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2018-04-08 身体哲学ファイルLOGOシリーズ「傾舞(kabukumai)」狭山Sayaman

身体哲学ファイルLOGOシリーズ「傾舞(kabukumai)」狭山Sayaman 」


ダンサーJUNの傾舞(kabuku mai)への想い⇒コチラ

f:id:dancingjun:20080503210510j:image




シンプルな構成、毎回与えられるロゴは、

僕のパフォーマンスに対する情熱と極意を一つ一つ形にしたものです。

今、傾舞(KABUKU-MAI)唯一の定期公演、

純粋な傾舞(KABUKU-MAI)が体験できる唯一の機会です







With very simple dance composition, a logo given each time is to express my

passion against my performance and to show the secret of my dance, which is called

Kabuku-mai.

This is an only regularly-scheduled Kabuku-mai's performance and an only




sound Hou


Mask of Noh 能面協力 / 林桃春 Hayashi Toushun


DANCE/ 傾 舞(kabuku mai )  JUN


PLACE:AManTo天然芸術研究所 (AManTo EART LAVOLATRY)

…地図  http://amanto.jp/groups/tengei/access/

…home page http://amanto.jp/index.php/groups/tengei/

Door Open: 19:00

Start: 19:30


FEE: 2000円


電話予約でワンドリンクサービス

06-6371-5840 

Telephone being reserved serves the one drink.          

06-6371-5840



 


【傾 舞 kabuku mai】とは

f:id:dancingjun:20180104155426j:image

傾舞とは「武+舞+奉+禅」の4つの漢字であらわされるコンセプトを持つ

JUN独自の思想を元にしたコンテンポラリーダンス。

技術的には、日本人独自の身体操法に着目し「双 軸」(2本のセンターを

駆使して踊る)など数多くの体系を持っている。

面白いことに、日本人独自の運動を探求するため

彼は環太平洋の島人達に共通の動きを見出し、海洋民族の身体性を研究。

この思想と技術を纏め上げた。

Kabuku mai is a contemporary dance based on Jun's original philosophy

which can be expressed by four Japanese characters, BU (martial art), MAI (dance),

HOU (dedication to god) and ZEN (the way of meditation in Buddhism).

Technically speaking, he focused on Japanese traditional physical movement as

Soujiku 😊 biaxiality. Dance using 2 centers in body.) and other systems.

He seeked for Japanese original movement and found the same style

in island people of Pacific Rim countries.

He kept researching for the physical characteristics in maritime

people and organized the consiousness and skills all together.


HOME PAGE of JUN →http://amanto.jp/jun

2018-02-03 身体哲学ファイルLOGOシリーズ「傾舞(kabukumai)」鬼福Kihuku 」

身体哲学ファイルLOGOシリーズ「傾舞(kabukumai)」鬼福Kihuku 」


ダンサーJUNの傾舞(kabuku mai)への想い⇒コチラ

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シンプルな構成、毎回与えられるロゴは、

僕のパフォーマンスに対する情熱と極意を一つ一つ形にしたものです。

今、傾舞(KABUKU-MAI)唯一の定期公演、

純粋な傾舞(KABUKU-MAI)が体験できる唯一の機会です







With very simple dance composition, a logo given each time is to express my

passion against my performance and to show the secret of my dance, which is called

Kabuku-mai.

This is an only regularly-scheduled Kabuku-mai's performance and an only


「鬼福」鬼と福が出逢う、夜明け前

古き祖霊であり、神であった、鬼。民俗学的な行事や風俗でも、そのプリミティブな痕跡は今も色濃く残されています。春を迎える節目に出現する、妙なる異界。感応し合う即興の舞と音によって、鬼と福が出逢う時空へと向かいます。

 鬼は福

 福は鬼

 鬼と福が出逢う、夜明け前

 春に向けて


MANANA(マナナ)

2012年、パーカッションの山浦庸平と笛やハルモニウムの近藤夏織子で結成。躍動感ある、うねるような独自のパーカッションと、中世ルネサンス期以前の音楽からインスパイアされる古楽的な旋律で、古代の響き、プリミティブで神秘的な音世界を広げる。在野の民俗学研究家である近藤夏織子が紡ぐ言葉によっても、異界の旅へと誘う。様々なイベントや奉納演奏に参加し、舞や朗読、演劇などの他ジャンルのアーティストとのコラボを行っている。2016年の夏至の日にファーストアルバム「HOKUREA」を発表する。


