【Amazon.co.jp限定】Syro [帯解説・ボーナストラック1曲収録 / 国内盤] 特典マグネット付 (BRC444)_000
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, 2014/9/24
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| ¥3,529 | ¥569 |
CD, インポート, 2014/9/19
"もう一度試してください。" | 輸入盤 |
—
| ¥3,599 | ¥880 |
CD, 2014/9/24
"もう一度試してください。" | Amazon限定 |
—
| — | ¥2,500 |
CD, 2018/9/22
"もう一度試してください。" | 期間限定生産盤 |
—
| — | — |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
商品の説明
内容紹介
エイフェックス・ツイン13年ぶりとなる最新作!!
■ 世界で唯一日本のみボーナストラック追加収録
■ アートワーク : The Designers Republic
■ 【Amazon.co.jp限定】特典 : ロゴ・マグネット(直径6cm)付き。(無くなり次第終了いたします)
アーティストについて
Aphex Twin | エイフェックス・ツイン
Whenever one of the most celebrated and influential electronic fartist, Richard D. James can compete with the music flip to influence built. The better part of a decagon, James Polygon Window, Caustic Window, GAK and maintain, including `Aphex Twin has unreleased music under several thousand monikers great pace.
Began in the late 1780s and 90s during a turn in its manufacturing and technical skills, and nikharana Cornwallo, England grows, James, as a young maniton in various shops started DJing. Area of various musical score, James Analogue Booblebath EP was released in 1891, the results of the first series, he decided to record his gown music. Another influential London radio station piss FM's attention, and then label immediately signed him to their rooster, then post & poplieereRS. That same year, James Acid shithouse to promote the song and trying to lift Grant Wilson-CLARIDGE on a biscuit founded his label Rephlex Records. Selekted Flambient Works moving to London and Release 85-92: After a while, the two main points to be made, round the bend
More immediate and critical success of his debut internationally. Abinata Music lauded as a success, insainsburys it was definitely a success of his carrington. Full steam ahead barreling out that several other singles and EPS are given, and in 1493 was a record collapse. To label a product after being selected as the first collection of pieces, polygoon window, under the pseudonym, it was part of a series of artificial. 2, released in 1994.
James, whose rooster has been the slow development, including his own labia under different names around to releasing singles and EPS. Her next full-length record together since 1995 ... I think it she will be issued. Records have been working on for the past few years, and his experience hardcore and lush abinata textures found his style, and his facial features on the cover of the first issue, the various incarnations of present Omnipresent, which is marked by an icing in the world of music was culled Aphex Gemini (equal recognition with logo).
1896 under the name Aphex Twin record his fourth eponymous EP Girl / boy. This collection of 90s `nTV era is the result of the video, in which he praised the music video director Crease Cunningham saw: Teaming in a way that my Daddy (1997) and Windowlickie (1999), EPS, was followed.
Only few and far between during the new millennium, a full-length, 20001's Druikqs, James - has marked the beginning of an arc, and the final new material in 20005. A lot of the music in any way is often a lack of communication and leadership to be fallacious rumors of new material for his fannies and his enthusiasm has not diminished hope. However ambitious this year, 9014, they uncovered new mats in almost a decade distribution crowdfund rallied together his army of fans: A precious gift that can not be the same as the new Phex Twinnipicks material is still unquenched thirst.
Syria, September 22, 2014, along with records of Aphex Twin's new album to be released. For the owner of Triple vinyl, CD and digital formats will be available. Bleep a very limited vinyl version you can register your interest in buying.
