プライム無料体験をお試しいただけます
プライム無料体験で、この注文から無料配送特典をご利用いただけます。
非会員 | プライム会員 | |
---|---|---|
通常配送 | ¥410 - ¥450* | 無料 |
お急ぎ便 | ¥510 - ¥550 | |
お届け日時指定便 | ¥510 - ¥650 |
*Amazon.co.jp発送商品の注文額 ¥3,500以上は非会員も無料
無料体験はいつでもキャンセルできます。30日のプライム無料体験をぜひお試しください。
WHIPLASH[Blu-ray][Import]
¥4,280 ¥4,280 税込
{"desktop_buybox_group_1":[{"displayPrice":"¥4,280","priceAmount":4280.00,"currencySymbol":"¥","integerValue":"4,280","decimalSeparator":null,"fractionalValue":null,"symbolPosition":"left","hasSpace":false,"showFractionalPartIfEmpty":true,"offerListingId":"Lt1MFwSyzJmPYgR%2BeVMMzVITZa5bGiv0RoeC6Vu4Pk%2Bs4d31o6CY%2FyzbdvzDRRsFPVgkMEuwaIsFO6tbkMgvJf3Z3OVwwlcL8oFjMUPORaREVaNGYpmjLUmRoGWcJABBDpYQwhUd9eY%2BpXddFb8eaYApTz4nQjcHzcdGcIKR7Q5S0r5rRaN34g%3D%3D","locale":"ja-JP","buyingOptionType":"NEW","aapiBuyingOptionIndex":0}]}
購入オプションとあわせ買い
ジャンル | Drama |
コントリビュータ | マイルズテラー |
言語 | 英語, フランス語, スペイン語 |
UPC | 043396445611 |
GTIN (Global Trade Identification Number) | 00043396445611 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
商品の説明
WHIPLASH。輸入品のため日本語字幕はありません。
登録情報
- アスペクト比 : 2.40:1
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 言語 : 英語, フランス語, スペイン語
- 製品サイズ : 1.78 x 19.05 x 13.72 cm; 0.37 g
- EAN : 0043396445611
- 商品モデル番号 : 31676647
- 発売日 : 2015/2/24
- 出演 : マイルズテラー
- 字幕: : 英語, フランス語, スペイン語
- 販売元 : Sony Pictures
- ASIN : B00PT3AUYO
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 199,513位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
星5つ中4.7つ
5つのうち4.7つ
全体的な星の数と星別のパーセンテージの内訳を計算するにあたり、単純平均は使用されていません。当システムでは、レビューがどの程度新しいか、レビュー担当者がAmazonで購入したかどうかなど、特定の要素をより重視しています。 詳細はこちら
13,090グローバルレーティング
虚偽のレビューは一切容認しません
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
イメージ付きのレビュー
5 星
ここには演技以上の演技がある
いわゆる音楽物の作品かと思って観たら大間違いです。よくある音楽を通じての美しく感動させれれる心癒される作品かと思って観るのも大間違いです。最近のテレビ番組における予定調和という奴が好きな方には決して観ることをお勧めしません。主人公の若者の内面などもほんの僅かしか描写されておらず、ましてや鬼軍曹のような指導官については彼の経歴もまったく描かれていません。もちろんバンド仲間との交流なんかほんの僅かにしか描からていません。そもそもこの作品が悲劇的に終わるのかハッピーエンドなのかさえ注意して観ていなければ分かりません。しかし、作品のラスト9分15秒にすべての結末が描写されています。しかし、それらは誇張された演技や表情などではありませんから、よほどこの9分15秒を神経を集中してご覧になることをお勧めします。最後に加えて書くならしばらくして登場するビデオのジャケットにも使われているシーンの主人公二人の腕の筋肉にご注目してくださいミュージシャンが肉低労働者でもあることを思い知らされ、それを演じる俳優たちもまた肉体労働者であること再認識去られます。
フィードバックをお寄せいただきありがとうございます
申し訳ありませんが、エラーが発生しました
申し訳ありませんが、レビューを読み込めませんでした
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2016年11月6日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
魅力的なジャズの作品、スポ根とは違う情熱や運命を感じられた。
2016年2月22日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ラストは本当に見ごたえがあって、見てるこっちもアドレナリン全開になりました。