Mask of Noh 能面協力 / 林桃春 Hayashi Toushun


DANCE/ 傾 舞(kabuku mai )  JUN


PLACE:AManTo天然芸術研究所 (AManTo EART LAVOLATRY)

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【傾 舞 kabuku mai】とは

f:id:dancingjun:20180104155426j:image

傾舞とは「武+舞+奉+禅」の4つの漢字であらわされるコンセプトを持つ

JUN独自の思想を元にしたコンテンポラリーダンス。

技術的には、日本人独自の身体操法に着目し「双 軸」(2本のセンターを

駆使して踊る)など数多くの体系を持っている。

面白いことに、日本人独自の運動を探求するため

彼は環太平洋の島人達に共通の動きを見出し、海洋民族の身体性を研究。

この思想と技術を纏め上げた。

Kabuku mai is a contemporary dance based on Jun's original philosophy

which can be expressed by four Japanese characters, BU (martial art), MAI (dance),

HOU (dedication to god) and ZEN (the way of meditation in Buddhism).

Technically speaking, he focused on Japanese traditional physical movement as

Soujiku 😊 biaxiality. Dance using 2 centers in body.) and other systems.

He seeked for Japanese original movement and found the same style

in island people of Pacific Rim countries.

He kept researching for the physical characteristics in maritime

people and organized the consiousness and skills all together.


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2018-01-04 身体哲学ファイルLOGOシリーズ「傾舞(kabukumai)」移意楼 Iirou」

身体哲学ファイルLOGOシリーズ「傾舞(kabukumai)」移意楼 Iirou 」

ダンサーJUNの傾舞(kabuku mai)への想い⇒コチラ

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シンプルな構成、毎回与えられるロゴは、

僕のパフォーマンスに対する情熱と極意を一つ一つ形にしたものです。

今、傾舞(KABUKU-MAI)唯一の定期公演、

純粋な傾舞(KABUKU-MAI)が体験できる唯一の機会です







With very simple dance composition, a logo given each time is to express my

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Kabuku-mai.

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Piano / Hiro

1992年6月26日生まれ

京都在住

ピアノを5歳から始め数々のコンクールに出場

ピティナ音楽コンクール最優秀賞受賞

堀川音楽高校:柴咲先生

YAMAHA音楽教室:奥田先生に 指導してもらう

R&B・Funk・Jazzなどを習いに大阪スクールオブミュージックに入る

様々なサポート活動やバンド活動を経て、

現在は音楽 映像事務所 CreativeRootsを設立

レコーディング / スタジオミュージシャン

Liveサポート / 作曲


Mask of Noh 能面協力 / 林桃春 Hayashi Toushun


DANCE/ 傾 舞(kabuku mai )  JUN


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【傾 舞 kabuku mai】とは

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傾舞とは「武+舞+奉+禅」の4つの漢字であらわされるコンセプトを持つ

JUN独自の思想を元にしたコンテンポラリーダンス。

技術的には、日本人独自の身体操法に着目し「双 軸」(2本のセンターを

駆使して踊る)など数多くの体系を持っている。

面白いことに、日本人独自の運動を探求するため

彼は環太平洋の島人達に共通の動きを見出し、海洋民族の身体性を研究。

この思想と技術を纏め上げた。

Kabuku mai is a contemporary dance based on Jun's original philosophy

which can be expressed by four Japanese characters, BU (martial art), MAI (dance),

HOU (dedication to god) and ZEN (the way of meditation in Buddhism).

Technically speaking, he focused on Japanese traditional physical movement as

Soujiku 😊 biaxiality. Dance using 2 centers in body.) and other systems.

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2017-12-09 身体哲学ファイルLOGOシリーズ「傾舞(kabukumai)」鄙夫爲し( Ifunas

身体哲学ファイルLOGOシリーズ「傾舞(kabukumai)」鄙夫爲し( Ifunashi )」

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シンプルな構成、毎回与えられるロゴは、

僕のパフォーマンスに対する情熱と極意を一つ一つ形にしたものです。

今、傾舞(KABUKU-MAI)唯一の定期公演、

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MUSIC

SUGEE

沖縄、東南アジア、中南米、シルクロード、西アフリカなど世界各地への旅を経て、ジェンベ奏者&ボーカリストとしての道を切り開く。 2010年にリリースされた自身のバンドThe ARTHの1stアルバム'CHOCOLATE OCEAN'はルーツミュージックとエレクトロニクスが融合した革新的なサウンドとして各メディアが絶賛、2012年7月にはフジロックフェスティバル2012木道亭ステージに出演。

