¥5,391 税込
ポイント: 232pt  (4%)  詳細はこちら
無料配送5月13日 月曜日にお届け
詳細を見る
または 最も早い配送 明日 5月12日にお届け(6 時間 5 分以内にご注文の場合)
詳細を見る
残り8点(入荷予定あり) 在庫状況について
¥5,391 () 選択したオプションを含めます。 最初の月の支払いと選択されたオプションが含まれています。 詳細
価格
小計
¥5,391
小計
初期支払いの内訳
レジで表示される配送料、配送日、注文合計 (税込)。
出荷元
Amazon.co.jp
出荷元
Amazon.co.jp
販売元
販売元
支払い方法
お客様情報を保護しています
お客様情報を保護しています
Amazonはお客様のセキュリティとプライバシーの保護に全力で取り組んでいます。Amazonの支払いセキュリティシステムは、送信中にお客様の情報を暗号化します。お客様のクレジットカード情報を出品者と共有することはありません。また、お客様の情報を他者に販売することはありません。 詳細はこちら
支払い方法
お客様情報を保護しています
Amazonはお客様のセキュリティとプライバシーの保護に全力で取り組んでいます。Amazonの支払いセキュリティシステムは、送信中にお客様の情報を暗号化します。お客様のクレジットカード情報を出品者と共有することはありません。また、お客様の情報を他者に販売することはありません。 詳細はこちら

プロメテウス(3枚組)[4K ULTRA HD + 3D + Blu-ray]

3.9 5つ星のうち3.9 10,297個の評価

18パーセントの割引で¥5,391 税込
参考価格: ¥6,589

他に注記がない場合、参考価格とは、製造業者、卸売業者、輸入代理店(「製造業者」)などの小売業者以外が設定した、商品のカタログなど印刷物で発表された、または製造業者が小売業者に提示する参考価格・推奨小売価格を意味します。ただし、Amazonが製造・販売するデバイスの参考価格については、他に注記が無い場合、個人のお客様向けに最近相当期間表示されていた価格を意味します(注記の内容を含む参考価格の詳細については、該当する商品詳細ページをご確認ください)。なお、割引率の表示は1%毎に行われており小数点以下は四捨五入しています。
詳細はこちら
ポイント: 232pt  (4%)  詳細はこちら
仕様
価格
新品 中古品
4K 通常版
¥5,391
¥5,391 ¥4,327
今すぐ観る レンタル 購入
無料のプライム配送を提供していない他の出品者からより安く入手できます。
{"desktop_buybox_group_1":[{"displayPrice":"¥5,391","priceAmount":5391.00,"currencySymbol":"¥","integerValue":"5,391","decimalSeparator":null,"fractionalValue":null,"symbolPosition":"left","hasSpace":false,"showFractionalPartIfEmpty":true,"offerListingId":"rL5%2BHLAfYaAJBprT9fBcp3eszuN48pFihAeA9DHVxY4tBOPVbltAR0hpxo7UVq21%2BGF7U9XxoVtqPElejfVX4bTDd1J8Uz5xZUK7RGZOkc5gYNUWX%2BEeAGDZAqWlipAlIu639WJiQY8%3D","locale":"ja-JP","buyingOptionType":"NEW","aapiBuyingOptionIndex":0}]}

購入オプションとあわせ買い

フォーマット 4K, 色, ドルビー, 字幕付き, Blu-ray, ワイドスクリーン, DTS Stereo
コントリビュータ ガイ・ピアース, シャーリーズ・セロン, リドリー・スコット, ノオミ・ラパス, マイケル・ファスベンダー
言語 日本語, 英語
稼働時間 2 時間 4 分

Fashion x レジャー タイムセール祭り開催中 5/14[火]23:59まで
期間限定で人気商品がお買い得。還元率アップのポイントアップキャンペーンも同時開催中。 今すぐチェック

よく一緒に購入されている商品

¥5,391
最短で5月13日 月曜日のお届け予定です
残り8点(入荷予定あり)
この商品は、Amazon.co.jpが販売および発送します。
+
¥1,500
残り2点(入荷予定あり)
この商品は、Amazon.co.jpが販売および発送します。
+
¥5,277
最短で5月13日 月曜日のお届け予定です
残り20点(入荷予定あり)
この商品は、Amazon.co.jpが販売および発送します。
総額:
当社の価格を見るには、これら商品をカートに追加してください。
ポイントの合計: pt
詳細
追加されました
これらの商品のうちのいくつかが他の商品より先に発送されます。
一緒に購入する商品を選択してください。

