お届け先を選択

フューチャロロジー<未来派宣言>-デラックス・エディション-(完全生産限定盤)

4.5 5つ星のうち4.5 361個の評価

仕様
価格
新品 中古品
CD, インポート, 2014/7/11 インポート
¥1,499
CD, 限定版, 2014/7/9 限定版
¥3,983 ¥2,849
CD, CD, インポート, 2014/7/8 CD, インポート
¥1,046
CD, CD, 2014/7/9 CD
¥1,234

CD・DVD・テレビゲーム・PCソフト お買い得ストア
タイムセール、キャンペーン、クーポン、在庫処分ワゴンセール、バーゲン品、廉価版など、お買い得商品がもりだくさん。 ⇒いますぐチェック

商品の説明

●ニュー・アルバムが早くもこの夏、フジロック直前に登場! 13年9月の『リワインド・ザ・フィルム』が全面アコースティック作品だったのに対し、本作は完全エレクトリック・アルバム。『リワインド~』では、タイトルが示す通り、自らの人生を振り返って蘇った記憶や懐かしい幼い頃の日々、故郷ウェールズの過去と現在、異国で最も好きな街「東京」を題材にするなど、デビュー20周年を機に“過去"を振り返ると同時に“40代男"の偽らざる心情を吐露した感傷的な作品となったが、そこから一転、本作には“未来"へと完全シフト・チェンジした彼らがいる。サウンドも、シンセサイザーを効果的に使ったリヴァーヴ深めのスぺイシーな雰囲気を醸し出した楽曲が並ぶ。ジェームス曰く「こっちは棘があって派手な感じになってる。多少クラウト・ロックの影響もあるかもしれない。『ホーリー・バイブル』とは違うんだけど、意図と威圧感というところでは少し似た感じもある。歌詞的にはヨーロッパへの憧れのようなものもあるんだ。ヨーロッパの風景、ヨーロッパという病、つまり、どうしてもその一部になれない俺たちイギリス人が抱える病のことだよね」

【完全生産限定盤】■ボーナス・トラック4曲収録 ■ハードカヴァー紙ジャケ/2CD

※在庫がなくなり次第終了となります。

登録情報

  • メーカーにより製造中止になりました ‏ : ‎ いいえ
  • 製品サイズ ‏ : ‎ 14.2 x 1 x 12.5 cm; 100 g
  • メーカー ‏ : ‎ SMJ
  • EAN ‏ : ‎ 4547366218718
  • 時間 ‏ : ‎ 1 時間 57 分
  • レーベル ‏ : ‎ SMJ
  • ASIN ‏ : ‎ B00JWX8828
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 1
  • カスタマーレビュー:
    4.5 5つ星のうち4.5 361個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.5つ
5つのうち4.5つ
361グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2021年9月4日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
特に無し
2014年8月16日に日本でレビュー済み
「今でも君(リッチー)の知性に目が眩む」「英雄になれたかもしれないけど失敗の方が楽しい」「陳腐なツイートと哀しいフェイスブック」

もう12枚目になるというのに、このバンドの根本的な変わりのなさは一体何なんだろうか?

今作と昨年の『リワインド・ザ・フィルム』では明らかに現在のロックシーンや世界情勢に対する違和感、更には従来の作品(主にマニックスには『ホーリー・バイブル』と『エヴリシング・マスト・ゴー』というバンドを象徴する対照的な傑作があるが)を期待するファンすら煙に巻く様な方向性を感じさせる。

しかし長い間聴いている人間としてはっきり言えるが、どんな音楽性になってもゲストボーカルを呼んでも、マニックスはマニックスでしかない。

何故なら上記の様な知性があり内省的な歌詞、そして聴けばすぐ憶えられる様な曲調という点では、このバンドはそれこそ最初に自主制作したシングル「スーサイド・アレイ」から何も変わっていないのだ。その辺はデモバージョンなどを聴くと更によく解る。