2014年7月セカンドアルバム'DRAGON PLANET'をリリース。

南青山COMMUNE246にて開催しているフリーフェス"SUNSET246"など、音と空間を通して人々への癒しと喜びを提供することをライフワークとしている。

2016年10/23には美空ひばりの「リンゴ追分」のカバーも収録した初のソロ名義のEP(ミニアルバム)「UMI NO RINGO」をリリース。

2017年には2回目となるフジロックフェスティバル出演をはたす。

http://www.shamansugee.com/music

https://www.facebook.com/SUGEE.official/

能面協力 / 林桃春 Hayashi Toushun


DANCE/ 傾 舞(kabuku mai )  JUN


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【傾 舞 kabuku mai】とは

f:id:dancingjun:20140704090530j:image

傾舞とは「武+舞+奉+禅」の4つの漢字であらわされるコンセプトを持つ

JUN独自の思想を元にしたコンテンポラリーダンス。

技術的には、日本人独自の身体操法に着目し「双 軸」(2本のセンターを

駆使して踊る)など数多くの体系を持っている。

面白いことに、日本人独自の運動を探求するため

彼は環太平洋の島人達に共通の動きを見出し、海洋民族の身体性を研究。

この思想と技術を纏め上げた。

Kabuku mai is a contemporary dance based on Jun's original philosophy

which can be expressed by four Japanese characters, BU (martial art), MAI (dance),

HOU (dedication to god) and ZEN (the way of meditation in Buddhism).

Technically speaking, he focused on Japanese traditional physical movement as

Soujiku 😊 biaxiality. Dance using 2 centers in body.) and other systems.

He seeked for Japanese original movement and found the same style

in island people of Pacific Rim countries.

He kept researching for the physical characteristics in maritime

people and organized the consiousness and skills all together.


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2017-11-04 身体哲学ファイルLOGOシリーズ「傾舞(kabukumai)」鄙維縒( Hii no y

身体哲学ファイルLOGOシリーズ「傾舞(kabukumai)」鄙維縒( Hii no yori )」

ダンサーJUNの傾舞(kabuku mai)への想い⇒コチラ


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シンプルな構成、毎回与えられるロゴは、

僕のパフォーマンスに対する情熱と極意を一つ一つ形にしたものです。

今、傾舞(KABUKU-MAI)唯一の定期公演、

純粋な傾舞(KABUKU-MAI)が体験できる唯一の機会です







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Kabuku-mai.

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「天音舎」

鈴  唄  / Yukari Niwa 丹羽ゆかり

ネイティブドラム /

f:id:dancingjun:20150206181321j:image

能面協力 / 林桃春 Hayashi Toushun


DANCE/ 傾 舞(kabuku mai )  JUN


PLACE:AManTo天然芸術研究所 (AManTo EART LAVOLATRY)

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OPEN: 19:30

DOOR: 20:00


FEE: 2000円


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【傾 舞 kabuku mai】とは

f:id:dancingjun:20140704090530j:image

傾舞とは「武+舞+奉+禅」の4つの漢字であらわされるコンセプトを持つ

JUN独自の思想を元にしたコンテンポラリーダンス。

技術的には、日本人独自の身体操法に着目し「双 軸」(2本のセンターを

駆使して踊る)など数多くの体系を持っている。

面白いことに、日本人独自の運動を探求するため

彼は環太平洋の島人達に共通の動きを見出し、海洋民族の身体性を研究。

この思想と技術を纏め上げた。

Kabuku mai is a contemporary dance based on Jun's original philosophy

which can be expressed by four Japanese characters, BU (martial art), MAI (dance),

HOU (dedication to god) and ZEN (the way of meditation in Buddhism).

Technically speaking, he focused on Japanese traditional physical movement as

Soujiku (= biaxiality. Dance using 2 centers in body.) and other systems.

He seeked for Japanese original movement and found the same style

in island people of Pacific Rim countries.

He kept researching for the physical characteristics in maritime

people and organized the consiousness and skills all together.