2015年10月29日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
いわゆる音楽物の作品かと思って観たら大間違いです。よくある音楽を通じての美しく感動させれれる心癒される作品かと思って観るのも大間違いです。最近のテレビ番組における予定調和という奴が好きな方には決して観ることをお勧めしません。主人公の若者の内面などもほんの僅かしか描写されておらず、ましてや鬼軍曹のような指導官については彼の経歴もまったく描かれていません。もちろんバンド仲間との交流なんかほんの僅かにしか描からていません。そもそもこの作品が悲劇的に終わるのかハッピーエンドなのかさえ注意して観ていなければ分かりません。しかし、作品のラスト9分15秒にすべての結末が描写されています。しかし、それらは誇張された演技や表情などではありませんから、よほどこの9分15秒を神経を集中してご覧になることをお勧めします。最後に加えて書くならしばらくして登場するビデオのジャケットにも使われているシーンの主人公二人の腕の筋肉にご注目してくださいミュージシャンが肉低労働者でもあることを思い知らされ、それを演じる俳優たちもまた肉体労働者であること再認識去られます。
いわゆる音楽物の作品かと思って観たら大間違いです。よくある音楽を通じての美しく感動させれれる心癒される作品かと思って観るのも大間違いです。最近のテレビ番組における予定調和という奴が好きな方には決して観ることをお勧めしません。主人公の若者の内面などもほんの僅かしか描写されておらず、ましてや鬼軍曹のような指導官については彼の経歴もまったく描かれていません。もちろんバンド仲間との交流なんかほんの僅かにしか描からていません。そもそもこの作品が悲劇的に終わるのかハッピーエンドなのかさえ注意して観ていなければ分かりません。しかし、作品のラスト9分15秒にすべての結末が描写されています。しかし、それらは誇張された演技や表情などではありませんから、よほどこの9分15秒を神経を集中してご覧になることをお勧めします。最後に加えて書くならしばらくして登場するビデオのジャケットにも使われているシーンの主人公二人の腕の筋肉にご注目してくださいミュージシャンが肉低労働者でもあることを思い知らされ、それを演じる俳優たちもまた肉体労働者であること再認識去られます。
このレビューの画像
2015年8月16日に日本でレビュー済み
近年の映画は$200 million越えの製作費も多い中、$3.3 millionでこれだけインパクトがあって心に残る、そしてもう一度観たいと思わせる映画はそう無いと思う。手間がどうとかではない、話が良ければ客足は伸びるという事をこの作品は証明したと思う。
【下記ネタバレを含みます】
学生時代に耳を鍛えた事のある私ですが、さっぱり違いの分らん(笑)世界で当人達は戦っています。カリスマ性・神懸り的存在・生きる上での優先順位・・・Andrewと共に怒られ、怯え、そして浅はかさに馬鹿馬鹿しさすら感じながら映画に呑み込まれてしまいます。”あのシーン”で私はぶったまげてしまいましたが、それと同時にいつの間にや釘付けになっていた我から返ったりもしました。
パッケージもTrailerもちょっと地味そうですが、いやいや是非手に取って観て頂きたい作品です。
【下記ネタバレを含みます】
学生時代に耳を鍛えた事のある私ですが、さっぱり違いの分らん(笑)世界で当人達は戦っています。カリスマ性・神懸り的存在・生きる上での優先順位・・・Andrewと共に怒られ、怯え、そして浅はかさに馬鹿馬鹿しさすら感じながら映画に呑み込まれてしまいます。”あのシーン”で私はぶったまげてしまいましたが、それと同時にいつの間にや釘付けになっていた我から返ったりもしました。
パッケージもTrailerもちょっと地味そうですが、いやいや是非手に取って観て頂きたい作品です。
2017年3月24日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
日本語字幕なし で安かったので飛びついたら
リージョン違いで視聴できなかったー(笑)。
これは自分の確認ミスなので仕方がないです。
作品は素晴らしいです。
リージョン違いで視聴できなかったー(笑)。
これは自分の確認ミスなので仕方がないです。
作品は素晴らしいです。
2015年5月26日に日本でレビュー済み
US盤の為、日本語字幕はありませんが、音楽を肌で感じるという意味では字幕無しでも楽しめる映画
しかしながら、ストーリーを詳しく観たいので日本語字幕の日本盤が待ち遠しい
国内での劇場上映が、各所で長期にわたりスケジュールされてるので、Blu-rayが出るのは当分先かなと思われ、US盤を購入
並行物のAmazonジャパンで販売されてる物も4000円→3000円へ下りUS本国から取り寄せるのと数百円の差
すぐに楽しみたい方はこちらをカートで購入もアリかと コストを抑えたい方は、USAmazonから通常配達で2週間で配達です
私は後者のUSAmazonからの購入で20ドルほどでした
しかしながら、ストーリーを詳しく観たいので日本語字幕の日本盤が待ち遠しい
国内での劇場上映が、各所で長期にわたりスケジュールされてるので、Blu-rayが出るのは当分先かなと思われ、US盤を購入
並行物のAmazonジャパンで販売されてる物も4000円→3000円へ下りUS本国から取り寄せるのと数百円の差
すぐに楽しみたい方はこちらをカートで購入もアリかと コストを抑えたい方は、USAmazonから通常配達で2週間で配達です
私は後者のUSAmazonからの購入で20ドルほどでした
2016年2月7日に日本でレビュー済み
最初はおどおどした弱々しい主人公が
サディステックな鬼教師に鍛えられて成長していく.