個人的には何処までも安住しない、何処にも置き場すら無いマニックスの姿勢には嬉しくなる。もうリッチーの失踪から20年になるが彼がかつて「自分達は常に失敗してそこから成長していくバンドだ」と言っていたのを思い出す。マニックスは何処までも続くよ。
14人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2016年3月9日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
マニックスのアルバムは全て持ってます。
一曲一曲のクオリティは相変わらず高いです。しかし特段印象に残るものがないようにも感じられました。
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2014年7月26日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
最初車で聴いて、ああまた最近の良くわかんない路線かとガッカリしたけど
家でしっかり聴いたら、良い時のマニックスに戻った感じがしました。
僕はやっぱり90年代の彼らが好きなので、これどこが未来派?っていう良い裏切り感で
ありきたりな表現だけど、メランコリックなハーモニーの、古臭いロックです。
久しぶりに何度も聴き返す彼らのアルバムになりそうです。
4人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2014年7月16日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
近年のJamesの声は深みが増した暖かい声になっていると思うので、
エレクトリックとはいっても人工的な方に寄った音にはあまり合わない気がします。
もちろん単に好みの問題ですが、「Postcards from a young man」や「Send away the tigers」に肯定的な方には
違和感があると思います。

ただ前作「Rewind the Film」も少し経つと良い部分が見えてきたので、
今作も時間経過とともに多少は感じ方が変わるかもしれません。
8人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2014年7月17日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
デビュー当時から聴いています。最初は二度聴いてもういいやと放っておきましたが・・・BGMとして流していたところ、あれ、思ってたよりいいじゃん!MVで見た時はイマイチだと思ってた曲もドイツ語がなんともいい感じで全体的に耳に馴染んでくると繰り返し聴ける。個人的にインストもいい。ギタープレイが堪能出来て、清涼感も感じられて気持ちいい。なんにせよ未だに【日本盤】が出るのがありがたい!!!日本盤のみのボーナストラックも期待していないがよかった。未だに【YOU LOVE US】を唄えるのが彼らの強みだと思う。今年は13年ぶりにフジロックに出演してくれるなんてありがたいなあ~!初来日時から変わらぬ愛を彼らに送り続けます。
11人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2018年4月30日に日本でレビュー済み
同時進行のもう片方ということになりますか。
いろんなことをやってみてる印象です。futurologyだけに?

ときどき、デヴィッド・ボウイっぽくないですか?
他にも、別のアーティストの触発を受けてアイディアを実現しきった感が見られます。

で、これで終わらないのがマニックスです。
2018年にすばらしいアルバムを作ります。
2014年7月11日に日本でレビュー済み
Manicsのアルバムは全て持っています。
前作より10ヶ月のインターバルでの新作は〈未来派宣言〉と打っています。
シングル連続トップ40入りの記録が途絶えて復活した前作からの彼らはイキイキしていて新しい音を求めて旅を始めたように感じます。
アコースティックな前作から、エレクトリックなマニックスに。。。
TOP40受けしそうな親しみやすいメロディーは皆無です。
ひとつ残念なのはインストが2曲も入っていることです。
featも2曲あり、他曲もjamesの声にエレクトリックな加工がされておりカッコいいvo.が聴けないこと。。。
前作も、本作もお勧めはしませんが、マニックスの進化の過程に生み出される作品だと思います。
次作が楽しみです。
11人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
leonem
5つ星のうち5.0 Perfekt
2024年3月28日にドイツでレビュー済み
Amazonで購入
SILVIA
5つ星のうち5.0 Buen estado del paquete
2020年12月18日にスペインでレビュー済み
Amazonで購入
Muy guay el disco. Aunque llegó más tarde de lo esperado
Peter B
5つ星のうち5.0 Rightful Successor to 'My Truth Tell Me Yours'
2017年1月19日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
This album, to me, is the long-awaited and rightful successor to 1998's 'This is My Truth Tell Me Yours'. Rather than projecting forward into a more electronic sound as I was expecting, this album hearkens back to their earlier sound of the 90's--in particular their masterpiece from '98--while putting on a fresh (and in some cases, "futuristic") face of its own. It's been a long time coming and although there have been some great songs over the years, no complete album this century has really resonated with me until this one.

