになるとか、弁護士のように揚げ足を取ろうとは思いませんが。ジョディフォスターの役柄に少し共感します。
2023年7月21日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
普通の映画作品でした。
楽しく、視聴が出来ました。
購入して良かったです。
楽しく、視聴が出来ました。
購入して良かったです。
2012年9月13日に日本でレビュー済み
数多くの演劇賞を受賞したフランスの女性劇作家ヤスミナ・レザの舞台劇「大人は
かく戦えり」を、巨匠ロマン・ポランスキーが映画化。
ジョディ・フォスター、ケイト・ウィンスレット、クリストフ・ヴァルツ3名のオスカー俳優に
ジョン・C・ライリーを加えた4人だけの出演者による、居室内で遣り取りされる会話だけ
でストーリーが進行します。
大人気ない事の喩えに「子供の喧嘩に親が出る」と言う諺がありますが、
本作は、お互いの子供の喧嘩で、和解するために会うことになった二組の夫婦が、
言葉の行き違いから本音をぶつけ合い、やがて修羅場と化していく様をコミカルに
描いていて、雑貨商の店主(夫:ジョン・C・ライリー)とアフリカ問題に詳しい作家
(妻:ジョディ・フォスター)、弁護士(夫:クリストフ・ヴァルツ)と投資ブローカー
(妻:ケイト・ウィンスレット)をそれぞれ職業とする、地位も教養もある夫妻たちの
仮面を剥ぎ取ることで、中流階級を皮肉った作品に仕上がっています。
特に、クリストフ・ヴァルツ演じる弁護士は、クライアントから絶え間なく携帯電話の
呼び出し音が鳴り、会話が何度中断されても平気でいる厚顔無恥な非常識男で、
日本でも、街中や電車内他至る所で片時も携帯電話を手放せない、この手合いが蔓延していて、
何年か後に、今を表わす異様な風景として、歴史の1ページに記録されていることでしょう。
舞台劇の映画化は、空間的な動きが封印されるので、映画の特性である視覚的な
妙味に欠けてしまうのですが、本作もその範疇から抜け出すことができなかった上に、
肝心の会話に現代の世相に対するアイロニーがなく、役者たちのリアルな演技に
笑いも封印されて、コメディーとしての面白さは伝わってきませんでした。
この2組の夫婦を国家に置き換えると、領土問題でぎくしゃくしている日本と韓国を
見ているようで、どちらも笑えないスラップスティック・コメディーと言えるでしょう。
因みに原作の舞台は、大竹しのぶ、段田安則、秋山菜津子、高橋克実出演で、
昨年、日本でも上演されています。
かく戦えり」を、巨匠ロマン・ポランスキーが映画化。
ジョディ・フォスター、ケイト・ウィンスレット、クリストフ・ヴァルツ3名のオスカー俳優に
ジョン・C・ライリーを加えた4人だけの出演者による、居室内で遣り取りされる会話だけ
でストーリーが進行します。
大人気ない事の喩えに「子供の喧嘩に親が出る」と言う諺がありますが、
本作は、お互いの子供の喧嘩で、和解するために会うことになった二組の夫婦が、
言葉の行き違いから本音をぶつけ合い、やがて修羅場と化していく様をコミカルに
描いていて、雑貨商の店主(夫:ジョン・C・ライリー)とアフリカ問題に詳しい作家
(妻:ジョディ・フォスター)、弁護士(夫:クリストフ・ヴァルツ)と投資ブローカー
(妻:ケイト・ウィンスレット)をそれぞれ職業とする、地位も教養もある夫妻たちの
仮面を剥ぎ取ることで、中流階級を皮肉った作品に仕上がっています。
特に、クリストフ・ヴァルツ演じる弁護士は、クライアントから絶え間なく携帯電話の
呼び出し音が鳴り、会話が何度中断されても平気でいる厚顔無恥な非常識男で、
日本でも、街中や電車内他至る所で片時も携帯電話を手放せない、この手合いが蔓延していて、
何年か後に、今を表わす異様な風景として、歴史の1ページに記録されていることでしょう。
舞台劇の映画化は、空間的な動きが封印されるので、映画の特性である視覚的な
妙味に欠けてしまうのですが、本作もその範疇から抜け出すことができなかった上に、
肝心の会話に現代の世相に対するアイロニーがなく、役者たちのリアルな演技に
笑いも封印されて、コメディーとしての面白さは伝わってきませんでした。
この2組の夫婦を国家に置き換えると、領土問題でぎくしゃくしている日本と韓国を
見ているようで、どちらも笑えないスラップスティック・コメディーと言えるでしょう。
因みに原作の舞台は、大竹しのぶ、段田安則、秋山菜津子、高橋克実出演で、
昨年、日本でも上演されています。
2022年6月15日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
キャストが皆嵌り役でした。
コプラって日本じゃあまり見かけないお菓子が食べたくなります。
コプラって日本じゃあまり見かけないお菓子が食べたくなります。
2022年9月29日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
こんな終わり方で終わらすなら何でもありじゃないか?