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2017-10-07 身体哲学ファイルLOGOシリーズ「傾舞(kabukumai)」統納

身体哲学ファイルLOGOシリーズ「傾舞(kabukumai)」統納Touna

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シンプルな構成、毎回与えられるロゴは、

僕のパフォーマンスに対する情熱と極意を一つ一つ形にしたものです。

今、傾舞(KABUKU-MAI)唯一の定期公演、

純粋な傾舞(KABUKU-MAI)が体験できる唯一の機会です





With very simple dance composition, a logo given each time is to express my

passion against my performance and to show the secret of my dance, which is called

Kabuku-mai.

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Sitar   / Tadao Ishihama 石濱匡雄 

Mask of Noh 能面協力 / Hayashi Toushun 林桃春

DANCE/ 傾 舞(kabuku mai )  JUN


PLACE:AManTo天然芸術研究所 (AManTo EART LAVOLATRY)

大阪市北区中崎西1-1-18

1-1-18 Kita-ku Nakazakinishi Osaka Japan

…地図  http://ow.ly/ZzGk301RrPo

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OPEN: 19:30

DOOR: 20:00


FEE: 2000円


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石濱匡雄

f:id:dancingjun:20140704090527j:image 

79年大阪生まれ。15歳でシタールを習い始め97年初渡印。カルカッタにて99年よりptモノジ・シャンカール氏に師事。現地で数々のコンサートやTV出演を行う。近年はソウル国立劇場で行われた韓国建国60周年記念イベントでの演奏など、その活動は多肢に及び、2010年コルカタの現地レーベルより初のソロアルバムをリリース、そして同年パーカッショニスト横沢道治とのユニット「タダオと横沢」でアルバムを日本国内リリース。現在ロンドンのプロデューサーSparkiiとSugamiとのユニットで音源製作中!

http://www.tadao.in/




 


【傾 舞 kabuku mai】とは

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傾舞とは「武+舞+奉+禅」の4つの漢字であらわされるコンセプトを持つ

JUN独自の思想を元にしたコンテンポラリーダンス。

技術的には、日本人独自の身体操法に着目し「双 軸」(2本のセンターを

駆使して踊る)など数多くの体系を持っている。

面白いことに、日本人独自の運動を探求するため

彼は環太平洋の島人達に共通の動きを見出し、海洋民族の身体性を研究。

この思想と技術を纏め上げた。

Kabuku mai is a contemporary dance based on Jun's original philosophy

which can be expressed by four Japanese characters, BU (martial art), MAI (dance),

HOU (dedication to god) and ZEN (the way of meditation in Buddhism).

Technically speaking, he focused on Japanese traditional physical movement as

Soujiku (= biaxiality. Dance using 2 centers in body.) and other systems.

He seeked for Japanese original movement and found the same style

in island people of Pacific Rim countries.

He kept researching for the physical characteristics in maritime

people and organized the consiousness and skills all together.


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2017-09-22 天地人の祭

2017-09-02 身体哲学ファイル LOGOシリーズ「傾舞(kabukumai)」圀意 (ku

身体哲学ファイル LOGOシリーズ「傾舞(kabukumai)」圀意 (kunii)」

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シンプルな構成、毎回与えられるロゴは、

僕のパフォーマンスに対する情熱と極意を一つ一つ形にしたものです。

今、傾舞(KABUKU-MAI)唯一の定期公演、

純粋な傾舞(KABUKU-MAI)が体験できる唯一の機会です



偉大なエルダーであられたラコタのエルダーマービンと

兆しを見せるためホピから来られたカチーナ、「EOTOTO」に捧ぐ





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鳳笙奏者 井原季子TOKIKO IHARA

【笙】 (japanese Shinto pipe organ flute)

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和歌山高野山の守護である丹生都比売神社にて巫女舞の修練中、笙と出会う。豊英秋氏、東康弘氏に師事。日本の伝統文化と精神性、そして世界に根ざした普遍性を探求しながら宇宙の根源となる音の表現を目指すべく日々研鑽を重ねつつ、国内外・寺社仏閣での奉納演奏をは じめ、様々なアーティストとの合奏を行う。

Tokiko IHARA first received training in ceremonial dance at Niutsuhime Jinja, the guardian shrine of Mount Koya, and temple of ascetic practice. She studied with Hideaki Bunno and Yasuhiro Higashi. She seeks the expression of light and sound, sources of the universe, exploring Japanese traditional culture and the spirituality and universality with roots across the world. Her performances are dedicated to temples and shrines, domestically and overseas, and often in collaboration with other artists and musicians.

f:id:dancingjun:20170202180743j:image



能面協力 / 林桃春(Toshun Hayashi)

 

DANCE/ 傾 舞(kabuku mai )  JUN


PLACE:AManTo天然芸術研究所 (AManTo EART LAVOLATRY)

…地図  http://amanto.jp/groups/tengei/access/

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OPEN: 19:00

DOOR: 19:30


FEE: 2000円


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Telephone being reserved serves the one drink.          

