Übungsplatz〔練習場〕 このページをアンテナに追加 RSSフィード Twitter

2038-10-02

Nobuhiro Fukui | web exhibition

MD et / und GR [MD_et_und_GR]

Feburary 18, 2014 - October 2, 2038

on the internet

http://j.mp/MD_et_und_GR_14

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2016-05-15

個展企画「Parrhesia」出展作家オーディション開催中

昨年(2015年)に続いて、清澄白河オルタナティブ写真ギャラリー TAP Gallery で4つの展覧会「Parrhesia #004, #005, #006, #007*1企画し、以下の日程で個展を開催いたします(個展を開催するにあたって、費用はいただいておりません。ギャラリーを利用するための料金等はまったくの無料です。ただし、出展作家は、写真というメディウムを扱っている作家に限ります)。そこで、個展の開催を希望する作家オーディションを開催中です。オーディションは、私(福居伸宏)との一対一でのポートフォリオレビューというかたちになります。そのうえで、個展開催候補者の絞り込みに難航した場合は、最終的に候補者同士がプレゼンテーションを行い、互いに議論を戦わせるような場も設けたいと考えています(また、仮にすぐに個展開催へと結びつかなかった場合も、TAP Galleryに開設中のポートフォリオライブラリでのポートフォリオ展示「TAP Gallery Portfolio Recommendations」の出展候補者となり、その作品活動概要を来廊された方々に広く伝えていきます)。


2016年3月22日(火)〜4月3日(日)

Parrhesia #004 浦崎悠久「Trees」TAP Gallery ※応募受付、オーディション、ともに終了。


2016年4月19日(火)〜5月1日(日)

Parrhesia #005 南方幹「each makes the landscape」TAP Gallery ※応募受付、オーディション、ともに終了。*2


2016年7月26日(火)〜8月7日(日)

Parrhesia #006 ■■■■「■■■■■■■■」TAP Gallery ※応募受付中


2016年11月1日(火)〜11月13日(日)

Parrhesia #007 ■■■■「■■■■■■■■」TAP Gallery


TAP Gallery

http://tapgallery.jp/ Tel/Fax 03-3643-6885

東京メトロ半蔵門線都営大江戸線 「清澄白河」駅 B2A3出口 徒歩5分

〒135-0022 東京都江東区三好3-2-8


オーディションポートフォリオレビュー)への参加を希望する方は、

fknb291(at)gmail.com

上記アドレスの「(at)」を「@」に変更して、

下記のメールをお送りください。

メール件名》

Parrhesia オーディション参加希望 *3

メール本文》

1.お名前

2.メールアドレス

3.生年月日

4.ご職業 *4

3.略歴等 *5



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過去展覧会


>>>Parrhesia #001 - 003

2015年5月26日(火)〜6月7日(日)

Parrhesia #001 津田隆志「あたらしい山」@TAP Gallery


2015年8月18日(火)〜8月30日(日)

Parrhesia #002 百頭たけし「Busy, busy, busy」@TAP Gallery


2015年11月24日(火)〜12月6日(日)

Parrhesia #003 松井一泰「MILD NATURE」@TAP Gallery

http://d.hatena.ne.jp/n-291/20150701p7



*1http://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%83%91%E3%83%AC%E3%83%BC%E3%82%B7%E3%82%A2

*2展示枠が急遽ひとつ増えましたが、Parrhesia #004の最終選考が僅差だったため、次点だった柴田さんの個展を開催予定です。柴田慶子さんが出展を辞退されたため「山と人の境界近く」の開催は中止。Parrhesia #003のオーディションで最終選考に残っていた南方幹さんの個展を開催いたします。

*3:お問い合わせの方は「Parrhesia 問い合わせ」としてください。
  場合により、メール未着のこともあるかもしれませんので、こちらからのご返信に時間がかかっているようでしたら、
  本ブログコメント欄から直接その旨をお伝えいただければ幸いです。

*4:必ずしも記入する必要はありません。学生の方は学校名をご記入ください。

*5:必ずしも記入する必要はありません。

2016-04-13

[][] 291 workshop「第17期」

2016年4月13日(水)〜6月29日(水)[全10回]+補講 ※6月に休講あり。

https://www.facebook.com/291ws

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[][] 291 workshop 個人講座《パーソナル・セッション[6か月間・全15講座・各60〜480分]

https://www.facebook.com/291ws


2013年1月より出張個人講座を開講しています。ギャラリー等での個展の開催(メーカー系の公募などを含む)を目指して写真に取り組む方が主な対象です。写真歴の長短や展覧会経験等の有無はまったく問いません。「もう少し深く写真に取り組んでみたい」「新しい表現世界に踏み出してみたい」「写真作品の楽しみ方を知りたい」という方であれば、どなたでも大歓迎です(過去には作品を見て評価する側の方も参加)。