The album kicks off with the self-titled U2-style anthem, presenting a Manics that sound re-energized and ready to preach the future. From there, they move right into the lead single, "Walk Me to the Bridge", ushering in a welcome return to the nostalgic sound of the 80s.

So far so good. Come Track 4, "The Next Jet to Leave Moscow" brings back a refreshing light touch, resonating classic early-Manics, and continuing the feel of a lighter U2 album. This is the Manics' version of "All That You Can't Leave Behind." The guitar effects in the track even remind you of 'the sound of being at an airport', if that's the way you're wired.

I'll note here that the album does have an 80s feel to it (which I love!) --and which makes sense, as 80s songs had that way of capturing a futuristic sound through the use of their synths.

The album as a whole is far more layered and textured than other recent efforts, giving me the impression that they really put some time and thought into this one. I get the sense that they listened back to their demos and really put an effort into thinking what they could add to make the tracks even better. For example, I love the little embellishments they add in at the end of the opening track at the reprise, and the pizzicato strings of "Divine Youth". I especially love how the percussion on "Between the Clock and the Bed" imitates the sound of a factory, or the opening guitar / bass groove on "Walk Me to the Bridge" is like a ticking clock.

The collaborations with the various singers on "Divine Youth" and "Between the Clock and the Bed", among others, also provide a refreshing new addition, mixing in some variety with James' [revitalized] voice.

With as many strong and memorable tracks as there are on this album, it's hard for me to place a favorite. Rather, this is an album I can really appreciate as a whole. By the time I got to "Black Square", I could already name a handful of good tracks I liked (always a good sign on initial listen), but "Misguided Missile" and "The View From Stow Hill" really solidified its place as being an all-around "good album".

If there's anything to fault the album on, I suppose--like others have said--it might be some of the lyrics. Though I love the track, I'm not sure if "Europa" is still viewed as lofty as it was, or if its influence is still as enticing as the track suggests. Still, it's a good track, and helps to pack some punch to the album.

While it may be true that it's funny to hear a line about a "misguided tweet", in 2016 this does seem particularly relevant as an American in light of all that's happening with Trump (perhaps the Manics were being prophetic ;) Plus, James manages to subtly glide it into the song regardless, in the way that James so surreptitiously manages to do. I guess I never take lyrics too seriously anyway -- for me it's all (or, at least mostly) about the music, and this is an album that musically delivers.

Finally, Track 3, "Let's Go to War" is the one track I could maybe have done without (it's melody sounds in some ways like a simplified "Hall of the Mountain King", which is memorable but nothing 'new'), but all the same helps to lend the album some variety with its percussive pulse. The latter echoes back to more of their 'Holy Bible' sound--which was good--just more shouty and angry-sounding.

In spite of some smaller critiques, I'm very glad that the Manics made this album. While I think at some point bands should simply call it quits and leave it to the young and passionate, I'm grateful that with this revitalized effort that that time for them has not yet come! Truly the "last great phase of the Manics" as the band themselves proclaimed. (Only wish they would relax their distaste for America, and be more concerned about "giving" and being there for their American fans!)
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Sylvain Deland
5つ星のうち5.0 deepness and oumph as compared to their best works but still heads and shoulders above the competition
2014年8月11日にカナダでレビュー済み
Amazonで購入
I've been a manic's fan for 13 and one eight years.

Precisely.

Probably not the first manics record to start with, if you do not know them. Maybe Postcards from a young man or a Design for life.
But if you are already a fan, it's light on melody, deepness and oumph as compared to their best works but still heads and shoulders above the competition.

