拓海広志『Satisfaction』♪

 海や川で子どもたちとスポーツや自然体験活動をしたり、仲間たちと楽器を持ち寄って音楽を楽しんだり、あるいは独りで机に向かって物を書いたりするのが僕だというイメージを僕の友人たちは持っているようです。しかし、実はそれはウィークエンドの僕の姿であって、ウィークデイの僕はそのエネルギーと時間の大半を仕事に注いでいます(笑)。


 とは言え、何かと慌しい仕事の合間にもちょっとした遊びはあります。最近では、僕の職場のある部署で「皆で歌える歌を作ろう」という企画が持ち上がりました。そして、その部署の徐浩善さんという人が詞を書いてくれたので、僕はそこに曲を提供することにしたのです。タイトルは『Satisfaction』。即興で作った簡単な曲ですが、なかなかノリはいいですよ!


【Satisfaction】
(詞/徐浩善 ・ 曲/拓海広志)(2008年)


 I have a chance to hear from you. What is the tender thing for you ?
 Watching your charming smile is my happiness.


 You're still remembering the past. Yes, I've done huge mistakes.
 But let me do it right way now for your satisfaction.


 Don’t look back so much. I’m here with you every time.
 You’ll hear the beat of my heart singing for you.


 Look now we are in good mood. I told you I’m here with you.
 I wanna say just one word, 'sure we can' !


 I don't care even you don't know what I did for your needs.
 But I can be more than happy to see your smile.


 This is the pride of my life to make you feel so good.
 Building trust each other. It's my satisfaction.
 It's your satisfaction.  
 It's our satisfaction...


(無断での転載・引用はご遠慮ください)


Link to AMAZON『ライフタイム・ベスト』

ライフタイム・ベスト

ライフタイム・ベスト

Link to AMAZON『VOICE』
VOICE

VOICE

Link to AMAZON『父に捧げるピアノコンチェルト』
父に捧げるピアノコンチェルト

父に捧げるピアノコンチェルト

Link to AMAZON『ラヴェル:ピアノ三重奏曲イ短調』
ラヴェル:P三重奏曲

ラヴェル:P三重奏曲

Link to AMAZON『スケッチ・オブ・スペイン』