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【傾 舞 kabuku mai】とは

f:id:dancingjun:20110303140030j:image

傾舞とは「武+舞+奉+禅」の4つの漢字であらわされるコンセプトを持つ

JUN独自の思想を元にしたコンテンポラリーダンス。

技術的には、日本人独自の身体操法に着目し「双 軸」(2本のセンターを

駆使して踊る)など数多くの体系を持っている。

面白いことに、日本人独自の運動を探求するため

彼は環太平洋の島人達に共通の動きを見出し、海洋民族の身体性を研究。

この思想と技術を纏め上げた。

Kabuku mai is a contemporary dance based on Jun's original philosophy

which can be expressed by four Japanese characters, BU (martial art), MAI (dance),

HOU (dedication to god) and ZEN (the way of meditation in Buddhism).

Technically speaking, he focused on Japanese traditional physical movement as

Soujiku (= biaxiality. Dance using 2 centers in body.) and other systems.

He seeked for Japanese original movement and found the same style

in island people of Pacific Rim countries.

He kept researching for the physical characteristics in maritime

people and organized the consiousness and skills all together.

2017-07-01 身体哲学ファイル LOGOシリーズ「傾舞(kabukumai)儺倭(Nai)」

身体哲学ファイル LOGOシリーズ「傾舞(kabukumai)」儺倭(Nai) 」

ダンサーJUNの傾舞(kabuku mai)への想い⇒コチラ

f:id:dancingjun:20160901104455j:image

シンプルな構成、毎回与えられるロゴは、

僕のパフォーマンスに対する情熱と極意を一つ一つ形にしたものです。

今、傾舞(KABUKU-MAI)唯一の定期公演、

純粋な傾舞(KABUKU-MAI)が体験できる唯一の機会です





With very simple dance composition, a logo given each time is to express my

passion against my performance and to show the secret of my dance, which is called

Kabuku-mai.

This is an only regularly-scheduled Kabuku-mai's performance and an only

chance that you can experience a pure Kabuku-mai.



鳳笙奏者 井原季子TOKIKO IHARA

【笙】 (japanese Shinto pipe organ flute)

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和歌山高野山の守護である丹生都比売神社にて巫女舞の修練中、笙と出会う。豊英秋氏、東康弘氏に師事。日本の伝統文化と精神性、そして世界に根ざした普遍性を探求しながら宇宙の根源となる音の表現を目指すべく日々研鑽を重ねつつ、国内外・寺社仏閣での奉納演奏をは じめ、様々なアーティストとの合奏を行う。

Tokiko IHARA first received training in ceremonial dance at Niutsuhime Jinja, the guardian shrine of Mount Koya, and temple of ascetic practice. She studied with Hideaki Bunno and Yasuhiro Higashi. She seeks the expression of light and sound, sources of the universe, exploring Japanese traditional culture and the spirituality and universality with roots across the world. Her performances are dedicated to temples and shrines, domestically and overseas, and often in collaboration with other artists and musicians.

f:id:dancingjun:20170202180743j:image



能面協力 / 林桃春(Toshun Hayashi)

 

DANCE/ 傾 舞(kabuku mai )  JUN


PLACE:AManTo天然芸術研究所 (AManTo EART LAVOLATRY)

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OPEN: 19:00

DOOR: 19:30


FEE: 2000円


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【傾 舞 kabuku mai】とは

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傾舞とは「武+舞+奉+禅」の4つの漢字であらわされるコンセプトを持つ

JUN独自の思想を元にしたコンテンポラリーダンス。

技術的には、日本人独自の身体操法に着目し「双 軸」(2本のセンターを

駆使して踊る)など数多くの体系を持っている。

面白いことに、日本人独自の運動を探求するため

彼は環太平洋の島人達に共通の動きを見出し、海洋民族の身体性を研究。

この思想と技術を纏め上げた。

Kabuku mai is a contemporary dance based on Jun's original philosophy

which can be expressed by four Japanese characters, BU (martial art), MAI (dance),

HOU (dedication to god) and ZEN (the way of meditation in Buddhism).