So there.

I enjoy it

S Deland
Mark Anthony Pritchard
5つ星のうち5.0 Hooky world-view reassessment
2015年2月22日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
I’ve listened to this album so many times now that it’s starting to get a bit old to me, so it’s probably a good time to knock out a review and detail the best tunes, the most interesting lyrics, and the overall themes, and lasting impressions made by the album.

My own association with the Manics goes back to their prime years in the 1990’s when they were producing fiercely intellectual polemics against everything and everybody. This culminated in their nihilistic, screaming into the abyss nightmare/masterpiece ‘The Holy Bible.’

In 1994 Richly Edwards, their intellectual, philosophical, moral, political, lyrical leader disappeared, and everything changed.

From that point on it has been a slow slide into compromise and middle class/suburban sadness and nostalgia for the remaining Manics. ‘Everything Must Go’ gave them their big success, but to me it was a deeply depressing album, a resignation from the extremism, an acknowledgement that they could never go that far again. From there it has been hit and miss, a carefully crafted career rather than a suicide mission.

The band used up some remaining Richey Edwards lyrics in the Holy Bible retread album (and correctly titled) ‘Journal For Plague Lovers,’ which briefly brought me back to them, but since then I have paid less and less attention to the Manics.

Futurama shouldn’t have interested me at all, but the excellent reviews caught my eye, so I took a chance, and purchased the album, not expecting much, but hoping for the best. I’ve spent a couple of weeks with the album now, listening to it a lot more than I thought that I would, and I’m ready to share a few thoughts about it.

First off, the tunes are excellent. They are exploding with creativity, vibrancy and (most importantly) sing-along hooks. This album feels like it took some time to produce, and it really does have some memorably hooky moments that will stay in your head all day long. There’s probably too many of those moments to mention here, they really are that frequent, but one of my favourites was the self-lacerating chorus (Yes, I realise how appropriate that phrase is in the context of a Manics review) ‘The next Jet to Moscow,’ with lyricist Nick Wire mocking his own socialist failings, compromises, contradictions and hypocrisies.

That theme of recognising that your life long held political ideology has been tested and shown to be false is a central theme of the album as a whole.

This is the Manics album where Nicky Wire admits that all of that Marxist stuff of his youth was total and utter bulls***. It’s taken him some time to get there, but the old left wing feminist liberal drip is finally waking up to the reality of the collectivised new world order supporting liberalism that has defined his socio-political life, and the lyrical themes of his band.

Futurama, at least to this reviewer, is the album where Nick Wire admits that he was wrong, and that he needs to batten down the hatches, read, read, read and reassess his worldview. Because of this it’s the next Manics album that’ll probably be worth listening to, at least from a lyrical viewpoint. This album unfortunately still has a lot of that champagne socialist whining quality that comes across like a rich man complaining about digging his own luxurious pit of self indulgent ennui, in the safe suburbs, and surrounded by high tech security systems (to keep out the bothersome proletariat) obviously.

So yes, its still full of Nicky Wire complaining (as he does on every other Manics album post Richey) about feeling isolated and depressed behind his wall of luxury, but with that hint of change, that hint about further study and world view reassesement ringing throughout the lyrical themes, I can put up with it this time, and it leaves me looking forward to the next album, something that I haven’t done in a long, long time now.

Get 'Futurology' for the fresh sounding tunes, and a promise of a world-view reassessment by ‘Jaded old Commie’ Nicky Wire. The Manics sound rested up and full of vigour in this one. It’s jacked to the gills with catchy, sing-along hooks, it has variety and creativity in the individual songs, and you’re guaranteed to get at least a month’s worth of listening pleasure out of it.

Nicky Wire is still moaning about being a rich socialist, but this is a very good collection of songs. If you’ve ever taken an interest in the Manics then you’ll get a lot out of this one, and just like me you’ll find yourselves humming the songs in your head all day long.
3人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート