Link collection of visibility culling in games
In games
- "Culling the BattleField" GDC 2011
- "The Rendering Tools And Techniques Of Splinter Cell: Conviction" GDC 2011. Stephen Hill
- "The Technology of Uncharted Drake's Fortune Naughty Dog" GDC 2008
Umbra
- Umbra 3 videos
- "Powering up Destiny's Level Creation and Rendering with Umbra 3" GDC 2013
- "Game Worlds from Polygon Soup: Visibility, Spatial Connectivity and Rendering" SIGGRAPH 2011
- "Visibility Optimization for Games" 2011
- "Next Generation Occlusion Culling" Gamasutra
- "Occlusion Culling at Unity Pro"
Research
- "Why Render Hidden Objects? Cull Them With a Software Depth-Buffer Rasterizer!" Intel. GDC2013
2013 年に購入・プレイした PC ゲームのリスト
きちんとプレイしてクリアする予定のもの
- Assassin's Creed 4 Black Flag
面白かったので, きちんとゲームをクリアしたもの
- Outlast (自分の中での Game of the year)
- BorderLands2 (+ DLC)
- DMC Devil May Cry (+ DLC)
- BioShock Inifinite (+ DLC)
- FarCry3
- Tomb Raider 2013
- Magic 2014
- RAGE (DLC)
- Receiver
- Gone Home
買ったけど, あまりプレイしていないもの(主に研究用に購入)
その他
- 今年は(も?)コンシューマ機向けのゲームの購入は 0 本です.
- 来年は PS4 やそのゲームを購入する予定です.