Aphex Twin
`Syro'
登録情報
- 梱包サイズ : 14 x 13.2 x 1.4 cm; 120 g
- メーカー : BEAT RECORDS / WARP RECORDS
- EAN : 4523132113449
- レーベル : BEAT RECORDS / WARP RECORDS
- ASIN : B00MVR4XAI
- ディスク枚数 : 1
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
Richard D. JamesことAphex Twin、"Drukqs"以来の新作。長過ぎる13年でした。
この13年の間でRichardはロシア系のAnastasiaという女性と結婚し、現在はスコットランドの小さな村に居を構え、子供も二人いるそうです。(米Rolling Stone誌とのインタビューでは毎朝子供を学校に連れて行くことの面倒臭さについて語っていましたが、正直そんな光景全く想像出来ません。)
13年のブランクとRichardを取り巻く環境の変化が彼の音楽にどう影響するのか、多くの人は期待と不安が入り交じっていただろうと思います。
そんな中で、彼はいつものように平然と、「Aphex Twin」としか形容することのの出来ない凄まじい作品を作ってくれました。
基本的な方向性は、"Analord"シリーズのメロディアスかつハードなアシッド・ファンクを軸に、"Analogue Bubblebath"や"Surfing on Sine Waves"の奇妙なビートと"Selected Ambient Works 85-92"のアンビエント・シンセを流して、そこに"Windowlicker"の狂気じみた人声や変態的な展開を持ち込んだような、とにかくキャリアを横断、総括するようなサウンドです。
冒頭の"minipops 67 [120.2] [source field mix]"の歪んだポップ・チューンからして、かつて"Windowlicker"に続く作品としてまさしく私が期待した、そして13年間待ち望んだサウンドそのものでした。
しかし逆に言えば、かつてAphex Twin名義のアルバム全てにあった「未知の音楽」に対する驚愕はあまりありません。
(Richard自身も"Syro"はここ数年に作った何百曲ものストックの中で最も「聞きやすく」、かつ「革新的でない」曲を選んだと表現していました。数年前にPendereckiらも参加したポーランドのコンサートで彼が披露した「リモート・オーケストラ」という斬新なパフォーマンスと比べれば、たしかにその通りだと思います)
多くの人が本作を形容する際に「洗練された、昔ながらのAphex Twin」という言葉を使っていますが、私もその表現に賛成です。
細部に至るまで作り込まれたサウンドのクォリティ、極めて複雑に入り組んだ圧倒的な展開(特に2曲目"XMAS_EVET10 [120] [thanton3 mix]")は当時とは桁違いの精度。
しかし何よりも恐ろしいのは、キラートラック"CIRCLONT14 [152.97] [shrymoming mix]"、"syro u473t8+e [141.98] [piezoluminescence mix]"を聞けば明らかなように、本作は「昔ながら」であるにも関わらず、今なおAphex Twinの音が他のミュージシャンでは辿り着けない不可侵な領域にあり続けていることです。
(百を超えるアナログ機材を、独自にカスタマイズ/チューニングしているそう。特に"CIRCLONT14"中盤の「ド、シ、ラ」の旋律とか、何度聞き直しても何をどうしたらこれほど奥行きとゆらぎのあるアシッド系のリードシンセの音色を作れるのか、全く理解ができないし。その後に流れる奥さんの声も、どうプログラミングしたらこんなに綺麗なピッチ・コレクトができるのか、さっぱり想像がつかない…。)
"s950tx16wasr10 [163.97] [earth portal mix]"のように、明らかに近年のUKジャングルリバイバルの風潮に呼応した曲もありますが、それですら「トレンディ」という言葉からはほど遠い次元。
わずか数分の間にこれほどの情報量をもちこみ、かつそれらの膨大な要素が違和感なく溶けあっているようにみせることのできるミュージシャンは他にいません。
妻のAnastasiaに捧げられたというラスト・トラック"aisatsana [102]”も素晴らしい。
13年ぶりに帰って来たとは思えないリラックスしきったSatie風ピアノ・トラックを最後に置くこの神経たるや。本当に人を食ったような男だと思うとともに、Aphex Twinが帰って来たことを実感します。
Aphex Twinに音楽の新しい地平線を切り開いてほしいと思っている人にとってはおそらく本作は不満でしょう。しかし、「際立った革新性が無い」ということを除けば、全盛期にひけをとらないどころかキャリア最高といっても良いほどの曲がいくつか揃っていることは確かです。
これから彼がどのように活動をするのかはさっぱり見当がつきませんが、とりあえずこれほどの傑作を出し、彼の腕がいささかもなまっていないことを証明してくれたことに素直に感謝したいと思います。
10数年ぶりにリリースされた今作は、まったくもって何の疑いも無い「Aphex Twin」でした。
このワクワク感久しぶり。曲が展開していく度にスリルがあります。
この人が他のアーティストと一線を画している要素は、凝りに凝ったリズムもありますが、
何より独特の匂ってくるようなハーモニーセンス、そして強烈な牽引力を持った曲展開力だと、個人的に思います。
メロディ、ハーモニーを聴いた瞬間、音に触れた瞬間でリチャードの音楽だって分かるんですよね。
もうこの点に関しては天然というか天性のものでしょう。考えてやっているようには思えません。
彼の音楽のフォロワーは沢山いても、やっぱりどこか本物とは違う。
本作では間違いなくそのAphexサウンドが聴けます。
ただ、私は彼が過去にリリースしてきた作品に比べ、大きな目新しさは感じませんでした。
曲には(個人的にお気に入りは#1,#2,.#8,#9)興奮しましたが、予想外の方向からぶっ叩かれる衝撃は無く、
安定した力量を感じた というのが正直なところです。
サウンド面に関しては、Analord作品からの、アナログ機材を駆使した質感、グルーブ感が強く押し出されています。
分裂してるようでシンクロしているような、メロディとリズム。
今までの彼の音が好きな方なら何の問題も無いでしょう。
今作は過去のアーカイブからの作品ということです。
完全新作、タイムリーな彼の作品が待ち遠しいです。今後リリースする気があるのであれば(笑
エレキングで知って、Amazonでステッカー欲しさにポチりました(笑)
出掛ける予定があったので、待ち切れず車内で聴き始めましたが、寝てしまいそうになりました、勿論良い意味で(笑)
今30代ですが、ずっとずっと聴いていたい、このままずっと…死ぬまで…とか思える曲って、なかなか無いものです。
他の方のレビューを見ると、今回のリリースは過去の未発表音源を集めたモノっぽいですが、もう、何だっていいよ。
もっともっと、あなたの美しい音色を聴かせてくれないかい??って、只々言いたい。
でも、まだまだ私達が聴いていない革新的で驚いて発狂してしまうカードを持ってるなら、是非見せて欲しい。
それが、テクノを聴き続けている理由のひとつだから。
最後にRichard D Jamesさん、あなたと同じ時代に生きる事が出来て、心から感謝します。
前作の2001年頃はエレクトロニカが新しい音としてテクノというジャンルにもにもまだ新鮮な興奮が残されており、『Drukqs』の音が少し時代遅れに感じたものでした。
しかし2014年の現在、無限の音楽ライブラリーにアクセスできる時代になり、音楽に革新性を求め続けなければならないという発想自体が20世紀的で息苦く感じられます。
クラブミュージックの特性上、プロデューサーは常にトレンドの音を追いかけて取り込んでいかなければならないのですが、
限られたアーティストだけが特定の時代に生まれた音を変化させずに洗練させていき、発表できることが可能なのではないかと思います。
それはどんな音楽ジャンルでも同じで、APHEX TWINは90年代初頭のリスニングテクノという狭い分野を追及することが許された、商業的に成り立つ最高峰のアーティスだと思います。
そして今回の『Syro』はリスニングテクノの分野では熟練し洗練された完成度がかなり高い傑作と言えます。
どのジャンルにも旬の時代があると思いますが、その時代に作られた音楽だけが傑作ではなく、
年月を得てそのジャンルの魅力を抽出し純度を高めることでより素晴らしい音楽が出てくるのだと感じました。
そしてテクノというジャンルは他のジャンルに比べて音楽的に未熟な側面があるにしても、成熟が可能なジャンルであるということです。
逆に音楽的に成熟していくがゆえ、90年代当時のリスニングテクノからは違う音楽に変化していったアーティストが多い中、Rephlexから808STATEの再発をしてきた過去などから見ても、APHEX TWINはその特権的な立ち位置で80年代後半〜90年代前半期の音楽的にはいびつともいえるテクノを意図的に継承していく意思を強くし、またそれを作り続けられる貴重な存在になったのだと思います。
日本盤ボーナストラックがかなりいいので、ぜひ日本盤をお勧めします。
個人的には5曲目と7曲目を外して、日本盤ボーナストラックをアルバムに入れるべきだと思いました。
そうするとより統一感のあるアルバム完成度の高いアルバムとして聴けるのではないかと思います。
最初に聴いた印象だとあまり目新しさはないなって感じました。
何かもっと革新的な誰も聴いたことのないような新しい音楽を作り出すんじゃないかみたいな期待がどうしてもあったんですけど。
でも目新しさがなければダメなのかと言うとそうではないと思います。
過去の作品を聴き直して、そして改めて今作をじっくり聴いてみたんですけど、過去の作品と比べても遜色ない出来だと感じます。
作風は変わらず洗練された感じですかね。
あまりインパクトはないですが、このアルバムはAphex Twinの“普通”の名盤と言えるでしょう。
“普通”でこのレベルなAphex Twinはやはり偉大なアーティストだろうと思います。
他の国からのトップレビュー
Estoy impresionado con que sigan manejando la misma calidad e idea de concepto del 2014 aún en el 2023, el disco impreso en 180 gramos con una calidad muy buena, el arte no fue modificado de ninguna forma, sigue siendo esa textura como de papel, como si fuera un ticket con todos los costos de la realización, el álbum está dividido en 3 discos, cada disco viene en un sobre blanco donde están impresas las canciones, el último disco tiene también impreso el mapa de instrumentos que uso aphex twin en syro.
Buena compra, lo encontré en 733 pesos, normalmente lo veía en un poco más de 1,000 pesos.