鬱陶しさだけが残る
鬱陶しさだけが残る
2021年8月9日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
元は舞台作品だが、密室劇特有の緊張感、優れたプロット、名演技の3点セットで最後までダレさせない。
子供同士の喧嘩に、各両親が参戦するというシンプルな話が、次第にカオス化する展開はブラックユーモアの真骨頂。
夫婦、男女、親子、職業・・・。テーマは入れ替え立ち替わり、目まぐるしいが、本質を突いているような感じがするのは、素晴らしいところ。
子供同士の喧嘩に、各両親が参戦するというシンプルな話が、次第にカオス化する展開はブラックユーモアの真骨頂。
夫婦、男女、親子、職業・・・。テーマは入れ替え立ち替わり、目まぐるしいが、本質を突いているような感じがするのは、素晴らしいところ。
他の国からのトップレビュー
Residents
5つ星のうち5.0
Un film molto particolare...
2024年4月30日にイタリアでレビュー済みAmazonで購入
Dvd in perfette condizioni e ottimo prezzo.
Heidy Juárez Machado
5つ星のうち5.0
Carnage
2018年2月18日にメキシコでレビュー済みAmazonで購入
Una película que tienes que ver independientemente de tu opinión sobre el matrimonio.La amarás o la odiarás pero no la olvidarás. ¡Extraordinario guion!
Maria
5つ星のうち5.0
If you like "the party" you'll like this.
2018年12月17日に英国でレビュー済みAmazonで購入
I knew from the trailers that this wasn't going to be a regular multiplex record busting movie. Imagine it more like a play and you'd be there. All the action takes place in a very small space and it's all about relationships not about action.
I'm trying to not give too much away but it quickly transpires that two kids have had a fight. As the drama unfolds there are gentle twists and turns brought in about what happened, who was the instigator but it's all just a device to magnify and examine the relationships.
What I like and is very clever is that a few times the meeting almost breaks up. At first it's genial, it's gone as well as could be expected, there is stuff going on beneath the surface but it's all been handled decently, appropriately and with political correctness. Each time Alan and Nancy move back from the lift or the door, a layer is removed and we get to see closer to the real emotions underneath.
Some fantastic performances in this, all the characters feel like people you would or have met. I could see my partner identifying with Alan to start off with and finding it funny... then watching the camera pan to the impact his behaviour was having on the people in the room. That's the clever thing about this film. At first you can identify with a character, then another layer is peeled or you see how they're impacting on others and it makes you reassess. I love a film which makes you think and this one definitely does but if you're not the kind of person who enjoys going to the theatre, it probably wouldn't be your kind of thing.
I'm trying to not give too much away but it quickly transpires that two kids have had a fight. As the drama unfolds there are gentle twists and turns brought in about what happened, who was the instigator but it's all just a device to magnify and examine the relationships.
What I like and is very clever is that a few times the meeting almost breaks up. At first it's genial, it's gone as well as could be expected, there is stuff going on beneath the surface but it's all been handled decently, appropriately and with political correctness. Each time Alan and Nancy move back from the lift or the door, a layer is removed and we get to see closer to the real emotions underneath.