最後には,観客を圧倒するドラムソロを披露する.
高揚感を味わえる.
サディステックな鬼教師に鍛えられて成長していく.
最後には,観客を圧倒するドラムソロを披露する.
高揚感を味わえる.
2015年5月11日に日本でレビュー済み
日本盤が出てないのに買った自分の責任なのに、作品の評価を下げるような☆をつけられてはたまったもんじゃありません。ここは正当な評価をしましょうよ。はっきり言って、ここ最近観た音楽ものの映画ではダントツに面白い!個人的には『ジャージーボーイズ』より良かった!ラスト9分間を何度も繰り返し観たいので、日本盤が出たら絶対にブルーレイを買います。
他の国からのトップレビュー
Luis Espino
5つ星のうち5.0
Inspiradora película
2023年4月28日にメキシコでレビュー済みAmazonで購入
Compré esta peli para la tarea de mi hijo y yo la vi también... Muy buena y llegó muy rápido...
Christina Reynolds
5つ星のうち5.0
Easy hated, Easily appreciated
2021年8月19日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
My rating is more of a 4.5
Thanks for reading!
𝑻𝒉𝒆𝒓𝒆 𝒂𝒓𝒆 𝒏𝒐 𝒕𝒘𝒐 𝒘𝒐𝒓𝒅𝒔 𝒊𝒏 𝒕𝒉𝒆 𝑬𝒏𝒈𝒍𝒊𝒔𝒉 𝒍𝒂𝒏𝒈𝒖𝒂𝒈𝒆 𝒎𝒐𝒓𝒆 𝒉𝒂𝒓𝒎𝒇𝒖𝒍 𝒕𝒉𝒂𝒏 "𝒈𝒐𝒐𝒅 𝒋𝒐𝒃"
𝑾𝒉𝒊𝒑𝒍𝒂𝒔𝒉 is a 2014 American psychological drama film written and directed by Damien Chazelle. It depicts the relationship between an ambitious jazz drummer (Andrew, portrayed by Miles Teller) and an abusive, perfectionist bandleader (Fletcher, portrayed by J. K. Simmons) at the fictional Shaffer Conservatory.
Long before his dreams of directing and creating films would be realized Chazelle had an extensive background as a musician much like Andrew; In high school he was in a competitive jazz band, and while his participation grew out of what started as a mere hobby, it wouldn't take long for responsibilities related to the prestigiousness of a performing to infect and subsequently invade every possible aspect of his life. It is typical for many films to depict Jazz as a genre paralleled with freedom and mystique, but Chazelle explores a flavor of it that is ruthless, punishing, and a source of anxiety that festers long after its
original point of influence has vacated the premises.
Almost cartoonishly abrasive, even 𝑾𝒉𝒊𝒑𝒍𝒂𝒔𝒉's notoriously tyrannical (would be, could be, super villain) antagonist is inspired by one instructor in particular that Chazelle recalls as being particularly intimidating. Admittingly, and thankfully, Fletcher's behaviors and demeanor are excessively dramatized relative to the figure he is originally designed after, and is described by Chazelle as a proxy of famously tyrannical band leaders in Jazz history who are known for throwing things at their own players as a means of motivating them amongst other controversial practices. It likely goes without saying that Fletcher is not meant to be liked. and is furthermore assumedly not meant to be admired or pedestalized with complacency. He is disagreeable - and that's putting it very likely – and he remains entirely cognizant to the impact his presence has both atmospherically and intimately: And as a direct consequence of this, the opportunities for manipulation that so easily lay at his feet.
What’s in a name, however?
