C#.use(better, IronPython=”GoF”)《記事一覧》

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C#.use(better, IronPython="GoF")
IronPython で学ぶ デザインパターンの世界
-- pay a tribute to "C# Design Patterns" by James William Cooper

《著》小粒ちゃん《監修》小泉ひよ子とタマゴ倶楽部

★ 初級〔入門〕 ★★ 初級〔基礎〕 ★★★ 初級〔応用〕 ★★★★ 中級 ★★★★★ 上級

→旧版は《こちら》です

CONTENTS

Adapter Bridge Command Composite Iterator
Mediator Observer State Strategy Visitor
AbstractFactory, Builder, Chain, Decorator, Facade, FactoryMethod
Flyweight, Interpreter, Memento, Prototype, Proxy, SimpleFactory
Singleton, Template
/Files/Inheritance/IntroCSharp/Objects/UML/UsingClasses/VisCsharp/

Observer

《余録》

  • 2007-05-20 Let’s GoForward - GoF を反面教師に #Observer
  • 《こちらに移動中です》
  • 2008年1月14日(月)
  • 2008年6月30日(月)

TOP

Bridge

  • 《こちらに移動中です》
  • 2008-09-01 第2章 Bridge パターン 1/3
  • 2008-09-02 第2章 Bridge パターン 2/3
  • 2008-09-03 第2章 Bridge パターン 3/3

《余録》

TOP

Composite

《余録》

TOP

Command

Command パターン★★

  • 2008-11-03 第3章 Command パターン 1/4, IronPython
  • 2008-11-04 第3章 Command パターン 2/4, IronPython
  • 2008-11-05 第3章 Command パターン 3/4, IronPython
  • 2008-11-06 第3章 Command パターン 4/4, IronPython
■ 参考文献より
  • 2008-01-17 C#.use(better, IronPython=”GoF”) # Command〈Forms〉
  • 2008-07-03 C#.use(better, IronPython=”GoF”) # Command〈WPF〉

Iterator

  • Let’s GoForward GoF を反面教師に → Iterator

Iterator パターン★★

《余録》

  • 2008-01-18 C#.use(better, IronPython=”GoF”) # Iterator〈Forms〉
  • 2008-07-04 C#.use(better, IronPython=”GoF”) # Iterator〈WPF〉

TOP

Strategy

《余録》

  • 2008年1月22日(火)
  • 2008年7月29日(火)

TOP

Visitor


  • Let’s GoForward GoF を反面教師に → Visitor

Visitor パターン★★

  • 2008-10-27 第4章 Visitor パターン 1/3, IronPython
  • 2008-10-28 第4章 Visitor パターン 2/3, IronPython
  • 2008-10-29 第4章 Visitor パターン 3/3, IronPython

参考文献より ↑Top  ↑Up

  • 2008-01-24 C#.use(better, IronPython=”GoF”) # Visitor〈Forms〉
  • 2008-07-31 C#.use(better, IronPython=”GoF”) # Visitor〈WPF〉

note

*

参考文献

C# Design Patterns: A Tutorial

C# Design Patterns: A Tutorial

I. OBJECT-ORIENTED PROGRAMMING IN C#.
1. What Are Design Patterns? 
2. Syntax of the C# Language. 
3. Writing Windows C# Programs. 
4. Using Classes and Objects in C#. 
5. Inheritance. 
6. UML Diagrams. 
7. Arrays, Files, and Exceptions in C#. 

II. CREATIONAL PATTERNS.
8. The Simple Factory Pattern. 
9. The Factory Method. 
10. The Abstract Factory Pattern. 
11. The Singleton Pattern. 
12. The Builder Pattern. 
13. The Prototype Pattern. 

III. STRUCTURAL PATTERNS.
14. The Adapter Pattern. 
15. The Bridge Pattern. 
16. The Composite Pattern. 
17. The Decorator Pattern. 
18. The Facade Pattern. 
...

IV. BEHAVIORAL PATTERNS.
21. ...
22. The Command Pattern. 
24. The Iterator Pattern. 
27. The Observer Pattern. 
29. The Strategy Pattern. 
31. The Visitor Pattern.
...

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Change History

version implementation note
第1版 1995/07/02 Smalltalk/Smalltalk GoF を鵜呑みにするのを危惧して、その問題点が顕著となる8つのパターンを取り上げたのが「Let’s GoForward/GoF を反面教師に/Smalltalk」です。
α版 1993/11/25
β版 1995/11/22
Tcl/Tk
Tkinter/Python
Tkinter によるオブジェクト指向プログラミングへの扉を開きます。
Tcl/Tk で作成した例題を、Tkinter で再構成しました。
第2版 2003/01/29 Swing/Jython 同じ問題点を回避するとともに、Swing の特性を活かした事例を取り上げています。
第3版 2008/04/28 WPF/IronPython 上記に加えて、WPF が提供するフレームワークを活用した事例を取り上げています。

更新♪2009/09/17