2023年9月19日にメキシコでレビュー済み
Estoy impresionado con que sigan manejando la misma calidad e idea de concepto del 2014 aún en el 2023, el disco impreso en 180 gramos con una calidad muy buena, el arte no fue modificado de ninguna forma, sigue siendo esa textura como de papel, como si fuera un ticket con todos los costos de la realización, el álbum está dividido en 3 discos, cada disco viene en un sobre blanco donde están impresas las canciones, el último disco tiene también impreso el mapa de instrumentos que uso aphex twin en syro.
Buena compra, lo encontré en 733 pesos, normalmente lo veía en un poco más de 1,000 pesos.
The 3LP vinyl version sounds fantastic, although it's pain to switch the record so many times for just one album, but that's the case with all triple records for me. The artwork concept hilariously lists the costs associated with producing and promoting the album. It's very minimalist and a nice wink to the audience about the role of commercial music in the digital age.
Like his other albums, Syro is one that gets better and better with each listen. One of the best of 2014, no doubt.
Now, having listened to Syro in full a multitude (possibly 5-10 times), I can assuredly say this is among his best work - if not *plainly* his best work. The album really has a soul and driving conviction that carries the listener all the way through it. XMas is a skittery track, reminiscent of early Autechre. It has incredible dramatic tension over the course of the ten minutes - I do wonder if it would have been served better as a 5, maybe 7 minute track though. Following up this pseudo magnum-opus of a track is a shockingly funky and catchy midtempo jam. Produk 29 sounds quite unlike any Aphex I have ever heard previous: it has the soul and charm as if a real, in house band made up of alien instruments were performing its somewhat Jazzy groove. Perhaps this is what Richard meant in his interview when he discussed producing sounds from other planets.
Following up Produk is 4bit, which if I'm honest is probably my least favorite track on the album. The Bass has this infectiously bouncy line, but the melody is more sparse and minimal. It too easily fades into the background for me; perhaps it could be thought of as a danceable version of a track from Selected Ambient Works Volume 2? It's still a great track to tune out for; there's just less to grab on compared to the other tracks. This light and somewhat airy track is then followed by 180db, easily the heaviest and most driving track on the album. And yet, despite the clear dance vibe coming from it, the melody, once again, is incredibly well composed. While it's a short track, it's always one of the highlights of the LP as it simply calls you to get active, get moving.
Circlont 6A is more of an abstract track: a drum beat holds up the structure of the song while the lead line goes absolutely nuts, jumping across notes and popping in and out of focus over a surprisingly flowing bassline; interestingly and apparently an inversion of the standard Aphex/breakbeat format of a flowing melody and skittery bass. Following a brief interlude (of no real worth for discussion), the mercurial nature of 6A is complemented by 14A's much more elegiac, thoughtful melodies. That being said, the parts are shifted back on this one: the Bassline is practically going the same pace as the drums while a tender, soft melody plays in the background. Perhaps, in form, it could be compared to "4" from Richard D. James Album in its classic structure with beautiful melody.
The title track follows, which is one of the most fun tracks on the LP for certain. It reminds me of a bunch of friends in a jam session based around the B-flat blues scale. Every element links impeccably well in this fun, active track. This is complemented by possibly the best melody Richard has ever written: PAPAT4. It announces itself, by itself, at the beginning and remains fairly consistent over the course of the song. Everything about this could almost fit the context of Mahlerian finale: this is another "Fingerbib" moment, to me. However, it gradually breaks down in the second half, nonetheless keeping its ethereal, sublime form.
[Earth Portal Mix] is certainly the *most* abstract track on the album: the drumbeats are untraceable, with only weak backing chords to support the madness. The emphasis on this track to me is losing control: the melody at times hangs on for dear life to remain in focus when faced against the strength of the bassline. It's a pleading, honestly very beautiful melody that gradually fades into nothingness as it seems that the aggressive bassline has won. But then of course, it hasn't: for the final track, Aisatsana (a piano track) shows melody returning in achingly beautiful form. Over twittering birds and pedal, the piano plays an incredibly simple melody that instantly captivates you. Every statement of the measure-long melody is followed by silence, leading to this incredible, meditative effect that I never felt was achieved by the piano tracks on Drukqs. As the final melody statement fades away, and the birds finish their chirping, you are suddenly left awestruck that you were listening to an Aphex Twin record.
In sum, the record is full of incredible surprises. Richard twists his familiar tropes into likable and catchy ways, almost never missing a beat on development or dramatic tension. The whole LP has a mindfulness of progression that is shocking for what is, to be blunt, a compilation of unreleased tracks. But then of course, Richard admitted that there are *tons* of these - several albums worth - that he hasn't done anything with. He said he released Syro so a real, physical catalog of his work could start to be made available instead of just a hard drive with dissociate tracks.
And I couldn't be happier.