10年後の



火曜日に広告批評セミナーがあって、
伊藤直樹さんが「2010年代の広告を象徴するコトバは、広い意味でのデザイン。そこにコミュニケーションがトップオンして乗ってくる。広告の枠を超えて、建築デザインでもプロダクツデザインでも。10年後には皆そんなことをやっている』というようなことを言った。
高松聡さんがそれに対して「広告は必ずしもいらないものだけど、伊藤くんのやろうとしている例えばビルはこの世に必要なもの。それが未来へのヒントかも」というように続けた。


であれば、
私たちが日々もがいて獲得している、人の気持を少しでも動かすというスキルで、
私たちはいつか平和そのものに貢献することができるかもしれない。



Happy Christmas! (War Is Over)


(Happy Christmas,Yoko. Happy Christmas,John.)


So this is Christmas
And what have you done
Another year over
And a new one just begun
And so this is Christmas
I hope you have fun
The near and the dear one
The old and the young


A very Merry Christmas
And a happy New Year
Let's hope it's a good one
Without any fear


And so this is Christmas
For weak and for strong
For rich and the poor ones
The world is so wrong
And so happy Christmas
For black and for white
For yellow and red ones
Let's stop all the fight


A very Merry Christmas
And a happy New Year
Let's hope it's a good one
Without any fear


And so this is Christmas
And what have we done
Another year over
A new one just begun
And so happy Christmas
We hope you have fun
The near and the dear one
The old and the young


A very Merry Christmas
And a happy New Year
Let's hope it's a good one
Without any fear
War is over, if you want it
War is over now

(by Yoko Ono & John Lennon )