募集は随時。期間は受講開始から6か月間、全15講座(60〜480分)。講座の内容と進め方については、通常のワークショップ方針に準じますが、細かいカリキュラムについては受講者の方と対話しながら、作品方向性やご興味ご関心に合わせて決定していきたいと思います(写真集や参考文献は毎回用意。必要であればレジュメ等も使用)。開催日時と場所についても、受講者の方のご都合に合わせて、その都度柔軟に決定していきたいと思います(東京都内および近郊に伺います)。

会費は50,000円。学生の方は月謝制も可。委細応相談


個人講座への参加希望、お問い合わせの方は、

fknb291(at)gmail.com

上記アドレスの「(at)」を「@」に変更して、

下記のメールをお送りください。

メール件名》

291 workshop 個人講座 参加希望(お問い合わせの方は「291 workshop 個人講座 問い合わせ」としてください)

メール本文》

1.お名前

2.メールアドレス

3.生年月日

4.ご職業 *1

3.略歴等 *2


>>>[参考]過去の個人講座の資料より

http://d.hatena.ne.jp/n-291/20140317#p4



*1:必ずしも記入する必要はありません。学生の方は学校名をご記入ください。

*2:必ずしも記入する必要はありません。

2016-04-03 リ・ブリオン

リ・ブリオン

U B U W E B - Film & Video: Danny Snelson - Flash Artifacts (2009)

In Flash Artifacts (2009), Danny Snelson and João Enxuto re-edit selections from UbuWeb's streaming video archive, exploring the conditions that momentarily "clothe and house" classic avant-garde film and video works. In particular, this editorial exercise investigates online versions of media-reflexive cinema, reprograming works designed to address media technologies now verging on obsolescence.


Standish Lawder turns the camera back on the projector; reveling in the deliriously rhythmic mechanics of a film zipping through the machine. Paul Sharits constructs a rigorous series of dot matrix bursts of light; flashing the ecstatic visuality of pure cinema. Vito Acconci invades the most intimate of gallery spectator spaces; destroying any supposed distance from the film. What interests us about these works of consummate media-reflexivity in their current state of digital dereliction? Why screen these virtual leftovers when online viewing is properly dismissed as an inferior cinematic experience?


History completes itself: in remarks on the foundation of UbuWeb, Kenneth Goldsmith argues for the astonishing way in which the computer screen has always inhabited concrete poetry, even from within the page. Similarly, a hidden magic is revealed in these works as they've found themselves mixed up in the contextual economy of UbuWeb. Interweaving, juxtaposing, and re-editing dozens of films and videos from the UbuWeb archive, we attempt to resurface the more remarkable moments of digital prescience: rewiring these essential historical works as allegories of online distribution networks, internet-specific poetics, media encoding technologies, and the peculiarities of our rapidly expanding social networks.


Playlist: L:00:00 -- George Brecht -- Entrance to Exit (1965) R:00:00 -- George Brecht -- Entrance to Exit (1965) L:00:27 -- Jack Goldstein -- MGM (1975) R:00:27 Jack Goldstein -- White Dove (1975) L:01:01 Standish Lawder -- Color Film (1971) R:01:01 Tacita Dean -- Kodak (2007) L:03:22 Paul McCarthy -- Painter (1995) R:03:22 Marcel Duchamp -- Anemic Cinema (1926) R:04:11 Vito Acconci -- Theme Song (1973) R:04:28 Mauricio Kagel -- MM51 / Nosferatu (1983) L:05:34 John Baldessari -- Time/Temperature (1972--73) L:07:28 Richard Serra -- Boomerang (with Nancy Holt) (1974) R:07:28 Dan Graham -- Performer/Audience/Mirror (1975) 08:10 Ryan Trecartin -- (Tommy--Chat Just E--mailed Me) (2006) 08:37 Salvador Dali & Luis Buñuel -- Un Chien Andalou (1928) 08:40 Peter Campus -- Double Vision (1971) L:08:57 Paper Rad -- P--Unit Mixtape (2005) R:08:57 Peter Campus -- Double Vision (1971) L:09:56 Oliver Payne & Nick Relph Mixtape (2002) R:10:47 Paul Sharits -- Dots 1 & 2 (1965) L:11:25 Gary Hill -- Black / White / Text (1980) R:11:25 Hans Richter -- Rhytmus 21 (1921) 12:52 bpNichol -- Word Pieces L:13:21 Gary Hill -- Black / White / Text (1980) R:13:21 Hans Richter -- Rhytmus 21 (1921) L:14:27 Jeremy Blake -- Century 21 (2004) R:14:27 Fernand Leger -- Ballet Mécanique (1924) L:17:53 George Landow -- Film In Which There Appear Edge Lettering, Sprocket Holes, Dirt Particles, Etc (1965--66) R:18:17 Stephen Dwoskin -- Dirty (1965) L:19:58 Anthony Balch & William S. Burroughs -- The Cut--Ups (1966) R:19:58 Anthony Balch & William S. Burroughs -- The Cut--Ups (1966) L:21:48 Ernie Gehr -- Shift (1972--1974) L:21:54 Michael Snow -- So Is This (1982) R:21:54 Tehching Hsieh -- One Year Performance, No. 2 (1980--81) 23:13 Paper Rad -- P--Unit Mixtape (2005) 24:17 Nam June Paik -- Beatles Electroniques (1966--69) 24:46 Pipilotti Rist -- I'm Not The Girl Who Misses Much (1986) 25:08 Carolee Schneeman -- Fuses (1965) / Cheryl Donegan -- Refuses (2007) 29:03 Paul McCarthy -- Wild Gone Girls Test (2003) L:29:10 Joseph Beuys -- Filz TV (1970) R:29:10 Chris Burden -- TV Ad (1973) R:29:33 Stan Douglas -- Monodramas, "I'm not Gary." (1991) R:30:21 Skip Arnold -- Punch (1992)

