創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(63)フォルクスワーゲン・ビートルの広告(36)

オオカミ少年」といわれる広告少年がいます。いつもいつも、「画期的新製品!」と叫んでいるために、人びとは「また、ビス1本を取り替えただけだろう」と、気にもとめません。
VWビートルが「オオカミが来たよ」と知らせたのは、18年間のうちに、たった2回でした。1回は、オートマチック・ギア・シフトに変えた時。もう1回が----


フォルクスワーゲンからメディ・カーのお知らせ

私たちは違ったふうに見せるために、外側を毎年変えるようなことはしません。
けれども、よりよく走らせるため、そして長持ちさせるために、内側を常に変えています。
今年は、その中でも最大の改革をお知らせします。トラブルを初期に発見するシステムです。
メディ・カーです。
VWの新車をお求めになると、あなたの車の健康こ影響を及ぼすベてを検査する診察特別装置を用いた、四つの無料健康診断をお受けになれます。
それぞれのメディ・カー健康診断を受けるのは、 レントゲソ写真撮るのと同じです。
私たちの診察装置は、人間の目では見ることのできないものを見ることができるのです。
実際のところ、すごく進んでいて、問題点が現実の問題こなる前に発見できるほどです。
たとえは、スパーク・プラク・ワイヤーの電気抵抗が高すぎる場合。
(検査を受けなければ結局はプラグが汚れて、1ℓ当りの走行距離を縮めてしまいます)。
普通行なわれている検査では、どんなにしっかりした整備士でもこんなところまでは発見できません。
けれども私たちのメディ・カー装置でなら可能です。
フォルクスワーゲン・メディ・カー---全く新しい人生です。




Volkswabgen introduces Medi-car.

We don't change our car outside each year to make it look different.
But we constantly change it inside to make it run better. And last longer.
This year, we're introducing the biggest change of all: A system to spot trouble early. And help extend yourcar's life even longer.
Medi-car.
When you buy a new VW, you get four free check-ups where. we use special diagnostic equipment to check out just about everything that can affect your car's health.
Getting each Medi-car check-up is like getting an X-ray.
Our special diagnostic equipment can see things no human eyes can.
In fact, it's so advanced, it can spot problems before they can become real problems.
Let's say the resistance in your spark plug wires is too high.
(Unchecked, that can eventually foul your plugs and cut gas mileage.)
During a normal check-up, no mechanic alive could spot that problem.
But our Medi-car equipment would.
Volkswagen Medi-car: It's a whole new way of life.