メーカーによる説明

B072N3832F B00CE3VXM0 B079VZW3ZQ B079VZXZH2
プロメテウス(3枚組)[4K ULTRA HD + 3D + Blu-ray] プロメテウス [Blu-ray] プロメテウス [AmazonDVDコレクション] [Blu-ray] プロメテウス [AmazonDVDコレクション]
カスタマーレビュー
5つ星のうち3.9
10,297
5つ星のうち3.9
10,297
5つ星のうち3.9
10,297
5つ星のうち3.9
10,297
価格 ¥5,391 ¥1,400 ¥1,500 ¥1,200
製品仕様 4K, 通常版 Blu-ray, 通常版 Blu-ray, AmazonDVDコレクション DVD,AmazonDVDコレクション
発売日 2017/09/06 2013/07/03 2018/03/16 2018/03/16

商品の説明

「エイリアン」シリーズの『プロメテウス』が史上最高のフォーマット、4K ULTRA HDで新登場!
ブルーレイの4倍を誇る超高解像度!
HDR<ハイダイナミックレンジ>と広色域が映し出す現実に迫る映画の世界!
4K ULTRA HD+3D+2Dブルーレイの3枚組ハイエンド・パッケージでリリース!


<キャスト&スタッフ>
エリザベス・ショウ博士…ノオミ・ラパス(剛力彩芽)
デヴィッド…マイケル・ファスベンダー(宮本 充)
ピーター・ウェイランド…ガイ・ピアース(納谷六朗)
メレディス・ヴィッカーズ…シャーリーズ・セロン(深見梨加)

監督:リドリー・スコット
脚本:ジョン・スペイツ/デイモン・リンデロフ
製作:リドリー・スコット/デイビッド・ガイラー/ウォルター・ヒル

●字幕翻訳:戸田奈津子 ●吹替翻訳:石原千麻

<ストーリー>
科学者エリザベスが、地球上の時代も場所も異なる複数の古代遺跡から共通のサインを発見した。それを知的生命体からの<招待状>と分析した彼女は、巨大企業ウェイランド社が出資した宇宙船プロメテウス号で地球を旅立つ。2年以上の航海を経て未知の惑星にたどり着いたエリザベスは、冷徹な女性監督官ヴィッカーズ、精巧なアンドロイドのデヴィッドらとともに砂漠の大地にそびえ立つ遺跡のような建造物の調査を開始する。やがて遺跡の奥に足を踏み入れたエリザベスは、地球上の科学の常識では計り知れない驚愕の真実を目の当たりにするのだった……。

<ポイント>
●誕生! 史上最高のフォーマット 4K ULTRA HD
ブルーレイの4倍を誇る超高解像度!
HDR<ハイダイナミックレンジ>と広色域が映し出す現実に迫る映画の世界!
●決して触れてはならなかった<人類の起源>の謎。その真実に迫る時、人類滅亡の危機のカウントダウンが始まり、すべての謎が解き明かされる……。
●『エイリアン』『ブレードランナー』のリドリー・スコット監督が、「エイリアン」シリーズの製作スタッフと『グラディエータ―』でアカデミー賞(R)に輝くアーサー・マックスらをプロダクト・デザイナーに迎え、空前絶後のエンターテイメント作り上げた。特に、H.R.ギーガーを研究し尽くし、さらに彼の原案に基づき新たに生まれたプロダクト・デザインはファン必見!
●『ミレニアム ドラゴン・タトゥーの女』で一躍脚光を浴びたノオミ・ラパス、『エイリアン:コヴェナント』のマイケル・ファスベンダー、そして『マッドマックス 怒りのデス・ロード』のシャーリーズ・セロンなど豪華実力派キャストたちが名演で競う!
●劇場版だけでは完結しなかった! 幾多の謎を提示した『プロメテウス』、それら全ての謎がブルーレイで解き明かされる!! リドリー・スコット監督が敢えて劇場版に入れなかった別オープニング、別エンディング、さらにリドリー・スコットによる音声解説、削除されたシーン集を収録。さらに、特典ディスクにはドキュメンタリーやアーカイブなどを収録。11時間を超える豪華特典映像で『プロメテウス』そして『エイリアン』に関わる謎が解き明かされる!!
【Ultra HD ブルーレイ】
●ご視聴にはUltra HD ブルーレイ再生対応機器が必要となります。
●[4K ULTRA HDを高品質でお楽しみいただくために]
4K ULTRA HDは4K解像度・HDR(ハイダイナミックレンジ)・広色域での再生に対応しています。ご視聴には、Ultra HD ブルーレイ再生対応機器に加え、4K/HDR対応テレビでのご視聴をおすすめいたします。
【3Dブルーレイ】
3D映像をお楽しみいただくためには、3D対応テレビ、3D対応再生機器、3D対応専用メガネが必要です。3D映像の視聴中に目まい、吐き気、不快感など異常を感じた場合には視聴をお控えください。3D視聴に関する健康への影響については、3D対応機器の取扱説明書、もしくはインターネットのサポート情報などをご参照ください。