http://ubu.com/film/snelson_flash.html


◎ Danny Snelson

http://dss-edit.com

Dean Tacita Kodak 2006 - YouTube

https://youtu.be/2XCWm1ZPKWg

Les Carabiniers- The order and the method - YouTube

https://youtu.be/8tdqAV0P2FA

模造世界

『模造世界』(Simulacron 3)

著者 ダニエル・F・ガロイ   訳者 中村 融

出版社: 東京創元社 ; ISBN: 4488713017

●ストーリー

  仮想空間技術を応用した画期的な社会環境シミュレーター「シミュラクロン−3」が完成間近となっていた。技術者ダグラス・ホールは、事故死した上司フラーの仕事を引き継ぎ、研究を続けていた。だがある日、会社の同僚から「あの死は事故ではない」と告げられる。そして彼はその直後に姿を消してしまう。しかも誰もがそんな男は知らないというのだ…。

●感 想

  仮想空間をネタにしたSF作品。本国での発表は1964年。ちょっと古めの作品で、コンピュータ技術などのハード的な描写がほとんどないのだが、そのおかげで今でもそれほど古さを感じずに読める。“現実”が揺らいでいく感覚はディックの小説にも似た印象。ミステリー仕立ての構成で楽しめる。SF好きの人なら、ある程度先の展開が読めてしまうかもしれないが、軽く楽しめるSFミステリーに仕上がっている。多重構造の仮想世界アイデアが面白い。ヴァーチャルリアリティの技術面を詳しく描いた最新ハードSFが読みたいという方にはJ・P・ホーガンの『仮想空間計画』がお薦め。

http://www.geocities.jp/winter_hawk_87/Revew2/Simulacron3.html

「あやつり糸の世界」公式サイト

http://www.ivc-tokyo.co.jp/ayatsuri/

Object Sculpture, 1960-1965 | Robert Morris, Julia Robinson, Jeffrey Weiss | An Artist Dialogue Series Event | The New York Public Library

http://www.nypl.org/events/programs/2014/04/16/object-sculpture-1960-1965-robert-morris-julia-robinson-jeffrey-weiss-artist-dialogue-series-event

josé pedro cortes

http://josepedrocortes.com


◇ Pierre von Kleist editions - THINGS HERE AND THINGS STILL TO COME by José Pedro Cortes

http://www.pierrevonkleist.com/product/things-here-and-things-still-to-come


◇ Things here and Things still to come by José Pedro Cortes on Vimeo

https://vimeo.com/32256551

DITA PEPE PHOTOGRAPHY

http://www.ditapepe.cz


◇ Female photographer imagines her life with a hundred different husbands

http://www.theplaidzebra.com/a-hundred-different-husbands/

GYAO!の映画学校 特集 |GYAO![ギャオ]

http://gyao.yahoo.co.jp/special/eigagakko/

2016-03-27 taxonomy of banality

taxonomy of banality

IF THIS OVERVIEW IS STILL TOO LONG (2016, dimensions variable)

f:id:n-291:20160327100017j:image

2016-03-24 It is difficult to get the news from “ART” yet people die mise

It is difficult to get the news from “ART” yet people die miserably every day for lack of what is found there.


f:id:n-291:20160327131700j:image

*1

Inextinguishable Fire - YouTube

Harun Farocki 1969

"How can we show you napalm in action? And how can we show you the injuries caused by napalm? If we show you pictures of napalm burns, you'll close your eyes. First you'll close your eyes to the pictures. Then you'll close your eyes to the memory. Then you'll close your eyes to the facts. Then you'll close your eyes to the entire context."

