創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(359)[ニューヨーカー・アーカイブ]によるビートル・シリーズ(55)


不思議な写真です。
精巧な修整、あるいは合成写真?
一撮としたら、どうやって撮ったのか?
そういったことには一切触れない。
見る側が考えこむだけ、効果が高まるわけでしょうね。



部品がご入用ですか?


車の部品交換は、やりきれませんね。
しかもほしい部品が手にはいらないときた日にはね。
あなたが6,7年前のアメリカ車をお持ちになっていたとして、そうですね、たとえば、ドア・ハンドルやウォーター・ポンプが必要となった場合、それは大ごとになりかねません(ジャンク屋めぐりがご趣味なら話は別ですが)。
車がこう毎年激しく変わるようでは、ディーラーも各年式の部品をストックしておくことはできません。
でもVWは毎年激しく変わるということはありませんから、フォルクスワーゲンのディーラーにはそういった問題はほとんどありません。
私たちに関するかぎり、フードはフード、ドアはドアです。
私たちはエンジンを90分で交換してしまえます(リア・フェンダーの場合は、取付け料別で21ドル9セント)。
それに、あなたのフォルクスワーゲンが何年型のであっても必要な全部品をお渡しできます。
以前はVWそのものをご入手になれなかったこともありましたが、今では、ほしい部品はどれでも手にはいります。


C/W 未詳
A/D 未詳

"The NEWYORKER" 1965.06.12




Need a part?


Replacing part of a car is a pain.
But it's even more painful when you need a part and can't get it.
If you own a 6 or 8 year-old domestic car and need, say, a door handle or a water pump, you're liable to have quite a problem. (Unless you enjoy shopping in junkyards.)
When cars change so drastically every year, the dealer simply can't keep every port for every year in stock.
But the VW doesn't change drastically every year, so Volkswagen dealers don't have nearly the problem.
So for as we're concerned, a hood is a hood and a door is a door.
We can replace an engine in 90 minutes (or a rear fender for $21.09, plus labor).
Above all, we can promise that you'll be able to get any part you need for any year Volkswagen you own.
Onoe there were people who wouldn't have any port of a VW.
Now they get all they want.


C/W unknown
A/D unknown


"The NEWYORKER" 1965.06.12