Technically speaking, he focused on Japanese traditional physical movement as

Soujiku (= biaxiality. Dance using 2 centers in body.) and other systems.

He seeked for Japanese original movement and found the same style

in island people of Pacific Rim countries.

He kept researching for the physical characteristics in maritime

people and organized the consiousness and skills all together.

2017-06-03 身体哲学ファイル LOGOシリーズ「傾舞(kabukumai)」武紗(musa

身体哲学ファイル LOGOシリーズ「傾舞(kabukumai)」武紗(musa)

ダンサーJUNの傾舞(kabuku mai)への想い⇒コチラ

f:id:dancingjun:20130405173513j:image



シンプルな構成、毎回与えられるロゴは、

僕のパフォーマンスに対する情熱と極意を一つ一つ形にしたものです。

今、傾舞(KABUKU-MAI)唯一の定期公演、

純粋な傾舞(KABUKU-MAI)が体験できる唯一の機会です





With very simple dance composition, a logo given each time is to express my

passion against my performance and to show the secret of my dance, which is called

Kabuku-mai.

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chance that you can experience a pure Kabuku-mai.



SOUND:


Vaiolin/ 秦 進一 Shinichi hata

Wood / 加藤吉樹 Yoshiki katou

能面協力 / 林 桃春 Toushun Hayashi 

 

DANCE/ 傾 舞(kabuku mai )  JUN


PLACE:AManTo天然芸術研究所 (AManTo EART LAVOLATRY)

…地図http://tengei.atpk.jp/page_3

…home pagehttp://tengei.atpk.jp/


OPEN: 19:00

DOOR: 19:30


FEE: 2000円


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Telephone being reserved serves the one drink.          

06-6371-5840







秦 進一 shinichi hata

【バイオリン】violin

f:id:dancingjun:20081124203137j:image




最初はクラシックを学ぶが、次第にポップスやジャズを演奏する様になる。その後、民族音楽と出会い、特にアラブ、ジプシーなど中近東、東欧の音楽を演奏。最近ではオリエンタル・ダンサー達とも共演。

現在、関西を中心に様々なバンドやユニットに参加し、クラシック、ジャズ、ポップス、アラビック、ジプシー音楽など、ジャンルにとらわれることなくより自由な表現を求めて、またヴァイオリンをもっと身近なものに感じてもらうべく日々演奏活動中。

加藤吉樹

【ウードOud】

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アラブ特有の即興演奏(タクシーム)に魅せられ、ウードをはじめる。 日本で常味裕司氏に師事。カイロにてDr.Khairy Amer、Hesham Essam氏に師事。またイラク人ウード奏者Naseer Shamma氏の主宰するウードハウスで学ぶ。2013年〜2015年にオペラハウスシネマセンター、Helwan大学などのエジプト各地やモロッコで公演を行う。「奥の音」と題してソロウードのライブを大阪市のカフェ futuroで定期開催。「しんきちさん」、「セントヒトヨ」他、多数のユニット、ソロで活動している。

http://yoshikioud.blog115.fc2.com




JUN

【傾 舞 kabuku mai】



傾舞とは「武+舞+奉+禅」の4つの漢字であらわされるコンセプトを持つ

JUN独自の思想を元にしたコンテンポラリーダンス。

技術的には、日本人独自の身体操法に着目し「双 軸」(2本のセンターを

駆使して踊る)など数多くの体系を持っている。

面白いことに、日本人独自の運動を探求するため

彼は環太平洋の島人達に共通の動きを見出し、海洋民族の身体性を研究。

この思想と技術を纏め上げた。

Kabuku mai is a contemporary dance based on Jun's original philosophy

which can be expressed by four Japanese characters, BU (martial art), MAI (dance),

HOU (dedication to god) and ZEN (the way of meditation in Buddhism).

Technically speaking, he focused on Japanese traditional physical movement as

Soujiku (= biaxiality. Dance using 2 centers in body.) and other systems.

He seeked for Japanese original movement and found the same style

in island people of Pacific Rim countries.

He kept researching for the physical characteristics in maritime

people and organized the consiousness and skills all together.