Literally speaking, ‘fletcher’ describes a person who makes and sells arrows, and the implication of him being called this in addition to the plasticity of his medium - Mortals and music - is worth taking into deeper consideration. Although underhanded and revealed secondary to vindictive subplots, I would argue that what are present are hints of insecurity that are expertly disguised as an excess of confidence and in doing so evade immediate detection. What is so effortlessly forgotten is what Fletcher doesn't want - and that is to foster mediocrity or inadequacy - and while expressed in ways many would deem unacceptable…. with some much-needed projection it is more easily understood and tenaciously humanized
Appropriately juxtaposed with Fletcher's minatory existence is that of Andrew: who, while has a penchant for cruelty when it serves his interest, is leveled out by infrequent bouts with naivety and some much-needed humbling. Often self-absorbed to the point of exhausting his own resources, his desperate and slippery grass for greatness (and perhaps even approval) set the scenes for interactions that both vindicate and nullify his desires in 𝑾𝒉𝒊𝒑𝒍𝒂𝒔𝒉’s grander4 ( and yet intentionally minimalized) context.
More impressive though is the fact that Teller plays no second fiddle to Simmons in regards to preparing for the role of Andrew and holding his own. Teller had previous experience with the drums having started to play them since he was 15, but prior to this role he was only familiar with techniques more suitable for the Rock genre as though most closely associated with Jazz. The amount that materializes is deliberately exaggerated, but just know this: Teller’s contribution here was blistering in more ways than one as all of what is drummed on screen (with the exception of some “hand doubles”) is actually him, and the willingness to draw blood speaks to the uncompromising commitment to he has to his craft.
A little known #funfact is that 𝑾𝒉𝒊𝒑𝒍𝒂𝒔𝒉 was originally released as a short film, because this was the only way Chazelle thought potential investors would have be motivated to have any interest in funding a larger scale project.
This film - which also features J.K. Simmons and who Chazelle also considered for the role of Andrew (Johnny SImmons) - is about 18 minutes long and can be found online
For many 𝑾𝒉𝒊𝒑𝒍𝒂𝒔𝒉 is lacking nuance, and in some ways I could agree that it's straightforward nature readily invites disdain. What is additionally invited are debates: and not only about what it brings to the table, but what it expects audience members to take as a consequence of experiencing it. Underneath its reductionist confusions is a story that condemns the likelihood of swift self-gratification when “greatness” ( with this being so beautifully ambiguous) is the destination, and the the insight as it related to amount of suffering submitted to for a split-second of idolization is well worth holding on to In a society that is obsessed with first impressions and thrives off of unnecessarily divisive points of contention.
Cut-throat and at times problematic, 𝑾𝒉𝒊𝒑𝒍𝒂𝒔𝒉 is the antithesis to standard measures that is carried thorough the efforts of its laborious cast that are so easily taken for granted.
Inside of it is is no suggestion that any person deserves to toot their own horn -
But when they march to the beat of our own drums the possibilities are endless.
Thanks for reading!
𝑻𝒉𝒆𝒓𝒆 𝒂𝒓𝒆 𝒏𝒐 𝒕𝒘𝒐 𝒘𝒐𝒓𝒅𝒔 𝒊𝒏 𝒕𝒉𝒆 𝑬𝒏𝒈𝒍𝒊𝒔𝒉 𝒍𝒂𝒏𝒈𝒖𝒂𝒈𝒆 𝒎𝒐𝒓𝒆 𝒉𝒂𝒓𝒎𝒇𝒖𝒍 𝒕𝒉𝒂𝒏 "𝒈𝒐𝒐𝒅 𝒋𝒐𝒃"
𝑾𝒉𝒊𝒑𝒍𝒂𝒔𝒉 is a 2014 American psychological drama film written and directed by Damien Chazelle. It depicts the relationship between an ambitious jazz drummer (Andrew, portrayed by Miles Teller) and an abusive, perfectionist bandleader (Fletcher, portrayed by J. K. Simmons) at the fictional Shaffer Conservatory.
Long before his dreams of directing and creating films would be realized Chazelle had an extensive background as a musician much like Andrew; In high school he was in a competitive jazz band, and while his participation grew out of what started as a mere hobby, it wouldn't take long for responsibilities related to the prestigiousness of a performing to infect and subsequently invade every possible aspect of his life. It is typical for many films to depict Jazz as a genre paralleled with freedom and mystique, but Chazelle explores a flavor of it that is ruthless, punishing, and a source of anxiety that festers long after its
original point of influence has vacated the premises.
Almost cartoonishly abrasive, even 𝑾𝒉𝒊𝒑𝒍𝒂𝒔𝒉's notoriously tyrannical (would be, could be, super villain) antagonist is inspired by one instructor in particular that Chazelle recalls as being particularly intimidating. Admittingly, and thankfully, Fletcher's behaviors and demeanor are excessively dramatized relative to the figure he is originally designed after, and is described by Chazelle as a proxy of famously tyrannical band leaders in Jazz history who are known for throwing things at their own players as a means of motivating them amongst other controversial practices. It likely goes without saying that Fletcher is not meant to be liked. and is furthermore assumedly not meant to be admired or pedestalized with complacency. He is disagreeable - and that's putting it very likely – and he remains entirely cognizant to the impact his presence has both atmospherically and intimately: And as a direct consequence of this, the opportunities for manipulation that so easily lay at his feet.
