もっと居たい、ブエノスアイレス!!

1週間じゃ足らへん!!
明日、ブエノスアイレスを出発する僕たちはこう感じました。
ごみごみした、いわゆる都会は苦手なほうですがブエノスアイレスは見所が満載!!
着いてそうそうこんな出来事がありました。
って言うか、奇跡です。
以前コスタリカパナマのイミグレでパナマ入国に手こずっていた所を、親切にも助けてくれた青年がいました。アルゼンチン在住だが、中南米各国専門旅行会社のツア−リ−ダ−をしていて各国のお客さんとともに北南米大陸を飛び回っているという話。かなり忙しそうな彼でした。
多分もう気づいたと思いますが、そう!そのセバスチャンとブエノスの街中で、それも夜!
まさかの再会をしました。
彼にこの町の見所(僕たちにとっては、何もかもが見所ですが。)を説明してもらい、スム−ズに見れるだろう時間帯やコ−スまでも教えてもらいました。
セバ君にはディナ−までごちそうになっちゃいました。忙しい彼は次の日、仕事のためブラジル、そしてなんと南極へと出発したのであります。なんともうらやましい!!!

とにかくブエノスは、まずでかい。各地域にはそれぞれ特色があり、そんのちょっとじゃ旅行者を飽きさせんのです。宿にはキッチンもあり経済的にすごせるし、小金もちのあなたなら毎朝、こじゃれたCafeに通うもよし。夜は小粋なレストランで満腹中枢をこころおきなく狂わせるもよし。
日曜日はアンティ−クショップと露天商巡りで筋肉痛になればいい!!
見所ぜんぶ見たならば、この町のブエノ感の中でボ−−−と過ごし、昼寝とビ−ルとインタ−ネットカフェ通いってのもいいかもしれない。
正直あと2週間ぐらいは滞在したかった。。。。。。。
今回の写真は急ぎ足でみたブエノスの様子です。写真を撮るのもままならぬぐらい魅力的な場所だったので、あまりいい写真がありません。はやくシャッタ−を押し、生視力で直視したいんです。96%いい訳ですけど。

タンゴの激しさとエロさ。
歴史情緒漂う町並みとビルディング。
酔っ払い。
夜遅くまで聞こえる町の声。
骨付きカルビの美味さ。
ビ−ルの冷え具合。
世界一幅の広い道路のずぶとさ。(御堂筋の3倍ぐらいかな)

いろいろ褒めるところはあるんですが、僕たちは明日プエルトマドリンっていう、ブエノスからバスで20時間の町に南下します。こっからはペンギンと氷河と寒さとクジラのパタゴニアをこれもまた駆け足で行く予定です。ではでは   拓郎




We thought it is enough to stay in BUENOS AIRES about 5 days before we arrive here.BUT there are too many things to see here!!We really like this big city.(though we generally prefer a small town...)
We are staying in SAN TELMO where has TANGO culture and ANTIQUES.Many people visit Plaza Dorrego to see famous antiques fair(we bought some!) and tango on sunday.
It is fun to walk around historical buildings also.
The first picture(pink building) is CASA ROSADA.That is presidential place and famous balcony for EVITA.(Madonna played her in the movie.)
The secound picture is Av.9 de Julio.This is the widest road in the world.
There are full of green parks,pretty street with nice shops and rstaurant,and so on.
One more thing.We met a guy here who helped us at the border in PANAMA an accidental meeting.(He is in the third picture.He treated us to tipical dinner in the other night.)We had a dinner with Seba-chan and Sato-chan that night.After that we were walking on the strret and someone spoke to us.At first we could not recognize him in the dark.But it was HIM!In the big city there are many people but we met him.It was purely by chance that we met him by the roadside.
We enjoy here but we bought an air plane ticket for Europe.So we are not able to stay here any longer.There are some other place where we want to visit in Argentina!!We will come to Puerto Madryn tomorrow by bus.
OH!ADIOS BUENOS AIRES.
maki