<特典>
※1 3Dディスクのみの収録特典
【Ultra HD ブルーレイ】
●リドリー・スコット(監督/製作)による音声解説
●ジョン・スペイツ(脚本)とデイモン・リンデロフ(脚本/製作総指揮)による音声解説
【3Dブルーレイ】
●3D体験コンテンツ:ハイライト映像※1
・アバター
・タイタニック
・アイ,ロボット
【ブルーレイ】
※2 全てブルーレイディスクのみの収録特典
●リドリー・スコット(監督/製作)による音声解説
●ジョン・スペイツ(脚本)とデイモン・リンデロフ(脚本/製作総指揮)による音声解説
●未公開シーン集 ピエトロ・スカリア(編集)とリチャード・スタマーズ(視覚効果監修)による音声解説付き
●ピーター・ウェイランドの記録
●プロメテウス―モバイル・アプリケーション
●BD-LIVE特典

登録情報

  • アスペクト比 ‏ : ‎ 2.35:1
  • メーカーにより製造中止になりました ‏ : ‎ いいえ
  • 言語 ‏ : ‎ 日本語, 英語
  • 製品サイズ ‏ : ‎ 30 x 10 x 20 cm; 140 g
  • EAN ‏ : ‎ 4988142278418
  • 監督 ‏ : ‎ リドリー・スコット
  • メディア形式 ‏ : ‎ 4K, 色, ドルビー, 字幕付き, Blu-ray, ワイドスクリーン, DTS Stereo
  • 時間 ‏ : ‎ 2 時間 4 分
  • 発売日 ‏ : ‎ 2017/9/6
  • 出演 ‏ : ‎ ノオミ・ラパス, マイケル・ファスベンダー, ガイ・ピアース, シャーリーズ・セロン
  • 字幕: ‏ : ‎ 日本語, 英語
  • 言語 ‏ : ‎ 日本語 (Dolby Digital 5.1), 英語 (MPEG-1 2.0)
  • 販売元 ‏ : ‎ ウォルト・ディズニー・ジャパン株式会社
  • ASIN ‏ : ‎ B072N3832F
  • 原産国 ‏ : ‎ 日本
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 3
  • カスタマーレビュー:
    3.9 5つ星のうち3.9 10,297個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中3.9つ
5つのうち3.9つ
10,297グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう
朗報 日本語吹替について
3 星
朗報 日本語吹替について
日本語吹替版について酷評されている本作ですが、12月3日、CS洋画専門チャンネル「ザ・シネマ」で日本語吹替新録版が放送されるようです。未だ気持ちのおさまらない方は、この機会に「ザ・シネマ」に入られてはいかがでしょうか。星をつけないと、レビューできないので、星3つで登録しました。悪しからず。
フィードバックをお寄せいただきありがとうございます
申し訳ありませんが、エラーが発生しました
申し訳ありませんが、レビューを読み込めませんでした

上位レビュー、対象国: 日本

2024年1月13日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
プロメテウス 2012年
エイリアンサーガにして原点
プライムビデオ購入済。

ネタバレ含む。
本作にて明かされるエイリアン誕生の秘話。
最終盤に「クリエイター(創作者)」を地球に行かせないためにイオンエンジンを点火して弾丸のごとく体当たり。