What’s in a name, however?
Literally speaking, ‘fletcher’ describes a person who makes and sells arrows, and the implication of him being called this in addition to the plasticity of his medium - Mortals and music - is worth taking into deeper consideration. Although underhanded and revealed secondary to vindictive subplots, I would argue that what are present are hints of insecurity that are expertly disguised as an excess of confidence and in doing so evade immediate detection. What is so effortlessly forgotten is what Fletcher doesn't want - and that is to foster mediocrity or inadequacy - and while expressed in ways many would deem unacceptable…. with some much-needed projection it is more easily understood and tenaciously humanized
Appropriately juxtaposed with Fletcher's minatory existence is that of Andrew: who, while has a penchant for cruelty when it serves his interest, is leveled out by infrequent bouts with naivety and some much-needed humbling. Often self-absorbed to the point of exhausting his own resources, his desperate and slippery grass for greatness (and perhaps even approval) set the scenes for interactions that both vindicate and nullify his desires in 𝑾𝒉𝒊𝒑𝒍𝒂𝒔𝒉’s grander4 ( and yet intentionally minimalized) context.
More impressive though is the fact that Teller plays no second fiddle to Simmons in regards to preparing for the role of Andrew and holding his own. Teller had previous experience with the drums having started to play them since he was 15, but prior to this role he was only familiar with techniques more suitable for the Rock genre as though most closely associated with Jazz. The amount that materializes is deliberately exaggerated, but just know this: Teller’s contribution here was blistering in more ways than one as all of what is drummed on screen (with the exception of some “hand doubles”) is actually him, and the willingness to draw blood speaks to the uncompromising commitment to he has to his craft.
A little known #funfact is that 𝑾𝒉𝒊𝒑𝒍𝒂𝒔𝒉 was originally released as a short film, because this was the only way Chazelle thought potential investors would have be motivated to have any interest in funding a larger scale project.
This film - which also features J.K. Simmons and who Chazelle also considered for the role of Andrew (Johnny SImmons) - is about 18 minutes long and can be found online
For many 𝑾𝒉𝒊𝒑𝒍𝒂𝒔𝒉 is lacking nuance, and in some ways I could agree that it's straightforward nature readily invites disdain. What is additionally invited are debates: and not only about what it brings to the table, but what it expects audience members to take as a consequence of experiencing it. Underneath its reductionist confusions is a story that condemns the likelihood of swift self-gratification when “greatness” ( with this being so beautifully ambiguous) is the destination, and the the insight as it related to amount of suffering submitted to for a split-second of idolization is well worth holding on to In a society that is obsessed with first impressions and thrives off of unnecessarily divisive points of contention.
Cut-throat and at times problematic, 𝑾𝒉𝒊𝒑𝒍𝒂𝒔𝒉 is the antithesis to standard measures that is carried thorough the efforts of its laborious cast that are so easily taken for granted.
Inside of it is is no suggestion that any person deserves to toot their own horn -
But when they march to the beat of our own drums the possibilities are endless.
NICO
5つ星のうち1.0
Decepcionado con la compra "Reproducción prohibida por código de región"
2019年2月2日にスペインでレビュー済みAmazonで購入
Decepcionado con la compra trás intentar ver la película que he comprado, primera vez que recibo mensaje "Reproducción prohibida por código de región" con las respectiva negativa para su visualización, en todo este año de uso del reproductor Sony Blu-Ray que utilizo habitualmente.
Jackie burton
5つ星のうち5.0
Loved it So much bought two 💙
2015年9月5日に英国でレビュー済みAmazonで購入
Loved it
So much bought two 💙
So much bought two 💙
Bigemsnacks
5つ星のうち5.0
I didn’t believe I could enjoy this movie.
2024年5月23日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
This movie from beginning to its climax was the best movie I’ve seen in a long time.JK Simmons was excellent Miles Teller performance was as well. I’m not really into the whole jazz. So I thought. The music number at the end brought feelings from me that I can only say was enjoyment musical clarity that spoke to you. Letting you know there was anger which turned into respect and a rebirth between jk and mikes character. I had to rewatch because I didn’t really pay attention. Because there is a part when jk says I know it was you(like fredo in godfather.) So I rewatched the whole thing with the utmost respect. Great movie. Great Music. Great Director.