The interrelation between production and warfare has been a familiar, recurring theme within Harun Farocki's body of work. Nevertheless, despite the innate radicalization of all of his films, few come closer to the explicit statement of this theme - and exposition of its underlying sociopolitical theory - than Inextinguishable Fire, a film that represents (and physically marks, as embodied by Farocki's real-life act of self-scarring by burning his arm with a cigarette) a philosophical and artistic evolution for the filmmaker. This symbolic act of author implication in the presentation of the images and in the contextual reinforcement of the residual afterimages would propel, not only Farocki's subsequent, deliberate acts of self-erasure from his films, but also his systematic detachment from the intrinsically subjective act of image production, increasingly relying instead in the process of observation, artifacting, editing, and hypothetical analysis of found film.

From the filmmaker's introductory reading of the transcripted testimony by Vietnamese napalm victim, Thai Bihn Dahn before the Vietnam War Crimes Tribunal in Stockholm for crimes committed by the U.S. government against his village in 1966, followed by his act of self-mutilation in order to reinforce the idea of the degree of severity of inflicted napalm burns, Farocki explores this interrelation between industrial advancement through science production and technological warfare. Exploring the manufacturer of Napalm-B, Dow Chemical's complex role as innovators of complex chemicals that have led to the development of advanced manufacturing materials (and beneficial consumer goods and agricultural products), the film explores the innate dissociation - often through intellectual specialization and what Farocki describes as the "intensified division of labor" - between the scientific products developed by these innovators and the application of the new technology (specifically, the development of Napalm-B from a polystyrene-based adhesive used on shoes that results in improved skin adhesion so that the chemical cannot be washed away after contact, ensuring that the victim will burn to death): the idea of weapons of mass destruction as industrial byproducts of consumer goods. What emerges is a provocative industrial paradigm in which the accountability for the production of these inhumane weapons becomes abstract and diluted to the point where the sense of ownership and personal responsibility for their development (and proliferation) no longer exist: a sanitization and dehumanization of warfare in which the method of engagement is defined, not on the battlefield, but within the impersonal, sterile walls of consumer-driven, public industry, manufacturing laboratories.

International law does not prohibit the use of napalm or other incendiaries against military targets,[15] but use against civilian populations was banned by the United Nations Convention on Certain Conventional Weapons (CCW) in 1980.

non commercial use of footage

http://en.wikipedia.org/wiki/Napalm

https://youtu.be/aJXJRNB-5kk

what farocki taught - YouTube

What Farocki Taught Jill Godmillow

https://youtu.be/J7h28AGOJDE

Hauling + It’s not the future but the past that determines the present on Vimeo

https://vimeo.com/149646428


◇ Saturday Academy: David Raymond Conroy - YouTube

On 12 September 2015, just days before the opening of Prosu(u)mer, the central show of Tallinn Photomonth '15, David Raymond Conroy, the curator of the exhibition held a performative lecture at the Kadriorg Art Museum.

Prosu(u)mer and True Art or A Fake, the exhibition at Kadriorg Art Museum, couldn't stand further from each other: one parallels contemporary art to popular culture, the other deals with art history. However, both deal with value systems that continue to be as interesting as they are problematic: why do we aspire for originality and consider copies less desirable? Are these hierarchies as simple as it might seem?

The lecture was followed by a conversation between David Raymond Conroy and Greta Koppel, the curator of Kadriorg Art Museum.

https://youtu.be/ztA7657K_Iw

2016-03-23 inter inter

The Un-Private Collection: Robert Rauschenberg, Mark Bradford and Katy Siegel - YouTube

The Broad presents artist Mark Bradford in conversation with Katy Siegel in downtown Los Angeles.


In anticipation of the museum opening, The Broad is holding talks featuring cultural leaders and artists whose work in The Broad collections explores contemporary and controversial themes like politics, society, race and identity. This talk, held at the Ramon C. Cortines School of Visual and Performing Arts in downtown Los Angeles, features Los Angeles artist Mark Bradford in conversation with Katy Siegel, professor and chief curator of the Hunter College Galleries in New York. More information on The Broad at www.thebroad.org.

https://youtu.be/CfmlPX9zFdA