何度観ても素晴らしい。
5人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2024年1月29日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
観るのは、エイリアンファンならとても良いのですが、これ単体じゃ意味不明と思います。
映像はキレイ。
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2024年1月24日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ホログラムなどのCGの表現はとても良かったですが、
別惑星の探索であるにも関わらず、空気があるから大丈夫と宇宙服のヘルメットを外したり、
何かも判らないモノの解剖をするのに、空気感染の恐れも考えていない手術着、更にマスクを全くしないという、表現としてはあり得ない事をやるせいで評価に迷います。

『宇宙に行く者はある一定の試験を受けて合格しなければいけない』これは現代の認識ですが、未来の話であっても必要最低限の訓練はあると思っています。
洞窟内の地図を制作していながら全体共有していない、そのせいで2人の男が命を落としています。
しかも船長であるにも関わらず、残した二人の事など微塵も心配しない始末。
中学高校の修学旅行生を連れてきたのかと思えるような問題行動が多く、よくこのシナリオで通ったものだと思いました。
5人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2024年1月14日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
さすがリドリースコット!見ごたえあり、最高でした。
最後まで生き残る女性が素敵!
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2024年1月6日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ネタバレ注意。
エイリアンシリーズは、自分なりに想像を加えないと合点がいかないことがありましたね。
なので今回も自分なりに謎を解こうと考えました。
例えば冒頭のエンジニア自タヒ→溶解→DNA再構築。
あれは人類誕生前の太古の地球ですね。
ここまではわかった。以下想像。
彼は犯罪者。罰としてタヒ罪。
そして兵器エイリアンの実験場or養殖場として人類を誕生させるべく、未開の地球でタヒしてDNA散布。
生き残りのエンジニアが急に乱暴なのは、エイリアンのエサが生意気にもこちらに来てあまつさえ自分を起こしやがったからですね。下等生物に助けられたもんで八つ当たりです。
エイリアンのDNAらしき液体を盛って乾杯したシーンの会話が伏線でしたかね?
人類創造の理由はとってもつまらないものだという意味で。
以下、謎のまま。
1,嵐で洞窟に残され襲われたふたり。片方がエサになったのはわかるけど、
 もうひとりがあんな風になった理由。今まであんな描写なかったし。自由過ぎやしないかと。
2,アンドロイド、色々知って過ぎ。
 エイリアンのDNAの扱いだとか他の船の存在とか操縦とか。いくら字を読めたとしてもねえ。
3,アンドロイドの目的。DNAをあのタイミングで盛った理由がわかりません。
 主人公のこと・・・好きだったのか?それともコイツもシリーズ1と同じ不良品ですかね。
5人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2024年1月11日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
エイリアンシリーズにこんな作品があったとは知りませんでした。
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2024年2月11日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
A real letdown, given the dorector and cast. Slow paced and dull.
2024年1月21日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
以下、ネタバレを含みます。

「エイリアン」シリーズの一編で、世界観を踏襲してかつ説明しており満足度が高め。
ストーリーは次のような内容表現で構成されている。
人間の飽くなき探求心・好奇心と、そこに人間が嘘を伴って満足を追求する利己的な姿の表現と。
これに対する災い・天罰として、エイリアンに襲撃されてことごとく犠牲になる人間たちの表現と。
それらがシリーズのストーリーとして踏襲かつ強調して表現されつつ、本編では悔い改めるかのような謙虚さを伴って表現されている。
印象的なのはエンジニアを睡眠から目覚めさせたときに爺が放つ大嘘。
これらのことから、宗教的とも言える道徳観の欠如を問題視した世界観が十分に表現されているようではあるが、内容的には凡庸。
「エイリアン」シリーズのファンや、グロ系のSFホラー・アクションがお好みの方におススメ。
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
Manuel Casillas
5つ星のうち5.0 Magnífica calidad
2023年7月23日にメキシコでレビュー済み
Amazonで購入
La película es estupenda
Y que decir de las imágenes de magnífica calidad!!