Some fantastic performances in this, all the characters feel like people you would or have met. I could see my partner identifying with Alan to start off with and finding it funny... then watching the camera pan to the impact his behaviour was having on the people in the room. That's the clever thing about this film. At first you can identify with a character, then another layer is peeled or you see how they're impacting on others and it makes you reassess. I love a film which makes you think and this one definitely does but if you're not the kind of person who enjoys going to the theatre, it probably wouldn't be your kind of thing.
Susan D. Roberts
5つ星のうち5.0
A Good Laugh and a Real Hoot!
2016年1月30日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
This is a razor-sharp, biting comedy that only Roan Polanski could write as he never fails to entertain his audience. After two boys duke it out on a playground, the parents of the "victim" invites parents of the "bully" over to their house to work out the issues. A polite discussion of childrearing soon escalates into verbal warfare, with all of the parents revealing their true colors. None of them will escape the carnage. Kate Winslet and Christoph Waltz play the parents of the "bully," while Jodie Foster and John C. Reilly play the parents of the "victim." One thing after another keeps happening. Jodie serves Kate and John a family recipe of pear cobbler pie, which does not set well with Kate's stomach and so she vomits it up all over Jodie's valuable art books that sends Jodie through the roof! So then there is the scene in the bathroom where Kate and Christoph are cleaning the cobbler off their clothes while discussing how awful it tasted. Meanwhile, Jodie is upset about her art books being ruined while she and John are attempting to blow-dry and clean them off, which is not getting anywhere. So from there, Jodie and John revert to making fun of the nicknames that Kate and Christoph told them that they had for one another. Christoph enters the living room, on route from the bathroom, to hear Jodie and John making fun of their nicknames as their backs are turned from him, which only adds a sense of tackiness to the atmosphere. Jodie and John try to recover from their fau paus, but never can quite defuse it. Christoph is some type of big-wig pharmaceutical CEO who is constantly talking on the telephone to another pharm. rep.about a drug that is being in the news saying it is causing people bad adverse reactions to it, which happens to be the same drug that John's mother is taking. So John is seen on the phone telling his mother to get off the drug now! A complete conversation can never seem to happen between the four of them as Christoph gets constant phone calls, so Kate has had enough and takes his phone and throws it in a flower vase filled with water. Well, Christoph's whole world is in his smart phone so he is now in a tizzy about it. John tries to help Christoph by taking the phone apart and blown-drying it, which actually ends up making the phone work in the end. The conversation escalates and finally John brings out booze and cigars and everyone proceeds to get drunk. So everyone is telling each other exactly what they think by now. As the banter goes back and forth it has you laughing throughout the whole show. Earlier in the movie, Jodie pointed out to Kate how she got a good deal on Tulips that Kate had commented on. By this time, everyone has had it. So the scene ends with Kate saying what she thinks about the flowers. Kate lifts them out of the vase and flops them all around the place and then throws them to the ground. That is where the movie ends with everyone just standing in shock! It was a real change from the usual movies that are out there.
philou 64
5つ星のうち5.0
J'adore le crumble !
2013年6月13日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
un film qui fait plaisir à voir et à écouté étant donné la qualité des dialogues dit par des acteurs qui nous épatent par leurs talents avec une superbe Jodie Foster qui à un moment donné crache tout son fiel et de la cool attitude de Christophe Waltz , des passages marquants que l'on peut pas oublier comme le crumble ou le sèche cheveux qui est utilisé pour d'autres raisons , bref ! une situation de deux couples qui bien sous tout rapport comme ont dit et voulant régler le conflit crée par leurs enfants respectifs avec politesse et civilité finissent par montré leurs vrais visages , voila vous l'avez compris j'ai vraiment aimé le film de ce grand réalisateur qui n'a plus rien à prouvé de son Art . petite anecdote , le film est une adaptation au cinéma de la pièce de théâtre française Le Dieu du Carnage (2006), écrite par Yasmina Reza. Ayant remporté de nombreux prix, dont un Tony Award et un Laurence Olivier, ce huit clos entre quatre adultes bourgeois a suscité l'intérêt de Roman Polanski, qui a ensuite invité la dramaturge à travailler avec lui sur l'adaptation de la pièce en scénario pour le cinéma , et en plus Polanski fait un caméo comme voisin . Pour le dvd c'est parfait nivaux images et son mais pour les bonus nada , des nèfles ... tant pis .