k-takahashi's blog

個人雑記用

Greg Stafford氏、死去

The shock and grief the Chaosium family felt at the news of the passing of our beloved and revered company founder, Greg Stafford, cannot be measured. Greg died yesterday in his sweat lodge at his home in Arcata, CA. Mercifully, his passing was painless and quick. He died as he lived, on a spiritual quest of enlightenment.

Vale Greg Stafford (1948 - 2018) - Chaosium Inc.

(適当訳:敬愛すべき創業者、グレッグ・スタフォード氏の訃報に、ケイオシアムのファンは大きな悲しみを受けています。昨日、カリフォルニア州アルカタの自宅ロッジで亡くなりました。穏やかで速やかなものだったようです。生き様同様に、悟りを得るための精神的クエストに旅だったのです。)

ケイオシアム社の創業者、ベーシックロールプレイシステムの創設者、ルーンクエストグローランサの考案者、ペンドラゴンのデザイナー、とその功績は大きい。まだ70歳だったとのこと。お悔やみ申し上げます。


何の因果か、同じ日にペンドラゴンの新版のリリースが発表された。

KING ARTHUR PENDRAGON
The new edition of Greg Stafford's award-winning roleplaying game.

Prince Valiant and King Arthur Pendragon for 2019! - Chaosium Inc.