Solo el cd 2 no se a qué se refiere..ya q mi equipo
Nol pudo leer
Mnts
5つ星のうち5.0 La genèse des predators
2024年3月23日にフランスでレビュー済み
Amazonで購入
Excellent film
Images impeccable
Amazon Customer
5つ星のうち5.0 Great Film
2024年4月10日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
Watched the 3D version of this film back on the 22nd March for the first time scenes my mum got it for me back in Christmas 2012 and real enjoyed it so upgraded to the 4K Version of it.
Gilbert Faes
5つ星のうち5.0 Aankoop Prometheus ( Blu-ray )
2023年12月11日にベルギーでレビュー済み
Amazonで購入
100 % OK Goede verzending en besteld item beantwoorde volledig aan de beschrijving
van de verkoper ( uiterst tevreden )
:-):-):-)
jonathan menezes
5つ星のうち5.0 One of the year's best Si-Fi Thrillers
2019年7月13日にインドでレビュー済み
Amazonで購入
In response to mankind's three most pressing questions—Where do we come from? What is our purpose? What happens to us when we die?—the empirically minded suggest that we probably arose through abiogenesis out of a primordial ooze, that we exist to propagate our genetic code, and that death simply returns our atoms to be endlessly recycled. The faithful, meanwhile, take comfort in a supernatural creator who has a plan for their lives, culminating in an eternal heavenly reward. But what if neither camp is quite right? What if we were planted here, not by a god, but by a race of corporal beings sufficiently technologically advanced to traverse the universe, seeding the cosmos with life of their own design?

This is no new idea, but it first gained cultural traction with the 1968 publication of Erick von Däniken's bestseller, Chariots of the Gods? Unsolved Mysteries of the Past, a work of staggering psuedoscience and blatant anthropological chicanery. If completely bonkers and without any actual evidence, the book still makes for an imaginative flight of fancy, and its key, "ancient astronauts" concept serves well as the basis for Prometheus, director Ridley Scott's magnificent-but-flawed return to the sci-fi genre. Despite what you may have heard, the film is a prequel to Scott's 1979 classic, Alien, although not necessarily a direct one. It's better to think of Prometheus as a semi- distant relative, twice or thrice-removed. The two movies aren't immediately narratively linked, but they share much of the same DNA.

And Prometheus is all about DNA. The pre-title sequence takes us over a barren, lifeless landscape, and up to the top of a turbid glacial waterfall, where an alien protohuman—who looks like a buff, living marble reproduction of Michelangelo's David—stands by the shore, holding a cup of black goo. This is an "Engineer," as they'll later come to be called, and he's here to seed what we can presume to be Earth. He downs the viscous caviar-like substance in one gulp, and immediately his cellular structure begins to break down, causing his skin to rupture, his bones to snap grotesquely, and his body to fall into the water, where it dissolves, spreading genetic material downstream. Et voilà! Life. Eons later, in 2089, we cut to a pair of anthropologist lovers—the believer Elizabeth Shaw (Noomi Rapace) and the atheistic Charlie Holloway (Logan Marshall-Green)—as they find a 30,000-year-old cave painting on the Isle of Skye, depicting an Engineer-ish-looking figure pointing to a cluster of stars, an image that's been found in numerous archeological sites around the globe. Shaw believes it's "an invitation," and soon enough they're aboard the spacecraft Prometheus—funded by the supposedly dead industrialist Peter Weyland (Guy Pierce)—zipping toward the distant moon LV-223, hoping to find answers to humanity's deepest existential questions.

Unlike the Nostromo, Alien's dingy blue-collar mining craft, Prometheus—named after the mythological fire-stealer—is a state-of-the-art research vessel, carrying scientists from pertinent fields, including spectacled biologist Millburn (Raff Spall) and punk geologist Fifield (Sean Harris), along with a substantial crew of ancillary characters. The ship is captained by former military man Janek (Idris Elba), but the real leader of the expedition is Meredith Vickers (Charlize Theron), a stone-cold Weyland Corp. employee who makes it clear to everyone—Shaw and Holloway especially— that they report to her. Also on board is David (Michael Fassbender), an 8th generation android who's obsessed with Lawrence of Arabia—he even dyes his hair to look like Peter O'Toole—and ironically becomes the very soul of the film, a grown-up Pinocchio who can never become a real boy. Not to demean the rest of the cast, who are generally decent-to-excellent, but Theron and Fassbender are the two acting powerhouses here, the former all icy secrecy and the latter effete and guarded—think a more refined C3PO crossed with Hal from 2001: A Space Odyssey.

In a way, Prometheus is a more pop, "genre"-oriented version of 2001, both concerned with evolution, artificial intelligence, and the notion that something out there gave the fire of human consciousness its first spark. Where Kubrick's film is a slow-burning intellectual exercise, Prometheus becomes a tension-ratcheting affair where the big ideas are couched in stylish big-budget sci-fi/horror action. When the ship lands on LV-223, which is not the moon from Alien, the crew quickly—too quickly to believe actually—spots and enters an enormous pyramid complex with reniform subterranean tunnels and a chamber that houses a monolithic human head and dozens of cylinders filled with that DNA-altering black goop. Nearby are the piled up bodies of several long-dead "engineers," who were obviously trying to escape something but didn't make it. Without getting into spoilers, it's safe to assume to that one or more team members become "infected," and you can also expect to see some aggressive lifeforms that have never before appeared in the Alien franchise, although they share the phallic/yonic, H.R. Giger-inspired qualities of the facehuggers and xenomorphs of yore. There are grotesque mutations, frantic firefights—one involving an actual flamethrower—and even an emergency alien fetus c-section, the film's most white-knuckle, squirm-inducing scene.

Does the original xenomorph monster show up? Well, sort of. Let's just say it has a fan-appeasing cameo. Written by Jon Spaihts and Lost's Damon Lindelof, Prometheus expands the universe of the series and unravels a few mysteries from the first film—yes, the "space jockey" in that pilot's chair was an "engineer"—but it also raises a host of other questions that it doesn't have time to answer. (Why do the engineers suddenly want us dead? Why leave us a star map guiding us to what's essentially a biological weapons depot? If the engineers created us, who created them?) With a sequel already in the works, I don't consider the lingering ambiguities a problem—and I love the post-viewing discussions that naturally arise because of them—but Prometheus does have other shortcomings. There are small potential plot holes, and a few scenes that feel forced—inserted for narrative convenience or just to ramp up the action—but the most noticeable issue is that characters sometimes simply don't act in believably human ways. They contradict earlier established behaviors. They make choices only a soon-to-be-slaughtered teenager in a slasher movie would make. They don't express nearly enough awe at the fact that they're not just on another world, but making discoveries that dramatically alter humanity's assumptions about its own origins.

Prometheus probably could've used another script revision to tighten everything up, but the pacing flows well—even when some of the events don't exactly make sense in retrospect—and there's no doubt that the film is an experience, the kind of grand-scale, high-concept science fiction that's unfortunately rare. (Although, between Looper and Cloud Atlas this year, sci-fi seems to be making a comeback.) I don't really get the small but rabid cult of haters that's sprung up to deride the film, but I blame the internet hype machine, which skews expectations impossibly. If you're anticipating the be-all-end-all Alien movie, with mind-melting twists and non-stop horror, then yes, Prometheus might be a bit of a let-down. But this prequel really is its own entity and deserves to be seen and evaluated on its own terms. Personally, I think it's a terrific reboot of a franchise that had grown ridiculous long before the dopey Alien vs. Predator movies. Ridley Scott directs the hell out of this thing, the scope is immense—check out those real, predominately non-CGI sets—and call me a heretic, but damn if Michael Fassbender doesn't make a better android that Ian Holm or Lance Henriksen ever did. Onto the sequel, I say, and if Scott isn't going to do it—he's only listed as producer, and he'll probably be busy revisiting the world of Blade Runner—I nominate David Fincher, whose Alien 3 got bungled by the studio, and who definitely deserves another shot at the series. Anyone second that motion?

Gorgeous. And that's about all you really need to know. But for the sake of completeness, let's get into what makes Prometheus' 1080p/AVC- encoded Blu-ray transfer so stunning. Using Red Epic digital cameras mounted to 3ality Technica Atom 3D rigs, the film was shot almost entirely on Pinewood Studio's famed—and enormous—007 lot, allowing Ridley Scott and cinematographer Dariusz Wolski complete control over the lighting of the magnificently detailed sets. The combination of a great camera system, high-quality Zeiss lenses, and precise manipulation of the direction and degree of light makes for an image that's often terrifically sharp and nearly noiseless at times. Camera noise does spike a bit during the darkest scenes, but it has a granular quality that looks almost filmic up close, with no digital harshness or chroma artifacts, and it isn't really noticeable from a normal viewing distance. It should also go without saying that there are no compression issues or encode errors on this top-tier release; even scenes where you might expect to see some banding or splotchiness—flashlights cutting through darkness, volumetric clouds of dust rising into the air, fine color gradients—hold up under pixel-peeping scrutiny. The level of clarity is exemplary for a live-action film. Fine detail is ever-present in the textures of the actors' faces, the fabric of their clothing, and the intricacies of the props and set design. The film's distinct color palette is handled with ease too. The inky depths of the pyramid, the yellow LED lights inside the explorers' helmets, the cool fluorescence inside Prometheus, the spatters of blood, the skin tones—everything has a satisfying density and presence.

And then we come to the film's use of 3D, which is some of the best I've seen outside of all-CGI movies. If you saw the 3D version of Prometheus in theaters, you'll already have a good idea of what to expect on Blu-ray, namely, lots of depth and little-to-no projection. That is, you'll spend a lot of time looking into your screen—which becomes a kind of portal through which to view a 3D diorama—but you won't find any leap-out-of-the-TV-and-jab-you-in-the-eye gimmickry, which may work in horror films or cartoons, but would only cheapen the experience here. And because there are no objects jutting out towards you, you don't have to worry about the roughly 2.39:1 frame cutting anything off. (No, there's no 1.78:1 "open-matte" version available.) There are a few longer landscape shots where no dimensionality is apparent, but most of the time there's a clear and natural-looking distinction between foreground objects and their backgrounds. There are definitely some "showpiece" 3D shots, like the landing sequence, the silica dust storm, and the engineer holograms, but the 3D effect is most impressively used to add a degree of realism to some of the more mundane scenes, like when Holloway stares into the mirror of his cabin, noticing there's something unusual in his eye. Or Shaw lying on the all-white operating table. Clarity and color both hold-up well, and there are no unusual 3D anomalies to report. Of course, the effect will be better on bigger screens—and the amount of ghosting/doubling you experience will depend on the quality of your TV/projector/glasses—but in general, Prometheus' 3D Blu-ray replicates the theatrical experience rather well. Do note that all screenshots are from the included 2D Blu-ray.

Turn off the lights, crank up your receiver, and settle in—Prometheus's lossless DTS-HD Master Audio 7.1 surround track is one to savor, particularly if you've got a home theater setup capable of bringing the aural goods. This mix just doesn't quit; from start to finish it delivers room- quaking dynamics, pristine clarity, and polished, realistic, puts-you-right-in-the-middle-of-the-action sound design. From the opening scene on the barren planet Earth we get deep sub-woofer engagement, the lapping, crashing, and bubbling of a massive waterfall, and the thunderous rumble of an alien ship overhead. The sense of all-surrounding immersion is near-constant from here forward. Bleeps and bloops and the hush of processed air aboard the Prometheus. Sirens wailing in the rears. Dripping rain. Convincing cavernous reverb. The whipping of a monster's tendrils. Debris from an explosion rocketing through the soundscape. Silica dust clinking furiously as a storm blows across LV-223. Fifield's mapping "pups" as they zoom off through underground corridors. There's not a scene where the audio isn't lushly and thoughtfully arranged. Just take the actors' voices, which—besides being well-balanced and easily understood—always reflect the acoustics of their surroundings, flatter aboard the ship, slightly muffled inside their helmets, echoing and wet inside the pyramid. All this is backed up by Marc Streitenfeld's enormous-sounding orchestral score, which alternates between quiet uneasiness and sheer bombast.

Note that the 3D disc and the 2D disc have slightly different dub and subtitle options.
3D: Includes descriptive audio, and Spanish, French, Portuguese, Hindi, Urdu, and Tamil dubs—in Dolby Digital 5.1—along with English SDH, Span, Danish, Dutch, Norwegian, Port, and Swedish subtitles.
2D: Includes descriptive audio, and Spanish, French, Portuguese, Russian, Hindi, Urdu, Tamil, Telegu, and Ukranian dubs—in Dolby Digital 5.1, except for the Russian DTS 5.1 track—and English SDH, Spanish, Danish, Dutch, Finnish, Norwegian, Portuguese, Russian, Swedish, Estonian, Latvian, Lithuanian, and Ukrainian subtitles.
5人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート